PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Autorzy: Aleksandra Walasek Kinga Urban Klasa 1a
Advertisements

Jak motywować uczniów do nauki?
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
realizacja VIII punktu
IDENTYFIKACJA POTRZEB
„Pieszy Autobus” w SP 16 w Gdyni
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Co możemy zrobić, żeby polepszyć relacje między rówieśnikami?
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Tak ! - dla lokalnych producentów. Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: ŚWIADOMOŚĆ MŁODYCH.
Pogoda w j. niemieckim Zajęcia przeprowadzone w dniu r. w klasie III a
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Metody …czyli jak ewaluować, by nie zanudzić?
Co to znaczy być zuchem - czyli o pewnej tradycji
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Jeśli miałbyś umrzeć przede pierwszy...
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Grupa rówieśnicza konfliktów jako źródło przyjaźni i.
Jeśli znalazłeś się na tej stronie to znaczy że masz przyjaciela, ktoś Cię lubi, bądź zwyczajnie zna i nie chce zostać zapomniany :)
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Racjonalnie korzystam z energii dla dobra mojego
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
„Ortograffiti w mojej szkole”
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
Biblioterapia a profilaktyka uzależnień
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” UCZNIOWIE I RODZICE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM NOWOCZESNEJ SZKOŁY Okres trwania projektu: marzec 2013 – luty 2015.
SZKOŁA DEMOKRACJI SZKOŁA SAMORZĄDNOŚCI SZKOŁA PODSTAWOWA klasy IV – VI Kuźnica Czarnkowska.
Prawdziwy przyjaciel lasu
Przyjaciel, to osoba na którą zawsze i wszędzie możemy liczyć. Każdy chce znać kogoś, komu można zaufać, powierzyć sekret czy też po prostu porozmawiać.
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
PRAWDZIWY PRZYJACIEL LASU! Maurycy Bartkowiak kl.5c sp.74 Poznań.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
Jak być dobrym przyjacielem?
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Tarnowie Opolskim
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
„Umiej być przyjacielem, znajdziesz przyjaciela.”
Pogoda – Das Wetter Zajęcia przeprowadzono r. w klasie II a
SZKOŁA Z KLASĄ Projekt Przygotował ZESPÓŁ I Igor Brzeski, Maciek Fornalik, Wiktoria Goś, Aleksandra Krawczuk i Aleksandra Augustyniak.
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Zadaliśmy sobie pytanie: Jak wykorzystać tablet do nauki liczenia i pisania? Okazało się, że jest wiele ciekawych programów edukacyjnych do wykorzystania.
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU? Przyjacielem lasu są wszystkie zwierzęta żyjące w lesie. Są one bardzo duże, a czasami są tak małe, że aż nie widoczne gołym.
Szkoła bez przemocy.
 Po prezentacji rozwiązywałyśmy Quiz wspólnie z dziećmi, na który bardzo aktywnie i poprawnie odpowiadały. Obejrzeliśmy filmik w którym rodzina Brytyjska.
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
PROJEKT FAIR PLAY w Publicznym Gimnazjum Nr 26 im. Mikołaja Reja w Łodzi.
Przyjaciel najcenniejszy dar
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Kurs - OK zeszyt.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Wprowadzenie do Scratch’a Scenariusz zajęć komputerowych w klasie II Małgorzata Tkacz-Rutkowska Szkoła Podstawowa nr 212 im. Krystyny Krahelskiej w Warszawie.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Szkolny plan zachowania
DORADZTWO ZAWODOWE SZKOŁA PODSTAWOWA W KRASZEWIE
Sprawozdanie z lekcji w klasie 4b
BĄDŹ KUMPLEM, NIE DOKUCZAJ!
Temat: Pies najlepszym przyjacielem człowieka.
Przyjaciele Zippiego Program realizowany przez wychowawcę Agnieszkę Kuciej.
Zapis prezentacji:

PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI Prowadzący: Małgorzata Suchmiel nauczyciel Publicznej Szkoły Podstawowej nr1 w Nowej Soli

CELE ZAJĘĆ

Cel główny: wartość przyjaźni Cele operacyjne: poznanie cech prawdziwego przyjaciela sposoby zyskiwania przyjaciół potrzeba i znaczenie przyjaźni w życiu każdego człowieka zaspokojenie potrzeby akceptacji i przynależności współpraca w zespole

REALIZACJA

Zabawa integracyjna Każdy uczeń otrzymuje karteczkę z trzema rozpoczętymi zdaniami: Jestem.... Lubię ... Mam ... Ma dokończyć zdania tak, aby dwa z nich były prawdziwe i jedno fałszywe. Zadaniem grupy jest odgadnięcie stwierdzenia fałszywego.

Uczniowie kończą zdania i odgadują nieprawdziwe stwierdzenia.

„Dobre rady” Prowadzący dzieli zespół na 4 grupy. Zadaniem każdej z nich jest udzielenie odpowiedzi na karteczkach i przyklejenie jej pod zadanym pytaniem. W podsumowaniu uczestnicy tworzą wspólny plakat. Pytania: Jak należy postępować, aby mieć przyjaciół? Dlaczego przyjaźnimy się? Dlaczego jedni mają wielu przyjaciół, a inni nie? Jak zyskać przyjaźń, jak ją stracić?

Uczniowie zapisują dobre rady dotyczące przyjaźni.

Uczniowie tworzą wspólny plakat.

Dobre rady uczniów: przyjaciel nie powinien zdradzać tajemnic przyjaciel powinien pomagać innym przyjaciel powinien być bezinteresowny przyjaciel powinien umieć słuchać mieć przyjaciela to mieć wsparcie w drugiej osobie z przyjacielem można czuć się bezpieczniej i lepiej z przyjacielem można zawsze porozmawiać i mu się zwierzyć przyjaciela można stracić przez nieszczerość i obgadywanie to czy mamy przyjaciół nie zależy tylko od nas

Podsumowanie zajęć Pytania do uczniów: Co mi się podobało? Czego nowego się nauczyłem? Czego się dowiedziałem?

Uczniowie dzielą się swoimi refleksjami z przeprowadzonej lekcji.

Podsumowanie wypowiedzi uczniów.

Podobało mi się… … że, było fajnie, ciekawie i miło. … że, mogłem swobodnie wyrazić swoje myśli. … że, razem współpracowaliśmy. … że, pracowaliśmy w grupach. … że, cała klasa pracowała wspólnie.

Dowiedziałem się: … co tak naprawdę znaczy słowo przyjaźń. … że, dobrze mieć przyjaciół. … co trzeba robić, aby zdobyć przyjaciół. … jak zachowywać się, aby nie stracić przyjaciela. … jak zadbać o przyjaźń. … jakie cechy powinien posiadać dobry przyjaciel.

Nauczyłem się: … jak postępować z przyjaciółmi. … jak współpracować w zespole. … wspólnie z kolegami odpowiadać na pytanie. … jak nie ranić swoich przyjaciół. … jak traktować przyjaciół.

DZIĘKUJĘ ZA OBEJRZENIE PREZENTACJI AUTORKA