Projektory multimedialne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Monitory i systemy graficzne
Advertisements

Fotografia Cyfrowa Polega na utrwaleniu obrazu w postaci cyfrowej, a nie, jak w fotografii tradycyjnej, na chemicznym nośniku światłoczułym. Do wykonywania.
System graficzny komputera
Modele oświetlenia Punktowe źródła światła Inne
URZĄDZENIA PERYFERYJNE - WEJŚCIA
V vidikom MULTIMEDIALNE TECHNIKI PREZENTACYJNE.
Obrazy otrzymywane za pomocą zwierciadła wklęsłego
Projektory CASIO.
Rozdzielczość obrazu bitowego
SYSTEMY ALARMOWE System alarmowy składa się z urządzeń: - decyzyjnych (centrala alarmowa) - zasilających - sterujących - wykrywających zagrożenia (ostrzegawczych-
UTK Zestaw I.
UTK Zestaw III.
Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Górze
Fizyka i ekran komputera.
Monitory LCD i plazmowe
Magistrala & mostki PN/PD
Zasada działania, zalety i wady
Tworzenie stron w języku WML jest zbliżone do tworzenia stron w HTML. W obydwu przypadkach używa się do tego celu znaczników (tagów). Zadaniem znaczników.
Monitor- jaki jest każdy widzi.
PODSTAWOWY ZESTAW KOMPUTEROWY
I Grafika wektorowa.
ODBIORNIK TELEWIZYJNY
Monitory Bibliografia:
Podstawy grafiki komputerowej
technologii informacyjnej
Skanowanie obrazów i rysunków
Charczuk Jakub Orechwo Zbigniew
Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych.
Interfejsy urządzeń peryferyjnych
Urządzenia peryferyjne
Komputerowe metody przetwarzania obrazów cyfrowych
Jak to działa??? KINO DOMOWE.
Opracował: Piotr Ślęczkowski
Powstawanie fotografii
Aparat cyfrowy- budowa i działanie.
Tryb graficzny i tryb tekstowy - już tylko w terminalach
Urządzenia wewnętrzne komputera
Autor: Justyna Radomska
Budowa komputera.
ATA - dyski Advanced Technology Attachments - interfejs systemowy PC przeznaczony do komunikacji z dyskami twardymi. Stosowane początkowo oznaczenia ATA-1,
Nowa seria X | ProLite X436S / ProLite X486S. Nowe orginalne wzornictwo Nowa obudowa w kolorze srebrnym, dostępne w dwóch wersjach: 17 i 19 Elementy sterujące.
PORÓWNANIE ODBIORNIKÓW TELEWIZYJNYCH
Konfiguracja systemu Windows
Podsystem graficzny i audio
Częstotliwość próbkowania, aliasing
Formaty zdjęć.
GRAFIKA WEKTOROWA I RASTROWA
Elementy zestawu komputerowego
Opracował: Paweł Staszczuk Temat: Pliki multimedialne Rozdział IX Przetwarzanie plików graficznych i multimedialnych.
Megapiksele, kolory i szumy - czyli wszystko o matrycach aparatów
TRWAŁE I NIEZAWODNE PROJEKTORY DO PROFESJONALNYCH PREZENTACJI W WYMAGAJĄCYCH WARUNKACH EPSON EB-D6155W I EB-D6250.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka
Telefony Świata.
Zintegrowany sterownik przycisków. Informacje podstawowe Każdy przycisk jest podłączony do sterownika za pośrednictwem dwóch przewodów, oraz dwóch linii.
KARTY DŹWIĘKOWE.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
FOLIOGRAMY, SLAJDY, PREZENTACJE???
Obsługa informatyczna w turystyce.. Urządzenia techniki biurowej. Kopiarko-drukarka SHARP AR-5516N Nowy model AR-5516N to w pełni funkcjonalne urządzenie.
Urządzenie wej/wyj Marcin Wojnowski.
Grafika komputerowa – Grafika wektorowa i rastrowa
PROJEKTORY.
O projektorach.
Grafika komputerowa Wykonał: Grzegorz Małek. Rodzaje grafiki komputerowej: Grafika wektorowa – w tym przypadku nazwa może być nieco myląca, ponieważ obrazy.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania
KSENONY Damian Czypionka i Arkadiusz Bańbuła. Wykonali :
BUDOWA KOMPUTERA I JEGO FUNKCJE
Dla każdego i w każdym czasie.
Wizualizer AverMedia Vision 130 – kamera prezentacyjna
Wiktoria Dobrowolska. Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych.
KOLORY W GRAFICE.
Zapis prezentacji:

Projektory multimedialne

Co warto wiedzieć o projektorach Podstawowe wiadomości Porównanie technologii DLP i LCD Rozdzielczości Współpraca projektora z innymi urządzeniami Optyka

