Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Advertisements

Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Taniec jako sposób na wyrażenie siebie
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
ENGLISH AROUND THE WORLD
Temat: Cegłów dawniej i dziś
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zespół szkolny w Cegłowie
1 Technologia informacyjna Małe ojczyzny – propagujemy region, w którym mieszkamy.
Alicja Suchorab Agnieszka Sajda
W poszukiwaniu ewolucji…
DIETETYCY ..…W AKCJI.
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Pasożyty wokół nas Kozieł Mirosława.
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Czy należy bać się GMO?.
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
„Gdzie były, co robiły twoje ręce
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Technologia informacyjna
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Webquest Wojciech Korfanty
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Wprowadzenie Zadania O turnieju Źródła Ocenianie Organizatorzy.
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Aplikacje internetowe do wizualizacji tekstu
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Segreguję i Ziemię ratuję!
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
WebQuest - Bugatti Sebastian Swadźba Kamil Wycisło.
WebQuest Jestem ptakiem
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
WebQuest Barbara Skoczewska. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
ROBICIE PROJEKT!!! A ja Wam pomogę. Kiedy Wasza mama musi przygotować kolację, czy przejęcie, albo upiec ciasto też realizuje projekt. PROJEKT, A CO TO.
O S I Ą G N I Ę C I A C Z Ł O W I E K A. Faza I - PRZYGOTOWANIE ( 1 godzina) Głównymi celami projektu jest: Zrozumienie znaczenia odkryć i badań geograficznych.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
Jak sobie radzić ze stresem?
prezentacji multimedialnej na konkurs „Tajemniczy świat Bałtyku”
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Temat: ETAPY ŻYCIA CZŁOWIEKA
Debata Oksfordzka Szkolnego Klubu Europejskiego 30 maja 2018 r.
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat Barbara Świątek

Zawartość prezentacji Wprowadzenie Zadania Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Uwagi

Wprowadzenie Rozwój organizmów, a w szczególności człowieka to pewna tajemnica. Często zastanawiamy się jak to jest możliwe, że nasz skomplikowany, dobrze wykształcony organizm powstaje od jednej komórki. Cud życia przez długi czas był wielką zagadką. Stosunkowo niedawno dowiedzieliśmy się co dzieje się z komórką jajową po połączeniu z plemnikiem. Tajemnica tego procesu – rozwoju prenatalnego do dziś fascynuje człowieka. Powstanie zygoty – co dalej? Co powoduje, że z jednej komórki powstaje człowiek, organizm zbudowany z milionów komórek?

Zadania Waszym zadaniem jest przygotowanie prezentacji multimedialnej, która zawierać będzie informacje o przebiegu etapu rozwoju prenatalnego człowieka, czyli okres od zapłodnienia komórki jajowej do porodu. Przygotowując prezentację pamiętajcie o regułach jej tworzenia, tj. temacie, celu, zakresie merytorycznym, środkach technicznych, szacie graficznej.

Zadania cd. Zadanie polega na wyszukaniu informacji o przebiegu ciąży, jej etapach oraz ważnych dla rozwijającego się organizmu momentach. Potrzebne informacje zbierać możecie przy pomocy internetu oraz z innych źródeł. Każdy zespół będzie wykonywał te same zadania, a efekty waszej pracy będą konkurowały ze sobą.

Proces Grupa zostanie podzielona na trzy zespoły. Każdy zespół wybiera swojego lidera - osobę odpowiedzialną za poprawność wykonania zadania. Po zakończeniu pracy każda grupa dokonuje prezentacji efektów wykonanego zadania. Prezentacja powinna zawierać: ustną prezentację przygotowaną w ciekawy sposób. Prezentacja powinna być wykonana w programie Power Point. Atrakcyjność prezentacji mogą podnieść np.: fotografie, rysunki itp. elementy związane opracowywanymi zagadnieniami.

Proces cd. Będziecie pracowali w grupach pięcioosobowych, w których każdy będzie wykonywał określone zadanie: Szperacz – naukowiec – będzie wyszukiwał informacje w sieci lub innych źródłach Redaktor – będzie opracowywał, redagował informacje Grafik – przygotuje prezentację multimedialną Lider – podsumuje i zaprezentuje wykonane zadanie

Proces cd. Zadaniem każdej z grup będzie zdobycie jak największej ilości informacji związanych z wybranych z etapami rozwoju ciąży i opracowanie tych zagadnień. Pomocne w wykonaniu zadania będą źródła z sieci Internet.

Źródła www.wsipnet.pl www.portalwiedzy.onet.pl www.ciaza-porod.pl Wikipedia, wolna encyklopedia Encyklopedia zdrowia

Ewaluacja Każda z wyżej wymienionych grup będzie miała wystawioną ocenę zgodnie z tym, na ile zrealizowała przyjęte zadanie oraz czy zrealizowała założone cele. Wykonane zadanie zostanie ocenione zespołowo. Jedna ocena określi jakość wykonania projektu. Ważna jest ilość włożonej pracy, jak również ogólne wrażenie.

Ewaluacja cd.

Ewaluacja cd. Po przedstawieniu prezentacji na forum klasy wykonawcy dokonają samooceny, a następnie zostaną ocenieni przez widzów i nauczyciela. Z tych trzech ocen punktowych zostanie wyliczona wartość średnia. Uzyskane przez grupę punkty zostaną przeliczone na oceny szkolne zgodnie z tabelą.

Konkluzja To już koniec Waszej pracy. Szczęśliwie dobrnęliście do jej końca. Mam nadzieję, że po wykonaniu tego zadania Wasza wiedza na temat tajemnicy cudu życia jest większa i w przyszłości na ten proces patrzeć będziecie inaczej - z szacunkiem i zrozumieniem. Mam również nadzieję, że praca nad wykonaniem tego zadania sprawiła wam chociaż odrobinę przyjemności.

Uwagi Na wykonanie zadania macie cztery tygodnie. Na zajęciach, 27 października zaprezentujecie swoje opracowania i zostaną one ocenione. Każda grupa będzie maiła 10 minut na zaprezentowanie swojej pracy.