Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Innowacyjność i przedsiębiorczość w kształceniu zawodowym
Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Przemyslu
Adam Miratyński Towaroznawsto 1021b.
uczyć się języka angielskiego
Rodzic jako doradca zawodowy
Rekrutacja w kierunku kształcenia zawodowego Badania przeprowadzone pośród 800 uczniów Co i kto wpływa na wybór wykształcenia i zawodu wśród młodzieży.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
im. Króla Jana III Sobieskiego
Praca w Polsce i za granicą
Dane informacyjne Nazwa szkoły: ZSO nr 1 I Liceum Ogólnokształcące im. ppor. Emilii Gierczak w Nowogardzie ID grupy: 97_6_G_P1 Opiekun: Barbara Papuszka.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Gdzie szukać pracy???. Znajomi i rodzina Najlepiej mówić wszystkim, dookoła, że szukasz pracy. Osoby znające Cię z dobrej strony mogą udzielić Ci rekomendacji.
Sprawozdanie z wizyty w Centrum Karier. Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Powstanie ośrodka karier i jego funkcjonowanie. -Powstało w 1997 roku, (czyli.
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Funkcjonowanie doradcy zawodowego w szkole ponadgimnazjalnej w opinii rodziców i uczniów Zespołu Szkół Nr 5 im. Jana Pawła II w Lublinie Ewa Czarnacka.
Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013
Zespół Szkół w Starzynie
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2011/12 I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Głubczycach.
Wizje życia młodych ludzi w Polsce Projekt Echa Europy jest realizowany w ramach Programu Młodzież w działaniu Akcja 2 - Wolontariatu Europejskiego i współfinansowany.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Możliwości Matematyka
NA KIERUNKACH I SPECJALNOŚCIACH NAUCZANIA: OGRODNICTWO KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI STUDIA W PWSZ W SULECHOWIE.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Znaczenie Internetu w doradztwie zawodowym dla młodzieży
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Recepta na sukces nauczyciela
Prezentacja Zając Martyna
Opracował: Wiktor Mikłasz. Spis Treści CodziennośćPracaInformatykaWakacje.
Priorytet 2 Wzmacnianie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.1. Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Od kiedy działa Samorząd Uczniowski? Jakie zainteresowanie wówczas wywoływał SU? Jaki był stosunek do SU? Jaki wpływ na szkołę miał Samorząd Uczniowski?
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa I.
JEST TYLE MOŻLIWOŚCI TA PREZENTACJA POMOŻE CI WYBRAĆ NAJLEPSZĄ
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
DSD II I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
Studia magisterskie II stopnia, studia podyplomowe, kursy dla tłumaczy.
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Dlaczego warto uczy ć si ę j ę zyków obcych?. 6 języków, których najczęściej się uczymy.
PODSUMOWAINE WEWNETRZNEJ EWALUACJI PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 W ZESPOLE SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE – KOŹLU.
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
Języki obce.
KLASA O PROFILU JĘZYKOWYM
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Zawody w moim najbliższym otoczeniu
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
STUDIA I PRAKTYKI ZA GRANICĄ
Wolontariusz roku.
Absolwent UwB jako pracownik.
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na, nie mogę się zdecydować,. nie mam sprecyzowanych zainteresowań

Jaka jest sytuacja na rynku pracy w Twoim kraju? a)to zależy od zawodu ale ogólnie dobra i nie ma problemu ze znalezieniem pracy b)to zależy od zawodu ale najczęściej ciężko jest znaleźć pracę c)nie mam pojęcia

Jakie zawody są najbardziej popularne w Twoim Kraju?

Jakie kierunki studiów są najczęściej wybierane?

