mgr Magdalena Czichon pod kierunkiem dr inż. Katarzyny Karbowiak

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konferencja , 14 grudnia 2006, Warszawa
Advertisements

Założenia aktualizacji Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Małopolskiego.
innowacyjna wielkopolska
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
ENSPIRE EU Przedsiębiorczy zastrzyk dla Unii Europejskiej.
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
2009 Portal Wspieramy E-biznes jako źródło informacji o działaniach 8.1 i 8.2 PO IG Agnieszka Krakowiak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
Śląski System Informacji Turystycznej
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
OPŁATY DROGOWE warsztaty – Warszawa, czerwca 2007 r. Jerzy Polaczek Minister Transportu.
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania gminną gospodarka mieszkaniową moderator: Ewa Bartosik Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem.
Piotr Knaś, Małopolski Instytut Kultury
Podsumowanie realizacji projektu Wzmocnienie kontroli przestrzegania prawa w zakresie ochrony i wykorzystania zasobów wodnych w województwie małopolskim.
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Typ: System Informacji Turystycznej Produkt (output): Centrum Informacji Turystycznej Wskaźniki: uruchomienie wielojęzycznej.
Województwo pomorskie –
Marketing elektroniczny w turystyce
Innowacje organizacyjne w usługach
-Rok założenia – Lokalizacja – w centrum miasta, naprzeciwko Domu Rodzinnego Jana Pawła II, w budynku Muzeum Miejskiego - Godziny pracy: w sezonie.
Konferencja inaugurująca projekt TURYSTYKA BEZ BARIER. PROFESJONALIZACJA KADR BRANŻY TURYSTYCZNEJ W WOJEWÓDZTWIE OPOLSKIM – Lider.
Time Promotion Jesteśmy tam gdzie docenia się piękno… Stawiamy na jako ść …
PRACA SOCJALNA W ORGANIZACJI POZARZĄDOWEJ
STRATEGIA DIGITALIZACJI MINISTERSTWA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO ćwiczenia
Technik Turystyki Wiejskiej
Krzysztof Bielewicz ITTI Sp. z o.o e- technologie i biznes
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Definicja państwa opiekuńczego (socjalnego)
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Katedra Zarządzania Jakością Procesów i Produktów Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Jakością Procesów.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Projekty na rzecz rozwoju świętokrzyskiej kultury i turystyki w kontekście współpracy LGD - ENKOLPION Fundacja Enkolpion Instytut Kultury Regionalnej i.
Strategia Rozwoju Gminy Chrzanów na lata WYNIKI BADANIA ANKIETOWEGO WŚRÓD MIESZKAŃCÓW.
ISTER - GRANUM. Data powstania 15 maja 2000, List Intencyjny 17 listopada 2003, podpisanie konwencji 21września 2005 r. prezentacja regionalnych planów.
Konferencja Gdańsk - PODR
Rola edukacji finansowej w szkołach Agnieszka Kubryn Departament Komunikacji Społecznej Urząd Komisji Nadzoru Finansowego r. 1 Autorskie prawa.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Projekt "Almas House in Poland" Klaster Innowacyjna Medycyna Październik 2015.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
Programy Europejskiej Współpracy Terytorialnej (EWT) dla województwa pomorskiego Ludwik Szakiel Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Proces standaryzacji Informacji Turystycznej w Polsce.
Promotor dialogu społecznego 1. Plan spotkania 2 1.Geneza projektu 2.Cele projektu 3.Działania i efekty 4.Korzyści 5.Podsumowanie 6.Pytania 7.Kontakt.
Badanie satysfakcji klienta Powiatowego Urzędu Pracy Magdalena Wasiluk Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku.
Trendy rozwoju turystyki w świetle danych statystycznych.
WYBRANE ASPEKTY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I RYNKU PRACY W POWIECIE GORLICKIM GORLICE, 16 KWIETNIA 2009 R.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Rola próbnych obciążeń w diagnostyce konstrukcji mostowych w wybranych krajach Unii Europejskiej Piotr Olaszek Instytut Badawczy Dróg i Mostów.
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
RAPORT Z BADANIA ANKIETOWEGO ZA ROK 2009 „Ocena zadowolenia klienta z usług Urzędu Miasta Tychy”
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
E-turystyka w sektorze publicznym
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
Firma Bit&Bajt została założona w listopadzie 2014 roku.
Co to jest Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK)
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Zapis prezentacji:

mgr Magdalena Czichon pod kierunkiem dr inż. Katarzyny Karbowiak „Charakterystyka systemu informacji turystycznej w Polsce na tle wybranych krajów europejskich” mgr Magdalena Czichon pod kierunkiem dr inż. Katarzyny Karbowiak

