JAK UCZYĆ SIĘ JĘZYKÓW OBCYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak pomóc dziecku w nauce?
Advertisements

2011 Joanna Bechcińska Bożena Boleska
Edukacja - dorośli Xx osób skorzystało w 2013 roku z kursu angielskiego w naszej bibliotece Biblioteka uczestniczy w projekcie „Angielski 123 w bibliotece”
uczyć się języka angielskiego
Prezentuje się Grupa A-8 języka angielskiego
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
(na podstawie badań ankietowych)
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
Interaktywne quizy Hot Potatoes jako forma aktywizacji w nauczaniu języka obcego mgr Mirosław Marchlewski Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
Rośnie nowe pokolenie, które zmieni świat
Egzaminy YLE.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
I NKJO wchodzi w skład Zespołu Nauczycielskich Kolegiów Języków Obcych
Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz. de.chat.
Pracownia Języków Obcych IBE Agata Gajewska-Dyszkiewicz
Promocja kształcenia ustawicznego w województwie lubuskim.
Nauka języków obcych z wykorzystaniem platform internetowych.
Opracował: Wiktor Mikłasz. Spis Treści CodziennośćPracaInformatykaWakacje.
O teście Aptis Globalny test z języka angielskiego opracowany przez British Council Test kompetencji w języku angielskim dla osób dorosłych (16+) Oparty.
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
CZEGO I JAK NAUCZYLIŚMY SIĘ NA JĘZYKU NIEMIECKIM Wie wir die deutsche Sprache lernten.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Moje dziecko idzie do szkoły
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
w Publicznym Gimnazjum nr 1 w Łodzi
 Z dniem 1 września 2008 r. wprowadzony został do realizacji w naszej szkole „Program zintegrowanej nauki języków obcych w szkole podstawowej”.  Jest.
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Trening metodą Warnkego
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Wymiana 2014.
Zasoby internetowe Oxford University Press Niniejsza prezentacja podaje krótki opis Oxford Dictionaries online. Mówi o tym, czym są Oxford Dictionaries.
UCZYĆ SIĘ JĘZYKA ANGIELSKIEGO
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH
Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz.
CO TO JEST DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH ? Począwszy od roku 2001, 26 września obchodzony jest Europejski Dzień Języków, dzień mający przypominać o korzyściach.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKAJI NARODOWEJ w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania.
Trudności osób niesłyszących w nabywaniu słownictwa w języku obcym
PROJEKT EDUKACYJNY – blog Pomoce z języka angielskiego Opracowanie: Agnieszka Osińska.
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?
Dlaczego warto korzystać z
CZYNNIKI RÓŻNICUJĄCE UCZNIÓW
Test Test Chrles kocha język polski. lubić jechać nazywać się mieszkać słuchać robić mieć pić dawać być uczyć się 0 On..……Charles. On …..z Francji. On…..grać.
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW 26 WRZEŚNIA WOLA MOKRZESKA 28 września 2015
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Klasa dwujęzyczna Gimnazjum im. Jana Pawła II z oddziałami dwujęzycznymi w Gliniance.
”FALSE FRIENDS” (Źródła ilustracji:
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Łódź, ul. Minerska 1/3 Gimnazjum nr 23. dwujęzycznej z językiem rosyjskim w której: o nauczysz się języka rosyjskiego od podstaw o poznasz rosyjskie obyczaje.
Dlaczego warto uczy ć si ę j ę zyków obcych?. 6 języków, których najczęściej się uczymy.
Trochę informacji o nas. Nowoczesna szkoła języków obcych przez Internet Zajęcia z lektorem ‘na żywo’ Najnowsze technologie w nauczaniu Rewelacyjna i.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Języki obce.
Jak pomóc dziecku w nauce języka obcego?
OD BARIERY PO SUKCES KOŁO JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Pies Owczarek niemiecki Terier rosyjski Pojazdy.
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Zapis prezentacji:

JAK UCZYĆ SIĘ JĘZYKÓW OBCYCH Piotr Paluch Styczeń 2003

??? Co oznacza znajomość języka? Na czym polega nauka języka? Co jest potrzebne do nauki języka?

Co oznacza znajomość języka? Znajomość czynna (mówienie i pisanie) Znajomość bierna (czytanie i słuchanie) Na czym polega nauka języka? Wyrabianie nowych nawyków Co jest potrzebne do nauki języka? Motywacja Pamięć Zdolności Pomoce naukowe

Motywacja: Dlaczego chcemy się uczyć języka obcego? Co chcemy osiągnąć? Pamięć: Słuchowa, wzrokowa, ruchowa np. zapamiętywanie zachodzące przy pisaniu, Wybiórczy charakter pamięci, krzywa zapominania Zdolności: wrodzone / nabyte /

krzywa zapominania

Materiał dźwiękowy na kasetach Pomoce naukowe Podręcznik(i) Słownik Gramatyka Materiał dźwiękowy na kasetach Telewizja/ video / DVD Radio Internet Prasa Rodzimi użytkownicy

Podręcznik(i) słownik i gramatyka Podręczniki - najlepsze polskie jeśli są dostępne do danego poziomu Słowniki – dwujęzyczne (np.polsko-angielski, angielsko-polski) i jednojęzyczne Gramatyka (teoria i ćwiczenia wraz z kluczem) najlepiej w j. polskim, zwłaszcza w początkowej fazie nauki

Internet Najświeższe wiadomości Korespondencja Prowadzenie rozmów (ICQ) Prenumerata słownictwa za pomocą programu pocztowego Serwisy edukacyjne Gry, programy, ćwiczenia online, testy Wyszukiwanie tekstów piosenek, scenariuszy filmowych

(Vernon A. Magnesen) !!! Warto pamiętać że: Uczymy się 10% z tego, co czytamy 20% z tego, co słyszymy 30% z tego, co widzimy 50% z tego, co widzimy i słyszymy 70% z tego, co mówimy 90% z tego, co mówimy i robimy. (Vernon A. Magnesen)

Jakie są najlepsze warunki? Pora Miejsce Otoczenie (dźwięk) W towarzystwie czy samotnie? Inne (przed obiadem czy po obiedzie, leżąc czy na siedząco?)

Każdy język jest inny – uwaga na różnice / false friends!!! Laska to po czesku ........... Rosyjskie zapomnit oznacza ... Niemiecki Konkurs to ........... Mist to po angielsku ........... po niemiecku zaś .................. Znajomość słownika Surowy nauczyciel surowe mięso *** Oczekiwam przeprosin. Mój honor uszczerbnął *** # * Pańskie przemówienie panie prezydencie było odlotowe. * #

PIES UGRYZŁ KOTA KOTA UGRYZŁ PIES UGRYZŁ PIES KOTA UGRYZŁ KOTA PIES Fonetyka: Domp Dąb Składnia: Jadę pociągiem a nie jadę w pociągu, na pociągu, z pociągiem