ZNAKI LICZEBNIKÓW GŁÓWNYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ergonomia.
Advertisements

Odpowiedź od redakcji Do Jan Nowak liczby pierwsze.
SAMOBADANIE PIERSI Dr med. Maria Pamucka.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Laboratoria z „wstęp do programowania”
Test 2 Poligrafia,
Niezbędne przyrządy kreślarskie do rzutowania prostokątnego. Ołówek H3
Wzory ułatwiające obliczenia
Zespół bólowy kręgosłupa- leczenie według metody Brunkow.
Równania i Nierówności czyli:
GIMNASTYKA DOBRA NA WSZYSTKO.
Matematyka wokół nas Równania i nierówności
JO16-75 Dane techniczne: Wysokość-130 Płaszczyzna dolna-90
ZASADY PRZEPROWADZANIA TESTU
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
USTAWIENIE W CZASIE GRY
Wyrażenia algebraiczne
PIERWSZA POMOC PRZEDMEDYCZNA.
MATEMATYKA WCZORAJ I DZIŚ
TESTY SPRAWNOŚCIOWE.
Nowy pojazd egzaminacyjny Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego
Ćwiczenia dla umysłu.
Ćwiczenia rozluźniające (zalecane przy dłuższej pracy z komputerem
NORDIC WALKING -ĆWICZENIA
PIERWSZA POMOC Dominika Bogucka.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Żonglowanie Jak zacząć żonglować?
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Właściwe ustawienie fotela, lusterek, zagłówków i zapięcie pasów bezp.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Karta obserwacji umiejętności rozwojowych dziecka
Dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
TRENING Z MISTRZAMI /ANANAS.TV
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Ćwiczenia wzmacniające
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
BHP ĆWICZENIA FIZYCZNE PRZEZNACZONE DLA OSÓB WYKONUJĄCYCH PRACE TYPU BIUROWEGO BHP
WYKŁAD 3 Temat: Arytmetyka binarna 1. Arytmetyka binarna 1.1. Nadmiar
ZESTAW ĆWICZEŃ.
Zestaw ćwiczeń.
Moja Pasja PŁYWANIE.
Pole Magnetyczne Elżbieta Grzybek Michał Hajduk
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
UNOSZENIE BARKÓW Ręce swobodnie oprzyj na udach. Wyprostuj się, napnij brzuch i nie opieraj się o oparcie krzesła. Unieś ramiona do uszu robiąc wdech,
FMS (functional movement systems)
Naucz się mowy dłoni MD: uściski – kto inicjuje, w jaki sposób podaje dłoń, ile razy potrząsa, kto kontroluje przebieg powitania, czy towarzyszy mu uśmiech,
13 ćwiczeń na dobry początek dnia!.
Prosta Nauka Tabliczki Mnożenia
POLSKI TANIEC NARODOWY
Masaż – zajęcia praktyczne
STANDARDY POSTĘPOWANIA W STANACH ZAGROŻENIA ŻYCIA
Ciekawostki matematyczne
Liczby całkowite Definicja Działania na liczbach całkowitych Cechy podzielności Potęga.
ZNAKI PIONOWE NAKAZU Nakaz jazdy w prawo przed znakiem
ZESPÓŁ ĆWICZĄCY: 20 zawodników + 2 bramkarzy PRZYBORY: 20 piłek, 2 drabinki do ćwiczeń koordynacyjnych, kamizelki (2 kolory), znaczniki,
ĆWICZENIA KOORDYNACJI RUCHOWEJ NA PIŁCE GIMNASTYCZNEJ
Zapis prezentacji:

ZNAKI LICZEBNIKÓW GŁÓWNYCH

Liczebniki od 1 do 5 Znaki liczebników głównych od 1 do 5 wykonuje się prawą ręką grzbietem dłoni do przodu, przed prawą stroną klatki piersiowej. Dłoń z właściwą liczbą wyprostowanych palców przesuwa się krótkim ruchem do przodu, z równoczesnym wypowiadaniem nazwy liczby. Pokazuje się następujące palce, wyprostowane i szeroko rozstawione: 1 - kciuk skierowany końcem w górę, 2 - kciuk i palec wska­zujący, 3 - kciuk, palce wskazujący i środkowy, 4 - palce wskazujący, środkowy, serdeczny i mały, 5 -wszystkie palce.