Cele pracy: Analiza funkcjonowania polskiego systemu informacji turystycznej w nawiązaniu do systemów informacji turystycznej wybranych państw europejskich Ocena polskiego systemu informacji turystycznej i zaproponowanie usprawnień mgr Magdalena Czichon 08.12.2009

Problemy badawcze: Rola informacji w planowaniu i realizacji wyjazdów turystycznych. Tworzenie współcześnie obowiązującej struktury organizacyjnej systemu informacji turystycznej w Polsce. Analiza zmian wprowadzanych obecnie do polskiego systemu informacji turystycznej. Porównanie polskiego systemu informacji turystycznej do systemów obowiązujących w innych krajach europejskich. Satysfakcja turystów z usług świadczonych przez punkty informacji turystycznej w Polsce i innych krajach europejskich. mgr Magdalena Czichon 08.12.2009

Metodyka Sondaż diagnostyczny: Obserwacja Ankieta Wywiady ustne Analiza materiałów źródłowych mgr Magdalena Czichon 08.12.2009

Wnioski Typ informacji poszukiwanych przez turystów mgr Magdalena Czichon 08.12.2009

Ocena polskiego systemu „it” Wady Zalety niska dostępność (godziny otwarcia, lokalizacja, oznakowanie) problemy językowe wąski zakres usług brak współpracy z innymi punktami „it” i przedsiębiorstwami tur. mało darmowych wydawnictw zaangażowanie pracowników, miły stosunek do klienta, kompetencje wygląd i wyposażenie punktów „it” poprawa na przestrzeni lat wiarygodność informacji mgr Magdalena Czichon 08.12.2009

Ilość obsługowych punktów „it” Polska: 266 ośrodków „it” Czechy: ponad 600 Francja: 3600 Węgry: 140 mgr Magdalena Czichon 08.12.2009

Ilość elektronicznych punktów „it” Niedobór w całej Europie Kapitałochłonność, wandalizm mgr Magdalena Czichon 08.12.2009

Lokalizacja i oznakowanie Dzielenie siedziby z innymi instytucjami, niskobudżetowe lokale Niedostateczne oznakowanie mgr Magdalena Czichon 08.12.2009

Zakres usług Brak możliwości rezerwacji noclegów, zakupu biletów, wycieczek mgr Magdalena Czichon 08.12.2009

Kompetencje pracowników Niski poziom znajomości języków obcych mgr Magdalena Czichon 08.12.2009

Sprawność obsługi Mentalność pracowników, kultura osobista, szacunek dla klienta, doświadczenie w pracy mgr Magdalena Czichon 08.12.2009

Ilość i jakość materiałów Niedobór bezpłatnych wydawnictw, szczególnie dla turystów kwalifikowanych mgr Magdalena Czichon 08.12.2009

Oznakowanie turystyczne Niedobór drogowskazów Niedobór tablic informacyjnych nt. obiektów atrakcyjnych mgr Magdalena Czichon 08.12.2009

Internetowy system „it” Nowa wersja Polskiego Narodowego Portalu Turystycznego mgr Magdalena Czichon 08.12.2009

Proponowane usprawnienia Kategoryzacja punktów „it” Społeczna kampania informacyjna Prawna ochrona logo informacji turystycznej Rozbudowa bazy danych Współpraca pomiędzy punktami „it” a organizacjami turystycznymi, przedsiębiorcami, samorządami i wszelkimi podmiotami zajmującymi się turystyką mgr Magdalena Czichon 08.12.2009

Podsumowanie Informacja turystyczna zapewnia wzrost ruchu turystycznego oraz sterowanie nim Polski system „it” pozostaje w fazie rozwoju Konieczność ujednolicenia systemu „it” na terenie całego kraju Dostosowywanie oferty do oczekiwań turystów Poprawa oznakowania atrakcji mgr Magdalena Czichon 08.12.2009

Kierunek dalszych badań Czerpanie inspiracji z systemów „it” funkcjonujących w: Słowenii, Norwegii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Austrii Zaimplementowanie najlepszych rozwiązań europejskich na grunt polski mgr Magdalena Czichon 08.12.2009

Dziękuję za uwagę mgr Magdalena Czichon 08.12.2009