Podstawowe wiadomości Projektory multimedialne stały się nieodzownym narzędziem prezentacyjnym używanym podczas przedstawiania ofert, szkoleń, targów, seminariów, konferencji stosowane też są do śledzenia procesów technologicznych pomiarów i odzwierciedlania obiektów oraz do rozrywki: bary, dyskoteki, kino domowe. Przymierzając się do zakupu zadajemy sobie pytanie które urządzenie będzie bardziej nam odpowiadało i sprosta naszym oczekiwaniom. Przedstawimy Państwu kilka istotnych informacji, które jak myślimy pomogą w dokonaniu wyboru. Projektory z uwagi na sposób tworzenia obrazu dzieli się na cztery rodzaje: LCD (Liquid Cristal Display), DLP (Digital Light Processing), CRT (Cathode Ray Tube), Light Valve.

W projektorach przenośnych stosuje się tylko dwie pierwsze (LCD i DLP), technologia CRT wiąże się z dużą masą urządzenia, co dyskwalifikuje ją jako technologię nadającą się do modeli mobilnych. Natomiast w przypadku technologii Light Valve, choć zapewnia bardzo wysoką jakość obrazu, to jest mało wykorzystywana ze względu na bardzo wysoką cenę. Projektory LCD wyświetlają obraz na matrycach ciekłokrystalicznych, przez które przechodzi silny strumień światła. Matryce są polisilikonowe w układzie jedno lub trzy-matrycowym. Projektory z jedną matrycą mają mniejszą jasność i kontrast od projektorów z układem trzech matryc, a panele w nich są większe z czym wiąże się ich większy rozmiar, dlatego zostają wypierane przez ich 3-matrycowe odpowiedniki. Każda matryca w trzy-matrycowym projektorze jest odpowiedzialna za tworzenie jednego z trzech podstawowych kolorów (czerwonego, zielonego i niebieskiego). Przechodzące przez matryce światło wzbudza na każdej z nich kolorowe punkty zwane inaczej pikselami. Podświetlenie trzech nakładających się na siebie pikseli daje możliwość uzyskania bardzo szerokiej gamy barw. Otrzymanie doskonałego obrazu możliwe jest dzięki zastosowaniu skomplikowanego układu optycznego, składającego się z wielu soczewek i pryzmatów.

Porównanie technologii DLP i LCD Omawiając technologię DLP nie można nie wspomnieć o firmie Texas Instruments, która ją opracowała i opatentowała. Procesor DLP zainstalowany w projektorze przetwarza sygnał wejściowy na odpowiedni sygnał cyfrowy, który steruje ruchem około 500.000 miniaturowych lusterek (DMD). Każde z nich porusza się niezależnie od pozostałych i może przyjąć jedna z dwóch pozycji: gdy odbija światło w kierunku układu ognistego, daje jasny punkt a w przeciwną stronę uzyskujemy punkt ciemny. Kolory uzyskujemy poprzez przejście światła przez zamontowany filtr kołowy (czerwono - zielono -niebieski) lub przez pryzmat. Ustawienia poszczególnych lusterek zmieniają się w ciągu milisekund (znacznie szybciej niż w przypadku LCD), co pozwala na szybsze odświeżanie obrazu. Projektory DLP produkowane są w trzech wariantach: jedno, dwu lub trzy procesorowych. Od tego też zależy czy jednemu pikselowi obrazu będzie dedykowane jedno, dwa lub trzy mikrolustra. Oczywiście im większa ilość procesorów tym lepsze są właściwości wyświetlanego obrazu. Ze względu na małe rozmiary technologii DLP projektory w których jest ona wykorzystywana są lżejsze od tych z technologią LCD i posiadają większą jasność oraz częstotliwość odświeżania. Natomiast technologia LCD charakteryzuje się bardziej nasyconymi barwami i równomierną jasnością w każdej części obrazu. Jednym z podstawowych parametrów świadczących o klasie projektora jest rozdzielczość rzeczywista.

Projektory DLP generują obraz o jakości lepszej niż LCD, przy czym wcale nie są dużo droższe od modeli ciekłokrystalicznych. Wadą jednoukładowych urządzeń DLP jest mniejsza ostrość obrazu związana z koniecznością ciągłego zmieniania filtrów RGB W projektorach LCD najczęściej wykorzystuje się trzy polisilikonowe matryce LCD - po jednej dla każdej barwy składowej RGB. Dzięki temu, po połączeniu wiązek, obraz na ekranie jest ostry i kontrastowy

Rozdzielczości Rozdzielczość to ilość pikseli na obrazie, podawana jako iloczyn linii pionowych i poziomych:VGA (640x480), SVGA (800x600), XGA (1024x768), SXGA (1280x1024), UXGA (1600x1200) WXGA(1280x720). Im większa rozdzielczość rzeczywista tym obraz będzie bardziej czytelny wszelkie detale będą lepiej wyeksponowane. W projektorach multimedialnych najczęściej wykorzystywanymi rozdzielczościami są : SVGA, XGA i SXGA. Ten niepozorny układ DMD zawiera aż 786 432 miniaturowych lusterek, umożliwiających wyświetlenie obrazu o rozdzielczości 1024×768 pikseli