Czy zamierzasz podjąć pracę w kraju czy za granicą? a)w kraju b)za granicą c)to będzie zależało od ofert pracy

Jeśli myślałeś o podjęciu pracy za granicą to powodem takiej decyzji jest głównie: a)chęć lepszej znajomości języka obcego b)nie widzę w kraju perspektywy na znalezienie pracy, która mnie usatysfakcjonuje finansowo c)inne powody:

Myśląc o wyjeździe do pracy zagranicę chcesz: a)zdobyć doświadczenie, podszkolić język obcy i wrócić po roku – dwóch do swojego kraju b)dorobić się, odłożyć większą sumę pieniędzy i dopiero wtedy wrócić do kraju aby się jakoś urządzić c)nie zamierzam wracać do kraju, chcę mieszkać i pracować za granicą na stałe

Niektóre zawody wymagają znajomości języków obcych, ile ich znasz?

W jakim stopniu opanowałeś języki obce? a)1 w dobrym, reszta nie zaawansowany b)wszystkie w stopniu dobrym c)nie znam języków obcych

Jakich języków obcych najczęściej uczą się ludzie w Twoim kraju?

Młodzi ludzie w moim kraju uczą się języków obcych, ponieważ: a)powodem tylko i wyłącznie jest to, że wymagają tego od nich w szkole b)chcą się porozumiewać podczas wyjazdów na zagraniczne wycieczki i wakacje c)po skończeniu szkoły chcą wyjechać z kraju w poszukiwaniu lepsze pracy

Czy Pana/Pani zdaniem dzisiejsza młodzież ma określone plany dotyczące przyszłości? a)tak, większość studentów dokładnie wie, czym chce się zajmować w przyszłości b)nie, większość studentów nie ma jasno sprecyzowanych planów, czym chciałaby zająć się zawodowo po ukończeniu studiów c)nie wiem, nie mam zdania na ten temat

Jaka jest sytuacja na rynku pracy w Pańskim kraju? a)to zależy od zawodu ale ogólnie dobra i nie ma problemu ze znalezieniem pracy b)to zależy od zawodu ale najczęściej ciężko jest znaleźć pracę c)jeśli ktoś jest zdolny to zawsze znajdzie prace bez jakiejkolwiek protekcji

Jakie zawody są najbardziej popularne/najczęściej wybierane w Pańskim kraju?

Jakie kierunki studiów są Pana/Pani zdaniem najczęściej wybierane przez młodzież?

Czy Pana/Pani studenci zamierzają podjąć pracę w kraju czy zagranicą? a)w kraju b)za granicą c)to będzie zależało od oferty pracy, jeśli znajdą prace w swoim zawodzie w kraju to zostaną

Jeśli myślałby Pan/Pani o podjęciu pracy za granicą to powodem takiej decyzji byłoby głównie: a)chęć lepszej znajomości języka obcego b)perspektywa lepszych zarobków c)wyjazd na staż/stypendium naukowe i nabycie doświadczenia pracy ze studentami innego kraju d)inne powody:

Sądzi Pan/Pani, że młodzi ludzie myśląc o wyjeździe do pracy zagranicą chcą: a)zdobyć doświadczenie, podszkolić język obcy i wrócić po roku – dwóch do swojego kraju b)dorobić się, odłożyć większą sumę pieniędzy i dopiero wtedy wrócić do kraju aby się jakoś urządzić c)nie zamierzają wracać do kraju, chcą mieszkać i pracować za granicą na stałe

Niektóre zawody wymagają znajomości języków obcych, ile zna przeciętny uczeń w Pańskim kraju?

W jakim stopniu Pańskim zdaniem studenci mają opanowane języki obce? a)1 w dobrym, reszta nie zaawansowany b)wszystkie w stopniu dobrym c)nie znam języków obcych

Jakich języków obcych najczęściej uczą się młodzi ludzie w Pańskim kraju?

