Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SZKOLENIE BIBLIOTECZNE Biblioteka Ateneum-Szkoły Wyższej w Gdańsku
Advertisements

INSTRUKCJA KORZYSTANIA Z KATALOGU ON-LINE
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
mgr Nina Kaczmarek mgr Małgorzata Kwaśnik
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach
Liczby pierwsze.
Biblioteka "Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał.
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Budowa i funkcje elektronicznego katalogu biblioteki szkolnej
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA W KIELCACH
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
SPRAWDZIAN PO KLASIE SZÓSTEJ
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
Dzisiaj powtarzamy umiejętności związane z tematem-
Informacja dla studentów Zasady korzystania z naszych zbiorów
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
na zakonczenie nauki w szkole podstawowej
Zbiory biblioteczne W bibliotekach gromadzone są różnorodne zbiory, między innymi: książki, filmy na kasetach VHS oraz DVD, różne programy multimedialne,
Biblioteka szkolna Zespołu Szkół Nr1 im. Tadeusza Kościuszki w Lubiczu
Czytelnictwo literatury popularnonaukowej uczniów korzystających ze zbiorów Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Nowym Sączu Oprac. Anna.
Wskazówki konkursowe.
Obliczamy czas.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Biblioteka NKJO Tychy Informacje niezbędne dla użytkownika.
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
Ułamki zwykłe – zadania kl. V
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Wskazówki konkursowe.
JAK SZUKAĆ W KATALOGU KOMPUTEROWYM?
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
Opracowała: Edyta Guznowska – nauczyciel-bibliotekarz
Krótkie formy wypowiedzi pisemnej
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Bibliografia załącznikowa obowiązująca w Bielskiej Szkole Przemysłowej
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
Zapraszam do biblioteki
Zadania matematyczne Anieli Golimowskiej Kl. IV m
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Mapa i plan. Mapa i plan Skala skala liczbowa 1 : : : skala mianowana 1 : : : skala mianowana 1 cm.
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Debata szkolna Zestawienie Odpowiedzi na pytania udzielone przez uczniów klas I-VI (SP7 Głogów)
TROCHĘ STATYSTYKI...… I NIE TYLKO. Dane dotyczą osób powyżej 60 roku życia. Liczba tych czytelników stale wzrasta. W 2010 roku było ich W 2014.
Lubię czytać!.
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Analiza wyników próbnego sprawdzianu GWO przeprowadzonego w dniu 21.11.2012. w Szkole Podstawowej w Starych Bielicach

Kolejność przypadkowa. Nazwisko Imię SUMA Układ wyników. Kolejność przypadkowa. 17 15 11 12 34 8 21 33 36 20 24 27 29 9 20,18   +1,47 SUMA 14 12 21 15 26 5 25 30 31 19 20 8 11 18,71 Wyniki pierwszego próbnego sprawdzianu 25 września 2012

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Tekst do zadań od 1. do 4. Noc Bibliotek to ogólnopolska akcja zainicjowana przez biblioteki z Podkarpacia. Jest to [...] obfitująca w liczne atrakcje nocna impreza, podczas której biblioteki mogą pokazać swoje zbiory i ofertę kulturalną w atrakcyjny i niestandardowy sposób. Impreza odbędzie się 11 maja. Mediateka START–META czynna będzie tego dnia do godz. 22.00. W godzinach 19.00–22.00 można będzie: – dokonywać tradycyjnych wypożyczeń oraz zwrotów książek i multimediów, – korzystać na miejscu z Czytelni Czasopism, Kawiarenki Internetowej, Wi-Fi oraz konsol XBox i Wii, – oglądać filmy, słuchać audiobooków [...]. W programie ponadto: – słuchowisko (początek o 19.30), – HydePark1 – opinie, poglądy, rozmowy o książkach, – zwiedzanie mediateki (łącznie z pomieszczeniami niedostępnymi na co dzień). Serdecznie zapraszamy! Informacja ze strony www.mediateka.waw.pl. Data publikacji: 9.05.2012 r. 1Hyde Park – londyński park, w którym każdy może swobodnie wypowiedzieć się na dowolny temat; przen.– możliwość wypowiadania własnych teorii, opinii itp.

