NIE TAKA MATMA STRASZNA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Anegdoty matematyczne
Advertisements

Liczby pierwsze.
PODSUMOWANIE.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Macierze Maria Guzik.
WARTOŚĆ BEZWZGLĘDNA Z LICZBY
Dodawanie i odejmowanie wektorów
Kangur kl. IVa.
KLASA: czwarta TEMAT: Rozwiązywanie zadań z zastosowaniem pisemnego mnożenia i dzielenia przez liczby jednocyfrowe. OPRACOWAŁA: mgr Marzena Dura.
CO TO JEST ALGORYTM!.
Grupa 1 Sposoby rozwiązywania układów równań stopnia I z dwiema i z trzema niewiadomymi. Wykresy funkcji w szkole ponadgimnazjalnej.
Wyjazdowe warsztaty edukacyjne
Ułamki zwykłe i liczby mieszane.
Nie taka matma straszna ;-)
Zadanie 3 Gimnazjum nr 1, klasa 3f.
Iluzje matematyczne.
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Jakie jest pole kwadratu?
i trudności z nimi związane...
Najczęstsze błędy w zadaniach otwartych na maturze próbnej z matematyki Opracowali Barbara i Jerzy Herud.
o granicy funkcji przy obliczaniu granic Twierdzenia
Wyrażenia algebraiczne
NIE TAKA MATMA STRASZNA ;-)
T Zsuwanie się bez tarcia Zsuwanie się z tarciem powrót.
Gdzie co jest? Cz. II. Kubek stoi na lewo od talerzyka. Pod kubkiem stoi filiżanka, a pod talerzykiem szklanka. Dzbanek stoi pomiędzy filiżanką i szklanką.
Budowanie schematu blokowego
A. Sumionka. Starodawna gra marynarska; Gra dwu i wieloosobowa; Gracze wykonują ruchy naprzemian; Złożona ze stosów, w których znajduje się pewna ilość
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Ułamki Zwykłe Czyli ułamkowe ABC Opr. Natalia Rusin 6b.
Katarzyna Joanna Pawłowicz, kl. III a
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur. Temat: Pole trójkąta.
Zapoznawanie się z nowymi kolegami oraz nauczycielką, która nas uczyła.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Rozwiązanie 4 zagadki konkursu „Nie taka matma straszna”
Universal Deszczno Pictures presents:
Prezentują:.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Witamy ! Zapraszamy do obejrzenia prezentacji na temat : Twierdzenia matematyczne, o których warto pamiętać.
„Równania są dla mnie ważniejsze, gdyż polityka jest czymś istotnym tylko dzisiaj, a równania są wieczne.” Albert Einstein.
Matematyka i system dwójkowy
KONKURS ZANIM ROZPOCZNIEMY PREZENTACJĘ ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE NA NAJSZYBSZE ROZWIĄZANIE UKŁADU RÓWNAŃ.
Algorytmika Iteracje autor: Tadeusz Lachawiec.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Systemy zapisywania liczb:
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
MAtematyka nie musi być nudna.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole rombu.
Rozwiązanie zagadki nr 2
NIE TAKA MATMA STRASZNA :-] ZAGADKA NR 2 Klasa 1F Gimnazjum nr 1 w Szprotawie Pod kierunkiem pani mgr Doroty Semenowicz.
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
Algorytmy. Co to jest algorytm? Przepis prowadzący do rozwiązania zadania.
Nr36zad3 Klasa IIIa Gimnazjum w Bogdańcu ma zaszczyt zaprezentować rozwiązanie zadania: o trójkątach z monet!
Rozpatrzmy następujące zadanie programowania liniowego:
Nierówności liniowe.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych
Rozkład wyrażeń algebraicznych na czynniki
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
i jego magiczny kwadrat
Gdzie co jest? Cz. II.
Rodzaje i własności trójkątów
Opracowała : Ewa Chachuła
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
Liczba π ŚWIATOWY DZIEŃ LICZBY π marca.
Gdzie co jest? Cz. II.
Gdzie co jest? Cz. II.
Zapis prezentacji:

NIE TAKA MATMA STRASZNA ZAGADKA NR 3 NIE TAKA MATMA STRASZNA Klasa 1F Gimnazjum nr 1 w Szprotawie Pod kierunkiem pani mgr Doroty Semenowicz

Jejku… trudne zadanie… Lekcja 105 Temat: Ehh… Jejku… trudne zadanie… Zadanie na dziś: Budujemy coraz większe trójkąty równoboczne z jednakowych monet. Pierwszy trójkąt zawiera dokładnie 3 monety, drugi 6 - monet, kolejny trzeci trójkąt zawiera 10 monet, a czwarty i następne? Podaj i uzasadnij wzór obliczający liczbę monet potrzebnych do zbudowania n-tego z kolei trójkąta równobocznego. Chyba znam rozwiązanie! ???

Zad. Dom. Ćw. 7 str. 80 Świetnie! Proszę podjedź do mnie i przedstaw klasie swoje rozwiązanie, a ja w tym czasie opowiem pewną anegdotę, która powinna Wam pomóc w obliczeniach. Ale jak to zapisać? BRAWO !! Dodawajmy linijkami! Proszę Pana! Znam rozwiązanie, niestety nie umiem wykonać końcowego obliczenia.

PRZEDSTAWIENIE GRAFICZNE (notatki ucznia) III II I n ………… 1+2 1+2+3 1+2+3+4 1+2+3+4+(n+1)

Największa i najmniejsza liczba ciągu dają w sumie 41. Dość dawno w szkole jakich wiele, uczył się Karol Gauss… Był przez swego nauczyciela traktowany jak zwykły wychowanek, aż do dnia w którym ów nauczyciel podał uczniom podobne zadanie do tego, które Wy rozwiązujecie dziś. A polegało ono na tym, by znaleźć sumę wszystkich liczb od 1 do 40. Starszy pan był przekonany, że wszyscy chłopcy w klasie będą rozwiązywać zadanie całą lekcje. Chwilę po tym jak zakończył pisać zadanie na tablicy usłyszał wesoły okrzyk: „Już skończyłem!”. Profesor myślał, że ma do czynienia ze zwykłym leniem i przyjął zeszyt chłopca z pogardą. Jak wielkie było jego zdziwienie gdy zorientował się, że chłopiec odkrył genialną technikę umożliwiającą szybkie rozwiązywanie zadań tego typu. Robił to w następujący sposób: 1, 2, 3, 4, . . . 20 40, 39, 38, 37, . . . 21 41, 41, 41, 41, . . . 41 + Największa i najmniejsza liczba ciągu dają w sumie 41. To samo otrzymamy dodając drugą z kolei liczbę ciągu do drugiej od dołu; ten sam wynik uzyskamy dodając trzecią największą w ciągu do trzeciej najmniejszej i tak dalej. Więc, żeby obliczyć całą sumę należy 41 pomnożyć przez 20 (czyli przez połowę wszystkich liczb). W tym wypadku suma wynosi 820.

Ah tak! Już wiem! To nie takie trudne! ROZWIĄZANIE Ah tak! Już wiem! To nie takie trudne! [1

SPRAWDZENIE I ROZWIĄZANIE (trójkąt 4) Do pierwszej liczby trzeba dodać ostatnią i pomnożyć przez połowę ilości liczb. WZÓR [1+(n+1)] * 0,5 * (n +1) (1+n+1) * 0,5 * (n+1) (n+2) * 0,5 * (n+1) 0,5 * (n+2) * (n+1) SPRAWDZENIE I ROZWIĄZANIE (trójkąt 4) O,5 * (4+2) * (4+1) 0,5 * 6 * 5 = 0,5 * 30 = 15

Dobrze, proszę zeszyty na biurko… Już skończyliśmy! Ciekawe co dostane!? :) Dobrze, proszę zeszyty na biurko… Możemy oddać zeszyty do sprawdzenia?!

Prezentację wykonali: KONIEC Prezentację wykonali: Paulina Kubera & Maciej Hanusek Skład Grupy*: Gumiennik Aleksandra Hanusek Maciej Kubera Paulina Lichacz Piotr Szczurowska Marta Szumski Adrian Opiekun Grupy: Pani mgr Dorota Semenowicz