Liczebniki od 6 do 9 Znaki liczebników głównych od 6 do 9 wykonuje się obiema rękami, w ustawieniu odwrotnym niż poprzednio, tj. Wnętrzami dłoni do przodu (dzięki temu można odróżnić znaki z grupy 1-5 od znaków z grupy 6-9). Lewa ręka w każdym z tych znaków pokazuje 5 wyprostowanych i rozstawionych palców, natomiast prawa uzupełnia odpowiedni liczebnik wyprostowanymi palcami wg zasad dla liczebników od 1 do 4. Nazwę liczby wymawia się w trakcie krótkiego ruchu obu dłoni do przodu.

Liczebnik 10 Obie ręce z wyprostowanymi i rozstawionymi palcami, lekko zgiętymi do środka, zderzają się dwukrotnie końcami palców. Nazwę liczby wymawia się sylabami w rytmie zderzeń palców.

Liczebniki od 11 do 15 Znaki liczebników głównych od 11 do 15 są znakami typowo dynamicznymi, w których otwarta lewa ręka (jak w znaku Bk) skierowana wnętrzem w górę stanowi podstawę dla przesuwającej się po niej do przodu prawej ręki. Prawa ręka, w ustawieniu palców odpowiadającym znakom liczb 1,2,3,4 lub 5, przesuwa się nasadą dłoni po wnętrzu dłoni lewej ręki. Nazwę liczby wymawia się w momencie wykonywania ruchu przesuwania.

Liczebniki od 16 do 19 W znakach liczebników głównych od 16 do 19 lewa ręka jest otwarta z wyprostowanymi palcami, ustawiona pionowo, końcami palców w górę, a wnętrzem dłoni do przodu przed lewą stroną klatki piersiowej. Prawa ręka kantem w dół z ustawieniem palców liczb 1, 2, 3 lub 4 (odpowiednio dla 16, 17, 18 i 19) uderza wewnętrzną stroną dłoni w środek lewej dłoni. Nazwę liczby wypowiadamy z momentem zetknięcia się rąk.

Liczebniki od 20 do 59 Znaki liczebników głównych 20, 30, 40 i 50 wykonuje się w następujący sposób; lewa ręka zamknięta w pięść jest ustawiona na wysokości żołądka kantem dłoni w dół, służąc jako podstawa do wykonywanych prawą ręką właściwych znaków. Prawa ręka, również kantem dłoni w dół, znajdując się nad lewą dłonią w ustawieniu palców odpowiadającym znakom liczb 2,3,4 lub 5 (odpowiednio dla 20, 30, 40 i 50) uderza z góry krawędzią ostatniego wyprostowanego palca w lewą pięść. Nazwę liczby wymawia się tak, aby akcent wyrazowy pokrywał się z momentem zetknięcia się rąk. Znaki liczebników głównych 21-29, 31-39, 41-49 i 51-59 są znakami składanymi z dwóch znaków elementarnych - dziesiątek i jedności, zgodnie z podobnie składaną nazwą liczby.

Liczebniki od 60 do 99 Znaki liczebników głównych 60, 70, 80 i 90 wykonuje się lewą ręką zamkniętą w pięść, ustawioną przed środkiem klatki piersiowej nieco bliżej ciała. Prawa ręka, również kantem dłoni w dół do przodu, znajdując się przed lewą dłonią w ustawieniu palców odpowiadającym znakom liczb 1, 2, 3 lub 4 (odpowiednio dla 60, 80 i 90) uderza od dołu kantem nasady kciuka w przegub lewej ręki. Nazwę liczby wymawia się wraz z momentem zetknięcia się rąk. Znaki liczebników głównych 61-69, 71-79, 81-89 i 91-99 są znakami składanymi z dwóch znaków elementarnych - dziesiątek i jedności, zgodnie z podobnie składaną nazwą liczby.

Liczebnik 100 Znak dynamiczny wykonywany prawą ręką. Układ palców podobny jak w znaku litery C, z tym że kciuk jest wyprostowany. W pozycji początkowej ręka przy prawym obojczyku, kantem dłoni w dół a grzbietem do przodu, wykonuje ruch półobrotowy do przodu do pozycji klasycznej znaków liter z energicznym zatrzymaniem. Nazwę liczby wymawia się w momencie wykonywania ruchu. Znaki liczebników głównych od 101 do 199 są składane z dwóch lub trzech znaków elementarnych z dopasowaniem elementu mijanego do wymawianej równocześnie liczby.