System do wybierania kierunku studiów oraz pracy zawodowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Teresa Grąziewicz - Jóźwik
Advertisements

Zawody przyszłości w Polsce i ich szanse na rynkach europejskich
,,Poznaję swój zawód…” Technik ekonomista.
Zawody przyszłości.
PSYCHOLOG.
Losy absolwentów 2012 Losy absolwentów 2012
Rozwijanie Przyszłych Polskich Liderów Innowacji Wojciech Gawlik
Pomoc w ocenie warunków pogodowych początkującym pilotom szybowców
Kategorie planowania kariery zawodowej
PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM
Północna Izba Gospodarcza Jak przedsiębiorcy postrzegają absolwentów szczecińskich uczelni wyższych? Badanie telefoniczne przeprowadzone.
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
System do wybierania kierunku studiów oraz pracy zawodowej
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
VIII Powiatowe targi edukacyjne akademus Chojnice 2012.
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2011/12 I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Głubczycach.
Losy absolwentów 2010 Liceum Ogólnokształcące im. gen. Wł. Sikorskiego
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
BIBLIOTEKA UNIWERSYTETU ZIELONOGÓRSKIEGO. Politechnika Zielonogórska Wyższa Szkoła Pedagogiczna UNIWERSYTET ZIELONOGÓRSKI Utworzony został 1września 2001.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Losy absolwentów II Liceum Ogólnokształcącego im
Ogólne informacje o zawdzie Programista, zwany też potocznie koderem to osoba, która tworzy programy komputerowe w pewnym języku programowania. Termin.
TECHNIK EKONOMISTA.
AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO W KATOWICACH
Charakterystyka zawodu
STRUKTURA ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH W CZAPLINKU
OFERTA SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
„Zawodoznawstwo” MODUŁ Klasa III.
„Zainteresowania i predyspozycje zawodowe”
I A – przyrodnicza I B – humanistyczna I C – matematyczno informatyczna I D – matematyczno językowa I E – matematyczno językowa Masz klasę ? Wybierz swoją
Dołącz do IV Liceum Ogólnokształcącego im. KEN w komfortowych warunkach, z najlepszą kadrą pedagogiczną i najlepszą młodzieżą
Wybierz swoją klasę niezależnie od języków obcych. IA1 HUMANISTYCZNA IB BIOLOGICZNO- CHEMICZNA IC MATEMATYCZNO- INFORMATYCZNA ID WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE.
INFORMATOR 2014 dla kandydatów do klas pierwszych
Liceum Ogólnokształcące Nr II im. L. Kruczkowskiego
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Ciechanowie Kierunek EKONOMIA Ciechanów, 2007 rok.
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Zakładka REKRUTACJA na stronie szkoły lub:
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Planowanie własnej przyszłości
Numer z klasyfikacji zawodów:312102
Mądrze zaplanuj swoją przyszłość
Public 1. Cele Programu  Zasilenie kadry Skanska młodymi inżynierami i specjalistami  Rozwijanie wiedzy i umiejętności zawodowych studentów uczelni.
PROFILE KLAS PIERWSZYCH LO W ROKU SZKOLNYM
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
155 osób 80 % 155 osób 80 % 15 osób 7,5 % 15 osób 7,5 % 4 osoby 2 % 4 osoby 2 % 4 osoby 2 % 4 osoby 2 % 5 osób 2,5 % 5 osób 2,5 % 3 osoby 1,5 % 3 osoby.
Klasa dziennikarska – I A Jeżeli masz duszę humanisty, temperament dziennikarza, poszukujesz inspiracji, cechujesz się otwartym umysłem i chcesz rozwijać.
Grafik komputerowy jest osobą zajmującą się tworzeniem reklam i różnego rodzaju publikacji przy użyciu komputera. Osoba pracująca na tym stanowisku.
Klasa matematyczna – I C Fascynuje Cię świat nowoczesnych technologii? Masz otwarty, ścisły umysł? Chcesz jeszcze lepiej zrozumieć prawa rządzące naszym.
Zarządzanie i inżynieria produkcji to interdyscyplinarny kierunek, łączący przygotowanie inżynierskie z nowoczesną wiedzą i umiejętnościami menedżerskimi.
IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej Rekrutacja 2016/17 © IV Liceum Ogólnokształcące, Poznań, 2016 r. Oferta edukacyjna Zakładka REKRUTACJA.
Gimnazjum nr 17 Przedstawia Swoją Grupę Gotową do Kosmicznej Misji Zródło tła :
E- mail: I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. M. KONOPNICKIEJ W SUWAŁKACH.
Alicja Ziółek kl. VI B. Dziennikarz: osoba zajmująca się przygotowaniem i prezentowaniem materiałów w środkach masowego przekazu tj. prasa, radio, telewizja,
Rekrutacja 2017/18 Oferta edukacyjna
Wybór trzeciego przedmiotu rozszerzonego
Filozofia kognitywistyki
Korelacja oferty I Liceum w Ogólnokształcącego w Oleśnicy z preferencjami rekrutacyjnymi uczelni wyższych.
Zawody przyszłości w Polsce i ich szanse na rynkach europejskich
WYNIKI ANKIET EWALUACYJNYCH
Klasa matematyczna – I C
Losy absolwentów 2017 Losy absolwentów 2012
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1
Badanie Losów Absolwentów
KLASA Społeczno-prawna
WYMARZONY ZAWÓD.
Rekrutacja 2018/19 Oferta edukacyjna
Rekrutacja 2019/20 Oferta edukacyjna
Zapis prezentacji:

