Slajd 1. Slajd 2 SPiIUG 2012.04Portret Stowarzyszenia Geneza powstania Stowarzyszenia Targi ISH 2005 – spotkanie przedstawicieli branży grzewczej i określenie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kompatybilność grzejników niskotemperaturowych z pompami ciepła
Advertisements

Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Założenia i metodologia walidacji kompetencji.
CZY PRZYSZŁOŚĆ NALEŻY DO SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO? Fakty i mity
Projekt ustawy o odnawialnych źródłach energii Warszawa 27 lipca 2012 r.
ŚLĄSKI KLASTER DRZEWNY
Identyfikacja projektów z zakresu ochrony klimatu i ochrony środowiska
Prezentacja na Side Event, Barcelona
Jesteśmy Firmą proekologiczną. Naszą misją jest sprzedaż technologii, urządzeń i materiałów oraz oferowanie profesjonalnych usług instalatorskich w zakresie:
Warszawa - Berlin - Wiedeń – Barcelona Sp. z o. o
Rozwój kogeneracji w Polsce w świetle badania analizy
WIELKOPOLSKI OŚRODEK EKONOMII SPOŁECZNEJ PRZY STOWARZYSZENIU NA RZECZ SPÓŁDZIELNI SOCJALNYCH.
i efektywność energetyczna w walce ze zmianami klimatu
Stanowisko Rządu RP wobec propozycji KE Warszawa, 5 marca 2013 r.
Stowarzyszenia Doradców Gospodarczych Pro-Akademia Oferta Stowarzyszenia Doradców Gospodarczych Pro-Akademia Beata Bartoszewska Seminarium dla przedsiębiorców.
Energetyka odnawialna w świetle najnowszych uregulowań prawnych Poznań, 7 października 2013 r.
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Wykorzystanie różnych źródeł energii Doradca Tachniczny Projektanta: mgr inż. Maciej Zieliński Ziem Toruń.
Energetyka słoneczna w Polsce i w Niemczech, r. Warszawa
Znaczenie efektywności energetycznej budynków w nowych państwach członkowskich UE A. Kiełbasa.
POZYSKIWANIE FUNDUSZY UNIJNYCH PRZEZ MŚP
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
dr inż. Janusz Ryk Polskie Towarzystwo Elektrociepłowni Zawodowych
W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM
POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
  Partner biznesowy   Partner biznesowy.   Partner biznesowy   Partner biznesowy.
Uniwersytety Trzeciego Wieku
Produkcja skojarzona w systemie elektroenergetycznym
SEMINARIUM POPRAWA PEWNOŚCI ZASILANIA W ENERGETYCE PRZY WYKORZYSTANIU ŹRÓDEŁ ODNAWIALNYCH Możliwości praktycznej realizacji i wdrażania rozwiązań technicznych.
Współpraca banków z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) Wybrane przykłady współpracy banków z administracją publiczną
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
Tomasz Bogdan – Prezes Zarządu Certus Partnerzy Sp. z o.o.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
„Działania Zakładu Elektroenergetycznego H. Cz. Elsen S. A
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Instytut Techniki Cieplnej, Politechnika Warszawska
Wniosek do NFOŚiGW Cel realizacji programu
25 lat w w w. n f o s i g w. g o v. p l 25 lat Dopłaty do kredytów na budowę domów energooszczędnych Paweł Bartoszewski Starszy Specjalista Wydział Rozwoju.
Strona 1 Branża Grzewczo-Instalacyjna w Internecie 2013 Poznań, Ireneusz Jeleń 664/
Energetyka rozproszona i prosumencka
Kierunki rozwoju nowoczesnych technologii urządzeń grzewczych w Polsce
„Bioenergia w rolnictwie” Podstawowe założenia regulacji dotyczących energetyki odnawialnej - projekt ustawy o OZE Maciej Kapalski Wydział Odnawialnych.
Sebastian Stępnicki, Departament Energii Odnawialnej
PODSUMOWANIE TRENDÓW RYNKU
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
Perspektywy rozwoju energetyki odnawialnej w Polsce w latach
Działalność Krajowej Grupy Poręczeniowej BGK Warszawa, październik 2009 r.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa Izba Przemysłowo-Handlowa - partnerem dla przedsiębiorstw w kraju i za granicą.
Janusz Starościk – PREZES ZARZĄDU SPIUG
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Mechanizmy finansowania mikroinstalacji OZE w Polsce Paweł Bartoszewski Główny Specjalista Departament.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
PI 4a - Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych Cel szczegółowy: zwiększony udział energii ze źródeł odnawialnych.
GMINA CZERWIŃSK NAD WISŁĄ PLAN GOSPODARKI NISKOEMISYJNEJ DLA GMINY CZERWIŃSK NAD WISŁĄ inż. Bartosz Palka IGO Sp. z o.o. Instytut Gospodarowania Odpadami.
Forum OZE energiawgminie.pl © Viessmann Sp. z o.o. III Forum OZE energiawgminie.pl 2012 Zamek Królewski, Niepołomice 17/05/2012.
GreenPoweri 2016 Sjl © Viessmann PL Karol Szejn Viessmann Sp z o.o. Oddz. Komorniki kom; mail; 2016 Możliwości instalacji.
Polska Federacja Szpitali Projekt. Uzasadnienie: krajowe Na rynku ochrony zdrowia w Polsce brakuje organizacji zrzeszającej większość szpitali, działają.
Program ochrony powietrza dla województwa małopolskiego Piotr Łyczko Kierownik Zespołu Ochrony Powietrza Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.
1.KRYTERIA WYBORU PRZEDSIĘWZIĘĆ FINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW WFOŚiGW w KIELCACH 1.LISTA PRZEDSIĘWZIĘĆ PRIORYTETOWYCH DO DOFINANSOWANIA PRZEZ WFOŚiGW w KIELCACH.
Zespół Szkół Technicznych w Mielcu Przed realizacją Po realizacji.
Dlaczego warto być w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej
Bałtycka Agencja Poszanowania Energii
PANEL OBYWATELSKI w gdańsku
EKOLOGICZNE ŹRÓDŁA ENERGII
Program „Czyste Powietrze”
Tytuł projektu Dane kontaktowe zgłaszającego Proszę wstawić zdjęcie
Zapis prezentacji:

Slajd 1

Slajd 2 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Geneza powstania Stowarzyszenia Targi ISH 2005 – spotkanie przedstawicieli branży grzewczej i określenie potrzeby stworzenia instytucji reprezentującej branżę Pojedynczy koncern, nawet jeśli jest duży, nie ma takiej siły oddziaływania na kształtowanie właściwych tendencji rynkowych czy formułowanie odpowiednich regulacji prawnych, jak zrzeszenie kilku przedsiębiorstw Urzędy, instytuty czy departamenty ministerstw nie są zainteresowane rozmowami z poszczególnymi firmami lub wręcz sobie tego nie życzą (posądzanie np. o korupcję czy inną nielegalną formę nacisku) Aktywne włączenie się w kształtowanie naszej branży poprzez działania ponad podziałami

Slajd 3 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Partnerzy SPiUG

Slajd 4 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Struktura systemów grzewczych pracujących w Polsce Na 4 mln systemów jedynie 8% spełniających wymagania stawiane systemom nowoczesnym, ekonomicznym i przyjaznym środowisku Zdecydowana większość systemów wymaga modernizacji, w tym znaczna część z ponad 2 mln kotłów węglowych Systemy grzewcze o niskiej sprawności (do modernizacji) 3,74 mln (= 92 %) Nowoczesne systemy grzewcze 0,35 mln (= 8 %) Struktura źródeł ciepła w Polsce – stan w roku 2009 Polski rynek techniki grzewczej

Slajd 5 SPiIUG Portret Stowarzyszenia 8 celów Stowarzyszenia SPiIUG postawiło sobie 8 celów: sprzyjających rozwojowi nowoczesnych rozwiązań branży grzewczej wpływających na poziom jakości usług świadczonych dla inwestora wspierających rozwój firm i fachowców branży grzewczej

Slajd 6 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Cele Stowarzyszenia – 1 1) Rozwój nowoczesnych technik grzewczych w obliczu możliwych ograniczeń w zużyciu gazu, oleju czy chociażby węgla musimy myśleć o odnawialnych źródłach energii (OZE) i rozwijać zainteresowanie nimi inwestorów i specjalistów branżowych

Slajd 7 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Cele Stowarzyszenia – 2 2) Adaptowanie rozwiązań z Europy i świata, na rynku polskim nie możemy jako polska organizacja być odosobnieni, warto korzystać z doświadczeń innych i dzielić się naszymi także, w kontaktach ze światowymi organizacjami, jak EHI (association of European Heating Industry)

Slajd 8 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Cele Stowarzyszenia – 3 3) Kształtowanie uwarunkowań prawnych wpływ na powstające ustawy, jak np. na przepisy określone w dyrektywie unijnej 2009/28/WE, na zapisy norm o tematyce grzewczej, na przepisy obowiązujące w naszym środowisku czy też na wymagania prawa budowlanego chcemy, aby nasze Stowarzyszenie było traktowane jako ciało doradcze (mamy sposobność wymiany poglądów i ustalenia reprezentacyjnej opinii wyrażającej zdanie większości zainteresowanych)

Slajd 9 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Cele Stowarzyszenia – 4 4) Stworzenie rządowego systemu wspierania energooszczędnych rozwiązań ogrzewania budynków działalność lobbingowa Stowarzyszenia na rzecz promowania OZE, a więc wpływ na system takich regulacji prawnych, które by gwarantowały np. dofinansowanie zakupu ekologicznego, energooszczędnego urządzenia lub jego eksploatację

Slajd 10 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Cele Stowarzyszenia – 5 5) Edukacja środowisk instalatorów głównie jesteśmy zainteresowani określeniem zasad pracy fachowców branży, zapewniających zarówno bezpieczeństwo montażu, jak i późniejszej eksploatacji

