U DZIA Ł W W OJEWÓDZKIM PRZEGL Ą DZIE - -K ONKURSIE B LI Ż EJ Ś WIATA - K RAKÓW To od udziału w tym konkursie rozpoczęliśmy nasze działanie związane z.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca IV LO ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Dorohusku.
Advertisements

I Liceum Ogólnokształcące im. Eugeniusza Romera w Rabce - Zdroju
Realizacja programu Trzymaj formę w Gimnazjum nr 143 z Oddziałami Integracyjnymi im.I.J.Paderewskiego
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. JANA KOCHANOWSKIEGO W STARACHOWICACH 2012 ROKIEM JANUSZA KORCZAKA.
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Podstawowe informacje o projekcie.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Europejski Dzień Języków Obcych
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
SPRAWOZDANIE SZKOLNEGO KLUBU EUROPEJSKIEGO „EURO-FANI” Z REALIZACJI PLANU PRACY W ROKU KALENDARZOWYM 2012 – - EUROPEJSKIM ROKU AKTYWNOŚCI OSÓB STARSZYCH.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Sprawozdanie z realizacji działania w ramach obchodów Roku Korczaka
Miejski Zespół Szkół Nr 1 w Ciechanowie powstał 1 września 2005 r. w wyniku połączenia Szkoły Podstawowej Nr 3 i Gimnazjum Nr 2.
Nasza drużyna projektowa to: Joanna Borzymek, Ewelina Kuligowska, Przemysław Soliwoda, Joanna Stalmach, Katarzyna Stalmach, Opiekun Pani Profesor Bożena.
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
SAMORZĄDNOŚĆ W NASZEJ SZKOLE
Jasełka W dniach grudnia 2012 roku w Domu Kultury LSM w Lublinie odbył się IV Przegląd Spektakli Bożonarodzeniowych. Jasełka 2011.
Leca da Palmeira jest jednym z sołectw miejscowości Matosinhos leżącej na dystrykcie Porto, w regionie Północ, w podregionie Brande Porto w Portugalii.
We wszystkich przedsięwzięciach technologia informacyjna i komunikacyjna stanowiły ważne źródło informacji oraz narzędzie pracy. Komputer wykorzystywany.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Sprawozdanie z realizacji działań podjętych w ramach programu
Zainicjowany przez prof. Łucję Rogowską Realizowany w ramach programu Comenius w latach Partnerzy znalezienie w trakcie stażu kontaktowego.
TEATR SZKOLNY GIMNAZJUM NR 11 Flying 11 Powstanie teatru i jego zadania Teatr Flying 11 jest teatrem anglojęzycznym. Powstał we wrześniu 2009 z inicjatywy.
ROK JANUSZA KORCZAKA - w naszej szkole
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Publiczne Gimnazjum Nr 26 im. Mikołaja Reja w Łodzi
Przegląd Piosenki Przedszkolnej „ŚPIEWAJĄCE PRZEDSZKOLAKI” 2011
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Doświadczenia szkoły związane z realizacją podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Opracowanie: Aldona Rumińska-Szalska, Agata Żontołw
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
Zespół Szkół Gastronomicznych im. Karola Libelta w Poznaniu Młodzi Głosują.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Konkurs przyrodniczo-ekologiczny klas II
Samorz ą d Uczniowski- a co to takiego? Wiele spraw i problemów szkolnych uczniowie mogą rozwiązywać samodzielnie. W tym celu istnieje samorząd uczniowski,
EKO – FILM 2012 GIMNAZJUM NR 3 IM. ZJEDNOCZONEJ EUROPY W NOWOGARDZIE
Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez szkołę, dotyczącej kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów. 14 IX 2012r. w naszej.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
W roku szkolnym 2013/2014 mam przyjemność pracować z uczniami klasy II d. Od pierwszego dnia wspólnej pracy i zabawy staram się w każdym z nich odkryć.
Szkolny Klub Europejski powstał wraz z wstąpieniem Polski do Unii Europejskiej. Zrzesza on uczniów I i II etapu edukacyjnego. To nasi pierwsi młodzi Europejczycy.
NARODOWE ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI POLSKA - w drodze do wolności …
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Nadanie naszej szkole imienia Stanisława Hadyny sprawiło, że weszliśmy do rodziny szkół noszących imię tego wybitnego Ślązaka. Są wśród nich:  Polska.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Prace nagrodzone w powiatowych konkursach plastycznych.
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
V PRZEGLĄD TWÓRCZOŚCI UCZNIÓW O PUCHAR PREZYDENTA MIASTA Dąbrowa Górnicza KONKURS TANECZNY.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Co słychać w zagórnickiej szkole? rok szkolny 2008/09.
Podsumowanie I etapu projektu Drogi Tarnowian do Niepodległości
Imię Noblistów Polskich Gimnazjum otrzymało w 2006 roku, nadal jednak nie mieliśmy jeszcze hymnu. Jesienią 2006 r. Samorząd uczniowski, ogłosił pod okiem.
Szkoła zapewnia uczniom i uczennicom możliwość wyznawania różnorodnych wartości i poglądów oraz obrony naruszanych praw. Szkoła jest również otwarta na.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
XI EDYCJA PROGRAMU „TRZYMAJ FORMĘ
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH W TUSZYNIE
Sprawozdanie z realizacji działania w ramach obchodów Roku Korczaka
Najwa ż niejsze artystyczne osi ą gni ę cia uczestników Powiatowego Domu Samopomocy w W ę gorzewie.
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
Zapis prezentacji:

U DZIA Ł W W OJEWÓDZKIM PRZEGL Ą DZIE - -K ONKURSIE B LI Ż EJ Ś WIATA - K RAKÓW To od udziału w tym konkursie rozpoczęliśmy nasze działanie związane z polską prezydencją w UE. Już od kilku lat nasi uczniowie uczestniczą w tym przeglądzie – konkursie i osiągają niemałe sukcesy. W maju 2011 cztery grupy z klas 1A 3B 3C 2A zaprezentowały swoje przedstawienia. Uczennice z kl. 3B ze scenką pt. The real story of Roszpunka zdobyły wyróżnienie i nagrodę dla szkoły.

S PEKTAKL TEATRALNY O TEMATYCE REGIONALNEJ D IABEŁ NA P ODHALU Scenariusz przedstawienia w oparciu o tekst dramatu Juliana Rełmschüssela opracował dyrektor Mikołaj Urbaniak. Spektakl wpisywał się w nurt działań o charakterze proeuropejskim poprzez kultywowanie i zapoznawanie młodzieży z tradycją kulturalną małych ojczyzn. Grupa teatralna prezentowała się zarówno młodzieży naszej szkoły, jak i mieszkańcom wsi z Gminy Czorsztyn oraz uczniom szkoły podstawowej w Maniowach i Kluszkowcach. To pełne humoru przedstawienie znalazło uznanie zarówno w oczach młodzieży jak i dorosłych.

VII G IMNAZJALNY M ARATON A RTYSTYCZNY Młodzież już kolejny raz prezentowała wszechstronny dorobek w wielu dziedzinach ekspresji artystycznej. Pojawiły się więc : Taniec nowoczesny Spektakl teatralny uczniów kl. 2 Występy instrumentalistów Soliści- zwycięscy konkursu Prosto z pola na idola Chór szkolny Tegoroczny maraton został podporządkowany głównemu hasłu Polska prezydencja w UE

II R AJD T URYSTYCZNY P RZEZ W IELKIE P OLE DO PASZCZY SMOKA Dnia 26 - w ten wrześniowy, zamglony poranek rozpoczął się ogólnoszkolny rajd turystyczny Na trasie znajdowały się 4 punkty, w których uczniowie odpowiadali na pytania dotyczące państw UE i samej UE. Ten mini konkurs wiedzy zakończył się na pikniku europejskim w podnóża Wdżaru. Klasy, które zdobyły po trasie najwięcej punktów rywalizowały w finale.

K ONKURS WIEDZY O UE. T URNIEJ 1 Z 9 W tym konkursie brali udział uczniowie z każdej klasy (jeden przedstawiciel), którzy odpowiadali na różnorodne pytania dotyczące wiedzy o państwach UE, szeroko pojętej integracji europejskiej. Do finału zakwalifikowały się : Justyna Jabłońska uczennica kl. 3B, Agnieszka Jandura 1B oraz Magda Waniczek kl. 3A. Zwyciężczynią została Jutryna Jabłońska.

II E TAP KONKURSU O UE – K URIEREM PO E UROPIE Uczniowie z każdej klasy prezentowali wylosowany przez siebie kraj UE ( Włochy, W. Bryt., Węgry, Hiszpania, Portugalia, Rumunia, Francja, Polska, Holandia ). Bardzo urozmaicone prezentacje oceniało jury w składzie : p.J.Kozielec, p.A.Berszakiewicz, p.N.Parzygnat, Ola Chlipała – przedstawicielka Samorządu Uczniowskiego A oto wyniki : 1 miejsce – kl. 3B 2 miejsce – kl. 3A 3 miejsce – kl. 3C Wyróżnienia przypadły kl. 1A i 2C

K ONKURS P LASTYCZNY Z AKWAREL Ą P OD B RUKSEL Ą Na konkurs napłynęły 24 pracy z klas 1-3. Uczniowie w dowolnej technice prezentowali cechy najbardziej charakterystyczne dla krajów UE. Wyróżniono 6 prac, które wykonali uczniowie z klas IIB,IB,IIA,IIB

G AZETKI SZKOLNE Poza działaniami zaplanowanymi wcześniej udało nam się przeprowadzić jeszcze inne związane z bieżącą działalnością szkoły. W zestawie tematów klasowego konkursu na gazetkę szkolną znalazły się również ten związany z polską prezydencją w UE. I miejsce – 3A II miejsce – 1A III miejsce – 2B

XI S ZKOLNY P RZEGLĄD T WÓRCZOŚCI A RTYSTYCZNEJ W J ĘZYKU A NGIELSKIM. Przegląd Twórczości Artystycznej w Języku Angielskim odbył się w naszej szkole już po raz jedenasty. Celem corocznie organizowanego konkursu jest doskonalenie swobodnego posługiwania się językiem angielskim. 9 sześcioosobowych zespołów rywalizowało ze sobą pod okiem jury w międzynarodowym składzie : Małgorzata Kunstman, Natalia Niemiec, Mikołaj Urbaniak i Mathew Dundon. Skecz o sympatycznych Flintstonach przyniósł zwycięstwo klasie 3a. Miejsce drugie zajęła klasa 2a z występem o dziejach Romea i Julii, a zdobywcami trzeciego miejsca są uczniowie klasy 3b z przedstawieniem" Królewskie polowanie".

P LASTYCZNY K ONKURS P ROFILAKTYCZNY Program działań wpisywał się również organizowany od lat przez naszą szkołę konkurs Mój głos w tej sprawie – nie dajmy się uzależnieniom. Miał on charakter Międzynarodowy – do udziału zostali zaproszeni uczniowie Zakladnej Szkoły w Spiskiej Nowej Wsi na Słowacji. Prace były wykonywane w stylistyce street artu.

D IABEŁ NA P ODHALU Prezentacja spektaklu teatralnego na podsumowaniu projektu unijnego realizowanym w Specjalnym O ś rodku Szkolno-Wychowawczym Nr1 w Nowym Targu. Gimnazjalna grupa dzia ł aj ą ca przy Gminnego Centrum Kultury. Zaprezentowa ł a spektakl teatralny Diabe ł na Podhalu. Spotka ł on si ę z ż yczliwym przyj ę ciem.

XI G MINNY K ONKURS L ITERACKI Dodatkową formą naszego zaangażowania w działania związane z polską prezydencją u UE stał się kolejny organizowany corocznie konkurs literacki pod hasłem Europejczyk na Podhalu, Góral w Europie – listy z podróży. Konkurs skierowany jest do wszystkich placówek oświatowych pracujących na teranie Gminy Czorsztyn. A w tym kraju k ą cik ma ł y, a w tym k ą cie ś wiat mój ca ł y Teofil Lenartowicz

Ś WIĄTECZNYM K ROKIEM P O E UROPIE Apel świąteczny był także związany tematycznie z polską prezydencją w UE, ponieważ nawiązywał tematycznie do sposobu obchodzenia świąt Bożego Narodzenia w różnych krajach UE. Stał się istotnym elementem podsumowującym w świadomości uczniów rangę moralną, społeczna i polityczną półrocznego przewodniczenia Polski w Radzie Unii Europejskiej.