ZUCHY zarys metodyki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRACA Z UCZNIAMI ZDOLNYMI W PROJEKCIE DIAMEnT POWUZ II KRAKÓW 19 LUTY – 18 MAJ JĘZYK ANGIELSKI.
Advertisements

2012/2013 Projekt Hufca ZHP Legionowo
Drużyna skautowa.
Szkoła dla 6-latka 6.
Aleksander Kamiński urodził się r. w Warszawie.
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
Porównanie metodyk harcerskich.
Dojrzałość szkolna dziecka
36 Drużyna Harcerska „Wilki”
Dojrzałość szkolna - czyli gotowość do uczenia się
OPRACOWANIE PRZYGOTOWAŁA: PWD. MAŁGORZATA STĘPIEŃ Propozycja programowa dla gromad zuchowych i drużyn ROK REGIONÓW.
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
Propozycja programowa dla gromad zuchowych i drużyn „MAM SZCZERĄ WOLĘ”
jako instrument metodyczny
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Metodyka harcerska i starszoharcerska
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Formy pracy w gromadzie zuchowej
Działać z pasją różnorodne formy oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających rozwojowi ucznia. Grażyna Bednarska SP 23 Gdynia Nauczyciel Roku.
Mój sześciolatek idzie do szkoły
Sprawozdanie z realizacji planu pracy Zespołu Programowego
Prezentację przygotowała: Pwd. Małgorzata Stępień Propozycja programowa dla gromad zuchowych i drużyn PONAD GRANICAMI.
Co to znaczy być zuchem - czyli o pewnej tradycji
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Wydział Harcerski GK ZHP
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
pwd. Katarzyna Dulska ZKK Toruń phm. Michał Sawicki CHZKK Kuj-Pom
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
Co proponujemy? hm. Tomasz Kujaczyński i zespół
Działalność drużyny ZHP na terenie Gimnazjum 22
 Zajęcia są prowadzone od powstania Naszej placówki. Jest to wspaniała propozycja dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem,
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Forma Aktywności Społecznej !
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?
Przedszkole Niepubliczne TEMPOO Koncepcja pracy. SPOŁECZEŃSTWO Pracujemy zespołowo, bo w grupie raźniej!
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA ZBIÓRKA HARCERSKA UDZIELANIE PIERWSZEJ POMOCY.
Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Małgorzata Zielińska Opracowała: mgr M. Stążka PROGRAM KOMPUTEROWY DOTYCZĄCY WYKORZYSTYWANIA KOMPUTERA DO „ZABAWY”
METODYKA WĘDROWNICZA Opracowała pwd. Justyna Golitz.
Czwartoklasisto, jaki jesteś?. OŚMIOLATEK zaczyna być widoczny podział na dziewczynki i chłopców większość dzieci chętnie współdziała i jest nastawiona.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
" Pomóż mi zrobić to samodzielnie "
Porównanie metodyki harcerskiej i starszoharcerskiej
Zajęcia dodatkowe prowadzone przez wicedyrektora szkoły pana Janusza Jemioła SZACHY ODDZIAŁ 0A opracowanie prezentacji Kowalska Bernarda.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Praca ze stopniami czyli jak stymulować wszechstronny rozwój
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Wolontariat „Człowiek odnajduje siebie tylko w bezinteresownym dawaniu” biskup Jan Chrapek.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Świetlica – czas zabawy !
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
Opracowanie dh D.Łoś (po raz I!)
„POSTAW NA RODZINĘ” KAMPANIA PROFILAKTYCZNA
Zapis prezentacji:

ZUCHY zarys metodyki

Kim jest zuch? Zuch ma od 6 do 10 lat Wchodzi w świat odpowiedzialności Zmienia środowisko, idzie do szkoły Zaczyna mieć obowiązki Usamodzielnia się Jest ciekawy świata, żądny wrażeń, chłonie wiedzę Potrzebne mu jest dużo ruchu

Kim jest drużynowy? Wodzem Starszym bratem – starszą siostrą Wychowawcą

Prawo Zucha 1.Zuch kocha Boga i Polskę. 2.Zuch jest dzielny. 3.Zuch mówi prawdę. 4.Zuch pamięta o swoich obowiązkach. 5.Wszystkim jest z zuchem dobrze. 6.Zuch stara się być coraz lepszy.

Obiecuję być dobrym zuchem, zawsze przestrzegać Prawa Zucha. Obietnica Zucha Obiecuję być dobrym zuchem, zawsze przestrzegać Prawa Zucha.

Gwiazdki Zuchowe Zuch Ochoczy Zuch Sprawny Zuch Gospodarny

Sprawności zespołowe Odpowiadają celom wychowawczym i potrzebom gromady Uczą działania w grupie i mądrego współzawodnictwa Zdobywane są w, różnorodnych tematycznie, cyklach – ok. 4 w ciągu roku Kształtują rozwój dziecka w grupie Poszerzają wiedzę, pokazują świat

Sprawności Indywidualne Rozwijają zainteresowania zucha Ćwiczą pożyteczne umiejętności Uzupełniają wiedzę ze zbiórek Kształtują poczucie obowiązku Podkreślają indywidualność dziecka Prowokują działanie poza zbiórkami

Co zuchowi daje gromada? Nowe przyjaźnie, zacieśnienie szkolnych znajomości Prowokuje stawianie sobie wyzwań Pomaga poznawać otaczający świat Pokazuje jak zdobywać wiedzę, nabywać nowe umiejętności Dba o aktywność fizyczną zucha na zbiórkach Rozwija zdolności manualne zucha Daje możliwość rozwijania indywidualnych zainteresowań Uczy panować nad emocjami, wyrażać je w sposób nie zagrażający innym

Potrzeby dziecka a ich realizacja w gromadzie Rozwijanie empatii, pokonywanie egoizmu- opieka nad młodszymi zuchami, praca w grupie Posiadanie tajemnic- obrzędy, zwyczaje, mundur Ćwiczenie pamięci- piosenki, pląsy Szukanie autorytetów – „wszystkowiedząca” druhna czy druh Kontakt z przyrodą – zbiórki w terenie, zwiady, biwaki, KOLONIE

Kolonie zuchowe to: Podsumowanie rocznej pracy Nauka samodzielności Sprawdzian „dorosłości” Zabawa „w kogoś lub coś” Zabawa od pobudki do ciszy nocnej Nowe wyzwania

Potrzeby dziecka a ich realizacja w gromadzie Bycie w „paczce”- członek gromady Poznanie świata – realizacja sprawności Ruch, rozwijanie zmysłów – gry, ćwiczenia, pląsy Rozwijanie zdolności manualnych- majsterki Fantazjowanie – zabawy, teatrzyki, bajanie Porównywanie się – rywalizacja szóstek Współdecydowanie – Krąg Rady, sterowana demokracja

Po przejściu do 4 klasy zuch przekazany jest do drużyny harcerskiej Po przejściu do 4 klasy zuch przekazany jest do drużyny harcerskiej. Zachowuje się w ten sposób CIĄG WYCHOWAWCZY

Dziękuję za uwagę  Prezentacja przygotowana na podstawie materiału Głównej Kwatery ZHP dh. pwd. Katarzyna Andruszkiewicz