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Standard: czytanie. Umiejętność: odczytuje tekst użytkowy. Błędne odpowiedzi 8 A C Poprawnych odpowiedzi 9 1. Powyższy tekst zawiera A. propozycję zwiedzania, cel akcji, opis biblioteki na Podkarpaciu. B. informacje o czasie, celu imprezy, propozycję zwiedzania, nazwę imprezy.* C. informację o dodatkowych atrakcjach, zaproszenie, opis mediateki. D. nazwę i cel imprezy, zaproszenie, ofertę sprzedaży książek. *kolorem zielonym oznaczono poprawne odpowiedzi

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Standard: czytanie. Umiejętność: odczytuje informacje w tekście. Błędne odpowiedzi 6 X C B A Poprawnych odpowiedzi 11 2. Mediateka START– META podczas Nocy Bibliotek oferuje A. wypożyczanie książek, oglądanie filmów, zakup gier komputerowych. B. czytanie czasopism, słuchanie audiobooków, projektowanie okładek. C. granie na komputerze, dyskusje o książkach, tworzenie słuchowisk. D. zwiedzanie mediateki, oglądanie filmów, słuchanie audiobooków

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Standard: czytanie. Umiejętność: wnioskuje na podstawie tekstu. Błędne odpowiedzi 10 D A B Poprawnych odpowiedzi 7 3. Z informacji podanej na internetowej stronie mediateki dowiesz się A. jak wyglądają biblioteki na Podkarpaciu. B. czym różni się mediateka od biblioteki. C. że jest to miejsce dla czytelników, dyskutantów i amatorów gier konsolowych. D. co łączy bibliotekę z londyńskim Hyde Parkiem.

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Standard: czytanie. Umiejętność: odczytuje dane z tekstu źródłowego oraz odpowiada na proste pytania z nimi związane. Błędne odpowiedzi 9 C D X Poprawnych odpowiedzi 8 4. Ile godzin przed końcem Nocy Bibliotek rozpocznie się w mediatece słuchowisko? A. 2,7 godziny. B. 2,5 godziny. C. 3,5 godziny. D. 2,3 godziny.

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Tekst do zadań od 5. do 9. Jest wystarczająco źle, kiedy rodzice traktują dzieci jak strupy lub nagniotki, ale jest jeszcze gorzej, kiedy traktują w ten sposób dziecko niezwykłe, czyli wrażliwe i genialne. A Matylda była wrażliwa i genialna. Miała umysł tak bystry i uczyła się tak szybko, że jej zdolności powinny być oczywiste nawet dla półinteligentnych rodziców. [...] Zanim Matylda skończyła trzy lata, nauczyła się czytać z gazet poniewierających się po domu. W wieku czterech lat czytała szybko i płynnie, no i oczywiście zaczęła wzdychać do książek. [...] – Tato, kupiłbyś mi książkę? – zapytała. – Książkę? – zdziwił się. – A po co ci jakaś zakichana książka? – Do czytania, tato. – A co, telewizja już ci się nie podoba? [...] Tego dnia, kiedy ojciec odmówił Matyldzie kupienia książki, dziewczynka wyru-szyła sama do biblioteki publicznej. Kiedy tam dotarła, przedstawiła się bibliotekarce, pani Nowelce, i zapytała, czy mogłaby posiedzieć trochę i poczytać jakąś książkę. Pani Nowelka była nieco wstrząśnięta przybyciem tak małej dziewczynki bez towarzystwa rodziców, lecz mimo to powiedziała Matyldzie, że jest mile widziana. – Przepraszam bardzo, a gdzie są książki dla dzieci? – zapytała dziewczynka. – Są tam, na najniższych półkach – odparła pani Nowelka. – Czy pomóc ci znaleźć taką, w której jest dużo obrazków? – Nie, dziękuję – odpowiedziała Matylda. - Poradzę sobie sama. Od tamtej pory każdego popołudnia [...] Matylda dreptała do biblioteki. Kiedy przeczytała już wszystkie książki dla dzieci, zaczęła błąkać się wśród półek w poszukiwaniu czegoś innego. [...] – Skończyłam już wszystkie książki dla dzieci. – To znaczy obejrzałaś już wszystkie obrazki? – Tak, ale książki też przeczytałam. Pani Nowelka spojrzała na Matyldę z niebotycznej wysokości, a Matylda popatrzyła na nią w górę. – Moim zdaniem niektóre były bardzo słabe – powiedziała dziewczynka. – Ale niektóre cudowne. Najbardziej podobał mi się Tajemniczy ogród. Wszystko było takie tajemnicze. [...] Panią Nowelkę zamurowało. R. Dahl,Matylda,s.6–8.