System do wybierania kierunku studiów oraz pracy zawodowej Krzysztof Staroń Jan Burkot

Cel systemu ekspertowego Bayex Bayes „OSPA” Odkryj Swoje Przeznaczenie Akademickie „OSP” Odkryj Swoją Przyszłość Wybór kierunku studiów na podstawie zainteresowań, umiejętności, nawyków czy osobowości danej osoby. Dodatkowo - pomoc w wyborze pracy zawodowej na podstawie kierunku studiów oraz oczekiwań.

Realizacja w systemie Bayex Lista hipotez Hipoteza Przykładowe kierunki studiów społeczne pedagogika, psychologia, socjologia, politologia, stosunki międzynarodowe ekonomiczne ekonomia, finanse i rachunkowość, ekonometria, zarządzanie, towaroznawstwo techniczne informatyka, elektronika, telekomunikacja, budownictwo, automatyka i robotyka humanistyczne archeologia, historia, filologia, filozofia prawnicze prawo, administracja przyrodnicze ogrodnictwo, geologia, rolnictwo, rybactwo, leśnictwo sportowy wychowanie fizyczne, turystyka i rekreacja biologiczne biologia, bioinformatyka, mikrobiologia, technologia żywności artystyczne malarstwo, rzeźba, grafika, architektura medyczne medycyna, dietetyka, farmacja, pielęgniarstwo

Realizacja w systemie Bayex Lista symptomów zainteresowanie nowoczesnymi technologiami przekonywanie innych do swoich racji zainteresowanie bieżącymi wydarzeniami gosp. i społ. potrafić się wysłowić racjonalne gospodarowanie własnymi pieniędzmi dokładny i dociekliwy zainteresowanie matematyką, statystyką ochrona środowiska logiczne myślenie zainteresowanie strukturą otaczającego nas świata pasja odkrywania i interpretowania śladów historii wielorakie formy aktywności fizycznej śledzenie wydarzeń, kojarzenie i wyciąganie wniosków współzawodnictwo, stosując do tego reguły danej dyscypliny łatwość nawiązywania rozmowy dobra sprawność fizyczna zamiłowanie do teatru, literatury i sztuki kontrolowanie jakości produktów żywnościowych zdolność rozwiązywania konfliktów lubiący pracę z ludźmi niesienie pomocy wykazujący się cierpliwością i zapałem otwarty na ludzi i ich problemy twórcze myślenie artystyczne i wysokie poczucie estetyki zainteresowanie ludzkim zachowaniem ponadprzeciętna wyobraźnia, wrażliwość na świat sprawiedliwe ocenianie występy przed publicznością

System Bayex Możliwe udoskonalenia Naprawa osiągalności hipotez; Dodanie możliwości eksportu pytań (gotowa ankieta) oraz importu odpowiedzi – tak aby była możliwość zrobienia ankiety, a następnie wczytania udzielonych odpowiedzi; Możliwość przypisania kilku pytań do tego samego symptomu, aby wykryć nierzetelnie wypełnioną ankietę; Akceptacja przecinka ‘,’ przy wpisywaniu prawdopodobieństwa do systemu; Dodanie „dymków” (tooltipów) po najechaniu na ikonki typu H, M, S, …

Realizacja za pomocą sieci Bayesa Idea Sieć Bayesa został stworzona na podstawie projektu w Bayexie. Jednak aby przedstawić związki przyczynowo skutkowe, które są charakterystyczne dla sieci Bayesa konieczne było wprowadzenie kilku zmian: Bayex Bayes Dwie warstwy: predyspozycje osoby (symptomy) kierunki studiów (hipotezy) Cztery warstwy: predyspozycje osoby kierunki studiów praca zawodowa, stanowisko różne cechy i aspekty pracy, stanowiska Rozbudowane symptomy i hipotezy. Podzbiór symptomów i hipotez.

