1. 2 Światowy ład informatyczny. Wybrane zagadnienia Kulturoznawstwo, studia stacjonarne i niestacjonarne 2 Wykłady (zdalne) w roku akademickim 2006/2007.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele: 1. rozumienie podstaw relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, 2. poznanie nowoczesnego procesu edukacji i jego uwarunkowań, 3. wyposażenie.
Advertisements

Programowanie Komputerów Studia I stopnia Rok I semestr 1
Ramy kompetencyjne projektanta dydaktycznego kursów e-learningowych
Wstęp do Informatyki, część 1
Zebranie organizacyjne 1 MA 2011/2012 IFA UAM
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Wstęp do Informatyki, WSZ, część 1
BIZNES PO WIELKOPOLSKU 5 LAT KONKURSU „POMYSŁ NA BIZNES”
1. o mnie 2. Moja oferta – koła zainteresowań
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Ochrona prawa autorskiego Prezentacja multimedialna
Statystyczne sterowanie procesem produkcyjnym
Kodowanie i Szyfrowanie Danych
Prof. UW dr hab. Dariusz Kuźmina
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
1 Informacja o prowadzącym zajęcia: Doc. dr habil. Andrzej Kocikowski Wydział Nauk Społecznych UAM ul. Szamarzewskiego 89 Pracownia Komunikacji Multimedialnej.
Informacja o prowadzącym zajęcia:
Informacja o prowadzącym zajęcia:
1 Informacja o prowadzącym zajęcia: Doc. dr habil. Andrzej Kocikowski Wydział Nauk Społecznych UAM ul. Szamarzewskiego 89 Pracownia Komunikacji Multimedialnej.
1 Informacja o prowadzącym zajęcia: Doc. dr habil. Andrzej Kocikowski Wydział Nauk Społecznych UAM ul. Szamarzewskiego 89 Pracownia Komunikacji Multimedialnej.
Światowy ład informatyczny. Wybrane zagadnienia
1. 2 Światowy ład informatyczny. Wybrane zagadnienia Kulturoznawstwo, studia stacjonarne i niestacjonarne 2 Wykłady (zdalne) w roku akademickim 2006/2007.
1. 2 Światowy ład informatyczny. Wybrane zagadnienia Wykłady akademickie w roku akademickim 2005/2006 Kulturoznawstwo, studia stacjonarne i niestacjonarne.
1. 2 Światowy ład informatyczny. Wybrane zagadnienia Kulturoznawstwo, studia stacjonarne i niestacjonarne 2 Wykłady (zdalne) w roku akademickim 2006/2007.
1. 2 Światowy ład informatyczny. Wybrane zagadnienia Wykłady akademickie w roku akademickim 2005/2006 Kulturoznawstwo, studia stacjonarne i niestacjonarne.
1. 2 Światowy ład informatyczny. Wybrane zagadnienia Kulturoznawstwo, studia stacjonarne i niestacjonarne 2 Wykłady (zdalne) w roku akademickim 2006/2007.
1 Światowy ład informatyczny. Wybrane zagadnienia Wykłady akademickie w roku akademickim 2005/2006 Kulturoznawstwo, studia stacjonarne i niestacjonarne.
Światowy ład informatyczny. Wybrane zagadnienia
1 Informacja o prowadzącym zajęcia: Doc. dr habil. Andrzej Kocikowski Wydział Nauk Społecznych UAM ul. Szamarzewskiego 89 Pracownia Komunikacji Multimedialnej.
1. 2 Światowy ład informatyczny. Wybrane zagadnienia Wykłady akademickie w roku akademickim 2005/2006 Kulturoznawstwo, studia stacjonarne i niestacjonarne.
1. 2 Światowy ład informatyczny. Wybrane zagadnienia Wykłady akademickie w roku akademickim 2005/2006 Kulturoznawstwo, studia stacjonarne i niestacjonarne.
Kulturapojęcie i problem
Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
Technologia informacyjna
INTERNETOWE CENTRUM INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ INTERNETOWE CENTRUM INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ W BIBLIOTECE SP 15.
Technologia informacyjna
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Szkolenia dla rozproszonych zespołów realizowane za pomocą webinarów i warsztatów online Marta Eichstaedt 9 maja.
KOMUNIKACJA MULTIMEDIALNA ĆWICZENIA
WYMAGANIA Przedmiot: psychologia poznawcza
Ucz z zapałem dzieci swoje,.... bo, Ja chętnie Cię wyręczę ;)
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Wydział Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji.
Kultura - słowo o wielu znaczeniach
Metoda Teach-IT.net … od „Multimediów w dydaktyce”
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Ciechanowie WYDZIAŁ KULTUROZNAWSTWA
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Zasięg cywilizacji według Samuela P. Huntingtona
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie przyrody Przeznaczony dla studentów,
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Kultura zachowania i słowa
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI i finansowanie ich ze środków europejskich
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
Kultura współczesnego świata
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI i finansowanie ich ze środków europejskich
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Zapis prezentacji:

1

2 Światowy ład informatyczny. Wybrane zagadnienia Kulturoznawstwo, studia stacjonarne i niestacjonarne 2 Wykłady (zdalne) w roku akademickim 2006/2007

3 Informacja o prowadzącym zajęcia: 3 Doc. dr habil. Andrzej Kocikowski Wydział Nauk Społecznych UAM ul. Szamarzewskiego 89 Pracownia Komunikacji Multimedialnej WNS UAM (nowy budynek dydaktyczny, p. 6) Instytut Kulturoznawstwa UAM (budynek AB, pokój 22 i 21) tel.: (61) (p. 6, bud. E), (61) (sekretariat Instytutu). Dyżur (tradycyjny): poniedziałek, 11: :00, wskazana sobota i niedziela zjazdowa. Elektroniczny (IRC): piątek, 11: :30. Korespondencja elektroniczna:

stycznia 2007 r.: wypełnianie druku ankiety oraz rozwiązywanie testu zaliczeniowego. -- Wcześniej należy zapoznać się z instrukcją dotyczącą przebiegu testu zaliczeniowego i sposobu wypełniania formularza testowego: ( -- Zamknięcie drzwi sali B i start prezentacji z testem: godz. 10: Dodatkowe wykazy kwestii egzaminacyjnych dołączono do wszystkich prezentacji towarzyszących wykładom. -- Wpisy do indeksów: wedle zapisów terminarza. ( -- Wszelkie wątpliwości wyjaśniamy za pomocą korespondencji elektronicznej. Odpowiedzi dotyczące kwestii ogólniejszych zawisną na mojej tablicy ogłoszeń: ( WAŻNE INFORMACJE !!!

5 5 Wykład nr 11 Technologie teleinformatyczne a wybrane zagadnienia etyki, kultury i edukacji Ciemne strony rewolucji teleinformatycznej. Wybrane przykłady czarnych scenariuszy rozwoju cywilizacji cyfrowej (I)

6 6 Wykład nr 11 Technologie teleinformatyczne a wybrane zagadnienia etyki, kultury i edukacji (A) proces globalizacji technologii teleinformatycznych jest jednocześnie procesem powstawania pewnej totalności. ICT: akronim nazwy Information & Communication Technology (B) rozszerzanie się i umacnianie dyskutowanej totalności ( porównaj (A) ) jest sprawą przesądzoną. (...) pewna totalność materialna (czyli sprzęt komputerowy, system operacyjny, programy użytkowe) wspierana być może i coraz częściej jest, przez związaną z nią totalność świadomościową (system wartości, system prawny), co oznacza, iż ponadnarodowa zbiorowość ludzi robiących to samo przy pomocy tego samego zmuszona jest dodatkowo respektować te same normy (a więc systemy wartości), że więc zmuszona jest w istocie, by czuła i myślała tak samo. (...)

