„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sześciolatek idzie do szkoły
Advertisements

Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
SZEŚCIOLATEK W NASZEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa Nr 2 im
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna
Realizacja projektów eTwinning a nowa podstawa programowa
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Wczesna edukacja dzieci w okresie od 1 września 2009 r. do 1 września 2012 r. marzec 2010 r.
„ Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej… ,,
Gotowość (dojrzałość) szkolna
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
Jak projekt eTwinning pomaga nauczycielowi w jego awansie zawodowym
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
PRZYGOTWANIE PRZEDSZKOLA I NAUCZYCIELI DO REFORMY PROGRAMOWEJ
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Targi podręczników – matematyka Zespół Szkół Nr1 w Olkuszu.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Promniku
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
Zmiany w roku szkolnym 2014/2015
8 września 2014 autor: Joanna Dembowa
SZKOŁA PODSTAWOWA NR1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA SZEŚCIOLATEK W SZKOLE.
Prawo o świetlicy: Kwalifikacje;
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Edukacja wczesnoszkolna wg nowej podstawy programowej Aktualne przepisy prawa oświatowego Aktualne przepisy prawa oświatowego.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
„Sześciolatek w szkole”
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
„Sześciolatek w szkole”
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Nowelizacja rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
Kształcenie specjalne
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki” Glenn Doman – psycholog, pedagog, neurochirurg pracował nad skuteczną metodą rehabilitacji dla ludzi z uszkodzeniem mózgu

„Wprowadzanie procesu nauczania od najmłodszych lat jest bardzo trafne, ponieważ im młodszy mózg tym większe ma potencjalne możliwości”. „Od szóstego roku życia następuje rzeczywisty rozwój mózgu, dlatego im młodsze dziecko, tym szybciej i łatwiej przyswaja sobie nowe informacje dostępne w otaczającym je środowisku, jak i te, które przekazujemy w sposób celowy. Im później mózg przyswoi nowe informacje, tym dłużej trwa proces uczenia się”.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół weszło w życie dnia 23 grudnia 2008 r. obowiązuje w przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach w klasach pierwszych od dnia 1 września 2009 r.

6-latek w przedszkolu spędzał czas na zabawie i nauce. Przedszkole przejęło funkcje szkoły w procesie kształcenia, w zakresie czytania, pisania i liczenia. Nacisk na te umiejętności był bardzo duży. Czasami dziecko obciążone tymi zadaniami nie było przygotowane do ważnych obszarów funkcjonowania jak samodzielności, życia w grupie, nie było nauczone panowania nad swoimi emocjami. I tu przekraczając próg szkoły pojawiały się kłopoty i frustracje dziecka. To samo dziecko już jako 7-latek przekraczając próg szkoły, uczył się ponownie czytać, pisać i liczyć, ale nadal nie był gotowy do podejmowania zadań.

Przedszkole, to przewaga zabaw edukacyjnych nad nauką, które rozwijają u dzieci twórcze myślenie, pozytywne emocje, umiejętność spostrzegania i koncentracji. To miejsce, które daje szanse rozwoju wszystkim dzieciom. Nauczyciele kształtują rozwój dziecka w sferach społecznym, fizycznym, umysłowym, emocjonalnym po to, aby było gotowe sprostać wymaganiom, obowiązkom szkolnym i podjąć naukę czytania, pisania i liczenia. Z początkiem roku poprzedzającego rozpoczęcie przez dziecko nauki w klasie I szkoły podstawowej nauczyciele przeprowadzają analizę gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole czyli diagnozę przedszkolną

6-latek w klasie I szkoły podstawowej, podobnie jak jego kolega 7-latek, realizują taką samą podstawę programową. Czeka ich nie tylko nauka. Od 2009 roku szkolnego jest inna, nowa szkoła, która wyrównuje szanse edukacyjne dzieci. Gry i zabawy ułatwiają wszystkim dzieciom naukę czytania, pisania i liczenia, a przyjazne sposoby prowadzenia lekcji, w łagodny sposób wprowadzą dzieci w świat szkolny. Uczniowie przyswajają wiadomości, zdobywają umiejętności, kształtują postawy.

W momencie przekroczenia progu szkoły dziecko ma czas adaptacyjny do warunków szkolnych, który określa nauczyciel, biorąc pod uwagę potrzeby i możliwości dzieci. Ocenianie dziecka ma przede wszystkim charakter wspomagający i motywacyjny ucznia do dalszej pracy. Sale lekcyjne służą do zajęć edukacyjnych i rekreacyjnych, wyposażone są w pomoce dydaktyczne potrzebne do zajęć, gry i zabawki dydaktyczne. Uczeń ma możliwość pozostawienia w szkole części podręczników i przyborów szkolnych.

Uczniowie zdobywają umiejętności w zakresie: czytania myślenia matematycznego myślenia naukowego komunikowania się w języku ojczystym i obcym posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi umiejętności uczenia się uczenia się pracy zespołowej

Nauczanie poprzez działanie!!! Dzieci mają organizowane zajęcia w formie zajęć zintegrowanych. Nauczanie poprzez działanie!!! Uczeń w każdym roku edukacji, zdobyte wiadomości i umiejętności będzie pogłębiał, a potem rozszerzał.

Zwrócono uwagę na ucznia zdolnego! Nareszcie!!!! Zwrócono uwagę na ucznia zdolnego! Podstawa programowa mówi, że każde dziecko jest uzdolnione, a nauczyciel ma odkryć te uzdolnienia i je rozwijać. W trosce o to, aby dzieci odczuwały satysfakcję z działalności twórczej, stwarza się im warunki do prezentowania swych osiągnięć, np. muzycznych, wokalnych, recytatorskich, tanecznych, sportowych, konstrukcyjnych.

Rodzaje edukacji/ zajęć: edukacja polonistyczna język obcy nowożytny edukacja muzyczna edukacja plastyczna edukacja społeczna edukacja przyrodnicza edukacja matematyczna zajęcia komputerowe zajęcia techniczne wychowanie fizyczne i edukacja zdrowotna etyka / religia odrębne przepisy) 11

„Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako specjalista. Nauka zaś powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”. Albert Einstein 12

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ! W prezentacji wykorzystano materiały dostępne na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej www.men.gov.pl www.ore.edu.pl