Czerwony Młyn XIX wiek był okresem zanikania barier pomiędzy klasami oraz poszukiwania przez artystów nowych form na wyrażenie siebie. Powstał nowy ruch,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co powinieneś wiedzieć o teatrze
Advertisements

Co trzeba wiedzieć o teatrze?
Bielsko-Biała Wczoraj Dziś.
Teatr Anna Kozłowska Kl. IIc.
Sztuka sieci czyli Net art
Jacek Grześkowiak kl. IIIA
Taniec Taniec to: zespół zjawisk ruchowych będący transformacją ruchów naturalnych, powstający pod wpływem bodźców emocjonalnych, zazwyczaj skoordynowany.
Wykonał : Jakub Świątkowski
Piękna i czysta plaża -. - miejsce nie tylko wypoczynku i opalania, ale też świetnej zabawy.
Taniec… Marta Kowalska kl.2c r..
„Życie i dorobek muzyczny…
Sztuka naiwna, prymitywna i ludowa.
AREX SHOW.
Architektura pozytywizmu
Paris, Paris, czyli o konfrontacji wyobrażenia - rzeczywistość
Czar ORIENTU.
Mammografia Konkurs Dzień Babci 2011.
Tańce Latynoamerykańskie
Sztuka i życie codzienne w XVIII wieku
s. Wyspiański-człowiek teatru
Pierre de Coubertin patron mojej szkoły w Budach Siennickich
Ocelot prezentuje innowacyjne widowisko na najwyższym poziomie artystycznym, skierowane do szerokiej publiczności. Widowisko OCELOTA to artystyczna sztuka.
Historia polskiego kabaretu
La Défense to nowoczesna dzielnica biurowo- wystawienniczo-mieszkalno-handlowa, w aglomeracji Paryskiej. Dzielnica ta stanowi główne centrum biznesu.
Jan Dorman.
Jan Paweł II Orędownik rodzin.
Dzień Babci i Dziadka w przedszkolu
Teatrzyk Malutki Czyli dzieciarnia na warsztat !!! Cześć ! Jesteśmy uczniami i uczennicami Szkoły Podstawowej nr 44 w Białymstoku. Utwór, który słyszysz.
Konkurs Czas na Zdrowie
W krainie prądu elektrycznego
Prezentacja wykonana przez Nicole Moulds z klasy 6B.
Odys w literaturze , sztuce i kulturze
Aktywność fizyczna i jej wpływ na zdrowie..
Narzędzia do obserwacji kosmosu
Plan prezentacji: Temat zajęć Życie Matejki
PSY.
Zdrowy styl życia.
Mój Synu, Wiesz dobrze, że Ja jestem Miłością
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
TEATR Zuzanna Stasiak Klasa 5B.
Secesja Anglia i Francja – Art. Nouveau Niemcy – Jugendstil
W cyrku.
TEATR GRECKI.
Barok.
FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII DZIECIĘCE ZMAGANIA Z TEATREM, CZYLI JAK ZOSTAĆ AKTOREM GRUPA PROJEKTOWA 7 OPIEKUN: IWONA SŁAWSKA, BARBARA MICHAEL-KONARSKA.
Malarstwo obrazem epoki
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Taniec klasyczny (akademicki)
CLAUDE MONET      .
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.
Celem jest: 1. przygotowanie choreografii tanecznej i wybór muzyki 2. nauka choreografii dziewczyn z drugich klas 3. nagranie układu tanecznego 4. nauka.
Henri de Toulouse-Lautrec
Carne vale 2012 karnawał trwa Historia Karnawał w Rio Galeria – karnawał w Rio Karnawał w Wenecji Galeria – karnawał w Wenecji Wojciech Furgała SPI 50.
Prezentacja elementów scenografii – Moulin Rouge.
KUBIZM I JEGO PRZEDSTAWICIELE
SYMBOLIZM.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
KABARET. DEFINICJA Kabaret – forma sztuki widowiskowej, mająca charakter zazwyczaj satyryczny. Widowiska kabaretowe tworzone są przez kilkuosobowe grupy.
Rok w Przedszkolu Borzęcin Duży 2016/2017.
Było sobie życie… w SP im. AK w Jabłonnie
BAHAIZM.
Liczby pierwsze: szukanie, rozmieszczenie, zastosowanie, ciekawostki. Liczby pierwsze: szukanie, rozmieszczenie, zastosowanie, ciekawostki. Kinga Cichoń.
Zabytki w Paryzu.
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Najwa ż niejsze artystyczne osi ą gni ę cia uczestników Powiatowego Domu Samopomocy w W ę gorzewie.
CZYM JEST DLA MNIE TEATR?
Zapis prezentacji:

