Wykaz zajęć pozalekcyjnych, inicjatyw oraz ich efekty w Gimnazjum nr 1 im. Armii Krajowej
Zakończony Projekt Unijny „Obrastam w Piórka” Rozwój kompetencji kluczowych tyskich gimnazjalistów zajęcia ukierunkowane były na rozwój kompetencji naukowo-technicznych i językowych zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze
Naukę, technikę oraz języki obce obejmowały zajęcia rozwijające: Koło fizyczne „Archimedes” Koło ekologiczne „Bliżej natury” Koło biologiczne „Tajemnice życia” Koło chemiczne „Między zabawą a chemią” Koło językowe „Język niemiecki na szóstkę” Koło językowe „Angielski - Twoje okno na świat” Koło informatyczne „Między zabawą a informatyką”
W ramach zajęć wyrównawczych prowadziliśmy: Komputer dla każdego Matematyka? Już to rozumiem Mówię po niemiecku Chemia nie jest trudna
„Bliżej natury” oraz „Tajemnice życia” - biologia Te zajęcia cieszyły się dużym powodzeniem. Uczestnicy bezpośrednio obcowali z przyrodą poprzez pracę w ogrodzie szkolnym, wycieczki przyrodnicze i doświadczenia w sali biologicznej. Jednym z efektów były różne prezentacje multimedialne
„Między zabawą a chemią” Tutaj można było poznać odpowiedzi na wiele pytań: Jak działają nasze zmysły? Dlaczego ciasto rośnie? Jak zobaczyć związki chemiczne budujące nasz organizm? Na te pytania odpowiadaliśmy, wykonując doświadczenia i korzystając z programów edukacyjnych. Podpowiedzi szukaliśmy także w Internecie.
„Matematyka? Już to rozumiem” Tajniki królowej nauk mogą być dostępne dla każdego i stały się polem: do zabawy, rozwoju wyobraźni przestrzennej, inspiracji, szukania nowych rozwiązań.
Zabawa z symetrią
Nowe technologie też są pomocne przy rozwiązywaniu zadań – tablica multimedialna, programy multimedialne
Śpiewać każdy może, ale w obcym języku …? Tego można było się tutaj nauczyć, bo lepiej poznaje się język przez zabawę. Nasze nagrania później „obrabialiśmy” na komputerze.
Informatyka jako zabawa? Podstawy programowania w językach QBasic i Turbo Pascal bardzo „wciągały”, bo widać było efekty. Strona www zrobiona przez siebie i zamieszczona w Internecie to duża satysfakcja. „Postawić” na nowo komputer, to jest coś, można się pochwalić.
Efekty zabawy z komputerem i informatyką - dzisiaj Obecnie uczniowie zajmują się programowaniem operacji ruchomego ramienia https://www.youtube.com/watch?v=-dVk7aarij4 Tworzą własne strony internetowe, prowadzą blogi http://obyczaje-sredniowieczne.manifo.com http://prezentacja-multimedialna-film.manifo.com, http://gimnazjum1tychy.blogspot.com/ http://hodowleroslinizwierzat.blogspot.com/
Gazetka „GimPress” - to jedna z form zajęć pozalekcyjnych, tzw Gazetka „GimPress” - to jedna z form zajęć pozalekcyjnych, tzw. rozwijających, prowadzona od początku powstania gimnazjum To praca zespołowa dziennikarzy pracujących w różnych programach tekstowych i zespołu DTP, który składa całość w Publisherze. Relacjonują wszystko, co się dziej w szkole, m. in. wydano okolicznościową gazetkę o zajęciach unijnych. Często zdobywaliśmy nagrody i wyróżnienia w konkursach rejonowych i ogólnopolskich. W tym roku zajęliśmy III miejsce w Rejonowym Konkursie Gazetek Szkolnych ”Bystrzak”. Jest to wymierny efekt naszej pracy.
Zajęcia dodatkowe z ekologii z wykorzystaniem komputerów i Internetu Na zajęciach tych realizowano między innymi zadania w ramach konkursu firmy Philips „Jasna szkoła - prosta sprawa”, wykorzystując technologię informacyjną. Efekty finansowe związane z udziałem w konkursie pozwoliły na modernizację oświetlenia w szkole.
Współpracujemy ze środowiskiem lokalnym W pracowni komputerowej prowadzone były: zajęcia „Drzwi do sukcesu” ze środków unijnych wspólnie ze Stowarzyszeniem Wspierania Inicjatyw Społecznych ”Meritum” Wykorzystanie komputera i Internetu do poszukiwania pracy
Zajęcia dodatkowe - powtórzeniowe, tzw. fakultety Prowadzone od kilku lat w klasach trzecich: Obejmują przedmioty egzaminacyjne, Dają możliwość powtórzenia materiału, Uzupełniają braki, Wyrównują szanse.
Dodatkowe informacje Pozostałe zajęcia, które prowadzone są w szkole w ramach zajęć pozalekcyjnych, można znaleźć na szkolnej stronie w zakładce „Informacje i dokumenty”. Zachęcamy do obejrzenia.
PODSUMOWANIE Szkolna pracownia informatyczna jest szeroko wykorzystywana przez uczniów w czasie zajęć pozalekcyjnych oraz udostępniana jest dla inicjatyw społeczności lokalnej.