Dajmy odetchnąć Ziemi! Projekt eTwinning Edukacja ekologiczna.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co to jest Pulpit eTwinning?
Advertisements

Program eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pomocą mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli.
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Ekologia W naszym przedszkolu.
Priorytet 1 Zdrowie Biotechnologie, rozwój instrumentów i technologii na rzecz ludzkiego zdrowia Badania na rzecz ludzkiego zdrowia mające zastosowanie.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Działania podejmowane w zakresie edukacji ekologicznej w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju” przez Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie.
LAS ŁAGIEWNICKI WOKÓŁ NAS
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
U4energy Europejski konkurs dla szkół
Projekt Remizy dla Ptaków
PROJEKT COMENIUS THE FUTURE IS IN THE HANDS OF THE EUROPEAN YOUTH - LETS STRUGGLE FOR A BETTER WORLD TOGETHER.
Specjalnością edukacji ekologicznej w Polskich Siłach Zbrojnych są konkursy wiedzy.
SZKOŁY JAGIELOŃSKIE. Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu.
2012 Eko-PARP Elżbieta Rochalska Warszawa, r.
BUŁHAK STOI JĘZYKAMI! Zespół językowy SSP 12.
OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
Projekt szkolny Socrates Comenius Badanie i poznawanie kultur z różnych regionów europejskich poprzez poezję, prozę i muzykę.
ŠKOLA BEZ HRANÍC SZKOŁA BEZ GRANIC. Współpracujące szkoły ZÁKLADNÁ ŠKOLA T r e n č i a n s k e T e p l i c e Základní škola a Mateřská škola Sivice Szkoła.
Czas trwania projektu: od września 2010 do maja 2011 Język roboczy: angielski Wiek dzieci : od 3 do 6 lat Narzędzia pracy: , programy multimedialne,
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 jako przykład wykorzystania MCI opr. Ewa Łopatka.
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
„Wrocławskie Dzieci Uczą Segregować Śmieci” 2011/12
Stan edukacji leśnej w polskich szkołach
ETwinning w Szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie Magdalena Nazim Joanna Biskupska SP nr 95 w Krakowie VI B.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Wpływ programu eTwinning na rozwój zawodowy nauczyciela Udział w seminarium kontaktowym „Biodiversity in eTwinning projects” Grecja, listopada 2011.
Sekcja Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
Degradacja środowiska a świadomość społeczna.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Co chcieliśmy osiągnąć?
W Zespole Szkół w Pałecznicy
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
W związku z postępującą degradacją środowiska naturalnego cała społeczność szkolna wraz z lokalnymi władzami włączyła się w wiele akcji, projektów i.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Przyjaciele leśnego skarbca
Mobilność Kadry Edukacyjnej – Comenius Anna Krzyżanowska ICT for Collaborative, Project Based, Teaching and Learning Malta 2010.
PROJEKT REALIZOWANY PRZEZ PRZEDSZKOLE W BACHOWICACH
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Odznaki Jakości eTwinning
Kto jest przyjacielem lasu?
Małgorzata Lipińska. Zadanie TIK Klasa VI Temat: Słynne miejsca w Londynie.
Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej.
 Współpraca z instytucjami mającymi na celu poprawę bezpieczeństwa i stanu zdrowia uczniów;  Podejmowanie działań doskonalących umiejętności życiowe.
Zajęcia edukacji ekologicznej Prowadzący: Beata Rychlik.
eTwinning - to europejska współpraca szkół realizowana przy pomocy mediów elektronicznych. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Centrum UNEP/GRID-Warszawa, Krajowy Koordynator Programu GLOBE XI Ogólnopolska Konferencja Nauczycieli Programu GLOBE „Badaj klimat z Programem GLOBE”
Program eTwinning Poznań, marca 2017.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Jedlicze na lata
Program Edukacji Ekologicznej „Człowiek i przyroda – jeden świat”
Program eTwinning Planowanie projektów
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Program eTwinning Planowanie projektów
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Nasze Nadleśnictwo NADLEŚNICTWO POŁCZYN.
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Co chcieliśmy osiągnąć?
PLANOWANIE PROJEKTU PLANOWANIE PROJEKTU
EKOSYSTEM – WSPÓŁZALEŻNOŚĆ ŚRODOWISKA I ORGANIZMÓW EWELINA POCZOPKA KLASA IVG.
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
portal społecznościowy nauczycieli
Zapis prezentacji:

Dajmy odetchnąć Ziemi! Projekt eTwinning Edukacja ekologiczna

Porusza zagadnienia edukacji środowiskowej wykorzystując Nowe Technologie Uczenia się poprzez udział w Programie eTwinning Jest efektem owocnej współpracy placówek partnerskich z Grecji, Polski i Wielkiej Brytanii

