JAK SIĘ EFEKTYWNIE UCZYĆ I UTRWALAĆ TREŚCI SZKOLNE W DOMU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Jak pomóc dziecku w nauce?
Mapy myśli – wykorzystanie na lekcjach języka angielskiego i polskiego. Prezentację wykonały: Anna Heś i Emilia Kuźniak źródło: Internet.
JAK ZDAĆ EGZAMIN? SPOSOBY UCZENIA SIĘ.
JAK ZDAĆ EGZAMIN??.
WKUWAJ Z GŁOWĄ – style uczenia się
Sprawdzian także dla rodziców
FAMILIADA.
Jak pisać pracę dyplomową?
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
Jaki styl uczenia preferujemy?
Dojrzałość szkolna dziecka
SIEĆ SKOJARZENIOWA (mapa myśli)
SPOSOBY SPORZĄDZANIA NOTATEK
Jak się uczyć - zasady.
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
"Zapomnij o zapominaniu!"
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Jak się uczyć?.
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
JAK UCZYĆ SIĘ SZYBCIEJ I SKUTECZNIEJ?
Kacper Pietruszka Miejsce:Częstochowa
Jak sporządzać notatki?
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 5
mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Vademecum szóstoklasisty i gimnazjalisty
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
W nauczaniu zintegrowanym
ProjektSukces.pl przedstawia: Mapy Myśli
10 prostych kroków by poprawić pamięć
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Stare rady na Nowy Rok.
Ocenianie Kształtujące
Jak uczyć się skutecznie?
Stres przed sprawdzianem
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Jak się uczyć?.
DOBRY START.
Sztuka robienia notatek Zasady tworzenia „Map y myśli”
JAK SIĘ UCZYĆ? ROZPOZNAJEMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ
PLANOWANIE I ZARZĄDZANIE CZASEM
Metody sprawnego uczenia się.
JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
NOTATKI CO I JAK ?.
Metody pracy samokształceniowej ucznia
Jak pomagać dziecku w nauce?
Nowoczesne techniki uczenia się
Nowoczesne techniki uczenia się
Staram się uczyć systematycznie. Jak mamy sprawdzian to uczę się codziennie, nie zostawiam tego na ostatnią chwilę. Zawsze powtarzam sobie też na przerwie.
TECHNIKI EFEKTYWNEGO UCZENIA SIĘ
wzrokowiec/ słuchowiec/ czuciowiec
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
Techniki efektywnego uczenia się
Osiąganie sukcesów przez dzieci Prezentację przygotowała : Aleksandra Grzegorczyk.
Ocenianie Kształtujące
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
NOWOCZESNE METODY NAUCZANIA
SYSTEMY REPREZENTACYJNE
Dlaczego warto czytać dziecku ?
Czytanie wspiera rozwój dziecka
Jak się uczyć?.
Jak się uczyć? Gabriela Bonk, Rybnik.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Zapis prezentacji:

JAK SIĘ EFEKTYWNIE UCZYĆ I UTRWALAĆ TREŚCI SZKOLNE W DOMU

… PRZED NAUKĄ ZJEDZ CIEPŁY POSIŁEK ODPOCZNIJ - SEN, RELAKS (30 MINUT)

… PO NAUCE ROZWIJANIE PASJI ZABAWA PODWÓRKO KOMPUTER TELEWIZOR

NAJLEPSZE GODZINY NA NAUKĘ RANO: 9.00-13.00 PO POŁUDNIU: 16.00-20.00 Porę nauki dostosuj do swoich osobistych predyspozycji

WARTO ZADBAĆ O MIEJSCE TWOJEJ PRACY! W kąciku nauki warto mieć porządek i tylko niezbędne rzeczy: słowniki, encyklopedie, przybory (biurko, krzesło) Książkę trzymaj 25-30 cm od oczu, pod kątem 45° Światło - najlepiej dzienne, z lewej strony (lub z prawej jeśli jesteś leworęczny). Muzyka (np. radio) wpływa na spadek koncentracji. Ważne jest wietrzenie pokoju - mózg pochłania 20 % tlenu zużywanego przez organizm; komórka mózgowa potrzebuje więcej tlenu od mięśniowej

WZROKOWCY: uczą się czytając, patrząc na wykresy, schematy, tabele, nielinearne notatki; powinni używać kolorowych mazaków; podkreślać notatki; informacje do zapamiętania umieszczać na kolorowych karteczkach - wizualizować

SŁUCHOWCY: lepiej pracują słuchając wykładów; powtarzając materiał na głos; śpiewając lub deklamując; szybciej uczą się zespołowo, w grupie, w trakcie dyskusji i wymiany myśli; pamiętają imiona-nazwiska

