Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Advertisements

Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
SAMODZIELENIE W PRZYSZŁOŚĆ projekt realizowany w ramach działania 1.5 SPO RZL Promocja aktywnej polityki społecznej poprzez wsparcie grup szczególnego.
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Sto Pociech dla rodzin Konferencja Polska dla rodziny – rodzina dla Polski Warszawa, 9-10 marca 2010.
Niebieska Procedura dla Lecznictwa Odwykowego
Klub Pod Kasztanami działał od do w lokalu Środowiskowego Domu Samopomocy Pod Kasztanami w Ełku. Klub był czynny w soboty (16 spotkań),
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
AKTYWIZACJA I INTEGRACJA NARZĘDZIEM PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU OSÓB STARSZYCH W GMINIE ŚREM.
Regionalna Konferencja: Aktywna integracja na Lubelszczyźnie Janów Lubelski, r. Paweł Wiśniewski – Prezes Zarządu Janowskiego Stowarzyszenie.
Projekt realizowany dzięki dofinansowaniu ze środków Urzędu M. St. Warszawa.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
DZIAŁANIA WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE JERZY SZCZEPANIEC Wydział Polityki Społecznej.
Centrum Profilaktyki i Edukacji Społecznej PARASOL
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
Czas aktywności szansą na zmiany. Projekt realizowany na terenie Gmin Kęty, Oświęcim, Osiek i Polanka Wielka Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
LOKALNY SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE W TYCHACH
Opracowanie: Agata Potkaj
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
IV Suwalska Kampania Białej Wstążki 25 XI – 10 XII 2013r. Patronat Kampanii Prezydent Miasta Suwałk Starosta Suwalski Koordynacja Kampanii Komenda Miejska.
Polskie dobre praktyki - doświadczenia „Niebieskiej Linii”
Rodzice jako sprzymierzeńcy w działaniach profilaktycznych szkoły
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
CENTRUM WSPÓŁPRACY SZKOŁY I RODZINY PUNKT KONSULTACYJNY.
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
Program edukacyjny „Zosia Samosia idzie w świat”
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Zbudujmy system przeciwdziałania przemocy w rodzinie Lublin, 25 listopada 2009 r.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
EWALUACJA LOKALNEGO SYSTEMU PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE - DOŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE SPOSOBÓW POMAGANIA I NASILENIA STRESU POURAZOWEGO (PTSD) Z.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Analiza skuteczności lokalnego systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie z perspektywy pomocy społecznej Barbara Kowalczyk Katarzyna Rys Na podstawie.
Punkt Konsultacyjny dla Osób Uzależnionych i Współuzależnionych ul. H. Jordana Myślenice (budynek „Sokół”) tel: 012/
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
Zespół Interdyscyplinarny ds. Rozwiązywania Problemów Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie ul. Skłodowskiej – Curie
Rodzice, dzieci, nauczyciele – adekwatne formy profilaktyki od substancji psychoaktywnych 15 kwietnia 2016 r.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Dobry Rodzic – Dobry Start. Dlaczego warto podejmować działania profilaktyczne skierowane do rodziców małych dzieci?
Konferencja podsumowująca Gminny Program Przeciwdziałania Przemocy
Zbudujmy system przeciwdziałania przemocy w rodzinie
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Zespół Stowarzyszenia NL
PROFILAKTYKA PRZEMOCY WOBEC DZIECI W DZIAŁANIACH FUNDACJI MEDERI
PREZENTACJĘ PRZYGOTOWAŁY: GRAŻYNA ŁOCHEŃSKA VEL OCHNIO – PSYCHOLOG
Seminarium „Pomorskie Gminy Rodzinne
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia Urzędu m. st. Warszawy dla Dzielnicy Żoliborz

Przeciwdziałania Przemocy na terenie Dzielnicy Żoliborz

Dzielnicowy Zespół Realizacji Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m. st. Warszawa-Żoliborz W 2009 roku w ramach swoich zadań Dzielnicowy Zespół: 15 rozmów interwencyjno-motywujących w sprawie uczestnictwa w programie dla sprawców przemocy, 5 rozpoczętych procedur w sprawie przeciwdziałania przemocy w rodzinie, 45 osób dotkniętych przemocą z którymi Dzielnicowy Zespół kontaktował się, 10 rozmów interwencyjnych ze sprawcami przemocy, 15 sprawców skierowanych do wzięcia udziału w programie korekcyjnym/terapii, 15 dorosłych ofiar przemocy skierowanych do specjalistycznych placówek terapeutycznych, 9 ofiar skierowanych do wzięcia udziału w samopomocowej grupie wsparcia

Dyżur: 16:00-17:30 Posiedzenie: 17:30-18:30 Godziny dyżurowania Dzielnicowego Zespołu Realizacji Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Dyżur / dzień tygodnia Dzielnicowy Zespół Realizacji Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Poniedziałek - Wtorek Dyżur: 16:00-17:30 Posiedzenie: 17:30-18:30 Środa Czwartek Dyżur: 16:00-17:30 Piątek Adres: Budynek Urzędu m. st. Warszawy Dzielnicy Żoliborz ul. Słowackiego 6/8, 01-627 Warszawa pok. 4 - parter

Punkt Informacyjno-Konsultacyjny W Punkcie Informacyjno-Konsultacyjnym zatrudniliśmy: Koordynatora, Pielęgniarkę, Specjalistę ds. przemocy, Pracownika socjalnego (współpraca z Ośrodkiem Pomocy Społecznej Dzielnicy Żoliborz), Policjanta (współpraca z Komisariatem Policji Warszawa Żoliborz). Od 14 września 2009 r. Punkt Informacyjno-Konsultacyjny znajduje się w nowym, wyremontowanym miejscu przy ul. Gdańskiej 4.

Godziny dyżurowania w Punkcie Informacyjno-Konsultacyjnym Dyżur / dzień tygodnia Prawnik Weronika Janczewska-Mroczek Specjalista terapii uzależnień Izabella Zaremba Psycholog Bogusław Włodawiec Specjalista ds. przemocy Małgorzata Zalewska Pielęgniarka środowiskowa/ koordynator Henryka Włodarczyk Policjant Pracownik socjalny Poniedziałek - 16:00-20:00 09:00 – 14:00 Wtorek 12:00-14:00 18:00-20:00 14:00-16:00 Środa Czwartek 10:00-14:00 Piątek

Program Profilaktyczne Zajęcia „Original Play” miały charakter profilaktyczno – korekcyjny. W zajęciach warsztatowych uczestniczyli uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 92. Przebieg zajęć dostosowany był do indywidualnych potrzeb dzieci. Zajęcia ukierunkowane były na: - rozwiązywanie fizycznych, emocjonalnych konfliktów, napięć między dziećmi, - wyeliminowanie różnych form agresji: fizycznej i słownej, - wzmocnienie u dzieci poczucia bezpieczeństwa, poczucia bycia akceptowanym, - wzmocnienie poczucia więzi i przynależności do grupy. Na skutek przeprowadzonych zajęć: - pogłębiło się wzajemne zrozumienie, zaufanie i życzliwość wśród uczniów, wzmocniła się wśród dzieci przyjazna, serdeczna atmosfera sprzyjająca efektywnemu uczeniu się, - zwiększyła się łatwość wyrażania pozytywnych emocji oraz zwiększyło się u dzieci poczucie własnej wartości. Programem objęto 32 uczniów.

Program Profilaktyczny Zajęcia „Przeciwdziałania agresji i przemocy” zostały przeprowadzone przez Pracownie Psychoedukacji „Drabina Rozwoju” w następujących placówkach: - Szkole Podstawowej Nr 68, - Gimnazjum Nr 56, - Zespole Szkół Nr 53, - Zespole Szkół Specjalnych Nr 107. Celem programu było: * poznanie siebie i własnych uczuć, * poznanie źródeł agresji, * nauka asertywnego zachowania, * naukę radzenia sobie w nowych, trudnych sytuacjach, * ćwiczenia rozładowywania stresu oraz sposoby reagowania na cudzą agresję. Zajęcia prowadzone były w grupach przy użyciu różnych metod dydaktycznych. Programem łącznie objęto 245 uczniów.

Program Profilaktyczny Program profilaktyczny „Zawsze masz jakieś wyjście” został zrealizowany przez Pracownie Psychoedukacji „Drabina Rozwoju”. Zajęcia odbyły się w Zespole Szkół Specjalnych Nr 107. Celem zadania było: * poznanie siebie, własnych uczuć i stanów emocjonalnych, * nabycie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, * radzenie sobie z własnymi emocjami, * wzmacnianie poczucia własnej wartości, * dostarczenie informacji o placówkach, w których można uzyskać pomoc. W prowadzeniu zajęć zostały zastosowane następujące metody: burza mózgów, scenki rodzajowe, dyskusje, rozmowy w parach oraz gry i zabawy psychologiczne. Podczas zajęć uczennice chętnie ze sobą współpracowały, zaangażowały się we wszystkie ćwiczenia przewidziane w programie a przy tym były bardzo uważne i odnosiły się do siebie z szacunkiem. Programem objęto 78 uczennic.

Program Profilaktyczny Program „Magiczne kryształy” został przeprowadzony przez Zespół Pedagogów Dezyderia w Szkole Podstawowej Nr 68. Zajęcia oparte były na bajce Agnieszki Grzelak pt. „Magiczne kryształy” , dalszymi metodami aktywizującymi grupę była m.in.: * drama, * burza mózgów, *zabawy interakcyjne, * prace plastyczne. Podczas programu profilaktycznego zostały osiągnięte cele: - przeciwdziałanie naśladowaniu zachowań agresywnych promowanych w telewizji i grach komputerowych, poznawanie i ćwiczenie różnych form wypowiadania się, wzrost motywacji i kreatywności w zakresie sposobów spędzania czasu wolnego, integracji grupy i nauka współpracy. Programem objęto 168 osób.

Szkolenia Szkolenie „Niebieska Godzina Wychowawcza” zostało przeprowadzone przez Stowarzyszenie na Rzecz Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów i psychologów szkół gimnazjalnych i licealnych. Szkolenie dotyczyło profilaktyki oraz wczesnej interwencji zjawiska przemocy w rodzinie. Na szkoleniu odbiorcy programu mieli możliwość: - poszerzyć swoją wiedzę na temat zjawiska przemocy, - nabyć wiedzę dotyczącą rozpoznawania i przeciwdziałania przemocy w rodzinie, - dowiedzieć się jak i kiedy podejmować wczesną interwencję, - zapoznać się z zadaniami i działaniami służb powołanych do przeciwdziałania przemocy w rodzinie, - nauczyć się jak edukować dzieci w zakresie rozpoznawania zjawiska i radzenia sobie z przemocą w rodzinie. Szkolenie składało się z wykładu oraz warsztatów. Przeszkolono łącznie 117 nauczycieli z: * Gimnazjum Nr 53, * Zespołu Szkół Elektronicznych i Licealnych, * Gimnazjum Nr 54, * Zespołu Szkół Samochodowych i Licealnych, * Gimnazjum Nr 55, * I Liceum Ogólnokształcącego. * Gimnazjum Nr 56,

Szkolenia Szkolenie „Niebieskie Warsztaty” skierowane zostały do uczniów szkół. Warsztaty zostały przeprowadzone przez specjalistów ze Stowarzyszenia na Rzecz Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”. Program warsztatów umożliwił korzystającym z niego uczestnikom na uzyskanie: - podstawowej wiedzy na temat mechanizmów przemocy - psychologicznych mechanizmów funkcjonowania człowieka oraz rodziny w sytuacji przemocy, - podstawowych umiejętności rozpoznawania zjawiska przemocy, - podstawowej wiedzy na temat praw jednostki i sposobów ich egzekwowania, - podstawowej wiedzy na temat działania służb odpowiedzialnych za przeciwdziałania przemocy w rodzinie. Szkolenie zostało przeprowadzone w Zespole Szkół Elektronicznych i Licealnych oraz w Zespole Szkół Samochodowych i Licealnych. Warsztaty prowadzone były przy użyciu metod aktywnych: * warsztat, ćwiczenia, * symulacje, scenki, * analiza doświadczeń, * burza mózgów, * dyskusja. Łącznie przeszkolono 325 uczniów.

Badania Społeczne W listopadzie została przeprowadzona praca badawczo-analityczna pt. „Zjawisko przemocy domowej w opinii mieszkańców dzielnicy Żoliborz m. st. Warszawy”, dzięki temu badaniu poznaliśmy opinie i postawy mieszkańców Dzielnicy Żoliborz dotyczące zjawiska przemocy domowej oraz znajomości instytucji, które są w stanie udzielić pomocy osobom zagrożonym tym zjawiskiem. Wyniki badania zostały ogłoszone na konferencji, która odbyła się 9 grudnia 2009 r. w sali konferencyjnej Urzędu Dzielnicy Żoliborz. Zostały opracowane materiały z wynikami badań, które zostaną rozdysponowane.

Fundacja Centrum Psychoedukacji i Mediacji Dotacje Fundacja Centrum Psychoedukacji i Mediacji „Żoliborska rodzina wolna od przemocy” Podczas warsztatów uczestniczy uczyli się konstruktywnych sposobów zachowań w sytuacjach trudnych, konfliktowych. Zwiększano świadomość uczestników z zakresie własnej konfliktowości oraz przeciwdziałania przemocy. Poprawiono kontakt między partnerami, rozpoznawania własnych uczuć oraz uczuć partnera, uświadomienie istnienia barier komunikacyjnych. Pomagano również w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych i zaakceptowania odmienności funkcjonowania partnera.

Dziękuję za uwagę.