Realizacja za pomocą sieci Bayesa Sieć Bayesa

Realizacja za pomocą sieci Bayesa Pierwsza warstwa – predyspozycje osoby Nazwa Opis zdolności techniczne zainteresowanie nowoczesnymi technologiami, logiczne myślenie, dokładność i dociekliwość twórczość twórcze myślenie artystyczne, wysokie poczucie estetyki, ponadprzeciętna wyobraźnia, wrażliwość na świat umiejętności kierownicze zdolność rozwiązywania konfliktów, sprawiedliwe ocenianie, przekonywanie innych do swoich racji zdolności werbalne potrafiący się wysłowić, lubiący występy przed publicznością zdolności liczbowe zainteresowanie matematyką, statystyką praca z ludźmi lubiący pracę z ludźmi, łatwo nawiązujący rozmowy, otwarty na ludzi i ich problemy

Realizacja za pomocą sieci Bayesa Druga warstwa – kierunki studiów Typ kierunku studiów Konkretne kierunki studiów techniczne informatyka budownictwo żaden społeczne politologia psychologia artystyczne aktorstwo malarstwo ekonomiczne finanse marketing

Prace zawodowe, stanowiska Realizacja za pomocą sieci Bayesa Trzecia warstwa – praca zawodowa, stanowisko Prace zawodowe, stanowiska Przykładowe zawody praca inżynierska inżynier budowlany, mechanik, informatyk, elektronik, elektryk, geodeta, architekt polityka polityk, politolog, radny, dziennikarz branża rozrywkowa piosenkarz, aktor, malarz, zawody związane ze sportem stanowisko kierownicze kierownik banku, kierownik budowy, kierownik zespołu, kierownik projektu marketing sprzedawca, agent ubezpieczeniowy, agent reklamowy finanse pracownik banku, ekonomista

Realizacja za pomocą sieci Bayesa Czwarta warstwa – cechy i aspekty pracy Cecha, aspekt Możliwe wartości status społeczny wysoki, niski zarobki wysokie, średnie, niskie kontakt z ludźmi częsty, rzadki, brak kariera zawodowa stabilna, niestabilna

Przykłady wnioskowania Przykład 1 – typowy gracz spędza sporo czasu przy komputerze; w wolnych chwilach gra na komputerze oraz przegląda Internet; mało czasu poświęca na sport czy spotkania z przyjaciółmi; w szkole nie ma problemów z przedmiotami ścisłymi; ma pewne problemy z przedmiotami humanistycznymi; osoba lubi majsterkować ze sprzętem.

Przykłady wnioskowania Przykład 1 – typowy gracz - Bayex Wynik: predyspozycje do kierunków technicznych czy ekonomicznych

Przykłady wnioskowania Przykład 1 – typowy gracz – sieć Bayesa

Przykłady wnioskowania Przykład 2 – typowy artysta posiada wysokie poczucie estetyki, zdolności plastyczne oraz lubi występować publicznie; w szkole lubi być w centrum uwagi, ma mnóstwo pomysłów co zrobić z każdą wolną chwilą;

Przykłady wnioskowania Przykład 2 – typowy artysta - Bayex Wynik: predyspozycje do kierunków artystycznego oraz humanistycznego

Przykłady wnioskowania Przykład 2 – typowy artysta – sieć Bayesa

Realizacja za pomocą sieci Bayesa Przykład 3 – student budownictwa

Realizacja za pomocą sieci Bayesa Opis narzędzia - GeNIe GeNIe jest to narzędzie pozwalające na graficzną budowę i analizę sieci Bayesa. Napisane jest w C++. Zależności przedstawiane na grafie są modelowane przez przedstawione liczbowo prawdopodobieństwo wyrażające siłę, z jaką oddziałują na siebie zmienne. Prawdopodobieństwo jest kodowane w tabelach dołączonych do każdego węzła. Uwagi i problemy z narzędziem: Brak funkcjonalności cofnij/ponów; Brak możliwości zapisania wyników przykładowego wnioskowania; Brak możliwości zapisania graficznego wyglądu stworzonej sieci; Otrzymane wyniki czasami sumują się do 101%.

System Bayex – sieci Bayes Porównanie Możliwa interakcja systemu z użytkownikiem i zadawanie pytań Interakcja z użytkownikiem trudniejsza w realizacji – brak możliwości zadawania pytań Symptomy są niezależne Brak wymagania niezależności symptomów Prosty – tylko dwie warstwy (hipotezy i symptomy) Skomplikowane grafy - modelowanie związków przyczynowo skutkowych pomiędzy węzłami

System Bayex – sieci Bayes Wnioski Brakuje narzędzi, które wspomagałyby testowanie stworzonych systemów ekspertowych – generowanie ankiet, import odpowiedzi. W rezultacie testowanie tych systemów jest ciężkie i czasochłonne. Tworzenie rozbudowanych systemów ekspertowych, które odzwierciedlają całą dziedzinę problemu wymaga dużo pracy przy tworzeniu relacji oraz ustalaniu prawdopodobieństw.