DOTYKOWCY: zwracają uwagę na emocje zawarte w treściach – lepiej zapamiętują materiał przekazany w sposób indywidualny, nacechowany emocjami; ubarwianie notatek symbolami i rysunkami określającymi stan emocjonalny

KINESTETYK: uczą się pracując, w ruchu; odpowiadając - gestykulują i spacerują; w nauce pomaga im odgrywanie tego, czego się uczą, budowanie modeli; demonstrowanie działania praw nauki

IM WIĘCEJ ZMYSŁÓW UCZESTNICZY W NAUCE - LEPSZY EFEKT (mów, pisz, słuchaj, dotykaj, wąchaj...)

ĆWICZENIE: Proszę policzyć liczby z cyfrą 6: 434 728 543 327 432 522 211 474 476 524 382 438 229 943 924 712 142 886 373 465 541 613 742 835 947 769 538 124 452 687 531 726 123 272 458 774 324 763 426 927 632 824 479 235 731 451 922 872 526 591 199 393 458 939 847 153

ĆWICZENIE: Odgadnij ukryty w rozsypance wyraz: RDAKE ACITBAL NOZEKWD WACOCYHWAW

ĆWICZENIE: ODCZYTAJ ZDANIA W szk_le na st_l_ st_ł gl_b_s wi_lk_ści arb_z_ Ażtun_r_zjak_śł_b_zn_b_łm_g_z_

KOLEJNOŚĆ w czasie nauki: najpierw łatwe- rozgrzewka naprzemiennie- płodozmian: ścisłe przedmioty przeplecione humanistycznymi; pisemne przeplecione ustnymi (zmiana jest też odpoczynkiem) drugi przedmiot, ten po rozgrzewce- trudniejszy - mózg jest jeszcze wypoczęty

Do sprawdzianu pisemnego – lepiej uczyć się – PISZĄC Do odpowiedzi ustnej – MÓWIĄC – do mamy, brata, kolegi, lustra, …

ucz się SYSTEMATYCZNIE: CODZIENNIE odrabiaj zadania domowe, powtarzaj słówka, czytaj, pisz, licz

NOTUJ, NOTUJ, NOTUJ … to co zapisałeś- utrwaliłeś gdy notujesz - łatwiej jest Ci się skupić w czasie słuchania referatu, czytania notując - organizujemy informacje w przejrzystą strukturę zapamiętujemy główne idee i tezy wymuszamy koncentrację otrzymujemy gotowy półprodukt - materiał do wypracowania, rozprawki uruchamiamy twórcze myślenie

Sam rób MAPY MYŚLI: kartka formatu A4-biała w środku główny temat w formie znaku, symbolu, rysunku napisy, symbole, rysunki na całej przestrzeni pisz tylko słowa- klucze używaj drukowanych liter z wyrazów twórz konary i gałęzie stosuj różne kolory strzałkami zaznaczaj wzajemne relacje na końcu ustal kolejność (referowania lub pisania)- cyframi

dbaj o aktywne przerwy

ĆWICZENIE: „LENIWA ÓSEMKA”

WZMACNIAJ SWOJĄ PAMIĘĆ CODZIENNIE !!!

To co się rymuje – lepiej się zapamiętuje! Pamiętaj chemiku młody wlewaj zawsze kwas do wody! Pamiętaj cholero - nie dziel przez zero Jak zapamiętać okresy w dziejach Ziemi? Pomocna rymowanka: Ciotka Tekla Kałużyńska Jest Trochę Podenerwowana Kiedy Dzieci Stoją Obok Konfitur Porzeczkowych Czwartorzęd Trzeciorzęd Kreda Jura Trias Parm Karbon Dewon Sylur Ordowik Kambr Prekambr

Pomyśl który z chłopców najmniej się nauczy?

Rozkazuj swojej pamięci; ona to lubi; mów: Zapamiętam. Nauczę się Rozkazuj swojej pamięci; ona to lubi; mów: Zapamiętam ! Nauczę się ! Mam świetną pamięć ! Wykonuj w pamięci najprostsze obliczenia np. licz: dodawaj, mnóż, odtwarzaj wydarzenia Przez 1-2 minuty w wygodnej pozycji posłuchaj swojego pogłębiającego się oddechu Zadbaj przynajmniej o 15-minutowy spacer Z przekonaniem, wiarą i pozytywnymi emocjami wizualizuj szczegółowo oczekiwane sukcesy Pij dużo wody, jedz owoce i warzywa

POWODZENIA – RENATA STRAUB-PIECZYKOLAN