UDZIAŁ WOJEWODY W PROCEDURZE ZWIĄZANEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W WARSZAWIE
Advertisements

Departament Ochrony Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego Dostęp do informacji o środowisku Płock, 8 lipca 2004 r.
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
PRG Państwowy Rejestr Granic
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
USTAWA z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne 1)
USTAWA z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE NADZORU NAD WYROBAMI MEDYCZNYMI WPROWADZANYMI DO OBROTU I DO UŻYWANIA NA TERYTORIUM POLSKI Zgodnie z art ustawy z dnia 20 kwietnia.
Obowiązki wynikające z art. 75 ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 106, poz. 675). (Dz. U. Nr 106, poz. 675).
Niektóre procedury wynikające z przepisów prawa, przy bieżącej aktualizacji ewidencji gruntów i budynków, dokonywanej przez starostów. Zgłoszenia zmiany,
Procedura oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięć, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko jest obligatoryjne (tzw. grupa.
Przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r
istotne zmiany do poprzedniego aktu
1. 2 Elektroniczna Dystrybucja Informacji EDI, format XML Wydział Prawa i Administracji Pracownia Komputerowa.
ORGANIZATORZY IMPREZ wprowadzenie do regulaminów obiektów zapisów uniemożliwiających wejście na imprezy osobom, które w trakcie imprezy lub w trakcie zorganizowanego.
Komunalizacja nieruchomości Skarbu Państwa
Wykorzystanie dróg w sposób szczególny:
Nast ę pcze karanie administracyjne (na przykładzie projektu nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów) Projekt jest współfinansowany ze.
Bezpieczeństwo imprez masowych
Wstęp Dlaczego zmieniły się zasady rekrutacji do przedszkoli i szkół publicznych? Od dnia 18 stycznia 2014 roku obowiązuje znowelizowana ustawa o systemie.
Postępowanie administracyjne w zarządzaniu oświatą
ZASADY PRZEPROWADZANIA KONTROLI
Przestrzeganie przepisów bhp,
VIII. POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE Zmierza do wymuszenia na administratorze realizacji obowiązków nałożonych prawem.
Ochrona danych osobowych i informacji niejawnych
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Aspekty prawne funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
Właściwość sądów administracyjnych
Art. 77 ust. 1 Konstytucji jest to odpowiedzialność za własny czyn odpowiedzialność oparta na obiektywnej ocenie działania lub zaniechania szkodzącego.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie „Odnowa i rozwój wsi” Czerwiec 2010.
IMPREZY MASOWE, ZGROMADZENIA
Zmiana imienia i nazwiska
NADZÓR STAROSTY NAD OŚRODKAMI SZKOLENIA KIEROWCÓW POWIAT GRODZKI TORUŃ
Zasada sądowej kontroli decyzji administracyjnej.
PRAWO O ZGROMADZENIACH
Reglamentacja procesu budowy
Postępowanie egzekucyjne w administracji
Edukacja dziecka cudzoziemskiego a legalny pobyt w Polsce
Organy właściwe do kontroli podatkowej
Reglamentacja procesu budowy
Temat: Procedury odwoławcze od decyzji urzędów.
Proces rozbiórki. ROZBIÓRKA OBLIGATORYJNA Postępowanie naprawcze / Postępowanie legalizacyjne Dotyczy naruszeń prawa budowlanego przez: 1.Budowane obiekty.
Zakres obowiązywania kpa
Zmiany w przepisach o ocenach oddziaływania na środowisko Monika Stańczak Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
Postępowanie sądowe [ jurysdykcyjne / główne ] Katedra Postępowania Karnego mgr Artur Kowalczyk Katedra Postępowania Karnego mgr Artur Kowalczyk.
Prowadzi: płk Stanisław PIWOWAR szef Oddziału Dyscypliny Wojskowej Odpowiedzialność żołnierzy za przestępstwa podlegające jurysdykcji wojskowej i powszechnej.
Prawo o zgromadzeniach. USTAWA z dnia 24 lipca 2015 r. Prawo o zgromadzeniach.
Podkomitet Monitorujący ds. równoważnego rozwoju Maria Manelska Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
IMPREZY MASOWE.
Proces rozbiórki – kazusy
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
Wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
POSTĘPOWANIA ODRĘBNE -
Dostęp do informacji niejawnych
Trybunał Konstytucyjny
Rządowa administracja zespolona w administracji
Wniosek o wydanie interpretacji dotyczącej zakresu ochrony wynikającej z innej interpretacji Toruń, 9 marca 2018 r.
Procedury związane z zatrudnianiem cudzoziemców
ORGANIZACJA I PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI KULTURALNEJ organizowanie imprez artystycznych i rozrywkowych Małgorzata Giełda, Zakład Nauki Administracji UWr.
O POPEŁNIENIU PRZESTĘPSTWA
Podstawy prawa pracy i Zabezpieczenia społecznego
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Wyniki kontroli Warszawa, czerwiec 2019 r..
Zapis prezentacji:

UDZIAŁ WOJEWODY W PROCEDURZE ZWIĄZANEJ Z WYDAWANIEM ZEZWOLENIA NA ORGANIZACJĘ IMPREZ MASOWYCH ORAZ ASPEKTY ZWIĄZANE Z OBOWIĄZKOWYM MONITORINGIEM WIZYJNYM OBIEKTÓW, NA KTÓRYCH ODBYWAJĄ SIĘ IMPREZY MASOWE

Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych STAN PRAWNY Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz.U.09.62.504)‏ art. 11 ust. 4 Wojewoda w uzgodnieniu z komendantem wojewódzkim Policji i z komendantem wojewódzkim Państwowej Straży Pożarnej, oraz po zasięgnięciu opinii właściwego polskiego związku sportowego, sporządza wykaz stadionów, obiektów lub terenów, na których utrwalanie przebiegu imprezy masowej za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk jest obowiązkowe. Umieszczenie w wykazie określonego stadionu, obiektu lub terenu następuje w drodze decyzji administracyjnej. Art. 11 ust. 6 W decyzji, o której mowa w ust. 4, określa się w szczególności termin, od którego utrwalanie przebiegu imprezy masowej za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk jest obowiązkowe.

STAN PRAWNY WYKAZ Art. 11 ust. 9 Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia, sposób utrwalania przebiegu imprezy masowej, uwzględniając jej rodzaj, miejsca na stadionie, w obiekcie lub na terenie, o których mowa w ust. 4, podlegające obowiązkowej rejestracji obrazu i dźwięku oraz minimalne wymagania techniczne dla urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk … Niezwłocznie po ukazaniu się rozporządzenia o którym mowa w art. 11 ust. 9 zostanie wszczęte przez Wojewodę postępowanie administracyjne, celem sporządzenia zaktualizowanego wykazu; jednocześnie z decyzją określającą wykaz zostanie uchylona decyzja administracyjna określająca aktualnie obowiązujący wykaz. Brak rozporządzenia nie umożliwia obecnie wskazania terminu, od którego utrwalanie przebiegu imprezy masowej za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk jest obowiązkowe. Uważamy, że termin ten będzie zależny od przyjętych rozwiązań legislacyjnych i może wynosić maksymalnie nawet 12 miesięcy.

STAN PRAWNY KONTROLA SPOSOBU UTRWALANIA IM Art. 11 ust. 10 Kontrolę przestrzegania warunków określonych w rozporządzeniu, o którym mowa w art. 11 ust. 9, sprawuje wojewoda poprzez coroczne: 1) porównanie parametrów technicznych urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk zainstalowanych na stadionie, w obiekcie lub na terenie, o których mowa w ust. 4, z minimalnymi wymogami technicznymi określonymi w rozporządzeniu, o którym mowa w ust. 9; 2) sprawdzanie stanu technicznego urządzeń, o których mowa w pkt 1. Art.11 ust. 9 Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia, sposób utrwalania przebiegu imprezy masowej, uwzględniając jej rodzaj, miejsca na stadionie, w obiekcie lub na terenie, o których mowa w ust. 4, podlegające obowiązkowej rejestracji obrazu i dźwięku oraz minimalne wymagania techniczne dla urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk ...........

KONTROLA PRZESTRZEGANIA OBOWIĄZKU UTRWALANIA PRZEBIEGU IM Niezwłocznie po ukazaniu się rozporządzenia o którym mowa w art. 11 ust. 9 zostanie powołany przez Wojewodę zespół kontrolny złożony z pracowników Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu i funkcjonariusza Policji - przedstawiciela Komendanta Wojewódzkiego Policji, z założeniem korzystania przez Zespół z porad ekspertów i rzeczoznawców. Działanie Zespołu musi być skorelowane z upływem terminu, od którego utrwalanie przebiegu imprezy masowej za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk będzie obowiązkowe – określonym w decyzji administracyjnej Wojewody dotyczącej sporządzenia przedmiotowego Wykazu.

STAN PRAWNY OBOWIĄZEK UTRWALANIA PRZEBIEGU IM Art. 12 1. Wojewoda może, w drodze decyzji administracyjnej, nałożyć na organizatora imprezy masowej organizowanej w miejscu nieobjętym wykazem, o którym mowa w art. 11 ust. 4, obowiązek jej utrwalania za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. 2. Przepisy art. 11 ust. 6-8 i 10 stosuje się odpowiednio.