Czerwony Młyn XIX wiek był okresem zanikania barier pomiędzy klasami oraz poszukiwania przez artystów nowych form na wyrażenie siebie. Powstał nowy ruch, "The Japonism„ w którym sztuka japońska przenikała się z francuską. Właśnie w takiej atmosferze powstał jeden z pierwszych kabaretów, Moulin Rogue zbudowany przez Josepha Ollera w 1889 roku. Znajduje się w dzielnicy czerwonych latarni tuż przy Montmarte w Paryżu. Budynek spośród innych wyróżnia wielka, czerwona imitacja młyna znajdująca się na dachu. Budowla ta obecnie jest jedną z ważniejszych wizytówek Paryża, rozpoznawalną na równi z wieżą Eiffla czy Łukiem Triumfalnym.

Początkowo bale organizowane w Czerwonym Młynie w roku 1898 przeobraziły się w całe spektakle. W finalnym momencie przedstawienia wykonywany był kankan. Widownia była wielce poruszona widowiskiem i wracała by znów obejrzeć to taneczno-erotyczne show. Chahuteuses ( niesforne dziewczyny) stały się symbolem nocnego życia w Paryżu. Najsłynniejszą z nich była La Goulue, która została umieszczona na pierwszym plakacie promującym kabaret. Wzbudził ogromną sensację ze względu na ukazanie na nim nóg i bielizny tancerki. Przyczynił się on do wylansowania Moulin Rouge, gdyż jak wiadomo owoc zakazany smakuje najlepiej. Jednak największą sławę on zawdzięcza przede wszystkim artystom, którzy tu bywali.

W Czerwonym Młynie widowiska są barwne zróżnicowane w prezentowanych stylach tanecznych. Staromodny przepych przeplata się z nowoczesnym ujęciem kankana. Ten zaś łączony jest z innymi stylami tańca. Sam kankan, będący elementem obowiązkowym, to zaledwie parę minut całego widowiska.

Współczesna rewia w Moulin Rouge zachowała swoje pierwotne elementy - strusie pióra, piękną biżuterię, niezwykle barwne - choć często skąpe - stroje, ekskluzywną bieliznę. W rewii występują także mężczyźni. Wprowadzane są do niej także elementy cyrkowe (np. pokazy koni, psów, taniec z wężami) i nowoczesna scenografia (np. ruchome akwarium, fontanny, sztuczne wodospady).

Dużą rolę odgrywa tu także projekt i realizacja teatralnego oświetlenia oraz sama budowa wielopoziomowej sceny. Jako przykład dbałości o wszystkie elementy przedstawienia posłużyć może choreografia do rewii "Féerie", która powstawała przez prawie 20 lat. Kostiumy do tego spektaklu kosztowały 2 miliony euro, a cały budżet wyniósł 8 milionów euro.

Kankan Moulin Rouge jest najważniejszym symbolem francuskiego kankana. Kankan jest francuskim tańcem towarzyskim, który powstał w XIX wieku na przedmieściach Paryża, w małych tawernach i salach do potańcówek. Początkowo nazywany był "Chahut" (taniec-rakieta). Przenosząc się z ulicy do większych sal powoli stawał się tańcem wyrażającym bunt społeczny i polityczny - kankan był symbolem protestu, stawał w opozycji do wszelkiego rodzaju przejawów autorytaryzmu, jakie rodziły się po rewolucji francuskiej.

Pochodzenia kankana nie zostało jednak do końca udokumentowane Pochodzenia kankana nie zostało jednak do końca udokumentowane. Według jednej z hipotez kankan był karykaturą tańców afrykańskich, według innej wywiódł się z kadryla. Kankan wykonywany jest do szybkiej muzyki w metrum 2/4, zawiera elementy frywolności - jak robione z rozmachem szpagaty czy wyrzucanie w górę nóg tak, by widoczna była ukryta pod spódnicami bielizna. Osoby odpowiedzialne, za promocję Moulin Rouge twierdzą, że kilkuminutowy pokaz kankana wymaga od artystki pięciu tygodni ciężkich, treningów po dwie, trzy godziny dziennie ułożonych wyłącznie pod kątem tego tańca.

Henri de Toulouse-Lautrec "Wciąż słyszę słowo: burdel! A jeśli nawet! Nigdzie indziej nie czuję się tak dobrze, jak we własnym domu." /H. de Toulouse-Lautrec/

Henri de Toulouse-Lautrec odwiedzał burdele Henri de Toulouse-Lautrec odwiedzał burdele. Ten kaleki arystokrata, opuściwszy rodzinne włości w Albi, osiadł w Paryżu z zamiarem zostania artystą. Nie nękany koniecznością zarabiania na życie, mógł całkowicie oddać się tylko temu, co lubił najbardziej: zabawie, kobietom i sztuce. Nie mogąc, ze względu na swą fizyczną ułomność, związać się z żadną kobietą na stałe, zaczął odwiedzać "domy rozkoszy" w poszukiwaniu płatnej miłości. Obdarzając ich mieszkanki licznymi prezentami, płacąc za niezliczone kolejki szampana, przy tym szarmancki i o nieskazitelnych manierach, szybko pozyskał ich zaufanie. Po pewnym czasie nawet zamieszkał w burdelu. Kobiety, oswoiwszy się z jego nieustającą obecnością, przestały traktować go jak gościa, dzięki czemu mógł uczestniczyć w ich codziennym życiu; bez udawania i wymuszonych póz, pozbawionym fałszu i sztucznego zadowolenia.

Lautrec zafascynowany prostotą, naiwną trywialnością, sentymentalizmem i zabawnością prostytutek uczynił je tematem wielu niezapomnianych obrazów. Artysta pozwala w niej zajrzeć za kulisy; tam, gdzie różne pięknotki. tancerki i śpiewaczki istnieją prywatnie. Przedstawił Mademoiselle Popo jedzącą w łóżku śniadanie i tancerkę Cha-U-Kao zmęczeniem zwaloną na krzesło, poważną i prozaiczną. Toulouse-Lautrec prezentuje swe postacie bez moralnego pouczania, prostackiej żądzy czy zmysłowego podziwu lecz ukazuje, jak nikt inny, kobiety będące również ludźmi, razem z ich iluzjami i niespełnionymi marzeniami.

Często umieszczał w swoich pracach dwoje spośród znajomych – śpiewaczkę Yvette Guilbert i Louise Weber – tancerkę i twórczynię francuskiego kankana. Toulouse uczył malarstwa i pochwalał artystyczne postępy swojej modelki (i prawdopodobnie kochanki) – Suzanne Valadon. Niektórzy wierzą, że to od niej artysta zaraził się kiłą. Toulouse był alkoholikiem przez większość swojego życia. Umiera w wieku 37 lat z powodu powikłań zdrowotnych spowodowanych rozwojem kiły i alkoholizmu w swoim organizmie.