Alan Bacarese, Martin Polaine, czerwiec 2005

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AKTUALIZACJA STANU PRAWNEGO W ZAKRESIE KONTROLI WYMOGÓW I KONTROLI IDENTYFIKACJI I REJESTRACJI ZWIERZĄT Puławy, ; r.;
Advertisements

Katowice, dnia 2 października 2012 roku
POSTĘPOWANIE KARNE SKARBOWE W PRAKTYCE
[ ] © ITSS 2011 w w w. m t i n. e s / i t s s / i n d e x.h t m l HISZPAŃSKI SYSTEM INSPEKCJI PRACY I ZABEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO Madryt, listopad 2011.
TECHNIKI, DOWODY, PRZEBIEG BADANIA ROCZNEGO SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO
Funkcje dyplomatyczne i konsularne dr Maciej St. Zięba
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
Audyt wewnętrzny w systemie kontroli zarządczej
Prawo finansów publicznych
Wdrożenie MiFID – nowe obowiązki dla domów maklerskich
Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego
BIURA PODRÓŻY OPRACOWAŁA: D.DUNIEWICZ-KUFEL
Generalny Inspektor Informacji Finansowej
ARTUR WALASIK KATEDRA FINANSÓW - WYDZIAŁ FINANSÓW I UBEZPIECZEŃ AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO . KONTROLA ZARZĄDCZA ORAZ AUDYT W.
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej
Korupcja.
Ustawa z dnia 16 listopada 2000 r.
Prawo cywilne - zobowiązania
GAŁĘZIE I DZIEDZINY PRAWA. Podział prawa PRAWO Prawo wewnętrzne Prawo międzynarodowe Prawo kościelne Prawo zwyczajowe.
Ustawa o rachunkowości z 29 września 1994r
Sprawy podatkowe - wykonanie zobowiązań podatkowych
1 Nowe przepisy unijne Dyrektywa z roku 2014 w sprawie ustawowych badań rocznych sprawozdań finansowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych Maria.
Przestępstwa i wykroczenia hazardowe
Kartele cenowe - nielegalne porozumienia pomiędzy przedsiębiorstwami
PAWEŁ SOBOTKO Ponadzakładowy układ zbiorowy pracy w szkolnictwie wyższym. Ewolucja regulacji prawnej.
GAŁĘZIE I DZIEDZINY PRAWA
Zatrzymanie jako czynność dowodowa
Postępowanie zabezpieczające Materiały pomocnicze Prawo egzekucyjne
Międzynarodowe Prawo podatkowe
Dlaczego miesiąc? Art. 4. Małżeństwo przed kierownikiem urzędu stanu cywilnego nie może być zawarte przed upływem miesiąca od dnia, kiedy osoby, które.
Międzynarodowe Prawo Podatkowe Podmioty Powiązane.
Etyka zawodowa funkcjonariuszy służb państwowych – wykład nr 4
WARSZAWA May 2006 J. P. BUEB - Conseiller au SCPC1 WYSPECJALIZOWANE SŁUŻBY DO WALKI Z KORUPCJĄ? Jean Pierre BUEB CENTRALNY URZĄD ds. ZAPOBIEGANIA KORUPCJI.
Dokumenty jako dowód w postępowaniu administracyjnym
Prawo własności przemysłowej? Prawo mienia przemysłowego? Prawo dóbr przemysłowych? Dz.U USTAWA z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej.
Postępowanie sądowoadministracyjne – wybrane przepisy
Konwencja Praw Dziecka
PRZESTĘPSTWA KORUPCYJNE
PROGRAM ANTYKORUPCYJNY POLSKIEJ SŁUŻBY CELNEJ
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Nadużycia finansowe w perspektywie finansowej
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa 9 grudnia 2015 Przykłady typów zdarzeń z udziałem pracowników ARiMR mające znamiona korupcji lub konfliktu.
Spadki EU. W dniu 16 sierpnia 2012 r. weszło w życie rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 650/2012 z dnia 4 lipca 2012 r. w sprawie.
Prawa człowieka i systemy ich ochrony
Zmiana przepisów dotyczących europejskich ugrupowań współpracy terytorialnej. Perspektywa Polski.
Wolność i prawa człowieka. Czym jest wolność? Wolność - 1. «niezależność jednego państwa od innych państw w sprawach wewnętrznych i stosunkach zewnętrznych»
HANDEL DZIEĆMI Konferencja „Przeciwdziałanie krzywdzeniu dzieci” Warszawa, 12 grudnia 2008 r.
Prowadzi: płk Stanisław PIWOWAR szef Oddziału Dyscypliny Wojskowej Odpowiedzialność żołnierzy za przestępstwa podlegające jurysdykcji wojskowej i powszechnej.
Własność intelektualna w projektach 7PR.
TOWARY CITES GRUPA: Daria Chmielewska Sylwia Byczkowska Agata Bewicz Katarzyna Chamik Tomasz Butkowski.
WYBRANE ZAGADNIENIA MATERIALNEGO I PROCESOWEGO PRAWA PRACY
Przedstawicielstwo Przedawnienie i terminy zawite
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
UMOWA KOMISU Literatura:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Prawo gospodarcze Unii Europejskiej
Zwalczanie nadużyć finansowych w projekcie
Mgr Agnieszka Kwiecień-Madej
„Nowe” zasady ogólne w k.p.a.
Odpowiedzialność za naruszenie przepisów o ochronie informacji niejawnych Ustawa o ochronie informacji niejawnych, mimo uregulowania wielu najistotniejszych.
Art. 17. ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia z dnia 17 grudnia 2004 r
Zajęcia niedopuszczalne oraz konflikt interesów
Rządowy Program Przeciwdziałania Korupcji na lata
Rządowy Program Przeciwdziałania Korupcji na lata
Publiczne prawo konkurencji
Ochrona baz danych.
Podstawy prawa pracy i Zabezpieczenia społecznego
Postępowanie sądowoadministracyjne – wybrane przepisy
Zapis prezentacji:

Alan Bacarese, Martin Polaine, czerwiec 2005 Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) Konwencja o zwalczaniu przekupstwa zagranicznych funkcjonariuszy publicznych w międzynarodowych transakcjach handlowych Przyjęta dnia 21 listopada 1997 r. Biuro Doradcy Projektu/tłumaczenie

Artykuł 1 – Przestępstwo przekupstwa zagranicznych funkcjonariuszy publicznych: Państwa muszą wprowadzić penalizację korupcji zagranicznego funkcjonariusza publicznego. Państwo musi zapewnić, aby zgodnie ze swoim prawem wewnętrznym, za przestępstwo uznawano każdy przypadek, gdy dana osoba umyślnie proponuje, obiecuje lub wręcza jakąkolwiek nienależną korzyść majątkową lub innego rodzaju, zarówno bezpośrednio jak i poprzez pośredników, zagranicznemu funkcjonariuszowi publicznemu, dla tego funkcjonariusza lub dla osoby trzeciej, w celu nakłonienia tego funkcjonariusza do działania lub zaniechania działania w związku z wykonywaniem swoich obowiązków służbowych, w celu pozyskania lub utrzymania klienta lub innej nienależnej korzyści w prowadzeniu międzynarodowej działalności gospodarczej.

Artykuł 2 – Odpowiedzialność osób prawnych Każda ze Stron podejmie zgodnie ze swoimi zasadami prawa niezbędne działania, aby ustanowić odpowiedzialność osób prawnych za przekupstwo zagranicznego funkcjonariusza publicznego.

Artykuł 3 – Sankcje Przekupstwo zagranicznego funkcjonariusza publicznego podlega skutecznym, proporcjonalnym i odstraszający sankcjom karnym.

Artykuł 4 – Jurysdykcja Każda ze Stron podejmie niezbędne działania w celu ustanowienia własnej jurysdykcji nad przestępstwem przekupstwa zagranicznego funkcjonariusza publicznego, jeżeli zostało ono popełnione w całości lub w części na jej terytorium.

Artykuł 5 – Ściganie Ściganie karne przestępstwa przekupstwa zagranicznego funkcjonariusza publicznego podlega wewnętrznym przepisom i zasadom ścigania obowiązującym w każdej ze Stron. Na prowadzenie dochodzeń i ściganie przestępstw przekupstwa zagranicznych funkcjonariuszy publicznych nie mogą mieć wpływu względy narodowych interesów gospodarczych, potencjalnego wpływu na stosunki z innym państwem oraz tożsamości osób fizycznych i prawnych, których sprawa dotyczy.

Artykuł 6 – Przedawnienie Wszelkie przepisy o przedawnieniu mające zastosowanie do przestępstwa przekupstwa zagranicznego funkcjonariusza publicznego muszą zapewniać odpowiedni termin na przeprowadzenie dochodzenia i ścigania takiego przestępstwa.

Artykuł 7 – Pranie pieniędzy Każda ze Stron, która uznała przekupstwo własnego funkcjonariusza publicznego za przestępstwo źródłowe do celów legislacji dotyczącej zwalczania przestępstwa prania pieniędzy, uczyni to samo na tych samych warunkach w odniesieniu do przekupstwa zagranicznego funkcjonariusza publicznego, niezależnie od miejsca, w którym przekupstwo miało miejsce.

Artykuł 8 – Rachunkowość W celu skutecznego zwalczania przekupstwa zagranicznych funkcjonariuszy publicznych, każda ze Stron podejmie niezbędne działania odnośnie do: prowadzenia ksiąg rachunkowych i rejestrów, ujawniania sprawozdań finansowych oraz standardów rachunkowości i audytu, zakazu otwierania kont nieujawnionych w księgach, przeprowadzania transakcji nieujawnionych lub nieprawidłowo ujawnionych w księgach, rejestrowania nieistniejących wydatków, wprowadzania do ksiąg zobowiązań z nieprawdziwym określeniem ich przedmiotu, jak również wykorzystywania fałszywych dokumentów przez przedsiębiorstwa podlegające tym prawom i przepisom, w celu przekupienia zagranicznego funkcjonariusza publicznego lub ukrycia takiego przekupstwa.

Artykuł 9 – Wzajemna pomoc prawna Alan Bacarese, Martin Polaine, czerwiec 2005 Artykuł 9 – Wzajemna pomoc prawna Każda ze Stron niezwłocznie udzieli drugiej Stronie skutecznej pomocy prawnej w celu prowadzenia dochodzeń i postępowań wszczętych przez tą Stronę w sprawach karnych dotyczących przestępstw objętych niniejszą Konwencją, a także postępowań innych niż karne wszczętych przez tą Stronę przeciwko osobie prawnej w sprawach objętych niniejszą Konwencją. Biuro Doradcy Projektu/tłumaczenie

Artykuł 10 – Ekstradycja Przekupstwo zagranicznego funkcjonariusza publicznego będzie uznane za podlegające ekstradycji z mocy prawa Stron oraz umów ekstradycyjnych pomiędzy nimi. Jeżeli Strona, która uzależnia ekstradycję od istnienia umowy ekstradycyjnej otrzyma wniosek o ekstradycję od innej Strony, z którą nie zawarła takiej umowy ekstradycyjnej, Strona ta może uznać niniejszą konwencję za prawną podstawę ekstradycji w odniesieniu do przestępstwa przekupstwa zagranicznego funkcjonariusza publicznego.