mgr Adrianna Paroń - Kuś

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
badania rynku turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Katedra Marketingu Usług
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Procesy informacyjne w zarządzaniu
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Marketing elektroniczny w turystyce
Dominik Matuzewicz Bogdan Grabczyk Monster Worldwide Polska
Wygodna lista zakupów Case study Przyciski Listonic.
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
ABC e-learningu.
Przygotowanie kontentu stron WWW
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
opis projektu jednym zdaniem
Rola promocji w kształtowaniu wizerunku gospodarstwa agroturystycznego
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
Interactive Marketing Partner marketing
Technik Organizacji Reklamy
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Kluczowe czynniki sukcesu
Program szkolenia: Wstęp – po co szkole promocja?
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Marketing polityczny Dr Joanna Jonczek.
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
Technik Organizacji Reklamy
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
TECHNIK HANDLOWIEC.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
PRODUKT.
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Piotr Kamiński Prezes Zarządu Bank Pocztowy S.A.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Logistyk.
Zintegrowane systemy informatyczne
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Modele zachowań wyborczych
Planowanie strategiczne kampanii wyborczej Segmentacja Targeting Pozycjonowanie.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
Wojciech Fedyk Tourist Consulting Warsztaty zorganizowane przez Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie.
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
HOOP - Dzień Przytulania
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Okno na Hooptymistyczny świat
SEGMENTACJA RYNKU.
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Marketing w Firmie.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

mgr Adrianna Paroń - Kuś Marketing polityczny mgr Adrianna Paroń - Kuś

Frlanklin Delano Roosevelt – prezydent USA1932 - 1945 Pozycjonowanie – konstrukcja wizerunku kandydata na urząd państwowy, czyli znajdowanie w umyśle wyborcy wyraźnego i pożądanego miejsca względem kandydatów konkurencyjnych

Zachowanie wyborcy i zachowanie konsumenta Bruce I. Newman Philip Kotler Neil Kotler Andrew Lock Phil Haris

Marketing to proces planowania i realizowania pomysłów, kształtowania cen, promocji i dystrybucji myśli, towarów i usług w celu tworzenia takiej wymiany, która urzeczywistnia tak cele indywidualne, jak organizacyjne.

Marketing Marketing jest procesem społecznym i zarządczym dzięki któremu konkretne osoby i grupy otrzymują to czego potrzebują i pragną osiągnąć, poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę posiadających wartość produktów –Philip Kotler

Peter Drucker Najpierw należy zapewnić możliwość sprzedaży a dopiero wtedy rozpocząć produkcję

marketing Obsługa Jakość Klienta Jakość rozumiana jako suma jakości Cząstkowych powinna się odnosić Zarówno do elementów procesu (eliminacje najsłabszych pkt.) jak i ludzi (np. umiejętności radzenia sobie z chwilami Prawdy w kontaktach z klientami Poziom obsługi klienta należy określić na podstawie badania potrzeby klienta i oferty konkurencji; należy je dostosować do potrzeb różnych segmentów rynku Jakość musi być określona z perspektywy klienta, na podstawie regularnych badań i obserwacji

Marketing mix MIEJSCE PRODUKT - lokalizacja produktu Jakość Transport Sposoby dystrybucji Sposoby kontaktu z klientem PRODUKT Jakość Styl Opakowanie Serwis Gwarancja Marketing mix PROMOCJA Reklama Sprzedaż bezpośrednia Prezentacje i degustacje CENA Rabat Kredyt Raty

Model zachowań konsumenckich Bodźce marketingowe konsument Reakcje konsumenta Produkt Cena Miejsce Promocja Płeć Status ekonomiczny Wiek miejsce zamieszkania Percepcja Uczenie się i pamięć emocje i motywacje Osobowość Wybór produktu Wybór marki Wybór sprzedaży S – bodźce marketingowe O – nieobserwowalne zmienne – psychologia zachowań konsumenta R – obserwowalna reakcja klienta

5 czynników odgrywające rolę w organizowaniu kampanii politycznej i tworzących rynek polityczny Czynni wyborcy, którzy faktycznie głosują Grupy interesu – aktywiści społeczni, zdobywają fundusze Media – które sterują „widocznością” kandydata Organizacje partyjne – które wysuwają się i opiniuja kandydatów oraz stanowią zaplecze organizacyjne kampanii Sponsorzy – osoby prywatne lub organizacje ( na konto kandydata i jego kampanii)