Współpraca projektora z innymi urządzeniami Projektory które mamy w ofercie mogą współpracować z niemalże wszystkimi dostępnymi źródłami obrazu. W zależności od swojego rodzaju mogą współdziałać z każdym komputerem bez względu na rozdzielczość jego karty graficznej a więc od standartowych VGA poprzez SVGA, XGA i SXGA, a skończywszy na UXGA. Współpracę tę zapewnia inteligentna kompresja. Rewelacyjne metody inteligentnych kompresji pozwalają na satysfakcjonującą projekcję w rozdzielczości o wiele wyższej od rzeczywistej. Nieodzowne gdy rozdzielczość źródła sygnału jest większa od rozdzielczości jaką posiada projektor. Nazywając to po imieniu czyli- inteligentna konwersja to programowe ulepszenie kompresji obrazu przekazywanego poprzez komputer do projektora. Brak tego typu kompresji powoduje wycięcie pewnej ilości linii pionowych i poziomych, co pogarsza obraz poprzez zanik niektórych jego elementów. Inteligentna konwersja zabiegu wycięcia linii dokonuje się dwukrotnie, przy czym drugi raz wycinane są elementy przesunięte o jedną linię. Uzyskane w ten sposób obrazy nakładane są na siebie co zapobiega utracie fragmentów konwertowanego obrazu.  Współczesne projektory współpracują z każdym źródłem sygnału wizyjnego jak np.: magnetowidem, odtwarzaczem DVD, wizualizerem albo kamerą, które pracują we wszystkich znanych standardach (VHS, S-VHS) i systemach telewizyjnych (PAL, SECAM, czy NTSC).Nic więc w tym dziwnego, że projektory multimedialne są kupowane jako uzupełnienie popularnego zestawu Kina Domowego. 

Optyka Kontrast Odświeżanie i Korekcja Keystona W najprostszy sposób optykę w projektorach możemy podzielić na układy z obiektywami szerokokątnymi lub wąskokątnymi czyli krótszą lub dłuższą ogniskową. Obiektyw szerokokątny pozwala na wyświetlanie dużego rozmiaru obrazu z bliskiej odległości, ma to znaczenie przy projekcji w mniejszych salach, lub gdy z przyczyn technicznych projektor musi być ustawiony blisko ekranu. W obiektywach o długiej ogniskowej sytuacja jest dokładnie odwrotna stosuje się je głównie w dużych salach, aulach, kinach itp. Oczywiście Jakość zastosowanego przez producenta układu optycznego w znacznym stopniu wpływa na jakość obrazu jaki zobaczymy na ekranie. Często projektory o tych samych parametrach takich jak jasność, rozdzielczość kontrast, w sposób znaczący różnią się ceną, może to być spowodowane zastosowaniem różnej klasy układu optycznego co na pewno uwidoczni się na ekranie. Kontrast Odświeżanie i Korekcja Keystona

Kontrast Kontrastem określa się stosunek natężenia światła w elementach o maksymalnej i minimalnej jasności np.: różnica między czernią a bielą na obrazie wyświetlanym. Wartość tłumienia jasnych punktów oraz świecenia ciemnych mają znaczenie przy kontraście. W najnowszych projektorach uzyskiwane są bardzo wysokie wartości tego parametru, które sięgają w LCD 700:1 i 2000:1 w DLP. Z kontrastem wiąże się możliwość wydobywania głębi barw. Większy kontrast pozwala na dokładniejsze odwzorowanie barwy na obrazie projekcyjnym i bardziej naturalnej projekcji W projektorach LCD najczęściej wykorzystuje się trzy polisilikonowe matryce LCD - po jednej dla każdej barwy składowej RGB. Dzięki temu, po połączeniu wiązek, obraz na ekranie jest ostry i kontrastowy

Odświeżanie i Korekcja Keystona Bardzo ważnym czynnikiem mającym wpływ na jakość obrazu są zakresy częstotliwości odświeżania poziomego i pionowego. Wyświetlany obraz z większą częstotliwością są stabilniejsze i pozbawione męczącego wzrok efektu migotania. Nowoczesne projektory wyposażone są w układy pozwalające na korygowanie geometrii wyświetlanego obrazu np. korekty trapezu zwanej inaczej korektą keystone. W niektórych urządzeniach geometria pionowa jest korygowana automatycznie za sprawą zainstalowanego w nich czujnika grawitacji, w innych odbywa się to manualnie. Bardziej rozbudowane modele dodatkowo posiadają korektę trapezu bocznego, dzięki temu nie jest konieczne ustawianie projektora centralnie naprzeciw ekranu. Rysunek przedstawia sposób tworzenia się efektu trapezu.