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Standard: czytanie. Umiejętność: rozpoznaje zwroty grzecznościowe i cechy kulturalnego zachowania. 5. O kulturalnym zachowaniu Matyldy świadczy to, że A. sama wybrała się do biblioteki, dużo czytała, poprosiła ojca o książkę. B. nauczyła się czytać w wieku trzech lat, podobał się jej Tajemniczy ogród. C. używała zwrotów grzecznościowych, podziękowała za pomoc. D. przeczytała wszystkie książki dla dzieci, umiała je ocenić. Błędne odpowiedzi 3 D Poprawnych odpowiedzi 14

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Standard: czytanie. Umiejętność: odczytuje funkcje narracji. Błędne odpowiedzi 3 A D Poprawnych odpowiedzi 14 6. Zaznacz tę wypowiedź narratora, która świadczy o jego sympatii do bohaterki. A. Zanim Matylda skończyła trzy lata, nauczyła się czytać z gazet. B. A Matylda była wrażliwa i genialna. C. W wieku czterech lat czytała szybko i płynnie. D. Kiedy tam dotarła, przedstawiła się bibliotekarce.

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Standard: czytanie. Umiejętność: rozumie znaczenie związku frazeologicznego. 7. Słowa: panią Nowelkę zamurowało znaczą, że bibliotekarka poczuła zdziwienie. B. niezadowolenie. C. radość. D. przerażenie. Błędne odpowiedzi 2 B D Poprawnych odpowiedzi 15

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Standard: rozumowanie. Umiejętność: rozumie funkcję zastosowania formy stopnia wyższego przysłówka. Błędne odpowiedzi 10 A B D X Poprawnych odpowiedzi 7 8. W pierwszym zdaniu fragmentu Matyldy autor posłużył się przysłówkiem w stopniu wyższym, aby A. nazwać cechę dzieci. B. określić przyczyny zainteresowań Matyldy. C. negatywnie ocenić postępowanie opisanych dorosłych. D. pozytywnie ocenić postacie.

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Standard: czytanie. Umiejętność: rozpoznaje środki poetyckie Błędne odpowiedzi 9 B A C X Poprawnych odpowiedzi 8 9. Środki poetyckie, których użyto w pierwszym zdaniu fragmentu Matyldy, to A. przenośnia i porównanie. B. wyolbrzymienie i epitety. C. przenośnia i wyolbrzymienie. D. porównanie i epitety.

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Zdjęcie do zadań 10. i 11.

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Standard: czytanie. Umiejętność: odczytuje przekaz ikoniczny. Błędne odpowiedzi 11 B D C Poprawnych odpowiedzi 6 10. Elementy okładki nawiązujące do treści książki Matylda to A. tytuł, czytająca dziewczynka. B. napis: CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM, postać dziewczynki. C. rozrzucone książki, nazwisko autora. D. wszystkie napisy i rysunki.

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Standard: wykorzystanie wiedzy w praktyce. Umiejętność: wykonuje obliczenia dotyczące skali. Błędne odpowiedzi 6 C D Poprawnych odpowiedzi 11 11. Zdjęcie znajdujące się na poprzedniej stronie przedstawia okładkę książki w skali 1 : 2. Jakie są rzeczywiste wymiary tej książki? A. 14cm×21cm B. 35mm×52mm C. 7cm×10,5cm D. 140mm×105mm

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Tekst do zadań od 12. do 15. Ania postanowiła wybrać się do biblioteki. Sięgnęła po przedstawiony poniżej plan miasta i wytyczyła drogę, którą wkrótce pokonała. Pierwszą część drogi przejechała pociągiem podmiejskim – dotarła nim do ronda. Dalej szła pieszo, mijając kolejno: park, niewielkie jezioro, kościół, teatr, dwa stojące jeden naprzeciw drugiego hotele oraz wysoki pomnik.

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Standard: rozumowanie. Umiejętność: odczytuje mapę. Błędne odpowiedzi 2 A Poprawnych odpowiedzi 15 12. Ulice, którymi Ania szła do biblioteki, to A. Jesionowa, Piekarzy, Modrzewiowa. B. Cyprysowa, Przejazdowa, Palladowa, Modrzewiowa. C. Spacerowa, Długa, Portowa, Piekarzy, Modrzewiowa. D. Jesionowa, Rzemieślnicza, Długa, Cytrynowa.

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Standard: wykorzystanie wiedzy w praktyce. Umiejętność: korzystając z mapy, wyznacza kierunek geograficzny. Błędne odpowiedzi 9 C B A Poprawnych odpowiedzi 8 13. W którym kierunku geograficznym powinna pójść Ania, aby jak najszybciej dojść z biblioteki do muzeum? A. Na północny wschód. B. Na północny zachód. C. Na południowy zachód. D. Na południowy wschód.

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Wykres do zadań 14. i 15. Wykres przedstawia zależność przebytej przez Anię drogi od czasu, który upłynął od jej wyjścia z domu do momentu, gdy dotarła do biblioteki. Błędne odpowiedzi 11 A D Poprawnych odpowiedzi 6 Standard: czytanie. Umiejętność: odczytuje dane z wykresu. 14. Który fragment wykresu przedstawia jazdę pociągiem? Fragment A. B. Fragment B. C. Fragment C. D. Fragment D

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Standard: wykorzystanie wiedzy w praktyce. Umiejętność: wykorzystuje własności ruchu do obliczenia długości przebytej drogi. Błędne odpowiedzi 10 C A X B Poprawnych odpowiedzi 7 15. Z wykresu wynika, że Ania pieszo przeszła łącznie 50 metrów. B. 500 metrów. C. 2000 metrów. D. 2500 metrów.

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Tekst do zadań 16. i 17. i oś czasu do zadania 16. Kariera drukowanych książek rozpoczęła się w Europie w II połowie XV wieku. Ich pojawienie się było związane z wynalezieniem ruchomych czcionek. Czcionki, zestawione w słowa, dociskano do papieru specjalną prasą i w ten sposób otrzymywano zadrukowaną stronę. Drukowanie znacznie obniżyło cenę książek i umożliwiło ich odbiór na niespotykaną wcześniej skalę.

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Standard: rozumowanie. Umiejętność: umieszcza daty w przedziałach czasowych Błędne odpowiedzi 10 C A D Poprawnych odpowiedzi 7 Kariera drukowanych książek rozpoczęła się w Europie w II połowie XV wieku. 16. Okres, w którym pojawiły się pierwsze drukowane książki, na osi czasu został oznaczony cyfrą A. 1. B. 2. C. 3. D. 4.

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Błędne odpowiedzi 12 B D A Poprawnych odpowiedzi 5 Standard: rozumowanie. Umiejętność: wyjaśnia na prostych przykładach zmiany cywilizacyjne, jakie nastąpiły na przestrzeni dziejów. Drukowanie znacznie obniżyło cenę książek i umożliwiło ich odbiór na niespotykaną wcześniej skalę. 17. Jednym ze skutków zastosowania ruchomej czcionki było A. obniżenie się poziomu czytelnictwa. B. wynalezienie druku. C. upowszechnienie się książek. D. zmniejszenie się liczby osób, które było stać na zakup książki.

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Tekst do zadań 18. i 19. Poniżej przedstawiono godziny otwarcia pewnej biblioteki. Błędne odpowiedzi 2 D C Poprawnych odpowiedzi 15 Standard: czytanie. Umiejętność: odczytuje dane z tabeli 18. W środy biblioteka jest A. czynna od godziny 10.00 do 16.00. B. czynna od godziny 8.00 do 18.00. C. czynna od godziny 10.00 do 14.00. D. nieczynna.

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Standard: wykorzystanie wiedzy w praktyce. Umiejętność: wykonuje obliczenia dotyczące czasu. Błędne odpowiedzi 9 C Poprawnych odpowiedzi 8 19. Ile godzin tygodniowo czynna jest biblioteka? A. 6. B. 10. C. 20. D. 50.

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Tekst do zadań 20. i 21. Poniżej przedstawiono fragmenty kart bibliotecznych dwóch książek. Błędne odpowiedzi 11 C D B Poprawnych odpowiedzi 6 Standard: rozumowanie. Umiejętność: oblicza upływ czasu między wydarzeniami 20. O ile dni dłużej czytelnik o numerze 0128 miał wypożyczoną książkę pt. Matylda od książki pt. Buba? A. 19 dni. B. 28 dni. C. 9 dni. D. 20 dni.

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Układ odpowiedzi. Kolejność przypadkowa. 1 Suma (34) 13 Standard: korzystanie z informacji. Umiejętność: posługuje się źródłami informacji. 21. Dokończ zdania. (2 p.) a) W zasobach biblioteki dłużej znajduje się książka pt...................................................... b) Czytelnicy więcej razy wypożyczali książkę pt.................................................................

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Układ odpowiedzi. Kolejność przypadkowa. 2 Suma (34) 4 Standard: wykorzystanie wiedzy w praktyce. Umiejętność: wykorzystuje w sytuacjach praktycznych własności liczb i stosuje je do rozwiązania problemu 22. Księgozbiór pewnej biblioteki liczy 3640 egzemplarzy. Połowę tego zbioru stanowi literatura piękna dla dorosłych. Literatura naukowa i popularnonaukowa to 0,3 księgozbioru. Pozostała część to literatura piękna dla dzieci. Ile w tej bibliotece jest książek z literatury pięknej dla dzieci? Zapisz wszystkie obliczenia. (2 p.)

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Układ odpowiedzi. Kolejność przypadkowa 2 Suma (34) 10 Standard: wykorzystanie wiedzy w praktyce. Umiejętność: wykorzystuje w sytuacjach praktycznych własności liczb i stosuje je do rozwiązania problemu 23. Na pewnym portalu aukcyjnym wystawiono na sprzedaż około 2 147 000 książek, w tym około 19 000 w formie audiobooków i około 1000 w formie ebooków. Ile razy więcej wystawiono książek papierowych niż ebooków? Zapisz wszystkie obliczenia. (2 p.)

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Układ odpowiedzi. Kolejność przypadkowa 2 Suma (34) 18 Standard: rozumowanie Umiejętność: wykonuje obliczenia dotyczące pieniędzy; wyznacza kwotę i dzieli ją na równe części. 24. W sklepach internetowych czytadelko.pl i obook.pl są następujące promocje: Tymek chciał kupić 11 ebooków. Wszystkie poszukiwane przez niego tytuły były dostępne w obu promocjach. Z której oferty powinien skorzystać, aby wydać mniej pieniędzy? Zapisz wszystkie obliczenia. (2 p.)

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Układ odpowiedzi. Kolejność malejąca. 2 1 Suma (34) 11 Standard: rozumowanie. Umiejętność: rozpoznaje charakterystyczne cechy i własności figur i wykorzystuje je do rozwiązania zadania 25. Jako prezent urodzinowy Tymek kupił koledze książkę. Zapakował ją w ozdobny papier i przewiązał wstążką o długości 160cm (patrz rysunek). Książka ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 31,5cm×24 cm×2,5cm. Jaką długość miała ta część wstążki, z której Tymek zrobił kokardę? Zapisz wszystkie obliczenia. (2 p.)

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Układ odpowiedzi. Kolejność malejąca. 2 1 Suma (34) 26 Standard: pisanie. Umiejętność: redaguje opis. Opisz okładkę książki pt. Matylda. 2 p.

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach   27 I 27 II 27 III 27 IV Układ odpowiedzi. Kolejność przypadkowa 2 1 3 25 8 10 19 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Standard: pisanie Umiejętności: I. Redaguje list prywatny: stosuje przynajmniej trzy formy typowe dla listu: miejsce, data, nagłówek, podpis), list dotyczy książki (podanie przynajmniej jej tytułu), zawiera sformułowania zachęcające do jej przeczytania (polecam, przeczytaj) 3 p. II. Poprawne rozmieszcza graficzne przynajmniej dwa stałe elementy listu (informacja o miejscu i/lub czasie, nagłówek, podpis) 1 p. III. Pisze poprawnie pod względem językowym. 2 p. IV. Pisze pod względem ortograficznym. i interpunkcyjnym. 2 p. 27. W formie listu zachęć koleżankę lub kolegę do przeczytania książki, którą lubisz. Twoja praca powinna zająć co najmniej połowę wyznaczonego miejsca. (½ arkusza A4)

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Wnioski: Ćwiczyć czytanie ze zrozumieniem – na przykładzie tekstów użytkowych, fabularnych, poetyckich, tabel, wykresów, instrukcji, poleceń. Ćwiczyć obliczenia dotyczące czasu - wieków (!), miesięcy, umieszczania dat w przedziale czasowym, porządkowania dat i godzin. Doskonalić pisemne formy wypowiedzi – zgodnie ze standardami. Zwracać uwagę na estetykę zapisu. Doskonalić umiejętności rachunkowe w zadaniach z treścią. Doskonalić słownictwo czynne w pracach pisemnych – w oparciu o frazeologizmy, synonimy, homonimy, wyrazy pokrewne. Ćwiczyć umiejętności odczytywania planów, map, wskazywania kierunków geograficznych. Ćwiczyć nazywanie środków stylistycznych. Ćwiczyć umiejętność odczytywania tekstów w pod kątem zależności przyczynowo - skutkowej. Inne: obserwowany sprawdzian daje podstawy do tego, aby w kilku przypadkach sądzić o niskiej motywacji uczniów. Jeżeli jest ona wynikiem braku umiejętności, trzeba je, w miarę możliwości, doskonalić.