Uzdrowienie wewnętrzne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NIECH BĘDZIE POCHWALONY JEZUS CHRYSTUS,
Advertisements

Po czym poznać Kościół?.
Jak mówić o Bogu?.
Bóg bliski - Bóg Objawienia - Bóg Miłości
Orędzie Benedykta XVI na Wielki Post 2011
Co znaczy wierzyć?.
o. Jim Mcmanus -Konferncja II
Chrystus przychodzi do człowieka.
Religijne znaczenie wyjścia z niewoli egipskiej
DZIECKO jako dar miłości małżonków
TOTUS TUUS – „Cały twój”
JAN PAWEŁ II
TAK ŻYJ ABYŚ BYŁ CHWAŁĄ PANA KTÓRY CIĘ STWORZYŁ.
Okup za WSZYSTKICH.
Prezentacja powstała na zajęciach TIK w edukacji w ramach projektu Jakość to nasz cel CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Jan Paweł II.
Zgoda na siebie i dar swojego życia daje Bogu możliwość
FORMACJA DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ UCZNIÓW JEZUSA.
Owoc Ducha Świętego Miłość i dyscyplina.
V Spotkanie dla rodziców Temat: Sakrament Pokuty i Pojednania
Aby człowiek był naprawdę człowiekiem…
Słowo Życia Luty 2011.
W CZAS ADWENTU z wiarą o wierze z miłością o miłości.
Modlitwa o Cud Madre Di Tutti Le Genti wyk. Jan Paweł II.
„Musicie być mocni mocą miłości, która jest potężniejsza niż śmierć...” Jan Paweł II.
JAN PAWEŁ II.
Być sobą wobec Boga - MODLITWA
Tylko Jezus jest jedynym rozwiązaniem problemu grzechu
Bóg ciebie kocha i ma dla ciebie wspaniały plan zbawienia
Jan Paweł II WIELKI.
TOTUS TUUS – „Cały twój”
Czy słyszałeś o Margaretce?
HYMN „Un nuevo sol” „Naszą drogą miłość jest”
SŁOWO ŻYCIA Kwiecień 2014.
DLACZEGO JEZUS UMARŁ?.
Zachowajmy w pamięci.
Słowo Życia Grudzień 2012 «Wszystkim tym jednak, którzy Je przyjęli, dało moc, aby się stali dziećmi Bożymi.» (J 1,12)
GŁOSZENIE KERYGMATU.
Nie bój się mała trzódko, gdyż spodobało się Ojcu waszemu
Nie bój się mała trzódko, gdyż spodobało się Ojcu waszemu
Jan Paweł II - Papież Wolności
O Kościele I Ustanowienie.
Jan Paweł II WIELKI 18 V 1920 – 2 IV 2005.
O Kościele II Ciało Chrystusa.
EUCHARYSTIA NAJWSPANIALSZYM SPOTKANIEM BOGA
Spotkanie z bł. Karoliną
2. Personalizm chrześcijański „Gdy patrzę na Twe niebo, dzieło palców Twoich, na księżyc i gwiazdy, któreś Ty utwierdził: Czym jest człowiek, że o nim.
POSILENI W SAKRAMENCIE EUCHARYSTII
KATECHEZA nr 4 Temat: Krzyż Chrystusa - mój krzyż.
27. Cztery prawdy ostateczne – wiara w życie bez końca
Jan Paweł II odszedł od nas rok temu IV 2005 r.
SESJA DRUGA Dlaczego Jezus umarł?.
Przyjmij dar Ducha Świętego.
Skutki grzechu pierwszych ludzi:
Kim jestem?.
BENEDYKT XVI KATECHEZA W CZASIE AUDIENCJI GENERALNEJ 11 MAJA 2011 R. O MODLITWIE.
List od Boga do Ciebie Projekt edukacyjny.
Adoracja II Niedziela Listopada 2015
Przed nami kolejne Triduum Paschalne... Kościół zaprasza nas do pochylenia się nad wielką tajemnicą miłości naszego Pana Jezusa Chrystusa...
Niedziela Zesłania Ducha Świętego Schola Michał Polkowice.
Lekcja 12 na 18 czerwca 2016 r.. „Bo ona, wylawszy ten olejek na moje ciało, uczyniła to na mój pogrzeb” (Mateusz 26:12) Na krótko przed swoją śmiercią.
POWOŁANIE znakiem nadziei opartej na wierze. MIEĆ NADZIEJĘ to znaczy ufać Bogu wiernemu, który dochowuje obietnic przymierza.
Po co ewangelizować?.

