Shuttle Time to program, który ma przede wszystkim pomóc nauczycielom

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Advertisements

„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Magdalena Zielińska Polski Związek Szachowy
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Magdalena Zielińska Polski Związek Szachowy
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Plan działań eEuropa+ - Wspólne działania na rzecz wdrożenia społeczeństwa informacyjnego w Europie Wskaźniki pomiaru stanu wdrażania Grażyna Omarska p.o.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Pathways for Graduates KONFERENCJA TEMATYCZNA UPOWSZECHNIAJĄCA REZULTATY PROGRAMU UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE SZCZECIN.
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
KLASA SPORTOWA PIŁKARSKA
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 IM. NOBLISTÓW POLSKICH W CHOSZCZNIE HALA SPORTOWO-WIDOWISKOWA.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Mój program dla STO STRATEGICZNE KIERUNKI DZIAŁAŃ NA LATA dr Anna Okońska-Walkowicz Prezes SKT nr 64 STO Kandydat na Prezesa Zarządu Głównego.
Konferencja „Innowacyjna Wielkopolska”
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja pilotażowa Rok szkolny 2013/14.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
KLUB JUDO PANDA.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Społeczna Akademia Nauk
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
PRAKTYKI ZAWODOWE: ZASADY DOBRYCH PRAKTYK SIMON JAMES I TIM FOX.
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OŚRODEK KIDS ATHLETICS W RADOMIU
W zdrowym ciele zdrowy duch
Regionalna Strategia Innowacji Województwa Mazowieckiego
WIZYTA UPOWSZECHNIAJĄCA D a l i k ó w część 1 „N a s z a Droga do Projektu”
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
Not Only Fair Play Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Zespół nauczycieli wychowania fizycznego 2014/2015 K. Alończyk K. Alończyk B. Bigiel B. Bigiel B. Szymczak B. Szymczak.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Co nam się podoba! czyli wartościowe aspekty w-f.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
OGÓLNOPOLSKI PROGRAM Ogólnopolski program „Mały Mistrz” jest finansowany ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki i Urzędów Marszałkowskich.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Zawody nauczane we wrocławskich uczelniach
Priorytety Ministerstwa Sportu i Turystyki SPORT POWSZECHNY
KLASA SPORTOWA ROK SZKOLNY 2018/2019 IV SP w DYWITACH.
Zapis prezentacji:

Shuttle Time to program, który ma przede wszystkim pomóc nauczycielom Program Badmintona dla Szkół WIZJA Badminton jako jedna z najbardziej popularnych dyscyplin sportowych w szkołach Shuttle Time to program, który ma przede wszystkim pomóc nauczycielom Shuttle Time pomaga nauczycielom rozwijać umiejętności, wiedzę oraz daje im poczucie pewności w planowaniu i wdrażaniu bezpiecznych i radosnych lekcji badmintona Shuttle Time nie ma na celu zrobienia z nauczycieli trenerów badmintona. Jest to program, który pokazuje nauczycielom jak uczyć badmintona w szkołach

Shuttle Time na dzień dzisiejszy to: 350.000+ odsłon na BadmintonWorld.TV .com 72 kraje z przeszkolonymi instruktorami 36 krajów, w których wdrożono program do końca 2012 27 krajów, w których planowane jest wdrożenie programu do końca 2013 Materiały szkoleniowe dostępne w 9 językach

Materiały Szkoleniowe Podręcznik dla nauczycieli 22 plany lekcyjne Około 100 video klipów – pokazują ćwiczenia zawarte w planach lekcyjnych Wytyczne dla instruktorów Wytyczne dla trenerów Wytyczne dla PZBad do wdrażania programu

Podręcznik dla nauczycieli i 22 plany lekcyjne pomagają nauczycielom w: lepszym zrozumieniu badmintona planowaniu lekcji badmintona prowadzeniu bezpiecznych i radosnych zajęć dla dzieci dostarczaniu dzieciom pozytywnych emocji i doświadczeń z badmintonem

Badminton jest idealnym sportem dla szkół! Zarówno chłopcy i dziewczynki mogą grać – korzyści społeczne Dyscyplina bezpieczna i mało kontaktowa dla dzieci Rozwija wszystkie podstawowe umiejętności sportowe Wpisuje się w program wychowania fizycznego w szkołach Para-badminton – dzieci z ułomnościami fizycznymi również mogą grać w badmintona Relatywnie tani sprzęt Zajęcia prowadzone zarówno w hali jak i na dworze