MEDIA – mogą: Manipulować Kształtować

,

MARKETING POLITYCZNY W INTERNECIE Walter B. Wriston na konferencji Amerykańskiego Instytutu Pokoju w Waszyngtonie (1997). „Technologia informacyjna pozwoliła na odwrócenie sytuacji i teraz zamiast Wielkiego Brata podglądającego obywateli, mamy przeciętnego obywatela podglądającego Wielkiego Brata”

Wykorzystanie internetu agendy rządowe samorząd dyplomacja narzędzie marketingu politycznego

Internet – narzędzie marketingu politycznego Kampania wyborcza Głosowanie przez internet – przepowiedziane Alvin i Heidi Toffler Nowe pokolenie millennium kids, echo boomers, Generacja Y (urodzeni 1979 – 1994) – nowa grupa docelowa

Posiadacze Internetu –liczba stale rosnąca 66% Amerykanów 23% ^17% - Polacy (badania z 2002)

Wpływowe lobby firm zajmujących się wytwarzaniem i wdrażaniem różnego rodzaju technologii komputerowych (sprzęt, wpłaty, serwery w kampanii)

Rozwój rynku usług konsumpcyjnych Wielki sukces finansowy po otwarciu witryn sklepowych w sieci

Ron Fucheaux – redaktor magazynu „Campain and Elektion” „Do dziś media mix wykorzystywany w kampaniach politycznych obejmowało 5 komponentów: TV, radio, prasę i telefony i przesyłki bezpośrednie, a teraz jest 6: Internet”

Wykorzystanie internetu w kampaniach wyborczych 1996 – USA kandydat na prezydenta- Bob Dole W dzień wyborów – witrynę CBS- 10 mln os. CNN – 50 mln

Poczta elektroniczna (e-mail) Szybka komunikacja Przekazanie materiałów promocyjnych kandydatów Robert Barnes – strategia elektronicznego Direct mail Zagrożenia

Internetowe debaty „na żywo” (online) Pierwsze 1983 USA „wykład elektroniczny” – e-lecture Wymiana opinii między kandydatem a elektoratem

Banery reklamowe Mała część animowana forma graficzna na stronach WWW popularnych serwisów informacyjnych Po kliknięciu baneru przenoszony jest użytkownik na stronę WWW Precyzyjnie dobrane strony WWW – bo target groups Pozycjonowanie stron

Strony WWW Spontaniczne zakładanie stron przez kandydatów nawet bez wiedzy partii macierzystych Podział na regiony - różnorodność

Zaufanie do stron WWW – ważne: Projekt strony – profesjonalny wygląd, łatwość otwierania, atrakcyjność Marka – rozpoznawalność marki produktu konsumpcyjnego, polityka i pozytywne skojarzenia, kontakt z wyborcami (wysyłanie życzeń itp.), organizowanie „młodzieżówek” Zaspokojenie – utrzymywanie stałych kanałów komunikacyjnych pomiędzy właścicielami stron WWW oraz osobami ja odwiedzającymi Bezpieczeństwo – zabezpieczenie transakcji pieniężnych

Dobrze zorganizowana strona WWW 1996 Bob Dole – kandydat na prezydenta Dole od wybrzeża do wybrzeża – lista adresów i telefonów krajowych sztabów kampanii plus mapa aktywna Książka gości – wyrażanie opinii dla kampanii i kandydata – formularze Elektroniczna lista pocztowa – lista dyskusyjna Wpłaty – wyjaśniano koszty kampanii Koalicje – organizacje wsparcia Wolontariusze- wyborcy mogli się zgłaszać

Marian Krzaklewski Aktualności Maryla i Marian K. Galeria – zdjęcia kandydata od dzieciństwa Młodzi z Marianem Zostań Wolontariuszem Media – relacje z mediami Załóż komitet poparcia Poczta – kontakt z kandydatem English – CV po angielsku

Aleksander Kwaśniewski A. Kwaśniewski- życiorys Poglądy i opinie – 52 tematy polityczne oraz opinie innych na temat kandydata Rodzina – zyciorysy Poczta Linki – do prezydenta, partii popierających, WP i Trybuny Galeria Multimedia – nagrane Real Video – z różnych ważnych uroczystości

Treść strony www – edukacyjny charakter

Budowanie wspólnoty na stronie WWW Emeryt z emerytami ;)

Cyber- celebracja city