Po co ewangelizować?.
Bóg miłuje ciebie i ma dla twojego życia wspaniały plan. I.PRAWO PIERWSZE: Bóg miłuje ciebie i ma dla twojego życia wspaniały plan. - MIŁOŚĆ BOŻA "Tak.
„ABY WSZYSCY BYLI JEDNO”
Najświętsze Serce Jezusa
Spotkanie ze Słowem Mk 12, Z Ewangelii według świętego Marka:
Adoracja Najświętszego Sakramentu 7 stycznia 2017
Zapis prezentacji:

Uzdrowienie wewnętrzne o. Jim McManus - Konferencja III 2012-10-20 Uzdrowienie wewnętrzne “W jego ranach jest nasze zdrowie” Iz 53, 5 Uzdrowienie „ran grzechu” w naszym życiu

Odkrycie swego prawdziwego ja “Człowiek nie może odnaleźć się w pełni inaczej jak tylko poprzez bezinteresowny dar z siebie samego” (Gaudium et spes, 24)

Człowiek nie może żyć bez miłości Błogosławiony Jan Paweł II: “Człowiek nie może żyć bez miłości. Człowiek pozostaje dla siebie istotą niezrozumiałą, jego życie jest pozbawione sensu, jeśli nie objawi mu się Miłość, jeśli nie spotka się z Miłością, jeśli jej nie dotknie i nie uczyni w jakiś sposób swoją, jeśli nie znajdzie w niej żywego uczestnictwa”. Redemptor Hominis, 10

Oblubieńcze znaczenie ciała: zdolność do miłości Jan Paweł II: “zdolność wyrażania miłości, tej właśnie miłości, w której człowiek-osoba staje się darem i spełnia sam sens swego istnienia i bytowania poprzez ten dar”. (Jan Paweł II, Teologia ciała, audiencja generalna, 16.01.1980, 1)

Serce staje się polem bitwy Jan Paweł II: “Ciało ludzkie w swej męskości i kobiecości straciło jak gdyby zdolność do wyrażania takiej miłości, w której człowiek - osoba staje się darem”. Zaznacza, że używa sformułowania „jak gdyby”, ponieważ wymiar zdolności do uczynienia daru z siebie: “nie został całkowicie wyparty przez pożądliwość, został tylko habitualnie zagrożony. „Serce" stało się miejscem wzajemnego przesilania się miłości i pożądliwości”. (Jan Paweł II, Teologia ciała, audiencja generalna, 23.07.1980, 3)

Formowanie obrazu siebie Dom niszczącego słowa Dom twórczego słowa

Rany grzechu i nasze podstawowe wierzenia Samoodrzucenie Nienawiść do siebie Strach Słaba samoocena Wina Wstyd Obraz i podobieństwo Boga Upadli lecz odkupieni, rozgrzeszeni Niewiele mniejsi od istot niebieskich Cenni w oczach Boga Zrodzeni na nowo z Ducha Świątynia Ducha Świętego

Dopasowanie umysłu do słowa Bożego “W swojej Regule święty Benedykt zastosował formułę: Mens nostra concordet voci nostrae – nasz umysł musi być w zgodności z naszym głosem (Reguła, 19, 7). W zwykłym porządku rzeczy to myśl poprzedza słowo. Szuka go i je formułuje. Odwrotnie jest w przypadku modlitwy Psalmami i modlitwy liturgicznej jako takiej: słowo i głos nas wyprzedzają, a nasz umysł musi się do nich dostosować. (Pope Benedict, Jesus of Nazareth, Bloomsbury, London 2007, p.131)

Rana grzechu oraz “oblubieńczy wymiar ciała” zdolność wyrażania miłości, tej właśnie miłości, w której człowiek-osoba staje się darem i spełnia sam sens swego istnienia i bytowania poprzez ten dar Samoodrzucenie Nienawiść do siebie Strach Słaba samoocena Wina Wstyd

Dziedzictwo serca “Dziedzictwo serca („początku”)… głębsze niż odziedziczona grzeszność, głębsza niż dziedzictwo potrójnej pożądliwości. Chrystusowe słowa, osadzone w całej rzeczywistości stworzenia i odkupienia, czynią to głębsze dziedzictwo na nowo aktualnym i nadają mu rzeczywistą moc w ludzkim życiu. (Jan Paweł ll, Teologia ciała, 46: 6)

Uświadomić sobie całą prawdę o naszym bycie Jak Jan Paweł II mówi: “Tylko w tajemnicy Chrystusowego Odkupienia ukryte są „konkretne” możliwości człowieka… Chrystus nas odkupił! Znaczy to, że obdarzył nas możliwością realizacji całej prawdy naszego istnienia; że wyzwolił naszą wolność spod władzy pożądania.” (Veritatis Splendor 103)