OBOWIĄZEK UTRWALANIA IM W przeszłości taki obowiązek był nakładany także w drodze decyzji administracyjnej. W obecnym stanie prawnym koniecznym będzie wszczęcie nowych postępowań administracyjnych po ukazaniu się rozporządzenia o którym mowa w art. 11 ust. 9, koniecznego do realizacji przepisów ustawy, nakładających obowiązek utrwalania IM na określone obiekty z jednoczesnym uchyleniem poprzednio wydanych decyzji.

STAN PRAWNY OBOWIĄZEK UTRWALANIA PRZEBIEGU IM Art. 12 1. Wojewoda może, w drodze decyzji administracyjnej, nałożyć na organizatora imprezy masowej organizowanej w miejscu nieobjętym wykazem, o którym mowa w art. 11 ust. 4, obowiązek jej utrwalania za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. 2. Przepisy art. 11 ust. 6-8 i 10 stosuje się odpowiednio.

STAN PRAWNY ZAKAZ PRZEPROWADZENIA IM Art. 34 1. W przypadku negatywnej oceny stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego w związku z planowaną lub przeprowadzoną imprezą masową wojewoda, w drodze decyzji administracyjnej, może: 1) zakazać przeprowadzenia imprezy masowej z udziałem publiczności; 2) wprowadzić, na czas określony albo nieokreślony, zakaz przeprowadzania przez organizatora imprez masowych na terenie województwa lub jego części. 2. Kopię decyzji niezwłocznie po jej wydaniu wojewoda przesyła podmiotom, o których mowa w art. 25 ust. 1. 3. Od decyzji, o której mowa w ust. 1, przysługuje odwołanie do ministra właściwego do spraw wewnętrznych, który rozpatruje je w terminie 14 dni od dnia jego wniesienia. 4. Odwołanie od decyzji, o której mowa w ust. 1, nie wstrzymuje jej wykonania.

możliwością wydania przez niego decyzji administracyjnej: ZAKAZ PRZEPROWADZENIA IM Uprawnienie wojewody wyznaczone normą art. 34 ust. 1 odnosi się do imprezy zarówno planowanej jak i już przeprowadzonej oraz zostało usankcjonowane możliwością wydania przez niego decyzji administracyjnej: - zakazującej zorganizowania imprezy masowej z udziałem publiczności lub - wprowadzającej zakaz organizowania imprez masowych na czas określony lub nieokreślony na terenie województwa lub jego części.

ZAKAZ PRZEPROWADZENIA IM W przypadku przeprowadzonej imprezy masowej, w której toku ujawniono nieprawidłowości i sformułowano negatywną ocenę stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego wymagana będzie forma pisemna wniosku o wydanie takiego zakazu wraz z uzasadnieniem (oceną bezpieczeństwa). Wartym podkreślenia jest fakt, iż organ JST wydający zgodę na zorganizowanie imprezy masowej może zgodnie z art. 32 ustawy wydać decyzję o zakazie przeprowadzenia imprezy masowej, jeżeli po wydaniu zezwolenia stwierdzi, że zostały naruszone warunki bezpieczeństwa dające podstawę do jego wydania. Ponadto podkreślić należy, iż organ ten jest uprawniony do kontroli przebiegu imprezy masowej zgodnie z art. 31 ustawy. Reasumując Wojewoda i właściwy organ JST wydają zakaz w innych okolicznościach.

ZAKAZ PRZEPROWADZENIA IM Szczególnym przypadkiem będzie fakt, gdy organizator organizuje imprezę masową bez wymaganego zezwolenia, wówczas na podstawie art. 58 ust. 1 podlega grzywnie nie mniejszej niż 240 stawek dziennych, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8. W takim to przypadku tj. prawomocnym udowodnieniu (wyroku sądu), iż rzeczywiście została zorganizowana impreza masowa co wiązało się z nałożeniem ww. kary możliwe jest na wniosek właściwego organu ujawniającego przedmiotowy czyn (lub innego organu uprawnionego do oceny stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego) zastosowanie zakazu organizowania IM w trybie art. 34 wydanego przez Wojewodę, zwłaszcza w odniesieniu do imprez organizowanych według ustalonego terminarza.

ZAKAZ PRZEPROWADZENIA IM W innych sytuacjach prawnych nie ma zastosowania art. 34, czyli np.: 1. w przypadku poinformowania Wojewody o negatywnej ocenie stanu bezpieczeństwa podczas „imprezy masowej” na którą organizator nie uzyskał zgody, gdzie nie zastosowano przepisu karnego tj. art 54 a tym samym nie udowodniono, że organizowano IM bez zezwolenia, 2.należy podkreślić, iż Wojewoda jako organ nie wydający zezwolenia na organizowanie IM i nie mający uprawnień kontroli organizowanych IM i oceny ich stanu bezpieczeństwa nie może egzekwować art. 54.