PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
Advertisements

PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
„Człowiek tyle jest wart, ile może dać drugiemu człowiekowi”.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Zagrożenia komputerowe dla dzieci
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ( ) II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie.
Twierdzenia Pitagorasa wykonanie Eryk Giefert kl. 1a
Zespół Szkół im. Św. Jadwigi Królowej w Klimontowie, Polska Yunus Emre Primary School, Bursa, Turkey.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Gry strategiczne Plusy i minusy grania KAROLINA DUDA.
STAŁE FRAGMENTY GRY konspekt treningu AUTOR: MAREK DRAGOSZ.
Gry dydaktyczne z fizyki
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Sprawdzian uzdolnień kierunkowych w Gimnazjum sportowym przeprowadzony będzie 03 lipca 2012 r. o godz. 09:00 w zakresie umiejętności gry w piłkę nożną.
Dwa ognie Katarzyna Walczyk.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Czym jest Integracja?.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
KLOCKOMANIA.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
5 października 2013 r. zorganizowaliśmy VIII edycję Rajdu pieszego z udziałem pracowników szkoły, uczniów i rodziców. Impreza organizowana cyklicznie w.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
compulsory full-time education
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
PODWÓRKOWE GRY I ZABAWY DLA DZIECI
O MÓWIENIE WYNIKÓW ANKIETY EWALUACYJNEJ PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD UCZESTNIKÓW PROJEKTU „E CHA E UROPY ” ORAZ OSÓB ZAINTERESOWANYCH DZIAŁANIAMI PROJEKTOWYMI.
Mistrzostwa Szkoły w Badmintona Dziewcząt
OŚRODEK KIDS ATHLETICS W RADOMIU
PROGRAM PRZEDMIOTU KIERUNKOWEGO W KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO TRYB, ROK STUDIÓW STACJONARNE, I ROK, SEMESTR II Wykład nr 2 WROCŁAW 2015.
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Obsługa programu AutoCad
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Rola komputera w życiu naszych dzieci?
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
„Dzielimy się doświadczeniami”
Prezentacja dla klasy III gimnazjum
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Grażyna Redlisiak Ośrodek Terapii i Szkoleń AMIKUR Warszawa, ul. Ogrodowa 42/
PRZEPISY GRY W PIŁKĘ NOŻNĄ ARTYKUŁ XII CZĘŚĆ DRUGA Szkolenie kandydatów na sędziów piłki nożnej – KURS 2010 Opracował: Tomasz Radkiewicz.
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
SPORT, ZABAWY NASZYCH DZIADKÓW Jagoda Kotlicka Klasa VI b.
Sprawozdanie z wykonania zadania nr 2 Województwo – PODLASKIE Miasto – JUCHNOWIEC GÓRNY Szkoła – ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W JUCHNOWCU GÓRNYM.
OPIS PROJEKTU NR 516 PLAC ZABAW/ GRA PLANSZOWA DLA DZIECI NA ZAKRZOWIE.
Zajęcia dodatkowe prowadzone przez wicedyrektora szkoły pana Janusza Jemioła SZACHY ODDZIAŁ 0A opracowanie prezentacji Kowalska Bernarda.
TRENING FUNKCJONALNY encyklopedia PWN : “funkcjonalny”
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Modernizacja i rozbudowa istniejących placów zabaw w Busku-Zdroju
PIŁKARSKIE PRZEDSZKOLE MOTORU LUBLIN
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Szkoła Promująca Zdrowie
Jak przetrwać pierwszą noc w grze Minecraft
TEORIA SPORTU dr Łukasz Radzimiński
Zapis prezentacji:

PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ” ( 2008 - 2010 ) II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie

Dział : na powietrzu KLASY

II Liceum Ogólnokształcące O PROJEKCIE Ideą projektu "Gra w klasy. Na tropie gier dawnych" jest pomysł odciągnięcia młodzieży od "siedzącego przy komputerze" trybu życia Dostrzeżenie, że świat jest piękny nie tylko ten wirtualny. W pierwszym roku trwania przedsięwzięcia wraz ze szkołą z Estonii przeprowadziliśmy ankiety w środowisku związane ze znajomością gier dawnych /np. kapsle, palant/. Najwięcej informacji otrzymaliśmy od ludzi starszych, co nie jest bez znaczenia, ponieważ jednym z celów programu jest budowanie więzi międzypokoleniowej. Podczas pierwszej wizyty w Polsce, z wielkiej bazy danych, wybraliśmy kilkanaście gier z obu krajów. Wszystkie działania , jakie podejmowaliśmy, opieraliśmy na wartościach: przyjaźni, szacunku, dobroci, szczerości, miłości, zaufaniu i tolerancji. Sam projekt rozpowszechniamy w postaci broszur, prezentacji multimedialnych w innych szkołach w mieście oraz w środowisku lokalnym. Partnerski Projekt Comenius to program umożliwiający realizację zakładanych przez Szkoły celów poznawczych, umożliwiający uczniom rozwijanie ciekawości świata, poznania innych kultur, tolerancji i umiejętności współpracy w różnych warunkach. Uczy istnienia we współczesnym świecie oraz współpracy międzynarodowej i pozwala doskonalić umiejętności językowe. Obydwie szkoły posiadają bardzo duże doświadczenie we współpracy i realizacji, zarówno projektów jak innych działań na niwie krajowej i międzynarodowej. II Liceum Ogólnokształcące LUBARTÓW ( POLSKA ) Vesiroosi Gümnaasium RAPLA ( ESTONIA )

