PRAWIDŁOWO WYPEŁNIONA OFERTA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KSIĘGOWOŚĆ W PROJEKTACH UE
Advertisements

Zmiany w ustawie o pożytku publicznym i o wolontariacie dotyczące pomocy społecznej Przepisy wprowadzające i podmioty uprawione Zmiany weszły w życie z.
1. 2 Art. 2 pkt 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dodany nowelizacją z 2010 roku) definiuje inicjatywę lokalną jako formę
Finansowanie podmiotów prowadzących działalność leczniczą
Realizacja projektów systemowych w ramach Poddziałania i PO KL.
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
DEPARTAMENT WYCHOWANIA I PROMOCJI OBRONNOŚCI MON
wniosku o dofinansowanie projektu w ramach PO KL
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Zlecanie zadań organizacjom pozarządowym
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
Województwa Kujawsko-Pomorskiego
ZASADY WNIOSKOWANIA O DOTACJĘ NA REALIZACJĘ ZADAŃ PUBLICZNYCH WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO Z DZIEDZINY POMOCY SPOŁECZNEJ ORAZ WSPIERANIA SYSTEMU PIECZY.
ORGANIZACJA POŻYTKU PUBLICZNEGO
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Gliwice, 9 listopada 2011.
Bytów, 7 grudnia 2011 r. SZKOLENIE DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
możliwość składania oferty wspólnej – tj.: jednej oferty przez kilka podmiotów; zmiany w części III. Szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego.
Liczba zadań sfery pożytku publicznego obejmuje obecnie 33 pozycje Wszystkie dotychczasowe zadania zostały na liście Dodatkowo włączono m.in.: - Działalność
Gmina Rokietnica Spotkanie informacyjne przedstawiające nowe rozporządzenie w sprawie wzoru ofert, umowy i sprawozdania z realizacji zadania publicznego.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Dotacje działalność pożytku publicznego
Rozstrzygnięcie otwartego konkursu ofert Nr 1/2011 na wykonywanie zadań publicznych.
Konkurs ofert organizacji pozarządowych 2010
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich PROBLEMY POJAWIAJĄCE SIĘ W PROCESIE PRZYZNAWANIA POMOCY W RAMACH DZIAŁANIA 413 WDRAŻANIE LOKALNYCH STRATEGII.
Dofinansowanie działalności Ośrodków Pomocy Społecznej – sposób podziału środków oraz rozliczanie dotacji Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Procedury związane ze zgłaszaniem, uczestnictwem, rozliczaniem i raportowaniem projektów VOUCHER BADAWCZY BIURO UPOWSZECHNIANIA NAUKI UKW.
SPOTKANIE INFORMACYJNE DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH DOTYCZĄCE WSPARCIA REALIZACJI ZADAŃ PUBLICZNYCH ZE ŚRODKÓW PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU REHABILITACJI OSÓB.
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz zasady finansowania i rozliczania zadań publicznych przez JST z zakresu współpracy.
1. Działanie 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007 – 2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania.
Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego Zasady i sposób wypełniania ofert Szkolenie.
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie
Konkurs ofert Formularze – oferty i sprawozdania do pobrania ze strony internetowej zakładka „mapa aktywności organizacji pozarządowych”
PROCEDURA WYBORU OFERT W GMINIE MIASTA SOPOTU SPOTKANIE KONSULTACYJNE 16 LUTY 2015 R.
Zasady finansowania i rozliczania zadań publicznych przez JST z zakresu współpracy z organizacjami pozarządowymi Artur Gluziński.
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Tomasz Schimanek Współpraca samorządu lokalnego z organizacjami pozarządowymi w świetle nowelizacji Ustawy o działalności pożytku.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
ZAŁOŻENIA DO ROCZNEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY GMINY I MIASTA CZERWIONKA- LESZCZYNY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ORAZ INNYMI PODMIOTAMI PROWADZĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ.
Ul. Basztowa 22, Kraków tel , fax NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA [ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
MAŁE GRANTY art. 19 a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Urząd Miasta Podkowa Leśna 2015.
Program „Maluch 2014” moduł 3 Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach 1 lipca 2014 r.
Planowanie, finansowanie i rozliczanie projektów w organizacjach polonijnych. Moskwa, 2-3 listopada 2012 rok.
PRZYGOTOWANIE SPRAWOZDANIA KOŃCOWEGO. SPRAWOZDANIE (CZĘŚCIOWE/KOŃCOWE 1) ) 2) z wykonania zadania publicznego przepisać tytuł z umowy — str.2, §1 pkt.
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakładanie konta w CEIDG -Wybór sposobu dostępu.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Zasady realizacji i rozliczania dotacji przekazywanych jednostkom samorządu terytorialnego w dziale 752 (Obrona Narodowa) Warszawa, kwiecień-maj 2016 roku.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Rozliczanie zadań publicznych w ngo Aneta Rozwadowska Jachacz.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI od 50 TYS. ZŁ do 30 TYS. EURO
Zatrudnianie nauczycieli
ZAŁOŻENIA I PERSPEKTYWY WSPÓŁPRACY WOJEWODY ŚLĄSKIEGO Z PODMIOTAMI NIEPUBLICZNYMI W ZAKRESIE POMOCY SPOŁECZNEJ SLAJD TYTUŁOWY.
Dotacje dla organizacji pozarządowych z budżetu powiatu wrzesińskiego
w zakresie pomocy społecznej
Załączniki do wniosku o płatność
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Warunki finansowe RPWM IZ /17
Wstępne założenia dotyczące wnoszenia i oceny wkładu własnego w projektach współfinansowanych ze środków EFS w latach Kielce, 9 października.
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

FORMULARZ OFERTY PODMIOTU UPRAWNIONEGO DO REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO

PRAWIDŁOWO WYPEŁNIONA OFERTA w sposób czytelny wypełnione wszystkie punkty w druku oferty, gdy punkt nie dotyczy oferenta, należy wpisać „nie dotyczy” niewypełnienie któregokolwiek z punktów będzie równoznaczne z wpisaniem treści „nie dotyczy”

KILKA WSTĘPNYCH UWAG Warto zapoznać się z instrukcją wypełniania oferty zamieszczoną razem z ogłoszeniem konkursowym Należy czytać wyjaśnienia w druku oferty Nie należy wypełniać punktów, które wypełnia organ administracji publicznej Niepotrzebne skreślać

STRONA TYTUŁOWA Niepotrzebne należy skreślać (np. oferta/oferta wspólna; w formie powierzenia/wspierania) Nie należy wypełniać punktu „data i miejsce złożenia oferty” Zadanie do realizacji przekazuje „Województwo Wielkopolskie” nie „Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej” czy „Wojewoda Wielkopolski”

STRONA TYTUŁOWA Rodzaj zadania publicznego – nazwa zdania zgodna z katalogiem zadań publicznych wymienionych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie; jest wskazana w ogłoszeniu konkursowym (pkt. II.1) Tytuł zadania – tytuł zadania wskazany w ogłoszeniu konkursowym (pkt. II.2) Nazwa projektu – nazwa wymyślona przez oferenta Okres realizacji – daty graniczne realizacji projektu zgodne z ogłoszeniem konkursowym

DANE OFERENTA W przypadku składania oferty wspólnej każdy z oferentów przedstawia swoje dane - wypełnia cały pkt. I oferty

OSOBA DO KONTAKTU osoba, z którą ROPS kontaktuje się w trakcie procedury konkursowej, trwania projektu i jego rozliczania osoba szczegółowo znająca projekt osoba dostępna w godzinach pracy urzędu tel. i ewentualnie adres mailowy

DZIAŁALNOŚĆ ODPŁATNA POŻYTKU PUBLICZNEGO Działalność odpłatna pożytku publicznego to działalność, o której mowa w art. 8 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, a także działalność nie przekraczająca limitów, o których mowa w art. 9 ust. 1 ww. ustawy. Tylko podmioty prowadzące działalność odpłatną mogą pobierać wpłaty i opłaty od adresatów zadania. Działalność odpłatna pkt. I.12 b) oferty kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, zwłaszcza przewidywane źródła finansowania zadania publicznego oświadczenie o pobieraniu/niepobieraniu opłat od adresatów zadania

OPIS POTRZEB WSKAZUJĄCYCH NA KONIECZNOŚĆ WYKONANIA ZADANIA PUBLICZNEGO, OPIS ICH PRZYCZYN ORAZ SKUTKÓW Należy odwołać się do priorytetów, celów i zadań wskazanych w Strategii Polityki Społecznej dla Województwa Wielkopolskiego do 2020 roku Strategia do pobrania ze strony internetowej:  www.rops-wielkopolska.poznan.pl (zakładka: Polityka społeczna - Strategia Polityki Społecznej).

