Samorząd terytorialny SOCJOEKONOMIKA Ekonomia Samorząd terytorialny Studia nad kulturą Psychologia Socjologia Społeczeństwo Gospodarka
Socjologia jednostka rodzina państwo naród kultura instytucje gospodarka struktury Opisuje: relacje i współzależności między ludźmi Bada: przyczyny spójności i ładu w społeczeństwie Ocenia: społeczne nierówności i władzę Dostarcza narzędzi do: badania potrzeb rynku nauki marketingu sondaży i analiz ekspertyz i consultingu
Ekonomia Konsument w gospodarce Przedsiębiorca w gospodarce Państwo w gospodarce Instytucje finansowe w gospodarce Społeczna odpowiedzialność biznesu
czynniki dynamizujące strukturę społeczną Społeczeństwo Społeczeństwo a struktura społeczna Struktury społeczne: od społeczeństwa preindustrialnego do społeczeństwa poindustrialnego czynniki dynamizujące strukturę społeczną wyzwania i problemy współczesnego społeczeństwa
historia i współczesność Gospodarka historia i współczesność Systemy gospodarcze – wzloty i upadki Droga do bogactwa i do nędzy Jednostka w świecie dóbr materialnych Niewolnictwo – feudalizm – kapitalizm – socjalizm – etatyzm - … - wolny rynek Watt – Siemens – Ford – Jobs - Gates Ksenofont – św. Tomasz – Colbert – Smith – Mises – Keynes – Hayek - Fridman
Twórcy współczesnej ekonomii John M. Keynes twórca interwencjonizmu państwowego Joseph Alois Schumpeter twórca idei przedsiębiorczości Adam Smith twórca idei wolnego rynku Milton Friedman twórca monetaryzmu Ludwig von Mises „gospodarka planowa jest nieracjonalna”
PRZEDSIĘBIORCY Andrew Carnegie HUTNICTWO John Pierpont Morgan BANKOWOŚĆ John D. Rockefeller PETROCHEMIA Bill Gates INFORMATYKA Henry Ford MOTORYZACJJA Akio Morita MEDIA - ELEKTRONIKA
Samorząd terytorialny podstawy ustroju i działalności w Polsce miejsce w systemie administracji publicznej samorząd w rozwoju lokalnym i regionalnym samorząd terytorialny w krajach Europy Unia Europejska a lokalne wspólnoty samorządowe
Psychologia Psychologia społeczna Komunikacja społeczna jednostka a świat społeczny przywództwo związki interpersonalne zachowania grupowe zachowania prospołeczne zachowania agresywne stereotypy komunikacja niewerbalna komunikacja interpersonalna manipulacja wywierania wpływu funkcjonowanie języka warsztaty: z rozwiązywania konfliktów z negocjacji z przeprowadzania wywiadu Psychologia ekonomiczna marketing a zachowania konsumenckie hazard a altruizm teoria gier a dylemat więźnia
Monitoring życia publicznego życia społeczno-politycznego Studia nad kulturą „Homo oeconomicus” a kultura masowa. Kultura masowa z perspektywy antropologii kultury, socjologii kultury, ekonomii Monitoring życia publicznego techniki badania opinii publicznej komunikacja między społeczeństwem a politykami, instytucjami publicznymi, prywatnymi i administracyjnymi analiza procesów zachodzących w globalnych mediach Kulturowe podstawy życia społeczno-politycznego kultura jako „ludzki wynalazek” tradycyjne i współczesne instytucje kultury rozwój społeczno-gospodarczy kształtowanie się wartości kulturowych
TRZY BLOKI PROGRAMOWE KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO KSZTAŁCENIA PODSTAWOWEGO Historia społeczno- gospodarcza Socjologia Geografia ekonomiczna Demografia społeczno-ekonomiczna Języki nowożytne KSZTAŁCENIA PODSTAWOWEGO Mikroekonomia Makroekonomia Prawo gospodarcze Psychologia społeczna Komunikacja społeczna Międzynarodowe stosunki gospodarcze KSZTAŁCENIA KIERUNKOWEGO Cywilizacja współczesna Ustrój, instytucje, polityka gospodarcza UE Kulturowe podstawy życia społeczno-gospodarczego Modelowanie procesów społeczno-gospodarczych Monitoring życia publicznego Organizacja i zarządzanie Marketing społeczno-gospodarczy Samorząd terytorialny, gospodarczy i zawodowy
To przygotowanie do pracy w: SOCJOEKONOMIKA To przygotowanie do pracy w: GOSPODARCE Krajowej Międzynarodowej Globalnej INSTYTUCJACH: Doradztwa finansowego Doradztwa gospodarczego FIRMACH: Państwowych Samorządowych Prywatnych STOWARZYSZENIACH: Zawodowych Biznesowych Pozarządowych ORAZ JAKO: Analitycy, Doradcy, Eksperci
e-mail: zhg@amu.edu.pl Życie jest zbyt złożone aby być ekspertem tylko w jednej dziedzinie, po to stworzyliśmy socjoekonomikę, abyś zawsze mógł odnaleźć w życiu swoją drogę prof. Roman Macyra Zakład Historii Gospodarczej UAM
ZAPRASZAMY DO NAS !!!