Badminton rozwija umiejętności sportowe wpisuje się idealnie w program WF-u w szkołach Umiejętności koordynacji wzrokowo - ruchowej Umiejętności łapania i rzucania Umiejętności skakania i lądowania Stabilność i równowaga Szybkość i zwrotność Buduje wydolność tlenową Taktyka / szybkie podejmowanie decyzji

Dlaczego Badminton? Dyscyplina olimpijska – sport globalny uprawiany na wszystkich poziomach Przystępność – dyscyplina dla każdego wieku i dla każdych umiejętności – sport na całe życie Korzyści społeczne – grający i współzawodniczący ze sobą chłopcy / dziewczynki / mężczyźni / kobiety Zdrowie – dyscyplina wspomagająca zdrowy styl życia Programy szkoleniowe – ścieżki rozwoju od szkół do podium Olimpijskich

Kluczowi partnerzy BWF Konfederacje kontynentalne (Badminton Europe) Przygotowanie wszelkich materiałów szkoleniowych i uzupełniających oraz zabezpieczenie podstawowych funduszy dla wdrażania regionalnych projektów pilotażowych Shuttle Time. BWF Krajowe związki badmintona (PZBad) Rząd / władze Uniwersytety / uczelnie wyższe Konfederacje kontynentalne (Badminton Europe) Dostawcy sprzętu Badminton Asia, Badminton Europe, Badminton Pan Am, Badminton Africa i Badminton Oceania wspomagają członków BWF we wdrażaniu programu Shuttle Time od 2012 do 2016 – długookresowe i przemyślane podejście do procesu wprowadzania badmintona do szkół. Krajowe związki badmintona są kluczowymi partnerami w programie Shuttle Time. Wsparcie rządowe ze strony MSiT i/lub ME jest podstawą sukcesu programu. Krajowe związki badmintona muszą zabiegać o to wsparcie żeby kwalifikować się do pomocy ze strony BWF i konfederacji kontynentalnych we wdrażaniu Shuttle Time. Ogólnopolskie i regionalne poparcie rządowe dla programu jest niezwykle istotne. To poparcie powinno docelowo pomagać we wprowadzaniu badmintona do szkół jako części programu wychowania fizycznego. Celem strategicznym BWF jest to żeby badminton stał się oficjalną dyscypliną w programie nauczania nauczycieli wychowania fizycznego na uniwersytetach/szkołach wyższych. To miałoby zapewnić trwałość programu. Współpraca z producentami i dystrybutorami sprzętu sportowego jest niezwykle istotna żeby zaspokoić bieżące i przyszłe potrzeby sprzętowe dla programu Shuttle Time.

Kluczowe osoby Koordynatorzy Trenerzy Shuttle Time Instruktorzy Dzieci Nauczyciele szkolni Kluczowy koordynator wdrażania programu Shuttle Time. Osoba głównego kontaktu. Odpowiedzialni za szkolenia instruktorów Shuttle Time. 1) przeszkoleni przez BWF w zakresie wszystkich aspektów związanych z materiałami szkoleniowymi Shuttle Time, 2) profesjonalni trenerzy badmintona, 3) mają wiedzę i doświadczenie w przeprowadzaniu szkoleń dla dorosłych i dzieci. Odpowiedzialni za szkolenia nauczycieli szkolnych. Trenerzy/instruktorzy badmintona lub nauczyciele wychowania fizycznego, którzy mają doświadczenie z badmintonem. Ogólnie mają doświadczenie z nauczaniem badmintona w szkołach. Nauczyciele wychowania fizycznego w szkołach. Osoby odpowiedzialne za prowadzenie zajęć sportowych dla dzieci. Nie muszą mieć doświadczenia z badmintonem. Dzieci szkolne w wieku 6–15 lat. Shuttle Time jest dla dzieci szkolnych wprowadzeniem do uprawiania badmintona jako sportu na całe życie.

Osoby kontaktowe: Darek Nowicki – główny koordynator programu Shuttle Time email: dareknowicki@hotmail.com Zbigniew Wojciechowski – prezes Świętokrzyskiego Związku Badmintona email: zbyszekwoj@onet.eu Zapytania ogólne: Arkadiusz Kawecki – Wiceprezes Polskiego Związku Badmintona email: a.kawecki@pzbad.pl