Młodzi ludzie w Pańskim kraju uczą się języków obcych, ponieważ: a)powodem tylko i wyłącznie jest to, że wymagają tego od nich w szkole b)chcą się porozumiewać podczas wyjazdów na zagraniczne wycieczki i wakacje c)po skończeniu szkoły chcą wyjechać z kraju w poszukiwaniu lepsze pracy

WNIOSKI Z BADAŃ Większość studentów w Polsce dokładnie wie, co chce robić w przyszłości, lecz gimnazjaliści i nauczyciele zarówno niemieccy jak i polscy nie mają o tym pojęcia. Spora grupa młodych ludzi w naszym kraju nie jest do końca zdecydowana, co do swoich planów. Większość ankietowanych twierdzi, że sytuacja na rynku pracy w ich kraju zależy od zawodu, ale najczęściej trudno jest znaleźć pracę. Odmienne zdanie mają profesorowie wyższych uczelni w Polsce, ponieważ twierdzą, że jeśli ktoś jest zdolny to zawsze znajdzie pracę bez jakiejkolwiek protekcji.

Według większości pytanych jednymi z najpopularniejszych zawodów są informatyk i ekonomista. Odmienne zdanie co do informatyki ma międzynarodowa grupa studiująca w Niemczech. Duża popularnością wśród ankietowanych cieszy się również zawód prawnika. W Polsce popularnym zawodem jest także psycholog. Większość polskich ankietowanych twierdzi, że najpopularniejsze kierunki studiów to medycyna, ekonomia, prawo międzynarodowe, lecz wg studentów uczących się w Niemczech prawo międzynarodowe to jest to rzadko wybierany kierunek studiów.

Opinie na temat chęci wyjazdów do pracy zagranicę są podobne. Większość osób swoją decyzję uzależnia od ofert pracy. Większość pytanych twierdzi, że powodem wyjazdu do pracy zagranicę byłyby głownie korzyści płynące z lepszej płacy, lecz połowa pytanych z grupy studiującej w Niemczech myślała głównie o lepszej znajomości języka obcego.

Jadąc do pracy zagranicę gimnazjaliści z Niemiec chcą wyjechać na stałe i nie wracać do swojego kraju, lecz Polacy pragną dorobić się większej sumy pieniędzy i dopiero wtedy wrócić do kraju. Studenci i nauczyciele z Niemiec chcą wyjechać za granicę, aby zdobyć wykształcenie, podszkolić język obcy i wrócić po kilku latach do kraju. Profesorowie z Polski uważają, że przeciętny student naszego kraju zna 1 język obcy. Nauczyciele Polscy w większości znają 1 język obcy, a całą reszta ankietowanych zna 2 języki obce.

Większość ankietowanych opanowała języki obce jeden w stopniu dobrym, a resztę w niezaawansowanym. Na tym tle wyróżniają się studenci z Niemiec, ponieważ wszystkie języki znają w stopniu dobrym. Wszyscy ankietowani uczą się języka angielskiego. Mniejsza grupa to Polacy uczący się języka niemieckiego. W Niemczech dużo osób uczy się także języka francuskiego. Wśród niemieckich nauczycieli dużym powodzeniem ciszy się także język hiszpański.

W Niemczech powodem nauki języków obcych najczęściej jest formalny wymóg szkolny. W Polsce zdania są podzielone między chęć porozumiewania się podczas wyjazdów na zagraniczne wycieczki, a tym, że po skończeniu szkoły uczniowie chcą wyjechać do pracy zagranicę.

ZAŁOŻONA PRZEZ NAS NA POCZATKU BADAŃ HIPOTEZA POTWIERDZIŁA SIĘ W STOSUNKU DO POLSKICH UCZNIÓW I STUDENTÓW. RZECZYWIŚCIE MŁODZI LUDZIE CHĘTNIE WYJECHALIBY DO PRACY ZAGRANICĘ PO SKOŃCZENIU NAUKI. POWODEM SĄ LEPSZE ZAROBKI. WIĘKSZOŚĆ JEDNAK CHCE PO JAKIMŚ CZASIE WRÓCIĆ NA STAŁE DO POLSKI. NATOMIAST MŁODZIEŻ NIEMIECKA DEKLARUJE CHĘĆ WYJAZDU ZAGRANICĘ NA STAŁE, CO BYŁO DLA NAS ZASKOCZENIEM.