Systemy edukacyjne w krajach Unii Europejskiej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obecność Unii Europejskiej w naszym mieście - Poznaniu
Advertisements

"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów w kontekście przygotowania.
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wymogi w zakresie planowania i dokumentowania realizacji zajęć
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
BIBLIOTEKA SZKOLNA Publicznego Gimnazjum imienia Bogdana Jańskiego
ZASADY REKRUTACJI DO GIMNAZJUM NA ROK SZKOLNY 2007/2008.
Promocja posterów Przedszkole Miejskie w Gliwicach
W poszukiwaniu ewolucji…
Jak moje miasto jeździ z głową?. Nasze Gimnazjum wzięło udział w nowym projekcie edukacyjnym banku BGŻ pt. Jeżdżę z Głową. W inicjatywie udział wzięły.
ku lepszej przyszłości”
Gminne Dni Profilaktyki w Miejskim Zespole Szkół w Annopolu
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
Projekt edukacyjny „Wokół Słowackiego”
Projekty edukacyjne z języka angielskiego. W terminie od r. do r. uczniowie szkół przystąpili do realizacji dwóch projektów edukacyjnych.
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
Nasza drużyna projektowa to: Joanna Borzymek, Ewelina Kuligowska, Przemysław Soliwoda, Joanna Stalmach, Katarzyna Stalmach, Opiekun Pani Profesor Bożena.
Projekt szkolny Socrates Comenius Badanie i poznawanie kultur z różnych regionów europejskich poprzez poezję, prozę i muzykę.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Projekt: Rajd Warszawa Marii Skłodowskiej-Curie WarszawaSklodowskiej.blogspot.com.
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Patron i symbole szkoły.
- wywiad z byłym dyrektorem szkoły
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych im.
W program Szkoła z klasą 2.0 wprowadziła nas nasza wychowawczyni p. K. Gasiorkiewicz, która jest koordynatorem tej akcji w naszej szkole. Na godzinie.
Zespół Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Tomaszowie Mazowieckim.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Powiatowy Urząd Pracy w Golubiu-Dobrzyniu w partnerstwie z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Toruniu oraz pozostałymi urzędami pracy z województwa kujawsko-pomorskiego.
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Olimpiada o Wielkich Polakach
Źródła energii na świecie
Publiczne Gimnazjum nr 36 im. Krzysztofa Kieślowskiego w Łodzi ZASADY NABORU DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2014/2015.
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen
Czym jest MOZK? Międzyszkolny Ochotniczy Zespół Korepetytorów to organizacja zrzeszająca dobrych uczniów, którzy za pośrednictwem Internetu oraz spotkań.
Konwencja o prawach dziecka – międzynarodowa konwencja przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 20 listopada 1989 r. Jest to dokument obowiązujący w niemal.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Inteligentne Specjalizacje Pomorza - zmiany w regulaminie Spotkanie dot. II etapu Konkursu na wybór Inteligentnych Specjalizacji Pomorza Gda ń sk, 17 październik.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Jak wygląda statystyczny uczeń naszego gimnazjum?
Raport z diagnozy edukacyjnej (na wejście)
. Jak można pomóc ludziom potrzebującym? Czy da się zmienić ich życie na lepsze? Czy można pomóc dzieciom, kształcić się i rozwijać? Myślimy, że dzięki.
GIMNAZJUM IM.JANA PAWŁA II W SECEMINE. GRUPA REALIZUJĄCA PROJEKT W RAMACH PROGRAMU CEO „SZKOŁA DEMOKRACJI”: MARLENA ANITA OLA.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
PRAKTYKI STUDENCKIE Informacja dla uczelni
Szkoła z Klasą 2.0 Gimnazjum Miejskie nr 1. Kodeks W naszej szkole w trakcie długich przerw udostępnione są komputery z dostępem do Internetu w.
Dnia maja uczniowie klas I wzięli udział w pokazowej lekcji o Unii Europejskiej przeprowadzonej przez Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Działania upowszechniające projekt Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Zespół Szkół w Górze.
PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH DZIAŁA Ń SZKOŁY Z KLAS Ą 2.0 OPIEKUN: mgr MARTA KARMELITA REALIZATORKI: KAROLINA WINIARSKA KAROLINA DŁUGOSZ KAROLINA KOPE Ć.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Spotkanie konsultacyjne. Czym jest budżet obywatelski ? Budżet obywatelski - proces, który umożliwia mieszkańcom dyskusję oraz bezpośredni wpływ na decyzje.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.

