Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pozwól pomóc swojej firmie! Informacje o systemie.
Advertisements


Wpływ stosowania outsourcingu na wskaźniki ekonomiczno-finansowe banku
Stworzenie oraz wdrożenie systemu informacji w Szpitalu Powiatowym im
Hotel Courtyard – Warszawa
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
Znaczenie podręcznika
Konkurencyjne, polskie górnictwo to zrównoważony rozwój regionu, to zdrowa gospodarka, to spokój społeczny. Za każdym razem, kiedy widzisz biznes, który.
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Adam Walicki - 30 września 2010
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
Departament Higieny Środowiska
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
GRC.
opis projektu jednym zdaniem
Outsourcing usług prawnych i księgowych jako metoda na optymalizację kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Szkolenia, Coaching, PR.
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Ogólnokrajowa karta miejska
– Poznań Zbigniew Kowala -
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
7-8 listopada 2007 Central European Outsourcing Forum
Konferencja PTWP, 25 październik 2005 , Piotr Szymczyk
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Inwestycje Kapitałowe – nowy fundusz na innowacyjny biznes Krzysztof Krzysztofiak Kraków, 6 kwiecień 2009 r.
Robocze spotkanie Partnerów KAMSOFT
Planowanie przepływów materiałów
Internetowego Biura Rachunkowego
Wdrożenie outsourcingu
Urządzenia 1 mld smartfonów do 2016 r., 350 mln z nich jest używanych w pracy Ludzie 82 % populacji online korzysta z sieci społecznościowych Chmura.
Doświadczenia grupowych zakupów dla szpitali
EKOCONSULTANT ● Zarządzanie ● Księgowość ● Fundusze UE.
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
Mateusz Stefański. Zgodnie z badaniami firmy Forrester około 57% organizacji jest względnie usatysfakcjonowanych współpraca z dostawcą, 22% jest bardzo.
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Wprowadzenie teoretyczne
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Współczesne metody zarządzania organizacją
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Outsourcing problematycznych etapów wytwarzania jako narzędzie optymalizacji produkcji Anna Zawadzka Business Development Manager Rzeszów, 4. Listopada.
Standard świadczenia usług za pośrednictwem Rejestru Usług Rozwojowych
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Niedoceniane tło – stabilny partner w trudnych czasach.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
Finanse i Prawo Zatrudnienia w Biznesie. „Finanse i Prawo Zatrudnienia w Biznesie ” to … … specjalność prowadzona przez Katedrę Prawa na Wydziale Finansów.
NOWOCZESNE TRENDY WZARZĄDZANIU ADMINISTRACJĄ KADROWO-PŁACOWĄ Elanor Polska Sp. z o.o. Millennium Plaza ul. Sowińskiego Katowice tel.:+48 [32]
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
Finanse i Prawo Zatrudnienia w Biznesie
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
E - Urząd POWIATOWE CENTRUM OBSŁUGI TELEINFORMATYCZNEJ CZYNNIKIEM WSPOMAGAJĄCYM FUNKCJONOWANIE ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ.
T4. Automatyzacja w zarządzaniu.
Dział IT partnerem w biznesie. Jak mierzyć wartość informatyki?
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
SYSTEMY ERP Piotr Stępniewski.
Kierowca – najważniejszy system bezpieczeństwa w każdym pojeździe
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Zapis prezentacji:

Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość Witam Państwa serdecznie – mam wielką przyjemność podzielić się z Państwem spostrzeżeniami na temat stosowania outsourcingu w placówkach szpitalnych. Szczególnie te właśnie obiekty są istotne, gdyż kierują się specyficznymi wymaganiami i oczekiwaniami. 23 maja 2013 r. Zamość

to wydzielenie pewnych funkcji z organizacji na zewnątrz OUTSORUCING Outsourcing (z ang.: "outside - resource - using", korzystanie z zewnętrznych środków) to wydzielenie pewnych funkcji z organizacji na zewnątrz Rezygnację z samodzielnego utrzymywania i prowadzenia określonych działów w przedsiębiorstwie Zlecenie przyporządkowanych im prac na zewnątrz, wyspecjalizowanym jednostkom. Aby mówić o skuteczności outsourcingu, o tym czy zadziała czy nie należy wrócić do źródeł i powiedzieć czym tak naprawdę jest outsourcing. Outsourcing jest procesem, który trwa w czasie. Jest przekazaniem obszarów spoza głównej działalności przedsiębiorstwa do firm wyspecjalizowanych i jednocześnie rezygnacją z samodzielnego wykonywania usług. „Wyższa jakość usług, fachowość, dobra organizacja.” „Wyspecjalizowani fachowcy, taki nakład inwestycyjny nie obciąża szpitala.” „Mieliśmy przestarzałą strukturę zatrudnienia, zaszły korzystne zmiany.” *Cytaty pochodzą z badania Outsourcing w szpitalach opracowanego przez: Agencja Analiz Rynkowych "Nisza" Dorota Dałkowska

OUTSORUCING – EWOLUCJA głównym celem jest obniżenie kosztów własnej działalności dostawcy usług outsourcingowych korzystają z efektu skali Outsourcing pierwszej generacji większość firm jest na etapie outsourcingu drugiej generacji outsoucring to już pewien model biznesowy: firma definiuje swoje kluczowe kompetencje skupia własne zasoby na doskonaleniu ich procesy niekluczowe zostają przekazane na zewnątrz Outsourcing drugiej generacji (strategiczny / transformacyjny) wydzielenie ma zapewnić firmie rozwój i innowacyjność dostawca usług staje się motorem zmian – dostarcza nowe pomysły, koncepcje i innowacje, jest inicjatorem wejścia na nowy rynek czy nawet zmiany definicji biznesu poza usługami związanymi z outsourcingiem procesów biznesowych (BPO - Business Process Outsourcing) realizowane są usługi wynikające z procesów wiedzy (KPO - Knowlegde Process Outsourcing) Outsourcing rozwija się ale model, który funkcjonuje w danym przedsiębiorstwie zależy od celów strategicznych zarządzających biznesem. Pierwszym i podstawowym celem jest obniżenie kosztów. Przechodząc na wyższy poziom zarządzający biznesami postrzegają w outsourcingu element strategicznego zarządzania biznesem. Realizuje to poprzez określenie kluczowych kompetencji, skupieniu zasobów na doskonaleniu core biusness, jak również przekazuje na zewnątrz kolejne, niekluczowe obszary. Ten model współpracy funkcjonuje w większości przedsiębiorstw. Najbardziej zaawansowany proces polega na rozwoju i innowacyjności, którą można uzyskać poprzez skupienie się na podstawowym zakresie działalności oraz wykorzystywać potencjał dostawcy. Outsourcing trzeciej generacji

OBSŁUGA NIERUCHOMOŚCI W SZPITALACH USŁUGI PORZĄDKOWO-CZYSTOŚCIOWE TECHNICZNA OBSŁUGA NIERUCHOMOŚCI KADRY I PŁACE OUTSOURCING MEDYCZNY RENTAL I PRALNICTWO USŁUGI KSIĘGOWE Grupa impel posiada ponad 22 – letnie doświadczenie w obsłudze klientów z branży medycznej a przede wszystkim szpitali. Współpracując z branżą medyczną mamy możliwość obserwować zmiany jakie zachodzą, transformację placówek opieki zdrowotnej w spółki handlowe. Zmiany rynku wymuszają na menedżerach zarządzających placówkami medycznymi nowe spojrzenie na zarządzanie właśnie z wykorzystaniem outsourcingu. Usługi, które dzisiaj mogą być przekazane firmie zewnętrznej to: - wymienić ze slajdu USŁUGI IT CATERING BROKER UBEZPIECZENIOWY

KORZYŚCI DLA SZPITALI Usługi dostosowane do specyficznych wymagań Szpitala oraz obowiązujących norm sanitarnych Sprawny technicznie obiekt szpitalny, gwarantujący bezpieczeństwa pacjentów Optymalizacja kosztów poprzez przekazanie infrastruktury kuchni, pralni a tym samym wyeliminowanie nakładów finansowych Bezpieczeństwo i trwałość bielizny, pościeli i odzieży szpitalnej Posiłki przygotowane wg ściśle określonych diet i zgodnie reżimem sanitarnym Program ubezpieczeniowy dopasowany do indywidualnych potrzeb Szpitala Optymalizacja zatrudnienia kadr (outsoucring medyczny) Pełna obsługa kadrowa oraz rachunkowo-podatkowa

KIEDY OUTSOURCING ZADZIAŁA? ZARZĄDZAJĄCY SZPITALAMI jasno określone cele sprecyzowane oczekiwania i potrzeb długofalowy proces a nie działania dorywcze przygotowanie/wypracowanie procedur współpracy stała współpraca z dostawcą podczas każdego etapu działań monitoring efektywności usług outsourcingu modyfikacja funkcjonowania procesu outsourcingu Aby proces outsourcingu zakończył się sukcesem to pierwszym krokiem jest zmiana nastawienia do procesu - Outsourcing tym się właśnie różni od nadzorowania własnych pracowników, że zamiast wydawania poleceń, POWIERZA SIĘ WYKONANIE ZADANIA EKSPERTOWI – partnerowi, który z definicji ma większe kompetencje w tym zakresie niż zleceniodawca. Dzięki takiemu rozwiązaniu można osiągnąć korzyści niedostępne we własnym zakresie: organizacyjne, technologiczne i kosztowe. Przyjmując takie podejście menedżer zarządzający placówką szpitalną spełnić następujące zadania: Jw. FRAGMENT O OUTSOURINGU Z INNEGO MATERIAŁU: Proces wdrażania outsourcingu: 1. analiza potrzeb i zasadności wprowadzenia usług outsourcingu w trakcie których określa się które funkcje mają być wydzielone, 2. planowanie procesu wdrożenia, w czasie którego przygotowuje się procedury współpracy, 3. realizacja 4. monitoring efektywności usługi outsourcingu, 5. modyfikacja funkcjonowania procesu outsourcingu ---------------------------------------------------------- INFORMACJE Z BADANIA PRZEPROWADZONEGO NA PRÓBIE SZPITALI – 2012 R.: Pojawiająca się argumentacja w rodzaju „od swoich pracowników mogę więcej (skuteczniej) wymagać” wskazuje dodatkowo na pewną NIEDOJRZAŁOŚĆ MYŚLENIA O OUTSOURCINGU i jego dostawcach. Outsourcing tym się właśnie różni od nadzorowania własnych pracowników, że zamiast wydawania poleceń, POWIERZA SIĘ WYKONANIE ZADANIA EKSPERTOWI – partnerowi, który z definicji ma większe kompetencje w tym zakresie niż zleceniodawca. Dzięki takiemu rozwiązaniu można osiągnąć korzyści niedostępne we własnym zakresie: organizacyjne, technologiczne i kosztowe. --------------------------------------------------- BROKERS UNION: Jakie błędy są popełniane? Standardowy usługodawca omawia tylko plusy, pomijając lub bagatelizując minusy oferty. Nasza odpowiedź: Impel jako doradca omawia wszystkie plusów i minusów typowych rozwiązań w obsłudze wszystkich podmiotów i obszarów działalności Szpitala. Nie zawsze popularne rozwiązania są Szpitalowi potrzebne. Standardowy usługodawca dąży jedynie do najniższej ceny. Nasza odpowiedź: Zaoszczędzone środki nie gwarantują najlepszej obsługi. Dążymy do otrzymania oferty o najniższej cenie z najlepszego dla Szpitala segmentu cenowego.

KIEDY OUTSOURCING ZADZIAŁA? OUTSOURINGOBIORCA – DOSTAWCA USŁUG doświadczenie w obsłudze branży medycznej audyty przed wdrożeniem usług rozpoznanie potrzeb Szpitala wdrożenie usługi zgodnie z założeniami Szpitala stałe kontrole jakości wypracowane i wdrożone wewnętrzne standardy usługi działania prewencyjne doświadczony i wykwalifikowany zespół pracowników optymalizacji procesów obsługi we wszystkich podmiotach i obszarach działania Szpitala elastyczne działania dopasowane do zmiennych potrzeb Szpitala obecność w środowisku branżowym Outsourcing to proces partnerski więc po stronie wykonawcy są obszary, które powinny być zapewnione: Jw. Przy wyborze dostawcy należy zwracać uwagę na elementy jakościowe. Skupienie się tylko na najniższej cenie oferowanej przez dostawcę nie gwarantuje uzyskania celów strategicznych a tylko krótkofalowe redukcje kosztów. Współpraca z pewnym i sprawdzonym partnerem przyniesie korzyści w przyszłości. Tak jak powiedzieliśmy wcześniej outsourcing jest procesem tym bardziej skutecznym im dłużej rozłożonym w czasie.

PAKIET USŁUG – OBSŁUGA NIERUCHOMOŚCI Korzyści wynikające z przekazania wielu obszarów jednemu dostawcy – Grupa Impel : zachowany standard usług w każdym obszarze szybka i sprawna komunikacja przy zastosowaniu zintegrowanego systemu informatycznego profesjonalne Contact Center dedykowana osoba do obsługi Szpitala sprawne zarządzanie zasobami osobowymi i sprzętowymi na kontrakcie stały nadzór monitorujący jakość realizowanych usług optymalizacja kosztów wielu obszarów funkcjonowania Szpitala wykwalifikowany personel realizujący usługi Kolejnym krokiem będzie podjęcie decyzji komu i jaki obszar przekazać. Jako GI, mają doświadczenie (obsługujemy ponad 200 placówek medycznych) wiemy już jakie korzyści osiąga nasz partner biznesowy współpracując z nami w szerokim zakresie usług. Sa to elementy, które zapewniają nie tylko dostarczenie usług ale stanowią o ich jakości.

Dziękuję za uwagę.