Koszty wykazywane w kosztorysie środki finansowe wkład osobowy - własne - praca społeczna - z innych źródeł członków - wpłaty/opłaty adresatów - świadczenia - środki finansowe wolontariuszy z innych źródeł publicznych - pozostałe środki finansowe

KOSZTY KWALIFIKOWANE niezbędne do realizacji projektu merytorycznie uzasadnione w opisie projektu ujęte w budżecie projektu

ŚRODKI FINANSOWE Środki finansowe to środki będące w dyspozycji podmiotu realizującego zlecone zadanie publiczne i przez niego bezpośrednio wydatkowane. Dokumentowanie poniesionych przez podmiot wydatków następuje w formie dowodów księgowych na niego wystawionych.

Wartość wkładu jest traktowana na równi z wkładem finansowym. WKŁAD OSOBOWY Wkład osobowy to wsparcie osobowe wniesione przez dotowany podmiot w realizowane zadanie niepowodujące faktycznego wydatku pieniężnego. Wartość wkładu jest traktowana na równi z wkładem finansowym. Oferent powinien przedstawić sposób wyceny według stawek rynkowych pracy wolontariuszy i członków.

przedstawione koszty muszą być zasadne i spójne z projektem KALKULOWANIE KOSZTÓW należy realnie kalkulować koszty realizacji zadnia (zwłaszcza przy szacowaniu wartości wkładu osobowego) przedstawione koszty muszą być zasadne i spójne z projektem oferta może uzyskać niższą ocenę merytoryczną ze względu na zbyt duże koszty realizacji zadania (zawyżone koszty) należy jak najdokładniej wskazywać nazwy kosztów, by możliwa była ich identyfikacja, np. „zakup materiałów do zajęć” za 5.000,00 zł albo „zakup sprzętu do zajęć” za 4.000,00 zł mogą budzić niejasności i wątpliwości

Jego szacunkowej wartości nie należy wpisywać w kosztorys!!! WKŁAD RZECZOWY Wkładu rzeczowego (np. nieodpłatne użyczanie pomieszczeń, sprzętu) nie wlicza się do źródeł finansowania zadania publicznego. Jego szacunkowej wartości nie należy wpisywać w kosztorys!!! Wkład rzeczowy wpisuje się w pkt.V.2 oferty – zasoby rzeczowe oferenta/oferentów przewidywane do wykorzystania przy realizacji zadania.

PODZLECENIE Art. 16 ust. 7 ustawy dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie wskazuje, ze organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, z którymi organ administracji publicznej zawarł umowę, mogą zlecić realizację zadania publicznego wybranym, w sposób zapewniający jawność i uczciwą konkurencję organizacjom pozarządowym lub podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy, niebędącymi stronami umowy.

PODZLECENIE Podwykonawca to podmiot zewnętrzny, niebędący stroną umowy, któremu zlecono realizację zadania publicznego polegającą na wykonywaniu czynności bądź działań stanowiących zasadniczą merytoryczną część oferty realizacji tego zadania. Podwykonawcą nie jest podmiot zewnętrzny, u którego dokonywany jest zakup usług polegających na wykonywaniu czynności o charakterze technicznym czy specjalistycznym, powiązanych z realizacją zadania publicznego, jednak niestanowiących jego meritum np. usługi noclegowe i gastronomiczne, usługi transportowe, usługi szkoleniowe, usługi wydawnicze i drukarskie, usługi księgowe i inne, bowiem usługi te nie są tożsame z realizacją tego zadania.

PODZLECENIE Podzlecenie wykonania części zleconego zadania publicznego jest możliwe tylko w odniesieniu do określonych części przedmiotu umowy – pod warunkiem, że dana czynność została wskazana w pkt. V. 4. oferty (a następnie przewidziana w treści umowy). Należy wskazać zakres, w jakim podwykonawca będzie uczestniczyć w projekcie, które pozycje harmonogramu i kosztorysu będą realizowane przez podwykonawców.

O CZYM NALEŻY PAMIĘTAĆ SKŁADAJĄC OFERTĘ ZŁOŻENIE OFERTY NIE JEST JEDNOZNACZNE Z ZAPEWNIENIEM PRZYZNANIA DOTACJI PROJEKT NIE POWINIEN BYĆ PRZYGOTOWANY TYLKO POD KĄTEM OTRZYMANIA DOTACJI; NALEŻY PAMIĘTAĆ, ŻE PROJEKT TRZEBA ZREALIZOWAĆ I ROZLICZYĆ

Dziękujemy za uwagę