7 7 Wykład nr 11 Technologie teleinformatyczne a wybrane zagadnienia etyki, kultury i edukacji Nieciągłość procesu kulturowego w cywilizacji cyfrowej Tylor,Edward, Burnett, ; etnolog i antropolog społ.; Cywilizacja pierwotna, Antropologia. (...) kultura, czy cywilizacja jest to złożona całość, która obejmuje wiedzę, wierzenia, sztukę, moralność, prawa, obyczaje, oraz wszelkie inne umiejętności i nawyki nabyte przez ludzi jako członków społeczeństwa (...) Jan Grad, Urszula Kaczmarek (1996) Organizacja i upowszechnianie kultury w Polsce. Zmiany modelu. (...) Tak rozumiana kultura musi mieć następujące cechy: być tworem zbiorowym i dzielonym z innymi (...) mieć symboliczną formę ekspresji (...), posiadać pewien wzór, ład lub regularność, a przeto i wymiar wartościująco-ocenny, istnieć jako dynamiczna kontynuacja w czasie (kultura żyje i zmienia się, zawsze ma swoją historię i - choćby potencjalnie - przyszłość). Najogólniejszą i zasadniczą podstawą kultury jest komunikowanie, ponieważ kultury nie mogą się rozwijać, przetrwać, czyli istnieć bez komunikowania. Źródło: Goban-Klas, T (1999) Media i komunikowanie masowe, s. 130.

8 8 Wykład nr 11 Technologie teleinformatyczne a wybrane zagadnienia etyki, kultury i edukacji DZISIAJ, TERAZ, TUTAJ jest jakiś tam system operacyjny i jakiś tam format zapisu plików, zatem wytwory analizowanego procesu - DANE - są rodzaju - załóżmy A. Jednakowoż JUTRO i TUTAJ będzie inny system operacyjny oraz inny format zapisu plików, zatem wytwory tego procesu kulturowego - DANE - będą w odnośnym aspekcie rodzaju - załóżmy B. POJUTRZE i także TUTAJ będziemy mieli kolejny system operacyjny i kolejny format zapisu plików; zakładamy, iż wytwory tego procesu kulturowego - znowu DANE - będą rodzaju C. Nieciągłość procesu kulturowego w cywilizacji cyfrowej dziewięć firm (dane z r. 2001) kontroluje całkowicie dystrybucję informacji w skali całego Świata: Time Warner - właściciel CNN, Disney - właściciel sieci ABC, Sony, General Electric - właściciel sieci NBC, AT&T, The News Corporation, Seagram (muzyka i film), Viacom - właściciel sieci CBS, Bertelsmann. SUPERNOMADYZACJA SPOŁECZEŃSTWA

9 9 Wykład nr 11 Technologie teleinformatyczne a wybrane zagadnienia etyki, kultury i edukacji Wykaz literatury uzupełniającej listę bazową: A survey of online finance, The Economist, May 2000; Goban-Klas, Tomasz (1999), Media i komunikowanie masowe; Grad Jan, Kaczmarek Urszula (1996) Organizacja i upowszechnianie kultury w Polsce. Zmiany modelu; Kocikowski, Andrzej [red.] (2001) Wprowadzenie do etyki informatycznej; Knasiecki, Łukasz (2001), Ojców własnych pożeranie, czyli o nieciągłości procesu kulturowego w cywilizacji cyfrowej. Materiały ETHICOMP2001 lub: ; WWW01, (2002), Microsoft.NET, online at 1.html/ accessed WWW02, (2002), Stealing MS Passport's Wallet, online at accessed WWW03, (2002), Microsoft Passport Account Hijack Attack, online at accessed

10 Wykład nr 11 W związku z wykładem nr 11 pojawić się mogą - m. in. - następujące kwestie egzaminacyjne: 1. Czym zagraża -- m. in. -- proces globalizacji technologii teleinformatycznych? 2. Czym skutkować może -- m. in. -- nieokiełznany rozwój technologii teleinformatycznych? Technologie teleinformatyczne a wybrane zagadnienia etyki, kultury i edukacji

11 UZUPEŁNIENIA

12 Wykład nr 11

13 To jest ostatni slajd prezentacji