KODEKS ETYCZNY SĘDZIEGO CZ.2

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ustny egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego od 2012 roku
Advertisements

Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Absencja uczniowska w szkole - pilotaż 5 listopada 2007r. VIII LO w Łodzi Temat: Wdrażanie rozwiązań – wymiana doświadczeń. Opracowanie narzędzia do monitoringu.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Instrukcja protokołowania zawodów piłki siatkowej
Wymagana dokumentacja dyrektora szkoły w zakresie procedur prowadzonych w szkole/placówce w związku z ubieganiem się o kolejny stopień awansu zawodowego.
ZASADY REKRUTACJI DO GIMNAZJUM NA ROK SZKOLNY 2007/2008.
Być ekspertem Komisji Europejskiej - ogólne doświadczenia Berenika M. Marciniec Poznański Park Naukowo - Technologiczny Zostań ekspertem Komisji Europejskiej!
Ujęcie i zatrzymanie nieletniego w Policyjnej Izbie Dziecka
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
Zadania Bazy danych.
PRZEBIEG DEBATY.
Prezentacja aplikacji do zarządzania projektami Szkoła Główna Handlowa w Warszawie,
ETYKA SĘDZIEGO PIŁKI SIATKOWEJ
Kursokonferencja sędziów SZPS Szczyrk, r Wprowadzenie do najważniejszych zagadnień jak być najlepszym sędzią. Cel zajęć-zrozumienie dlaczego.
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
Prowadzenie spotkań Przygotowanie agendy.
Innowacje pedagogiczne w szkołach podstawowych
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel ….
WIEKOPOLSKIE CENTRUM KLASTERINGU Forma prawna Poznań, 28 luty 2013 r.
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
Egzamin gimnazjalny 2014 Zasady i informacje.
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
LOGO DEBATA SZKOLNA Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Turośli.
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO PRAKTYCZNY PORADNIK, CZYLI CO ZROBIĆ ŻEBY DOSTAĆ SIĘ NA STAŻ?
Debata (także: obrady) – dyskusja o sformalizowanej formie, wymiana poglądów na dany temat, najczęściej w większym gronie osób, np. na zebraniu, posiedzeniu,
- czwórka broni danej tezy (propozycja) - czwórka usiłuje ją obalić (opozycja)
ograniczyć lub wyłączyć odpowiedzialność pracodawcy?
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Warsztat II Zielona Góra, r.. Plakaty z poprzednich warsztatów.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
POZYCJA – USYTUOWANIE SĘDZIEGO NA POLU GRY.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
,,Dzień sportowy’’ Uczniowie wykonujący projekt Kl. IIa:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Coaching w zawodach młodzieżowych PZPS Najnowsze regulacje obowiązujące w Piłce Siatkowej Plażowej Przygotował: Paweł Kryda.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
OBOWIĄZKI SĘDZIEGO II - WYBÓR Opracowanie Wojciech Maroszek z wykorzystaniem FIVB Multimedia Teaching Material 2015.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Instrukcja Rejestracja do I edycji Gimnazjalnej Olimpiady Wiedzy o Społeczeństwie Instrukcja
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Z A R Z Ą D Z A N I E F I R M Ą Procedura rejestracji zespołu.
Europejski Trybunał Praw Człowieka
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
PRZEPISY GRY W PIŁKĘ NOŻNĄ ARTYKUŁ XII CZĘŚĆ DRUGA Szkolenie kandydatów na sędziów piłki nożnej – KURS 2010 Opracował: Tomasz Radkiewicz.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
DEFINICJA WYPADKU DROGOWEGO WYPADKIEM DROGOWYM JEST KAŻDE ZDARZENIE NA DRODZE PUBLICZNEJ DOTYKAJĄCE UCZESTNIKA RUCHU DROGOWEGO, Z KTÓREGO TO ZDARZENIA.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE. I. Utworzenie Zespołu 2.0 Ewa Darwicz – dyrektor Urszula Cygan – koordynator Beata Adasik – nauczyciel Izabela Koczkodaj – nauczyciel.
Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”. Debaty oświatowe a zasady konsultacji publicznych.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. DEBATA Zadanie.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Przedsiębiorczy na rynku finansowym - zasady i terminarz konkursu.
Mediacje w szkole Jak działa mediacja ?
Kodeks Etyki Dziennikarskiej
PORUSZANIE SIĘ I USTAWIANIE SĘDZIEGO W RÓŻNYCH SYTUACJACH BOISKOWYCH
Ważne zmiany … i informacje przed startem sezonu 2017/2018
Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”.
Zasady weryfikacji projektów
Jesteśmy uczniami Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II . Po przyjęciu propozycji od Pani Zofii Rusiłowicz – Kleczyńskiej o możliwości.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Systemy internetowe do obsługi projektów
Debata Oksfordzka Szkolnego Klubu Europejskiego 30 maja 2018 r.
Zapis prezentacji:

KODEKS ETYCZNY SĘDZIEGO CZ.2 6. Sędzia nie powinien przed zakończeniem konkursu komentować debaty (poza przypadkiem z pkt. 3) oraz dzielić się z kimkolwiek uwagami na jej temat.   7. Sędzia ma obowiązek dokładnie wypełnić kartę sędziego i przekazać ją organizatorom, ci zaś przekazują kopie debatującym. 8. Sędzia ocenia debatę indywidualnie zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i umiejętnościami. 9. Sędziowie mają prawo konsultować się między sobą przed ogłoszeniem werdyktu. 10. W uzasadnionych wypadkach juror może odmówić sędziowania. Sędziowanie debaty

ZADANIA SĘDZIEGO Sędzia dwóch racji Sędzia merytoryczny Sędzia obiektywny Sędzia niezaangażowany Sędzia jakości Sędzia nauczyciel

FLOW- ZAPIS DEBATY A1 N1 A2 N2 A3 N3 Definicja Odniesienie do definicji Kryterium Przedstawia argumenty A: - pierwszy - drugi - trzeci Odniesienie do kryterium Kontrargu-menty: - ad arg.1 - ad arg.2 - ad arg.3 Wzmacnia argumenty A: Ponownie podważa argumenty A: Ponownie wzmacnia argumenty A: Argumenty N: Kontrargu-menty Wzmacnia własne: Ponownie podważa arg. N: Ponownie wzmacnia arg. N:

OCENA ZESPOŁÓW Debatę wygrywa zespół, który: lepiej uzasadnił tezę, przygotował mocniejszą linię argumentacji, odwołał się do trafniej dobranych przykładów,

BALLOT-PROTOKÓŁ DEBATY CZ.1 RUNDA................................ DATA................................... SALA………………………........... GODZINA………………………….. IMIĘ I NAZWISKO SĘDZIEGO………… ZESPÓŁ A (kod, miasto, szkoła)……… ZESPÓŁ N (kod, miasto, szkoła)………

BALLOT-PROTOKÓŁ DEBATY CZ.2 S P N KOD ORGANIZACJA (20) ARGUMENTACJA (40) DOWODY PREZENTACJA Imiona i nazwiska mówców KOD: B - bardzo dobry, D - dobry, S - dostateczny, P - dopuszczający, N - niedostateczny

BALLOT- PROTOKÓŁ DEBATY, CZ.3 ZESPÓŁ A ZESPÓŁ N GŁÓWNE OBSZARY KONFLIKTU I UZASADNIENIE DECYZJI SĘDZIEGO Debatę wygrał zespół…….

PRZYKŁADOWY KOMENTARZ SĘDZIEGO Pierwszy mówca zdefiniował pojęcia, omówił kryterium, podporządkowane mu argumenty i dowody. Powinien wyraźniej wyjaśnić, co dla zespołu A oznacza „obowiązywać”- np. od kiedy? na jakich warunkach? Argumenty poprawne, choć w pewnej mierze spekulatywne. Dowody w zbyt dużym stopniu opierają się na opinii ekspertów, w zbyt małym na faktach i liczbach. Propozycja oceny indywidualnej (ballot): Organizacja: 20/20 Argumentacja: 35/40 Dowody: 30/40 Prezentacja: 18/20 (hipoteza) Łącznie: 103/120

KODEKS ETYCZNY SĘDZIEGO 1. Sędzia nie może oceniać zespołu, którego jest opiekunem lub w inny sposób jest z nim związany.   2. Sędzia przerywa debatę i zwraca uwagę uczestnikom jedynie w razie istotnych zaburzeń poziomu kulturalnego i etycznego debaty. 3. Na sędziującym spoczywa obowiązek poinformowania opiekuna drużyny o naruszeniu przez jego podopiecznych zasad kulturalnego debatowania (np. agresja, lekceważenie, imputowanie i inne niedozwolone sposoby manipulacji językowej). 4. Sędzia dokłada wszelkich starań, by uczestnicy debaty mieli zapewniony pełen komfort dyskusji (np. ucisza przeszkadzających, nie rozmawia z innymi sędziami…). 5. Po debacie sędzia ma obowiązek ogłosić jej wynik, podać jego uzasadnienie wraz z uwagami, dzięki którym oba zespoły mogą stać się lepsze.