Technologia kształcenia zawodowego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele: 1. rozumienie podstaw relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, 2. poznanie nowoczesnego procesu edukacji i jego uwarunkowań, 3. wyposażenie.
Advertisements

Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Studia stacjonarne i niestacjonarne
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Od kompetencji do kwalifikacji
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Modernizacja kształcenia zawodowego
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej na rzecz poradnictwa zawodowego Stan aktualny oraz projekty na przyszłość.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
W poszukiwaniu nowego kształtu edukacji zawodowej
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zdalne Nauczanie w Praktyce Nowoczesne Metody Nauczania (NMN)
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
ale (a może przede wszystkim)
Pedagogika szkoły wyższej
STRATEGICZNY PROGRAM BADAWCZY PPT – BPP
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Metoda Teach-IT.net … od „Multimediów w dydaktyce”
Teoria i praktyka kształcenia
Nauczanie Wspomagane Komputerem
Witold Woźniak Gronowo, 28 października 2014 Doświadczenia we wdrażaniu nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego.
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
PEDAGOGIKA PRACY – wprowadzenie
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie Katedra Pedagogiki Pracy dr hab. Henryk Bednarczyk Technologia kształcenia zawodowego Współczesne technologie.
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
5. Pedagogika pracy w zarządzaniu
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Studia stacjonarne i niestacjonarne
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
III KONFERENCJA NORMALIZACJA W SZKOLE „Edukacja na rynek pracy”
Zapis prezentacji:

Technologia kształcenia zawodowego Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie Katedra Pedagogiki Pracy i Pedagogiki Społecznej dr hab. Henryk Bednarczyk Technologia kształcenia zawodowego Plan nauczania Specjalność: Pedagogika pracy z zarządzaniem i marketingiem, doradztwem zawodowym, ochrona pracy Studia licencjackie 1. Technologia kształcenia zawodowego - plan nauczania

I. CEL STUDIÓW posługiwanie się podstawową terminologią, rozumienie współczesnych technologii kształcenia zawodowego; wyjaśnianie istoty kształcenia modułowego oraz cech programów szkoleniowych o budowie modułowej; projektowanie i programowanie zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem aktywizujących metod nauczania; konstruowanie programu nauczania w układzie modułowym; charakteryzowanie struktury pakietów edukacyjnych dla kształcenia i szkolenia modułowego; wyjaśnianie związku modułowych programów szkolenia zawodowego z rynkiem pracy; wykorzystywanie technologii informacyjnych w procesie kształcenia stacjonarnego i na odległość; pozyskiwanie informacji i materiałów z różnych źródeł, przydatnych w doskonaleniu procesu kształcenia i szkolenia zawodowego; tworzenie koncepcji pomiaru dydaktycznego; wyjaśnianie procesu ewaluacji w kształceniu i szkoleniu zawodowym Jak poznanie mózgu, rozwój psychologii, technologii informatycznych wpłynie na proces nauczania-uczenia się i rozwój technologii informatycznych? 1. Technologia kształcenia zawodowego - plan nauczania

II TEMATYKA, TREŚĆ WYKŁADÓW – V semestr Plan nauczania Współczesne technologie kształcenia Zakres znaczeniowy wybranych pojęć i terminów Teorie uczenia się, strategie i techniki interaktywnego nauczania Współczesne modele technologii kształcenia Proces kształcenia Nauczanie–uczenie się. Teoria procesu uczenia się Klasyfikacja współczesnych metod nauczania–uczenia się Metody kształcenia w teoretycznym i praktycznym kształceniu zawodowym Środki dydaktyczne i materiały metodyczne Organizacja kształcenia zawodowego Technologie informatyczne, multimedialne i kształcenia na odległość Technologie informatyczne w kształceniu zawodowym Modele stosowania technologii informatycznych i multimedialnych Strategie, metody i techniki kształcenia interaktywnego 1. Technologia kształcenia zawodowego - plan nauczania

II TEMATYKA, TREŚĆ WYKŁADÓW – V semestr Kształcenie praktyczne zawodowe Podstawy teoretyczne kształcenia praktycznego (metody i technologie) Kształcenie w procesie pracy Laboratorium, ćwiczenia praktyczne – warsztaty Praktyki zawodowe, adaptacja zawodowa Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego Podstawy teoretyczne, założenia i doświadczenie Projektowanie programów i pakietów edukacyjnych Scenariusze zajęć teoretycznych i praktycznych Jakość, kontrola, pomiar i ocena wyników kształcenia Monitoring, ewaluacja jakości kształcenia (systemy zarządzania jakością) Elementy pomiaru dydaktycznego Zadania testowe, konstruowanie, pomiar 1. Technologia kształcenia zawodowego - plan nauczania

1. Podstawowe pojęcia i definicje: III. ĆWICZENIA 1. Podstawowe pojęcia i definicje: definiowanie technologii kształcenia; analiza nowoczesnych technik nauczania–uczenia się; charakterystyka strategii i technik interaktywnego nauczania. 2. Proces kształcenia zawodowego: Struktury, formy, mechanizmy procesu kształcenia. Zasady operacjonalizacja celów kształcenia; wspomaganie procesu kształcenia; ewaluacja procesu kształcenia, 3. Zasady i metody nauczania, środki dydaktyczne: klasyfikacja i charakterystyka metod nauczania; dobieranie metod nauczania do celów dydaktycznych; klasyfikacja i charakterystyka środków dydaktycznych; stosowanie środków i materiałów dydaktycznych; zasady i kryteria doboru wyposażenia dydaktycznego. 1. Technologia kształcenia zawodowego - plan nauczania

4. Technologie informatyczne, multimedialne w kształceniu: III. ĆWICZENIA 4. Technologie informatyczne, multimedialne w kształceniu: multimedia w procesie kształcenia; technologie informatyczne; charakterystyka kształcenia interaktywnego; techniki zdalnego nauczania-uczenia się, e-learning. 5. Programy modułowe i pakiety edukacyjne: założenia metodyczne konstruowania programów modułowych; analiza przykładowych programów modułowych dla kształcenia i szkolenia zawodowego; założenia metodyczne konstruowania pakietów edukacyjnych; analiza przykładowych pakietów edukacyjnych dla kształcenia i szkolenia zawodowego; opracowanie założeń metodologicznych, scenariuszy zajęć. 6. Jakość, pomiar dydaktyczny wyników kształcenia: metody oceny wyników kształcenia; jakość w kontekście taksonomii celów kształcenia; zadania testowe, konstruowanie, pomiar. 1. Technologia kształcenia zawodowego - plan nauczania

IV. LITERATURA PODSTAWOWA Bednarczyk H., Figruski J. Innowacyjne kształcenie zawodowe. ITeE – PIB, Radom 2009. Szlosek F.: Wstęp do dydaktyki przedmiotów zawodowych. ITeE-WSI. Radom 1995. Kramek Z. (red.): Teoretyczno-metodyczne podstawy rozwoju e-learningu w edukacji ustawicznej. ITeE – PIB. Radom 2007 Figurski J., Ornatowski T.: Praktyczna nauka zawodu. ITeE, Radom 2000. Bednarek J.: Multimedia w kształceniu. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2006. 1. Technologia kształcenia zawodowego - plan nauczania

Edukacja Ustawiczna Dorosłych. Wydawnictwo ITeE w Radomiu. CZASOPISMA NAUKOWE Edukacja Ustawiczna Dorosłych. Wydawnictwo ITeE w Radomiu. Edukacja medialna Nowa Edukacja Zawodowa. Wydawnictwo Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej w Warszawie Pedagogika Pracy. Wydawnictwo ITeE w Radomiu. Rynek Pracy. Wydawnictwo MPiPS w Warszawie. 1. Technologia kształcenia zawodowego - plan nauczania

Organizacja wykładów Wykłady audytoryjne I. 01.10.2011 II. 15.10.2011 IV. 10.12.2011 V. 07.01.1012 Wykłady, konsultacje on-line, Skype login bedhen Pierwszy i drugi poniedziałek godz. 15.00 – 17.00 od 10.10.2011 do 07.01.2012 1. Technologia kształcenia zawodowego - plan nauczania

WARUNKI ZALICZENIA PRZEDMIOTU Zaliczenie ćwiczeń: minimum 5 z opracowaniem krótkiego sprawozdania z każdego ćwiczenia. Prace pisemne:  praca kontrolna 10.12.2011 (10 min.) max. 1 str. A4, 4 pytania o zadane podstawowe pojęcia, o opisać dwa zadane problemy z planu wykładów, o krótka notka bibliograficzna z przeczytanego artykułu książki (z technologii, metodyki kształcenia zawodowego) z prawidłowym zapisem literatury  praca domowa – złożyć 10.12.2011, krótkie opracowanie (max 2 strony A4) niżej wymienionych tematów: a) studenci o nazwiskach zaczynających się od liter A–K – Wybrane metody technologii multimedialnych w kształceniu zawodowym b) studenci o nazwiskach zaczynających się od liter L–Z – Wybrane metody kształcenia nieformalnego Egzamin ustny – 8 zjazd 07.01.2012 a) jedno pytanie z tematyki wyszczególnionej w planie wykładów b) studenci, którzy uzyskali oceny z ćwiczeń, pracy kontrolnej i pracy domowej od 4,5 mogą uzyskać wpis bez egzaminu Powodzenia 1. Technologia kształcenia zawodowego - plan nauczania

Innowacyjne modułowe kształcenie zawodowe Uwarunkowania rozwoju kształcenie zawodowe w Polsce 1.1. Zmiany środowiska i treści pracy – nowe standardy kwalifikacji zawodowych 1.2. Stan i kierunki modernizacji kształcenia zawodowego Teoria i praktyka kształcenia modułowego 2.1. Teoretyczne podstawy kształcenia modułowego 2.2. Technologia kształcenia modułowego Podstawy programowe kształcenia w zawodzie 3.1 Projektowanie podstaw programowych kształcenia 3.2. Analiza podstawy programowej kształcenia w zawodzie Modułowe programy nauczania 4.1. Projektowanie modułowych programów nauczania 4.2. Analiza modułowego programu nauczania Pakiety edukacyjne 5.1 Pakiety edukacyjne 5.2 Analiza poradnika dla ucznia 5.3 Analiza poradnika dla nauczyciela Uwarunkowania i motywy wdrożenia modułowego kształcenia zawodowego 6.1 Formalno-prawne podstawy wdrażania modułowych programów kształcenia 6.2 Nauczyciele i baza dydaktyczna 6.3 Jakość kształcenia Modernizacja kształcenia zawodowego w planach Sektorowego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2009–2015 7.1 Upowszechnianie modułowych programów nauczania i pakietów edukacyjnych 7.2 Wdrożenie innowacyjnych modułowych programów nauczania, ocena jakości i rezultatów kształcenia – założenia eksperymentu pedagogicznego 7.3 Rozwój programów modułowych i pakietów edukacyjnych Załączniki 8.2 Innowacyjne modułowe programy kształcenia zawodowego i pakiety edukacyjne (zestawienie) 1. Technologia kształcenia zawodowego - plan nauczania

1. Technologia kształcenia zawodowego - plan nauczania