Dostrzegają problemy środowiska naturalnego Wchodzą w relacje z dziećmi z innych krajów, mając okazję do dostrzegania podobieństw i różnic między sobą Stają się aktywnymi obywatelami świata znającymi zasady postępowania proekologicznego Poznają wybrane narzędzia ICT. Grupa z Grecji Grupa z Anglii Grupa z Polski

Znalezienie partnerów na platformie: Wybór tematyki i rejestracja projektu Utworzenie bloga: toearth.blogspot. com Wymiana maskotek projektu z partnerami Podział tematyki projektu na obszary: Zanieczyszczenie ekosystemów wodnych –powietrza –lądów (świat roślin i zwierząt)

Wymiana zwierząt, których gatunki są pod ochroną w krajach partnerskich Żółwie morskie Caretta Caretta Jesiotry Orzesznice Bociany białe

Rysowanie czystego i brudnego morza. Gromadzenie kolekcji muszli. Stworzenie makiet czystego i brudnego morza. Projektowanie plakatu poruszającego tematykę ochrony mórz i oceanów.

Skonstruowanie i puszczanie latawców z przesłaniem ekologicznym Przeprowadzenie eksperymentu mającego ukazać skutki zanieczyszczenia powietrza i opadów kwaśnego deszczu Wykonanie masek ochronnych i przeprowadzenie protestu przeciwko zanieczyszczaniu powietrza

Ułożenie wspólnego opowiadania o wątku ekologicznym, ilustracja opowiadania i jego nagranie w języku polskim, greckim i angielskim z użyciem programu voicethread Wykonanie pojemników do recyklingu Ułożenie fragmentów tytułu projektu ze śmieci zgromadzonych w czasie sprzątania terenu w pobliżu przedszkola

Zorganizowanie z pomocą rodziców konkursu na zabawkę wykonaną ze śmieci Zrób ze śmieci zabawkę dla dzieci Wymiana i zasianie nasion wybranych roślin, obserwacja ich wzrostu w odmiennych warunkach klimatycznych

Rysowanie ilustracji zielonych lasów oraz lasów ogarniętych pożarem. Wykonanie plakatów dających wskazówki dotyczące ochrony ekosystemów leśnych Nagranie filmu, w którym dzieci apelują o ochronę drzew i lasów

Pod koniec projektu dzieci: Zainscenizowały przedstawienie kukiełkowe na podstawie wspólnego scenariusza, jaki ułożyły z kolegami z innych krajów. Bohaterami historii były maskotki zwierząt pod ochroną, którymi wymieniły się na początku projektu Zilustrowały i wydrukowały księgi gatunków zwierząt zagrożonych – zwierząt wodnych, lądowych oraz ptaków. Ułożyły piosenkę projektu i zaśpiewały ją w trzech językach (angielskim, polskim, greckim)

Skonstruowanie ekologicznych gier tematycznych i przesłanie ich do placówek partnerskich.

Dzieci: Ukształtowały świadomość proekologiczną Zdobyły podstawowe umiejętności komunikacji poprzez ICT Zawarły przyjaźnie Nauczyciele: Poznali i stosowali nowe techniki ICT Wymieniali pomysły Zawarli przyjaźnie Rodzice: Doświadczyli i doceniali ważność współpracy pomiędzy sobą i szkołą

Zaplanowaniu działań międzyprzedmiotowych, zgodnie z podstawami programowymi krajów partnerskich Podkreślaniu w działaniach aktywnej współpracy i interakcji między dziećmi Wyniesieniu współpracy na poziom światowy, a jednocześnie dzięki otwarciu szkoły na społeczność lokalną

Trzy szkoły uzyskały Krajowe i Europejskie Nagrody Jakości Przyznano III miejsce na najlepszy projekt eTwinning w Konkursie Narodowym Wielkiej Brytanii Przyznano II miejsce w greckim Konkursie Narodowym na najlepszy blog eTwinning Projekt znalazł się na liście 50 najlepszych projektów eLearning Awards Projekt nagrodzono w Konkursie greckiego Ministerstwa Edukacji w kategorii Innowacyjne podejście do edukacji

Projekt zdobył II miejsce w konkursie Nasz projekt eTwinning 2010 w kategorii wiekowej 3-6 lat

blogu projektu: blogach przedszkola:

Give Breath to Earth! Daj odetchnąć Ziemi! Prezentację opracowały: Anna Krzyżanowska (Polska) Irene Pateraki (Grecja) Christie Cavallo (Wielka Brytania)