Klasy - gra polegająca na rzucaniu kamyczkiem na określone pole oraz skakaniu po tych polach Gry i zabawy mają także wiele innych zalet, będąc źródłem radości i relaksu. Działają stymulująco i wszechstronnie na rozwój dziecka/ jego myślenie, koncentrację, pamięć, mowę itp./, w sposób naturalny sprzyjają kształtowaniu ważnych cech charakteru, uczą przezwyciężania trudności, doskonalą umiejętności dążenia do celu, panowania nad emocjami itp. Taka forma zajęć stanowi ponadto silny czynnik integrujący, zacieśnia bowiem stosunki wewnątrz grupy. Zabawy skoczne - cechą charakterystyczną tych zabaw jest wykonywanie ruchów pozwalających ćwiczącym oderwać ciało od podłoża. Cieszą się one dużym zainteresowaniem ćwiczących. Liczba uczestników - dla dwóch i więcej osób Miejsce - płaska, równa powierzchnia – chodnik , troszkę równej utwardzonej ziemi Przybory - patyk ( do rysowania na ziemi ) , kreda ( do rysowania na chodniku ), kamyczek do rzucania bardzo wiele różnych opisów tej gry : jedne wskazują na rysowanie figury złożonej jedynie z połączonych kwadratów, inne dotyczą figury chłopa ( nazewnictwo u badanych przez nas osób w większości dotyczyło tej drugiej figury )

7 8 6 wykonanie figury: na chodniku narysuj kredą (a na ziemi patykiem) tzw. chłopka, czyli 3 kwadraty w pionie, 2 – jak gdyby ręce – w poziomie (patrz rysunek obok), znów jeden kwadrat – szyję. Dorysuj do niej spory półokrąg (głowę). Pola ponumeruj od 1 do 8. Wygrywa zawodnik, który pierwszy wykonał wszystkie zadania 4 5 3 2 1

Ćwiczysz zmysł równowagi i sprawność rzutów Przebieg gry gracz rozpoczynający grę rzuca kamyk i stara się trafić w pierwsze pole. Gdy trafi, może rozpocząć skoki obunóż. Trzeba skoczyć kolejno na każde pole ( omijając jedynie to pole na którym leży kamyk ), zaś w przypadku podwójnych rozstawić nogi na oba pola. Po dotarciu do „głowy” musi zrobić skok z obrotem i wrócić, przed pierwszym polem zatrzymuje się ,zabiera kamyk ale nie wolno mu stanąć na to pole. Następnie rzuca kamykiem do kolejnego okienka itd. dopiero gdy uczestnik popełnił błąd czyli : Nie trafił kamykiem we właściwe pole Stanął na linii Stanął na dwóch nogach ( w konkurencji na jednej nodze ) Nie zachował kolejności skoków na ponumerowane pola przychodzi kolej na następnego zawodnika , skaczący do tej pory czeka na swoją kolejkę zaczynając od pola , w którym popełnił błąd każdy zawodnik ma do pokonania figurę następującymi sposobami : Obunóż Na prawej nodze Na lewej nodze Z zamkniętymi oczami czyli tzw. „ na ślepo ” Ćwiczysz zmysł równowagi i sprawność rzutów

11 12 inna odmiana tej gry 10 gracz rozpoczynający grę rzuca kamyk i stara się trafić w pierwsze pole. Gdy trafi, może rozpocząć skoki jednonóż ( na jednej nodze ). Trzeba skoczyć kolejno na każde pole ( omijając jedynie to pole na którym leży kamyk ). Po dotarciu do numeru 12 musi jednym skokiem obrócić się o 180 stopni i skacze z powrotem, przed pierwszym polem zatrzymuje się ,zabiera kamyk ale nie wolno mu stanąć na to pole. Następnie rzuca kamykiem do kolejnego okienka itd. 8 9 7 5 6 dopiero gdy uczestnik popełnił błąd czyli : Nie trafił kamykiem we właściwe pole Stanął na linii Stanął na dwóch nogach Nie zachował kolejności skoków na ponumerowane pola Nie uda mu się jednym skokiem obrócić dookoła aby zacząć drogę powrotną przychodzi kolej na następnego zawodnika , skaczący do tej pory czeka na swoją kolejkę zaczynając od pola , w którym popełnił błąd 4 2 3 1

II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie W serii wydano następujące Prezentacje : Dział : gry świetlicowe i logiczne : Bierki Cymbergaj Statki Dział : pod dachem : Przerzutka Kapsle Guma Dział : na powietrzu : Klasy Palant Podchody II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie