IPscore - narzędzie do wyceny wartości patentów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

Ryzyko walutowe Rynek walutowy
Krajowa Izba Gospodarcza ul. Trębacka 4, Warszawa, tel.: , faks: IP-HERMES.pl.
Krajowa Izba Gospodarcza ul. Trębacka 4, Warszawa, tel.: , faks: IP-HERMES.pl.
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Priorytety polskiej polityki innowacyjności
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski Michał Kłos
Nieciągłość Pojawia się nowa technologia Radykalna Innowacja Stopniowa innowacja Radykalna Innowacja.
Konferencja 15 czerwca 2010 r. "Ochrona własności przemysłowej skutecznym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa Konferencja zorganizowana.
Konferencja 15 czerwca 2010 r. "Ochrona własności przemysłowej skutecznym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa Konferencja zorganizowana.
dr Alicja Adamczak Prezes Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Podstawy wyboru strategii marketingowej
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
PATENT na innowacyjny biznes
Wzmacnianie ochrony praw własności intelektualnej i przemysłowej
CENTRUM TRANSFERU TECHNOLOGII AKADEMII GÓRNICZO HUTNICZEJ W KRAKOWIE WARTOŚCI NIEMATERIALNE I PRAWNE JAKO NIEDOCENIANA WARTOŚĆ NA UCZELNI I W FIRMIE. WYCENA.
Budowanie firmy w oparciu o wartość przemysłową dr inż. Karol Lityński Politechnika Szczecińska Szczecin, 22 stycznia 2008 r.
Zarządzanie projektami
Dr Krzysztof Borodako Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Oferta dla biznesu Lublin, r.. Biuro Rozwoju i Kooperacji PL Jednostka ogólnouczelniana Cele, m.in.: doradztwo i konsultacje w zakresie przygotowywania.
Gra symulacyjna GraD.
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Produkujesz, sprzedajesz, zarządzasz? Zyskaj przewagę! Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, 10 czerwca 2008 Kontrola i analiza procesów biznesowych Mateusz.
Warszawa, Wsparcie ochrony własności przemysłowej w ramach Poddziałania POIG Ośrodek Przetwarzania Informacji.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Komercjalizacja, Wycena Innowacyjnej Technologii i Rekomendacja Sposobu Finansowania Paweł Przybyszewski Ruda Śląska, maj 2011.
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Konferencja Innowacyjna gospodarka Innowacyjność w biznesie Panel II Warszawa, 03 marca 2008 r.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
WORTAL TRANSFERU WIEDZY
rachunkowość Wartości niematerialne i prawne
Plan biznesowy. Cele planu biznesowego: zmusza biznesmena do przemyślenia kwestii związanych z przedsiębiorstwem, rozważyć wszystkie kwestie związane.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Dr Alicja Adamczak Prezes Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej Majątkowa wartość własności przemysłowej Warszawa, 25 kwietnia 2008 r.
Inicjatywa MNiSW Inkubator Innowacyjności w Poznańskim Parku Naukowo -Technologicznym.
Ochrona własności przemysłowej w procesie transferu technologii – podstawowe zagadnienia i problemy Piotr Zakrzewski Urząd Patentowy RP Projekt jest współfinansowany.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Tomasz Klajbor Kierownik Realizacji Projektu IV Regionalne Forum Innowacji Gdańsk, 10 czerwca 2005 r. Proces Wdrażania Regionalnej Strategii Innowacji.
ZPBE ENERGOPOMIAR Sp. z o. o.
ARP – biznes, rozwój, innowacje Poznań, 26 Listopada 2015 r. ARP S.A./ARP – biznes, rozwój, innowacje.
Metodyka pracy z naukowcami i firmami. Transfer i komercjalizacja technologii. Dr Dariusz Trzmielak Dyrektor CTT UŁ.
Ewaluator Podsumowanie. 2 Ewaluator  Prezentacja projektów - wymiana informacji o projektach uczestników  Przypomnienie schematu – EWA / WKB / BP 
Ip4inno ip4inno Moduł 5B Własność przemysłowa w realnym świecie Praktyczne ćwiczenia, które pomogą zdecydować „Jaka ochrona jest odpowiednia?” Nazwisko.
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
Dr Alicja Adamczak Prezes Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej Świadomość znaczenia praw własności intelektualnej warunkiem rozwoju gospodarczego.
IP4INNO Moduł 5B: Planowanie biznesowe z własnością intelektualną Narzędzie oceny 7P Zalecenie w sprawie szkolenia: 1,5 h Imię i nazwisko.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
NAZWA WYNIKU (tytuł zgodnie z informacją podaną do ewidencji PK, nr ewid. PK) NAZWA PROJEKTU/WYNIKU (nienaukowy tytuł informujący o zastosowaniu.
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
OŚRODEK TRANSFERU TECHNOLOGII
Prezentacja biznesplanu
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
wyzwania i perspektywy rozwoju
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Zapis prezentacji:

IPscore - narzędzie do wyceny wartości patentów Dorota Szlompek Zastępca Dyrektora Departamentu Zbiorów Literatury Patentowej Beata Lenarczyk Naczelnik Wydziału Promocji Urząd Patentowy RP Międzynarodowa konferencja „Wartości niematerialne i prawne jako niedoceniana wartość na uczelni i w firmie. Wycena własności intelektualnej” Kraków 29 lutego 2008 r.

Oceny dokonuje człowiek – IPscore jest tylko narzędziem

Dlaczego własność intelektualna (IP) i jej ocena są ważne? Przedstawienie narzędzia IPscore®2.0

Tworzenie wartości – wzrost znaczenia aktywów niematerialnych

1. Naruszenia! Wydatki i czas Znaczenie IP 1. Naruszenia! Wydatki i czas 2. Wiedza z zakresu IP! Zapewnia innowacyjność 3. Ochrona nowych pomysłów! Zabezpieczenie wartości IP 4. Wykorzystanie IP! Licencjonowanie i sprzedaż

Do czego służy IPscore Narzędzie wspierające wykorzystanie IP w przedsiębiorstwach Narzędzie do zarządzania i oceny IP Narzędzie umożliwiające uwzględnienie IP w ogólnej strategii przedsiębiorstwa Źródło informacji: jak lokować potencjalne zyski jak obniżać koszty Narzędzie ułatwiające tworzenie raportów o IP w przedsiębiorstwie Praktyczne narzędzie, przydatne dla zarządzających przedsiębiorstwem

Za pomocą IPscore można oceniać: Pojedyncze patenty Portfolia patentowe Opatentowane technologie Projekty badawczo-rozwojowe Pomysły

Jak ocenić patent lub rozwiązanie technologiczne? Ocena technologii: Czy twoja technologia jest unikalna? Czy przewyższa inne technologie w danej dziedzinie? Czy wynalazek został przetestowany? Czy istnieje potrzeba zakupu nowych urządzeń niezbędnych do uruchomienia produkcji? Kiedy będzie można wprowadzić ją na rynek?

Jak ocenić patent lub rozwiązanie technologiczne? c.d. Ocena statusu prawnego: Czy wystąpiono o udzielenie ochrony patentowej? Jeśli tak to jak długo jeszcze potrwa ochrona? Czy wystąpiono o ochronę patentową na odpowiednich rynkach? Jaki jest zakres ochrony? Czy uzyskana ochrona jest „mocna”?

Jak ocenić patent lub rozwiązanie technologiczne? c.d. Ocena rynku: Jakie są możliwości marketingowe? Czy dany rynek ma perspektywy rozwoju? Jak długo dany rynek będzie istniał? Jakie są produkty konkurencyjne? Czy cena sprzedaży zapewni zysk?

Jak ocenić patent lub rozwiązanie technologiczne? c.d. Ocena sytuacji finansowej: Jakie są koszty dalszych prac nad rozwiązaniem? Jakie nakłady finansowe są konieczne, aby rozpocząć produkcję? Czy mamy wystarczający kapitał finansowy, aby pokryć koszty uzyskania i utrzymania w mocy patentu? Jaki zysk zapewni nowy patent/technologia?

Jak ocenić patent lub rozwiązanie technologiczne? c.d. Ocena strategicznego celu ochrony patentowej Utrzymanie pozycji na obecnym rynku? Wejście na nowe rynki? Zapewnienie sobie „swobody działania”?

Praktyczne aspekty IPscore 40 wskaźników oceny Zdefiniowana skala oceny dla każdego wskaźnika Możliwość szacunkowej analizy finansowej oraz obliczenia wartości bieżącej netto (net present value) patentu Możliwość wyceny pojedynczego patentu lub portfolia patentowego Możliwość przechowywania i aktualizacji zapisów wykonanych ocen (baza danych)

Przy ocenie patentów należy pamiętać, że: Patent nie jest aktywem stałym – daje możliwość kreowania wartości! Finansowa wartość patentu zależy od jego faktycznego wykorzystania Przy użyciu IPscore przedsiębiorstwo może określić warunki niezbędne do wykreowania wartości Dzięki IPscore przedsiębiorstwo może tworzyć raporty wspomagające podejmowanie strategicznych decyzji

W zależności od strategii firmy inna jest wartość tego samego patentu! Wartość patentu jest równa przyszłym ekonomicznym korzyściom, jakie można uzyskać z opatentowanego wynalazku! W zależności od strategii firmy inna jest wartość tego samego patentu!

IPscore nie stosuje się do wyceny patentu w nowo powstałym przedsiębiorstwie gdy wykorzystanie patentu spowoduje wzrost ceny produktu

IPscore® 2.0

Business process within an IP driven company The innovation process is the basic strategy model in a IP-driven company Główne menu

Business process within an IP driven company The innovation process is the basic strategy model in a IP-driven company 40 parametrów oceny

Business process within an IP driven company The innovation process is the basic strategy model in a IP-driven company Wykresy radarowe

Business process within an IP driven company Dane oceny finansowej Business process within an IP driven company The innovation process is the basic strategy model in a IP-driven company

Business process within an IP driven company The innovation process is the basic strategy model in a IP-driven company Schemat raportu ryzyka

Business process within an IP driven company The innovation process is the basic strategy model in a IP-driven company Kalkulacja obecnej wartości netto

Raporty oceny

Dziękuję za uwagę!