Slajd 11 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Cele Stowarzyszenia – 6 6) Mechanizm obowiązkowych, regularnych przeglądów instalacji i egzekwowania ich wykonania dotyczy to zarówno ukształtowania pewnej świadomości związanej z eksploatacją instalacji wśród użytkowników, ale też odpowiedzialności za kulturę techniczną na rynku i poziom świadczonych usług serwisowych;

Slajd 12 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Cele Stowarzyszenia – 7 7) Wykorzystanie funduszy strukturalnych do rozwoju działalności gospodarczej krzewienie wiedzy o możliwościach korzystania przez środowisko instalatorskie ze środków z funduszy strukturalnych specjalnie na te cele przeznaczonych

Slajd 13 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Cele Stowarzyszenia – 8 8) badania potencjału rynku na urządzenia grzewcze regularne przeprowadzanie badań potencjału rynku na urządzenia grzewcze w Polsce, co jest konieczne dla producentów w ustalaniu strategii marketingowej na przyszłość

Slajd 14 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Jak zrealizować cele? Ambitne cele wymagają zaangażowania Po I-szym etapie rozwoju Stowarzyszenia, wymagane jest poszerzenie grona jego członków zwiększenie siły oddziaływania, reprezentacji branży W założeniu nie chcemy, aby nasze Stowarzyszenie było organizacją masową, natomiast skupiało osoby, które chcą aktywnie działać i wpływać na rozwój rynku branży grzewczej Zapraszamy do współpracy!

Slajd 15 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Dlaczego należy się angażować? Istnieją 3 rodzaje przedsiębiorstw: 1 - takie, które powodują, że coś się dzieje liderzy kreujący rynek 2 - takie, które patrzą, jak coś się dzieje stają się tylko dostawcami 3 - takie, które zastanawiają się, co się stało może być za późno

Slajd 16 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Badanie potencjału rynku 1/3 Badanie potencjału rynku – Panel SELL-IN Badanie wzorowane na funkcjonowaniu mechanizmu wśród producentów AGD w Polsce (CECED Polska - członek Europejskiego Stowarzyszenia Producentów AGD, odpowiednik SPiIUG w naszej branży) Prowadzenie badań Panel SELL-IN dostarczony przez profesjonalną instytucję zaufania publicznego Dun & Bradstreet ( rekomendacja Dun & Bradstreet przez CECED (= sprawdzona instytucja i technologia) CEL badania: wiedza dla członków SPIIUG o: potencjale rynku branży grzewczej trendach rozwoju segmentów udziale własnych produktów w segmencie rynkowym

Slajd 17 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Badanie potencjału rynku 2/3 Założenia dla mechanizmu badań – Panelu SELL-IN RAPORT jest: POUFNY (gwarantowane przez D&B: wyniki bez podziału na marki, SPiIUG analogicznie do AGD/CECED nie otrzymuje wyników z podziałem na marki, tylko segmenty rynkowe!) BEZPŁATNY (w zależności od opcji szczegóły dalej…) SZYBKI (5 dni zebranie danych, po 2-óch dniach wyniki) DOKŁADNY (oparty o dane producentów, w AGD niemal 90% producentów) UNIKALNY (nikt nie bada sprzedaży do klienta sell-in, poza sklepami) SPRAWDZONY (od lat sprawdzony m.in. w branży AGD, zaufanie członków) MODYFIKOWALNY (na wniosek uczestników panelu) NIE ABSORBUJĄCY (do minimum ograniczony sposób raportowania) Uczestnik Panelu otrzymuje tylko dane tego segmentu produktów, dla jakich dostarcza swoje dane (czyli np. Viessmann nie otrzyma danych dla podgrzewaczy przepływowych c.w.u.)

Slajd 18 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Badanie potencjału rynku 3/3 Założenia dla zakresu badania – segmenty produktów Częstotliwość badania: co 6 m-cy Koszty: OPCJA 1: Badanie co 6 m-cy: 1-szy rok bezpłatnie, od 2-ego roku - do uzgodnienia OPCJA 2: Badanie co 1 m-ąc: 3 m-ące bezpłatnie, następnie 1000 PLN/rok na firmę Lp.SEGMENT URZĄDZEŃ do 100 kW 1Podgrzewacze przepływowe c.w.u.: __________ szt. 2Kotły wiszące: __________ szt., w tym kondensacyjne: ____________ 3Kotły stojące gazowe: _________ szt., w tym kondensacyjne: ___________ 4Kotły stojące olejowe: _________ szt., w tym kondensacyjne: ___________ 5Pompy ciepła: _________ szt., w tym typu powietrze/woda: __________ szt. 6 Kolektory słoneczne: _________ m2, w tym kolektory próżniowe: _________ m2 (powierzchnia brutto)

Slajd 19 ul. Słomińskiego 15/ Warszawa Tel: Fax Mobile: