Działania zwiększające penetrację Internetu Na przykładzie Francji UKE, czerwiec 2009.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warszawa, 12 lipca 2006 r. AC-X Rewolucja na rynku usług dla ISP i portali.
Advertisements

Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Konkurencja na rynku energii – fakty i mity Marian Babiuch Prezes PTEZ Kazimierz Dolny, Marca 2010 Ogólnopolski Kongres Energetyczno – Ciepłowniczy.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Analiza potencjalnych skutków wdrożenia usługi WLR
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Wpływ i uwarunkowania rozwoju funduszy poręczeniowych w kontekście wyzwań związanych z realizacją RPO BGK, czerwiec 2008.
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
POŁĄCZONY REGULATOR BRYTYJSKI: OFCOM
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Telekomunikacja Polska Zielona Góra, 18 marca 2011
Szerokopasmowe Lubuskie
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO ROZWÓJ POLSKI WSCHONIEJ Agnieszka Kapciak Dyrektor Departamentu Koordynacji Programów Regionalnych.
BEZPIECZEŃSTWO. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG.
Dr Marek Roman – Dyrektor Generalny Grupy Firm Doradczych EVIP
O PERATOR INFRASTRUKTURALNY I JEGO ROLA W ZARZĄDZANIU SIECIAMI SAMORZĄDOWYMI I ROZWOJU USŁUG E - URZĘDU Rafał Rodziewicz Wiceprezes I NFRATEL OPERATOR.
Rozwój i unowocześnienie infrastruktury – likwidacja białych plam KRAJOWE FORUM SZEROKOPASMOWE Wacław Knopkiewicz Warszawa, 10 czerwca 2009 r.
Polskie i europejskie aspekty infrastruktury informacji przestrzennej
Konferencja inaugurująca działalność Preinkubatora Akademickiego Podkarpackiego Parku Naukowo- Technologicznego Rzeszów, 28 lutego 2007 Preinkubator Akademicki.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Rozwój Infrastruktury Telekomunikacyjnej pod kątem ISP
Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji Stosowanie w praktyce art. 139 PT Materiał do dyskusji Warszawa, dnia 13 marca.
Aktywny samorząd Megaustawa 2009 Ustawa o wspieraniu rozwoju usług i sieci szerokopasmowych
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
Marek Pietraszek, strona° 1 » Wszystkie prawa zastrzeżone © 1999, Alcatel, Warszawa Wykorzystanie innowacji technologicznych i nowych modeli.
Oczekiwania społeczne wobec Wielkopolskiej Sieci Szerokopasmowej Grupa Robocza WKT ds. Wielkopolskiej Sieci Szerokopasmowej.
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Krzysztof Bielewicz ITTI Sp. z o.o e- technologie i biznes
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
Projekt systemowy – działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu M INISTERSTWO I NFRASTRUKTURY.
Inicjatywy MAC: szybki internet
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
Inicjatywa EUGA (EU Grants Advisor). Wspólne przedsięwzięcie liderów branży IT: Microsoft, Intel, HP Cele: –Budowa opartego na wiedzy Społeczeństwa Informacyjnego.
Kliknij, aby edytować styl wzorca tytułu Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu 1 Klastry szansą na poprawę konkurencyjności i innowacyjności regionu.
Internet nowej generacji dla ziemi terespolskiej
Koniec dostępu szerokopasmowego [?] Dr inż. Wacław Iszkowski Prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji © 2009, Wacław Iszkowski, PIIT.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
„Top Model Współpracy w Województwie Pomorskim” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych
Internet dla Mazowsza.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
PROJEKT „SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ”
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
„Szerokopasmowe Lubelskie” sesja wyjazdowa dla mediów
Legitymizacja władzy: to tzw. upoważnienie – oparte na społecznej akceptacji obywateli. Jest prawem do działania w imieniu konkretnej osoby lub grupy.
INTERNET I DOSTĘP DO INFORMACJI DLA FIRM ART-COM s.c. Gmina Kamieńsk.
1 Możliwość wspierania rozwoju sieci „ostatniej mili” z funduszy europejskich – Program Operacyjnego Polska Cyfrowa i założenia Narodowego Planu Szerokopasmowego.
Szerokopasmowa Polska 2020 JUSTYNA ROMANOWSKA WARSZAWA 28 STYCZNIA 2016 R.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Zapewnienie współkorzystania oraz dostępu telekomunikacyjnego do Regionalnych Sieci Szerokopasmowych Urząd Komunikacji Elektronicznej Departament Hurtowego.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
STANOWISKO CP TELECOM (OPERATORA CARREFOUR MOVA) W DEBACIE UKE DOTYCZĄCEJ ASYMETRII MTR Warszawa 23 czerwca 2009.
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
Obligacje przychodowe a strategia. 2 teza bez zdefiniowanej strategii jednostka organizacyjna jest niewiarygodna.
Opieka długoterminowa
Zapis prezentacji:

Działania zwiększające penetrację Internetu Na przykładzie Francji UKE, czerwiec 2009

Zaangażowanie władz lokalnych w budowę infrastruktury telekomunikacyjnej Stworzenie odpowiednich reguł i ram prawnych wspierających konkurencyjność w obszarze budowy infrastruktury Szukanie właściwego balansu pomiędzy działaniami regulatora a inicjatywą państwowo-prywatną Stymulowanie popytu na Internet CRIP we Francji (pierwowzór Forum Szerokopasmowego w Polsce): komitet sieciowy powstały z inicjatywy publicznej Główne inicjatywy - na przykładzie Francji

Zaangażowanie władz lokalnych w budowę infrastruktury telekomunikacyjnej Zachęcanie samorządów do tworzenia spółek z operatorami, w których: –nakłady inwestycyjne dzielone są pomiędzy samorząd (max 70% dotacji) i operatora –operatorzy mają prawo czerpać zyski z infrastruktury przez długi okres, np lat –po upływie tego okresu infrastruktura przechodzi na własność władz lokalnych Wspieranie samorządów w tworzeniu powyższego poprzez definiowanie standardów, wymaganie otwartości infrastruktury Egzekwowanie ustaleń i zaleceń

Stworzenie odpowiednich reguł i ram prawnych wspierających konkurencyjność w obszarze budowy infrastruktury Stworzenie prawa nakazującego operatorowi dominującemu przekazywanie pełnej informacji o swojej infrastrukturze zarówno dostępowej jak i szkieletowej Stworzenie prawa pozwalającego władzom lokalnym na tworzenie operatorów hurtowych wraz z operatorami (prawo z 2004 roku - artykuł ) Stworzenie zachęt i form prawnych stymulujących inwestycje długoterminowe w sieć szkieletową (np. NGA)

Szukanie właściwego balansu pomiędzy działaniami regulatora a inicjatywą państwowo-prywatną Różnicowanie siły i sposobu interwencji na obszarach o różnej gęstości i dostępności infrastruktury Wymuszanie budowy pasywnej infrastruktury w obszarach z rozwiniętą konkurencją Wymuszanie bardziej konkurencyjnych cen na operatorach hurtowych w obszarach o niskiej liczbie graczy i poziomie konkurencyjności W wyjątkowych przypadkach umożliwianie tworzenia przez operatorów hurtowych oferty dla Klientów detalicznych

Stymulowanie popytu na Internet Zachęcanie obywateli do korzystania z Internetu poprzez wprowadzanie znacznej ilości inicjatyw e-administracji (np. głosowania, regulowanie należności podatkowych, kontakt z urzędami) Tworzenie specjalnych punktów z dostępem do Internetu, w których młodzi instruktorzy organizują dla chętnych kursy oraz pomagają ad-hoc (darmowy dostęp, sponsorowane przez samorządy lokalne)

CRIP we Francji (pierwowzór Forum Szerokopasmowego w Polsce) Forum oparte na kooperacji Regulatora, Ministerstw, samorządów lokalnych, operatorów… Opracowanie zasad działania wśród różnych grup roboczych Wskazówki dotyczące tworzenia ofert hurtowych Zagwarantowanie dostępu do Internetu na terenach pozamiejskich Wskazówki dotyczące praw i obowiązków operatorów lokalnych Określenie zasad działania parków biznesowych: Zdefiniowanie kryteriów klasyfikowania do parków biznesowych z bardzo szybkim szerokopasmowym dostępem do Internetu Zidentyfikowanie odpowiedniego wyposażenia parków biznesowych w łącza światłowodowe