SYSTEMY KANCELARYJNE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PREZENTACJA SYSTEMU eDokumenty
Advertisements

STRUKTURA PRAWNEJ REGULACJI DOKUMENTACJI ELEKTRONICZNEJ
PRZYJMOWNIE I WYSYŁANIE KORESPONDENCJI
Przechowywanie Pism.
MunSol System zarządzania informacją i sprawami INFORMACJE PODSTAWOWE
Przyjmowanie pism według systemu bezdziennikowego 
SYSTEM KANCELARYJNY.
T: System Kancelaryjny.
WOJSKOWEJ AGENCJI MIESZKANIOWEJ
System kancelaryjny.
Rodzaje dokumentów biurowych
Przyjmowanie i wysyłanie korespondencji Ewa Pabin kl.3aTŻiGD
Rola komputera w przetwarzaniu informacji.
Przechowywanie Pism .
2. Rozpatrywanie skarg, próśb,
Wskazówki dotyczące przechowywania dokumentacji w IBL PAN
UGODA ADMINISTRACYJNA
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
WYSYŁANIE PISM WEDŁUG SYSTEMU BEZDZIENNIKOWEGO
– główny efekt pracy biurowej
Plan wdrażania systemu e-Obiegu MunSol
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Cyfrowy Urząd
Rozdzielanie i załatwianie spraw
Informatyzacja Urzędu – Obowiązki Prawne
Exell Systemy Zarządzania Informacją
Systemy Kancelaryjne ..
Nowa, elektroniczna instrukcja kancelaryjna.
Moduł Wypożyczeń Międzybibliotecznych. VII Konferencja Bibliotek DZB Polkowice, 3-4 października 2013.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Dokumentacja papierowa
2/13 Portal Podatkowy e-Deklaracje 2.
Praktyczne aspekty zarządzania dokumentacją elektroniczną w nowoczesnym urzędzie. Na podstawie doświadczeń Małopolskiego Urzędu.
Spotkanie informacyjne
Dofinansowano ze środkow Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Usługi internetowe.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Zgłaszanie prac geodezyjnych
Fazy obiegu pism I faza – przyjmowanie pism II faza – rozdział
ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ
Instrukcja obsługi portalu Informacyjno-Edukacyjnego Miasta Oleśnicy
HARMONOGRAM WDRAŻANIA APLIKACJI MUNSOL W GMINIE KRAPKOWICE
EZD Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Technologie informacyjne w administracji publicznej
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
REDAGOWANIE PISM.
Rodzaje dokumentów biurowych
Funkcje pracy biurowej
Rejestrowanie i znakowanie pism przychodzących i wychodzących
SPORZĄDZANIE I UKŁAD PISMA WYCHODZĄCEGO
Przechowywanie Pism. Prowadzenie archiwum polega na: Celowym przechowywaniu akt Celowym przechowywaniu akt Przechowywaniu akt w sposób umożliwiający ich.
Obieg dokumentów w instytucji publicznej o akademickim rodowodzie Mariusz Mysiakowski Warszawski Uniwersytet Medyczny.
Planowane wydatki inwestycyjne w zakresie informatyki na 2016 rok: 1
Instrukcja Kancelaryjna i Wykaz Akt Uniwersytetu Jagiellońskiego
Zasady gromadzenia i przechowywania dokumentacji projektów realizowanych przez Urząd Miasta Poznania Agnieszka Górczewska Oddział Programów i Funduszy.
Przewodnik po systemie eDokumenty część I Nowoczesny sekretariat.
„ Procedury Urzędu Marszałkowskiego – mechanizmy funkcjonowania” Bartosz Szymański Naczelnik Wydziały Zarządzania PROW Urząd Marszałkowski Województwa.
Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
Stosowanie normatywów kancelaryjno-archiwalnych w Podhalańskiej Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Nowym Targu PROWADZĄCA SZKOLENIE Danuta Zając.
Instrukcja kancelaryjna – jej znaczenie i zasady opracowania
Podstawowe definicje związane z archiwizacją dokumentacji
ZASADY POSTĘPOWANIA Z DOKUMENTAMI W POLITECHNICE GDAŃSKIEJ
Rodzaje systemów kancelaryjnych
Prezentacja systemu eDokumenty
Łączenie pism w sprawy, pisma nie tworzące akt spraw
Urządzenia ewidencyjne Kancelarii Tajnej
Podpis elektroniczny – załóż profil zaufany
Zapis prezentacji:

SYSTEMY KANCELARYJNE

INSTRUKCJA KANCELARYJNA Instrukcja kancelaryjna to zbiór wewnętrznych przepisów regulujących: zasady obiegu pism; czynności sekretariatów w zakresie przyjmowania i wysyłania pism; tryb przesyłania i przydzielania pism do załatwienia; tryb rejestracji pism i ich znakowania; formy załatwiania spraw; uprawnienia do podpisu; zasady kontroli załatwionych spraw; zasady przechowywania akt spraw bieżących i zała-twionych.

RODZAJE SYSTEMÓW KANELARYJNYCH a) system dziennikowy b) system bezdziennikowy c) system mieszany

SYSTEM DZIENNIKOWY System dziennikowy występuje w dwóch odmianach: 1. system dwudziennikowy 2. system jednodziennikowy

SYSTEM DWUDZIENNIKOWY A JEDNODZIENNIKOWY W systemie dwudziennikowym do rejestracji pism wykorzystuje się dwa dzienniki podawcze (kancelaryjne), przy czym jeden dziennik przeznaczony jest do rejestracji pism wpływających, drugi do rejestracji pism wysyłanych. System jednodziennikowy ogranicza się do jednego dziennika podawczego. Pisma wpływające rejestruje się w tym dzienniku z lewej strony, natomiast pisma wysyłane z prawej.

SYSTEM JEDNODZIENNIKOWY Rejestrując pisma w systemie jedno-dziennikowym należy kierować się zasadą, aby po zarejestrowaniu po lewej stronie pisma przychodzącego, po prawej stronie na tej samej wysokości zarejestrować jedynie pismo wychodzące, które jest odpowiedzią w tej samej sprawie. W ten sposób z dziennika podawczego łatwo wywnioskować, czy dana sprawa jest już załatwiona, czy też nie.

DZIENNIK PODAWCZY W SYSTEMIE JEDNODZIENNIKOWYM

ZNAK PISMA W SYSTEMIE KANCELARYJNYM DZIENNIKOWYM W systemie kancelaryjnym dziennikowym podstawową rolę odgrywa numer kolejny pod którym rejestrowane jest pismo przychodzące lub wychodzące. Numer ten łamany przez rok daje nam znak pisma. Np. l. dz. 77/08 oznacza, że pismo zostało zarejestrowane pod pozycją 77 w dzienniku podawczym w 2008 r. Ten znak pisma rozszerza się o kolejne numery w przypadku, jeżeli pismo rejestrowane jest w innych dziennikach, np. biura lub jego wydziału (np. l.dz. 77/45/30/08).

WADY I ZALETY SYSTEMU DZIENNIKOWEGO 1. System bardzo pracochłonny i czasochłonny. 2. Hamuje szybki i sprawny obieg dokumentów w biurze. 3. Brak jasnego i spójnego kodu przechowywania dokumentów utrudniającego znalezienie dokumentów. 4. Przekazywanie korespondencji wymaga pokwitowania. ZALETY: 1. System prosty w obsłudze. 2. Umożliwia kontrolę pisma w każdej fazie załatwienia sprawy.