GRAMATYKA Zastosowanie czasowników SHOULD i OUGHT TO.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Materiał do testu z działu 7 Podręcznik Steps in English 1 Klasa IV
Advertisements

The Present Continuous
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Czas Present Simple.
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
DIRECT &INDIRECT QUESTIONS
ZASTOSOWANIE CZASU PAST SIMPLE:
Autor:Ada Turek klasa 6a SP 6 w Sosnowcu
Gramatyka w języku angielskim
Present Simple vs. Present Continuous
Present Perfect Tense.
Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach
Present simple vs Present continuous
Author: Welcome to London's history and culture.
SPOSOBY TWORZENIA CZASU PRESENT SIMPLE
Słowa wyrażające czynności/action or doing words
Second Conditional.
Surowosc obyczajow w Arabii Saudyjskiej Cruelty in Saudi Arabia.
Music: Nightengale Serenade
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 English SOS.
CZAS PAST SIMPLE.
CZAS PRESENT CONTINUOUS.
CZAS PRESENT SIMPLE.
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Present simple Czas teraźniejszy.
HAIRDRESSING.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
Much, many, a lot of, some,any
”War and peace: The making of Europe.” A SCHOOL PLAY ”You can’t hate me …”
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
Present simple Czas teraźniejszy.
Present Perfect.
A, an, the, - Kochamy przedimiki.
A, an, the, - .
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Modal verbs Present and past.
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Did you know?. 1 in 8 people living in Britain live in London, 12 million people live in London - this is a major European city London is the world largest.
Gustaw Morcinek was born in a very poor family. Gustaw Morcinek urodził się w bardzo biednej rodzinie.
„Duck – freak” „ Kaczka Dziwaczka”.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
PRESENT SIMPLE Tworzenie zdań ZDANIE TWIERDZĄCE
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
Grammar Bank By Karina Rymarowicz.
PLANET TIMES Czasy: -„be” Present Simple - Present Simple
S: Present Simple vs Present Continuous.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Przeczytaj uważnie polecenie Kliknij raz a pojawi się zadanie do wykonania Kliknij drugi raz i zobaczysz rozwiązanie Nie sprawdzaj rozwiązania, zanim się.
My Family Writing. Napisz list do przyjaciela z Anglii, w którym przedstawisz swoją rodzinę. Napisz jak się nazywają i czym się zajmują. Napisz jak wyglądają.
Zdania okolicznikowe przyczyny clauses of reason.
2. SCHOOL School subjects, school activities. Types of schools – vocabulary rodzaje szkół - słownictwo kindergartenprimary school lower secondary school.
Important holidays and festivals in Poland. The first of January New Year’s Day New Year’s Day the day of Mary the Holy Mother of God – for Catholics.
Gustaw Morcinek was born in a very poor family.
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
11. Work Praca.
Present Continuous.
To fall for someone Zakochacć się
Czasy: Present Simple vs present continuous
Czasy: Present Simple vs present continuous
MOWA ZALEŻNA Mowę zależną stosujemy, kiedy przekazujemy czyjąś wypowiedź pośrednio, nie cytując jej wprost.
Tworzenie zdań i zastosowanie
Czasy: Past continuous
EXPRESSING FUTURE (Wyrażanie przyszłości)
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
Zapis prezentacji:

GRAMATYKA Zastosowanie czasowników SHOULD i OUGHT TO. Czasownik SHOULD – przykłady. Zastosowanie czasownika MUST (1). Zastosowanie czasowników HAVE GOT TO i HAVE TO. Zastosowanie czasownika MUST (2). Zastosowanie czasownika MUSTN'T. Zastosowanie czasownika CAN (1). Zastosowanie czasownika CAN (2). Zastosowanie czasownika CAN (3). Zastosowanie czasownika CAN'T (1). Zastosowanie czasownika COULD. Zastosowanie czasownika MAY. Zastosowanie czasownika MIGHT. Zastosowanie czasowników modalnych do wyrażania różnych stopni prawdopodobieństwa – podsumowanie. Zastosowanie.

PRZEGLĄD CZASOWNIKÓW MODALNYCH OVERVIEW OF MODAL VERBS SHOULD OUGHT TO Używamy tych czasowników udzielając rad lub sugerując, że zrobienie czegoś jest dobrym – lub złym – pomysłem. Zazwyczaj nie używamy czasownika OUGHT TO w zdaniach przeczących i pytaniach. We ought to go faster, Lorna! OK

PRZEGLĄD CZASOWNIKÓW MODALNYCH OVERVIEW OF MODAL VERBS SHOULD I think I shouldn’t eat this hamburger. It tastes awful! You should read this book, Dave. It’s very interesting.

MUST PRZEGLĄD CZASOWNIKÓW MODALNYCH OVERVIEW OF MODAL VERBS Ten czasownik wyraża obowiązek, którego źródłem jest osoba mówiąca: I must do something with my hair! Of course you must do your homework first! Tommy must read more at home.

PRZEGLĄD CZASOWNIKÓW MODALNYCH OVERVIEW OF MODAL VERBS Gdy mówimy o obowiązku, który jest narzucony z zewnątrz, a nie wypływa z woli osoby mówiącej, używamy czasownika HAVE TO lub HAVE GOT TO I've got to go straight home and help my Mum. Everybody has to pay taxes, Mr Capone. You too.

MUST PRZEGLĄD CZASOWNIKÓW MODALNYCH OVERVIEW OF MODAL VERBS Za pomocą tego czasownika możemy też wyrazić przekonanie lub pewność: Look at Pete. He must be very disappointed with his exam results.

PRZEGLĄD CZASOWNIKÓW MODALNYCH OVERVIEW OF MODAL VERBS MUSTN'T YOU MUSTN’T  NIE MUSISZ UWAGA: YOU MUSTN’T  NIE WOLNO CI You mustn’t smoke here!

CAN PRZEGLĄD CZASOWNIKÓW MODALNYCH OVERVIEW OF MODAL VERBS Za pomocą tego czasownika wyrażamy zezwolenie lub brak zezwolenia: Yes, Mrs Jones, you can use calculators during the test. Children under 12 can't use the lift without supervision.

CAN PRZEGLĄD CZASOWNIKÓW MODALNYCH OVERVIEW OF MODAL VERBS A także umiejętność lub brak umiejętności: Linda can drive really fast. William can't drive very well.

PRZEGLĄD CZASOWNIKÓW MODALNYCH OVERVIEW OF MODAL VERBS CAN Za pomocą tego czasownika możemy także stwierdzić, że coś jest możliwe lub niemożliwe. Musimy jednak pamiętać, że w zdaniach twierdzących używamy go tylko do mówienia o teoretycznej, a nie o konkretnej możliwości: TEORETYCZNIE It can take even two hours to drive across the city centre in the morning rush hour. Are you looking for your glasses? They can / could / may / might be in the kitchen. KONKRETNA SYTUACJA

CAN'T PRZEGLĄD CZASOWNIKÓW MODALNYCH OVERVIEW OF MODAL VERBS Formy przeczącej używamy gdy chcemy powiedzieć, że coś jest niemożliwe: This car can't be faster that mine! Of course it isn't!

PRZEGLĄD CZASOWNIKÓW MODALNYCH OVERVIEW OF MODAL VERBS COULD Ten czasownik wyraża: Umiejętność lub brak umiejętności w przeszłości: Lucy could read when she was six but she couldn't write. Prośbę o pozwolenie: Could I use your phone? Możliwość, teraz lub w przyszłości: Somebody is knocking on the door. It could be Annie.

MAY PRZEGLĄD CZASOWNIKÓW MODALNYCH OVERVIEW OF MODAL VERBS Ten czasownik wyraża: Prośbę o pozwolenie (bardziej formalnie niż could): May I use your phone? Możliwość, teraz lub w przyszłości: It may rain in the afternoon.

MIGHT PRZEGLĄD CZASOWNIKÓW MODALNYCH OVERVIEW OF MODAL VERBS Ten czasownik wyraża: Prośbę o pozwolenie (dość formalnie i staroświecko): Might I use your phone? Możliwość, teraz lub w przyszłości: We might need to contact you again, sir.

PRZEGLĄD CZASOWNIKÓW MODALNYCH OVERVIEW OF MODAL VERBS W ten sposób wyrażamy za pomocą czasowników modalnych różne stopnie prawdopodobieństwa: +100% ? -100% must may / may not / might / might not / could can't / couldn't Listen to his strange accent. He must be French. They might / may / could come later. Or they might not / may not come at all. Listen to his strange accent. He can't / couldn't be English.

Zastosowanie Sheila: Do you have to wear uniforms at school? Brad: Yes, we do. And we have to do some homework every day. Sheila: In our school students don’t have to wear uniforms. But we also have to do a lot of homework. Mr Adams: You must work harder if you want to get to university, Brian. Brian: Do I have to go to university? I’d like to be a car mechanic. Mr Adams: Of course you must go to university! I had to go to work when I was your age but I want something better for you!

Zastosowanie Mike: Can I take your car today, dad? Mr Harris: No, Mike. You know you can't drive on your own and I can’t go with you. Mike: But dad, I only want to go Larry’s. Please! Mr Harris: Stop it, Mike! You mustn’t drive without me or your mum going with you, and that does it! You can take your bike. Lucy: What should I do with this dress, Ann? Ann: You ought to give it to your sister. It’s already too short for you. Lucy: Should I give her this T-shirt, too? Ann: No, the T-shirt is OK.

Zastosowanie Brad: I could swim when I was three years old. Betty: And I could read when I was three. Brad: No, you’re joking. That’s not possible. Betty: Of course it’s possible. Brad: Could you write, too? Betty: No, of course I couldn’t. Cathy: I think it could be very cold in the evening. Tom: Yes, and it may rain. Cathy: Amy and Frank might not come. They hate such awful weather. Tom: You’re right. But Damian may come. Cathy: Listen! Can you hear the car outside? Tom: Yes, but it can't be Damian. He hasn't got a car. Cathy: It must be Amy and Frank then! I'm glad they've decided to come!

 ? Czym się różni MUST od HAVE TO i HAVE GOT TO Jak używamy czasowników modalnych do wyrażania prawdopodobieństwa? Jeżeli nie pamiętasz – popatrz jeszcze raz! 