Przewodnicząca: Iwona Marcińczak
Spotkanie informacyjne
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Ewa Wierzba i Tomasz Ziemann
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
Projekt agile POZNAJMY SIĘ Rozpocznij QUIZ | CLIFFORD CHANCE 2 PROJEKT AGILE SPRÓBUJ JESZCZE RAZ.
Zapis prezentacji:

Systemy edukacyjne w krajach Unii Europejskiej

Projekt zrealizowany przez uczniów Miejskiego Gimnazjum im. Stanisława Dulewicza w Darłowie w ramach programu „Orange dla Ziemi”

Osoby zaangażowane w realizację projektu Opiekun projektu: Andrzej Protasewicz Lider - Agnieszka Grzeszczak Osoby realizujące projekt: Paulina Borowicz, Ania Baranowska, Agnieszka Grzeszczak, Justyna Zadarko Magda Rosołowska, Ola Kucharczyk, Emilia Urbańska, Agata Kulesza, Ola Wierszel, Ola Ambrożek, Sylwia Sadowik, Ewa Wiśniewska, Marta Rusinek.

Spotkania wstępne Pierwsze dwa spotkania organizacyjne zaaranżowane przez opiekuna odbyło się jeszcze w listopadzie 2006 r.. Po prezentacji przyczyny naszego spotkania przeszliśmy do szukania tematu projektu. Po dość burzliwej dyskusji w końcu doszliśmy do porozumienia. Wybraliśmy temat projektu – „Systemy edukacyjne w krajach Unii Europejskiej”. Postanowiliśmy , że pierwszym krokiem będzie skierowanie listów do ambasad krajów UE z prośbą o udostępnienie nam informacji na temat szkolnictwa w poszczególnych państwach unii.

Spotkania wstępne Podzieliliśmy się zadaniami. Każdy z członków grupy realizującej projekt miał za zadanie opracować po dwa (lub jedno) państwa Unii Europejskiej. Napisaliśmy listy i cierpliwie czekaliśmy na odpowiedź. Pierwsze reakcje ze strony ambasad pojawiły się już po tygodniu. Każdy z nas otrzymał odpowiedź od placówki dyplomatycznej do której skierował swój list z prośbą. W niektórych przesyłkach zawarte były książki, biuletyny informacyjne, zaś w innych jedynie list z linkami do stron www, na których mogliśmy znaleźć informacje

Aleksandra Kucharczyk Magdalena Rosołowska Anna Baranowska Austria Belgia Dania Finlandia Francja Grecja Marta Rusinek Ewa Wiśniewska A. Wierszel A. Kulesza Hiszpania Holandia Irlandia Luksemburg Niemcy Portugalia Emilia Urbańska Paulina Borowicz Aleksandra Ambrożek Szwecja Włochy Cypr Czechy Estonia Litwa Agnieszka Grzeszczak Justyna Zadarko Sylwia Sadowik Słowacja Wielka Brytania Węgry Łotwa Malta Słowenia

Spośród kilku projektów wybraliśmy wzór okładki. Kolejne spotkania Po grudniowej przerwie wznowiliśmy spotkania w styczniu, ponieważ nadszedł czas realizacji projektu przez nasz zespół. Na spotkaniach dokonaliśmy weryfikacji zdobytych materiałów. Następnie określiliśmy jak ostatecznie wyglądać ma nasz biuletyn informacyjny. Spośród kilku projektów wybraliśmy wzór okładki.

Rozmawialiśmy o sposobie wydania biuletynu, metodzie jego dystrybucji. Kolejne spotkania W trakcie kolejnych spotkań „dopieszczaliśmy” ostateczną wersję informatora. Prezentowaliśmy zebrane przez nas informacje o systemach edukacyjnych w krajach UE oraz stworzone na ich podstawie poszczególne strony informatora. Rozmawialiśmy o sposobie wydania biuletynu, metodzie jego dystrybucji. Ustaliliśmy, że stworzymy prezentacje PowerPoint, w której przedstawimy przebieg naszej pracy.

Końcowe kroki 12 lutego wróciliśmy po feriach do szkoły. Zbliżał się moment wydania biuletynu. Następnego dnia rozpoczęliśmy powielanie informatora. Kilka egzemplarzy przekazaliśmy nauczycielom w naszej szkole, dyrekcji i bibliotece. Przy wejściu do szkoły ustawiliśmy punkt informacyjny, w którym każdy zainteresowany uczeń mógł otrzymać egzemplarz naszego informatora. Umieściliśmy również nasz biuletyn w wersji elektronicznej na stronie naszej szkoły.

A oto efekt naszej pracy