Odnowienie w Chrystusie Chrystus przyszedł, by przywrócić pierwotny porządek stworzenia, naruszony przez grzech. (KKK 1615)

Duch Święty leczy nasze rany Duch Święty, uzdrawiając rany grzechu, odnawia nas w naszym myśleniu; oświeca nas i umacnia, byśmy żyli jak "dzieci światłości" (Ef 5, 8) w "prawości i sprawiedliwości, i prawdzie" (Ef 5, 9) (KKK1695)

Odnowa wewnętrznego człowieka “Usprawiedliwienie... jest nie tylko odpuszczeniem grzechów, lecz także uświęceniem i odnowieniem wewnętrznego człowieka… Wyzwala z niewoli grzechu i uzdrawia ”. (KKK,1989-1990)

Definicja uzdrowienia wewnętrznego Doświadczenie uzdrawiającej miłości Bożej, w którym osoba zdaje sobie sprawę, że: Może kochać siebie (uzdrowienie obrazu siebie) Jest zdolny do miłości i przebaczenia (uzdrowienie relacji) Może zintegrować zdarzenie z przeszłości z teraźniejszością (uzdrowienie wspomnień)

Uzdrowienie obrazu siebie Tajemnica człowieka wyjaśnia się naprawdę dopiero w tajemnicy Słowa Wcielonego. Albowiem Adam, pierwszy człowiek, był figurą przyszłego, mianowicie Chrystusa Pana. Chrystus, nowy Adam, już w samym objawieniu tajemnicy Ojca i Jego miłości objawia w pełni człowieka samemu człowiekowi i okazuje mu najwyższe jego powołanie. Nic więc dziwnego, że w Nim wyżej wspomniane prawdy znajdują swe źródło i dosięgają szczytu (Gaudium et spes 22)

Wcielenie Albowiem On, Syn Boży, przez wcielenie swoje zjednoczył się jakoś z każdym człowiekiem (Gaudium et spes 22)

Papież Jan Paweł ll Człowiek, który chce zrozumieć siebie do końca… musi ze swoim niepokojem, niepewnością, a także słabością i grzesznością, ze swoim życiem i śmiercią, przybliżyć się do Chrystusa. Musi niejako w Niego wejść z sobą samym, musi sobie „przyswoić”, zasymilować całą rzeczywistość Wcielenia i Odkupienia, aby siebie odnaleźć. Jeśli dokona się w człowieku ów dogłębny proces, wówczas owocuje on nie tylko uwielbieniem Boga, ale także głębokim zdumieniem nad sobą samym” (Redemptor Hominis 10)

Papież Jan Paweł II Właśnie owo głębokie zdumienie wobec wartości. i godności człowieka nazywa się Ewangelią, czyli Dobrą Nowiną. Nazywa się też chrześcijaństwem. Stanowi o posłannictwie Kościoła w świecie — również, a może nawet szczególnie — „w świecie współczesnym”. (Redemptor Hominis 10)

Uzdrowienie obrazu siebie Ty bowiem utworzyłeś moje nerki, Ty utkałeś mnie w łonie mej matki. Dziękuję Ci, że mnie stworzyłeś tak cudownie, godne podziwu są Twoje dzieła. (Ps 139)

Jung i samoakceptacja Akceptacja siebie jest istotą problemu moralnego i streszczeniem całego stylu życia. To, że w imię Chrystusa karmię głodnych, przebaczam winowajcy, kocham wroga jak siebie samego – wszystko to niewątpliwie wspaniałe cnoty. To co czynię najmniejszemu z braci, czynię Chrystusowi. Ale co będzie jeśli odkryję, że najmniejszym z moich braci, najbiedniejszym wśród żebraków, najzuchwalszym i najgorszym z wrogów jestem ja sam, i że muszę dać sobie jałmużnę swojej własnej dobroci, że ja jestem wrogiem, którego należy kochać – co wtedy?

Chrześcijańska zasada miłości bliźniego zostaje odwrócona: potępiamy się i buntujemy przeciw sobie. Ukrywamy się przed światem i zaprzeczamy, że kiedykolwiek spotkaliśmy w sobie tego biedaka. Jeśli w tego rodzaju podłej formie przyszedłby do nas Chrystus, zaparlibyśmy się go tysiąc razy zanim kogut by zapiał”

Uzdrowienie wspomnień Living by the word: Błogosław, duszo moja, Pana, i całe moje wnętrze - święte imię Jego! (ps. 103) Dobre wspomnienia Eucharystyczne wspomnienia