Analiza wyników ankiety

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Losy życiowe wychowanków Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 3 w Warszawie Maria Jóźwicka-Sadownik.
ZAGROŻENIA NARKOTYKOWE KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W PIŃCZOWIE
ANKIETA Segregacja śmieci.
Koniec wakacji – powrót do cywilizacji
Ankieta na temat Psa i Schroniska.
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
Prawa i obowiązki ucznia
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
Jaki jest wpływ palenia papierosów na zdrowie człowieka ?
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
ANKIETA ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH nr 3 WE WROCŁAWIU
Projekt pt. „Co można zrobić z odpadami?”
Ankieta dotycząca odżywiania się uczniów klas pierwszych
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Czy gimnazjaliści wiedzą jak właściwie postępować z odpadami?
Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska
Początek projektu Projekt rozpoczął się pod koniec roku szkolnego Na początku za zadanie mieliśmy zlokalizować dzikie wysypiska i wykonać ich.
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Ankieta – Nasze pojęcie o schroniskach? W dniu w naszej szkole, przeprowadziliśmy wśród równoległych klas, ankietę dotyczącą schronisk oraz.
Pierwsza pomoc przedmedyczna
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Samorząd Uczniowski Waszymi oczami.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
W ankiecie wzięło udział 72 uczestników: Klasa I : Chłopcy – 6, Dziewczyny – 14; Klasa II : Chłopcy – 9, Dziewczyny – 13; Klasa III : Chłopcy – 8, Dziewczyny.
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży Gimnazjum nr 2 w Rumi wobec środków uzależniających przeprowadzonej w październiku 2007 Szkoła Promująca.
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży wobec środków uzależniających przeprowadzonej w marcu 2006 roku wśród społeczności naszej szkoły   Liczba.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Szczecin Miasto Młodości i Przyszłości
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Wyniki ankiet na temat działalności Samorządu Uczniowskiego.
Prezentację wykonała Katarzyna Konefał kl. IIa
Praktyki zawodowe na kierunku FIZJOTERAPIA w roku akademickim 2012/2013.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
„Tytoń, alkohol, narkotyki”
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
ELEKTROWNIE WIATROWE.
Komenda Powiatowa Policji
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badania statystyczne.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
ANKIETA 1. Czy segregujecie odpady? 2. Czym są elektrośmieci? 3. Czy stanowią one zagrożenie dla środowiska i dlaczego? 4. Co należy zrobić ze zużytym.
Zespół Szkół Ekonomicznych i III Liceum Ogólnokształcące im. gen. Władysława Andersa w Chełmie Sonda „Co się zmieniło w ciągu ostatnich 20 lat” przeprowadzona.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Wyniki ankiety dla uczniów Gimnazjum w Starym Kurowie.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Szymon Błaszczyński Sebastian Mączka. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród młodzieży z Zespołu Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Wyniki Ankiety odnośnie zdrowego odżywiania
Elementy geometryczne i relacje
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
Wyniki ankiety zorganizowanej w ramach ogólnopolskiego projektu „Lokalny ekorozwój” W ankiecie brało udział 137 uczniów Zespołu Szkół w Siewierzu. „ Segregacja.
Procenty wokół nas.
Uczniowie klasy I Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Rożnowicach realizują program edukacyjny „Żyj smacznie i zdrowo” pod kątem zasad prawidłowego i smacznego.
Zapis prezentacji:

Analiza wyników ankiety dotyczącej segregacji śmieci

Ankieta dotycząca segregacji odpadów liczyła 12 pytań i została przeprowadzona na terenie ZSO nr 12 w Zabrzu wśród uczniów gimnazjum i liceum, nauczycieli i personelu szkoły. W ankiecie brało udział 50 osób.W tym: 28 kobiet (56%) 22 mężczyzn (44%) z czego 24 uczniów gimnazjum (48%) 16 uczniów liceum (32%) 5 nauczycieli (10%) 5 osób z personelu szkoły (10%)

Jeżeli istniałyby takie pojemniki, segregowałbyś odpady? Najbardziej znaczącymi dla naszego projektu były pytania: Czy zależy Ci na tym, aby w naszej szkole możliwa była segregacja odpadów? Jeżeli istniałyby takie pojemniki, segregowałbyś odpady? Na te pytania większość ankietowanych odpowiedziała w obu przypadkach twierdząco - 37 osób (74%). 7 osób (14%) odpowiedziało w całości przecząco, a 6 osób (12%) w jednym z pytań twierdząco, a w drugim przecząco. Na tej podstawie możemy stwierdzić, że w naszej szkole większość osób chce segregować odpady, w związku z czym jest sens umożliwić im taką czynność.

Czy uważasz, że segregacja odpadów jest potrzebna? W ankiecie badaliśmy również świadomość ekologiczną społeczności naszej szkoły. Czy uważasz, że segregacja odpadów jest potrzebna? Czy jesteś świadomy, ile dobrego może nam dać segregacja odpadów? Z badań wynika, że nie jest ona najgorsza. Kształtuje się następująco: Kobiety: 21 odpowiedzi TAK (75%), 1 odpowiedź NIE (4%), 6 odpowiedzi TAK lub NIE (21%) Mężczyźni: 17 odpowiedzi TAK (77%), 3 odpowiedzi NIE (14%), 2 odpowiedzi TAK lub NIE (9%) Co nam daje w sumie: 38 odpowiedzi TAK(76%), 4 odpowiedzi NIE(8%),8 odpowiedzi TAK lub NIE(16%) Uczniowie gimnazjum: 17 odpowiedzi TAK(71%), 4 odpowiedzi NIE(17%), 3 odpowiedzi TAK lub NIE(12%) Uczniowie liceum: 11 odpowiedzi TAK(69%), 0 odpowiedzi NIE(0%), 5 odpowiedzi TAK lub NIE(31%). Nauczyciele: 5 odpowiedzi TAK(100%) Personel szkoły 5 odpowiedzi TAK(100%) Taki podział wykazał, że świadomość ekologiczna rośnie z wiekiem: najmniejszą mają uczniowie gimnazjum, a największą nauczyciele i pracownicy szkoły.

Czy starasz się segregować odpady w swoim domu? W pytaniu o segregację odpadów w domu: Czy starasz się segregować odpady w swoim domu? wyniki kształtują się następująco: 38 odpowiedzi TAK (76%), 12 odpowiedzi NIE (28%). Na tej podstawie możemy stwierdzić, że jeżeli większość osób w naszej szkole jest przyzwyczajona do segregacji odpadów we własnych domach, to najprawdopodobniej będą to również czynić, gdy zaistnieje taka możliwość w szkole.

Jeżeli chodzi o możliwość segregacji śmieci w otoczeniu domu: Czy w Twoim otoczeniu znajdują się specjalne kontenery (pojemniki, worki), aby segregować odpady? nie jest ona najgorsza, gdyż większość osób w naszej szkole (72%) ma taką możliwość. Natomiast nie pocieszającym jest fakt, że tylko nieliczni posiadają takie pojemniki w swoim domu/mieszkaniu; przeważająca większość ankietowanych odpowiedziała, że pojemniki te znajdują się w odległości do lub większej niż 50m od domu/mieszkania. Większość ankietowanych twierdzi również, że pojemniki te są często przepełnione. Na podstawie tych 4 pytań możemy wysnuć wnioski, że ludzie chcą segregować odpady lecz gmina nie daje im zbyt dużych możliwości, aby to realizować.

Na pytanie: Czy zdarzyło Ci się wyrzucić śmieci w miejscu nie przeznaczonym do tego? odpowiedzi zostały udzielone następująco: 32 odpowiedzi TAK (64%), 18 odpowiedzi NIE (36%) Sądzę, że przyczyn takiego stanu możemy się dopatrywać w niedostatecznym zaopatrzeniu naszych miast i wsi w środki, które umożliwiłyby nam odpowiednie składowanie śmieci. Z tego pytania wynika kolejne: Czy w Twojej okolicy są tzw. dzikie wysypiska śmieci? na które udzielono odpowiedzi: 28 odpowiedzi TAK(56%), 22 odpowiedzi NIE(44%) Świadczy to o wciąż zbyt dużej ilości dzikich wysypisk w naszym otoczeniu. Większość ankietowanych (84%) sądzi jednak, że wysypiska te należy likwidować.

Czy uważasz, że należy „marnować” pieniądze podatnika na Ostatnie pytanie ankiety dotyczyło przeznaczania naszych pieniędzy (w ankiecie symbolicznie ujętego jako „marnowanie”) na segregację odpadów i likwidację dzikich wysypisk śmieci. Czy uważasz, że należy „marnować” pieniądze podatnika na likwidację dzikich wysypisk śmieci oraz na szersze wprowadzanie segregacji odpadów? Tutaj znowu większość (68%) opowiedziała się za tym, aby pieniądze podatników przeznaczać na ten cel.

Podsumowując, nasza ankieta utworzyła nam obraz stosunku gimnazjalistów, licealistów, nauczycieli oraz personelu szkoły do problemu segregacji odpadów. Ogólnie rzecz biorąc, społeczność naszej szkoły chce segregować odpady i czynić swoje otoczenie bardziej przyjaznym środowisku. Przekonaliśmy się więc, że jest sens realizować nasz projekt i wprowadzić pojemniki, dzięki którym będzie możliwość segregacji odpadów w naszej szkole.