Strategia rozwoju systemu płatniczego w Polsce Adam Parfiniewicz 21 marca 2006 Warszawa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Spotkanie prasowe, Warszawa, 24 kwietnia 2012r.
Advertisements

Związek Banków Polskich
EBPP - nowy trend na rynku
Strategia rozwoju Spółki Jutrzenka SA w dobie globalizacji gospodarki
Perspektywy rozwoju instrumentów finansujących zakup nowych samochodów w Polsce Przemysław Kowalczyk - Członek Zarządu Volkswagen Bank Polska,
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
EMV w świecie SEPA - problemy i wyzwania migracji
28 stycznia 2008 r. Warszawa, Klub Bankowca
Bank centralny w SEPA Konferencja „ ROK SEPA” Adam Tochmański
Rola ZBP w standardzie płatności mobilnych
Agenda Polski rynek rozliczeniowy kart płatniczych. Zmiany na rynku:
©2008 Deloitte Advisory Sp. z o.o. V edycja konferencji SEPA INFRASTRUKTURA PŁATNICZA W ŚWIECIE SEPA Jak wyzwania obecnego rynku płatności wpływają na.
Krajowy Plan Implementacji i Migracji SEPA
Tomasz Kierzkowski Szanse rozwoju przedsiębiorczości związane z funduszami pomocowymi po akcesji Warszawa, 8 grudnia 2003.
1 Bielsko-Biała, 16 grudnia 2011 roku Konferencja INNOWACYJNOŚĆ AKADEMICKA - nowe trendy w rozwoju przedsiębiorczości – Zapotrzebowanie na innowacje ze.
Bankowość Spółdzielcza 2006
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
KONTO BEZ KANTÓW z Programem Premiowym
Polska Telefonia Komórkowa Centertel wyniki 1H sierpnia 2004 r.
Dynamiczny rozwój bankowości mobilnej w Banku Pekao
Strategia rozwoju systemu płatniczego i obrotu bezgotówkowego w Polsce
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Prezes Zarządu eCard S.A.
1.
Czy Digital Signage to interesujący kanał dla marketerów?
1.
1. 2 Warszawa, czerwiec 2010 Płatności bezstykowe w opinii bankowców i klientów banków Eugeniusz Śmiłowski Marcin Idzik.
Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
dr inż. Grzegorz Wojtenko
Biuro Rady Gospodarczej 1 Podsumowanie zmian deregulacyjnych w polskiej gospodarce oraz wyzwania na przyszłość Adam Jasser Podsekretarz Stanu w Kancelarii.
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Efektywne płatności jako fundament rozwoju gospodarki
Asseco wczoraj….
dr Michał Macierzyński Biuro Innowacji, PKO Bank Polski
Wyniki finansowe Grupy AB – IV kwartał 2008 Dynamiczny rozwój mimo wymagającego otoczenia rynkowego.
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Finansowanie działań inwestycyjnych w OIiP
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
SEKTOR BANKOWY WOBEC FINANSOWANIA INWESTYCJI INFRASTRUKTURALNYCH
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
Ogólnokrajowa karta miejska
Sprawozdanie finansowe NoRiskNoFun. A. Sprawozdanie finansowe.
SEKTOR IT AKTYWIZATOREM SKUTECZNEJ KONKURENCJI BANKÓW SPÓŁDZIELCZYCH NA RYNKU BANKOWYM Jerzy Różyński Prezes Zarządu Krajowego Związku Banków Spółdzielczych.
1 Banki a wspieranie przedsiębiorczości Rola sektora bankowego w systemie absorpcji funduszy strukturalnych UE w latach Banki a wspieranie przedsiębiorczości.
Debata „20-lecie rynku finansowo-kapitałowego w Polsce”
Strategia przedsiębiorstwa
Nowa strategia MultiBanku: klienci zamożni i małe firmy
Wsparcie dla rozwoju technologii
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Ekonomika ochrony zdrowia (I)
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach.
Panel: „Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju usług płatniczych w Polsce – rozwój bankowości mobilnej, skutki obniżenia interchange fee” Prezentacja wprowadzająca.
– ściśle poufne, poufne, wewnętrzne, jawne –1 NFC – Spotkanie prasowe Warszawa, 29 maja 2013.
Agata Malczewska Komisja Europejska, DG do spraw Konkurencji KOMISJA EUROPEJSKA DG do spraw Konkurencji Sektor Finansowy 25 stycznia 2007, Wyniki dochodzenia.
Porozumienia w sprawie wspólnego ustalanie stawek krajowej opłaty interchange: postępowanie UOKiK Nikodem Szadkowski Departament Analiz Rynku UOKiK.
Oferta publiczna PKP Cargo. Podstawowe dane o emisji Istotne daty: 9-21 października - zapisy na akcje inwestorów indywidualnych 22 października - ustalenie.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
20 lat polskiej bankowości
PŁATNOŚCI BEZGOTÓWKOWE SĄ WYGODNE I BEZPIECZNE DLA KLIENTÓW
wyzwania i perspektywy rozwoju
Zapis prezentacji:

Strategia rozwoju systemu płatniczego w Polsce Adam Parfiniewicz 21 marca 2006 Warszawa

2 POLCARD w liczbach POLCARD - na rynku akceptacji kart Średnia wartość prowizji od akceptanta (%) Liczba terminali własnych POLCARDWartość transakcji w POLCARD Średnia wartość transakcji (PLN)

3 POLCARD w liczbach POLCARD - dostawca nowoczesnych rozwiązań dla banków Liczba bankomatów zarządzanych przez POLCARD 1591 Liczba transakcji KSR (PLN 000) Liczba kart personalizaowanych przez POLCARDLiczba kart zarządzanych przez POLCARD

4 Perspektywa rynku Polski rynek płatności bezgotówkowych w liczbach Polska jest nadal krajem szybkiego wzrostu – trend wartości transakcji od początku zachowuje liniowy charakter Od połowy lat 90. liczba kart przyrastała bardzo gwałtownie Od 2003r. wydawnictwo kart ma bardziej przemyślany charakter Od dwóch lat kart kredytowych przybywa znacznie szybciej niż innych Silny nacisk na rentowność terminali i poszczególnych kart Liczba akceptantów (000) Liczba wydanych kart (mln)Wartość transakcji kartami (PLN mln) Dane NBP,

5 Polska na tle regionu CEE Polski rynek płatności bezgotówkowych w liczbach Wartość transakcji kartami w krajach CEE Wartość transakcji kartami per capita Liczba terminali POS Średnia liczba transakcji na terminal POS

6 Większości przejęć w ciągu ostatnich 3 lat dokonały firmy amerykańskie - POLCARD (2003, Polska) - Muzo (2003, Czechy) - EPI (2005, Słowacja, Litwa, Łotwa) - APSS (2006, Austria) Dojrzała infrastruktura Wysokie koszty operacyjne Wymogi stawiane przez SEPA i nowe technologie Konflikt interesów między bankami - jako akcjonariuszami i klientami procesorów Relatywnie nieduży i rozdrobniony rynek wydawniczy Wysokie koszty wejścia na rynek - akceptacja kart wymaga dostarczenia POS Amerykanizacja europejskiego rynku kart Polska wciąż za mała dla dużych graczy Relatywna słabość procesorów europejskich Poszukiwanie skali – Nowe źródła wzrostu przychodów – Uzasadnienie kosztów infrastruktury Wzrost organiczny na bazie zmodyfikowanych produktów z polskiego rynku Uczestnictwo w procesach przejęcia Możliwości rozwoju poza Polską Perspektywa rynku europejskiego i CEE Zjawiska zachodzące w europejskim systemie płatniczym

7 Technologie chipowe Innowacje produktowe – Atrakcyjne formy kart (Print, Shape) – Nowe funkcjonalności związane z kartami Rozwiązania wspierające wykorzystaniekart (programy lojalnościowe) Lepsze wykorzystanie infrastruktury (billpayment, doładowania GSM) Zwiększenie innowacyjności Kierunki rozwoju polskiego rynku Trzy główne wyzwania stojące przed polskim rynkiem Przyspieszenie migracji EMV Poszukiwanie możliwości rozwoju pozaPolską w krajach starej Unii Nowoczesne systemy Niskie koszty Przystosowanie do funkcjonowania wwarunkach konkurencji Umocnienie pozycji Polski jako naturalnegolidera CEE Wykorzystanie możliwości SEPA Walka z gotówką jest dobra dla wszystkichuczestników rynku Docieranie do nowych segmentów Klientówi promowanie nowych zachowań Ludzie młodzi Walka o udział kart w wydatkach Nowa definicja rynku geograficznego:naszym rynkiem jest cała UE, ale dla nasPolska pozostanie jego centrum Zwiększanie skali rynku płatności

8 Katarzyna Zubrzycka Dyrektor Pionu Marketingu Dziękuję za uwagę Adam Parfiniewicz Prezes Zarządu POLCARD. Nowoczesne płatności. POLCARD. Nowoczesne rozwiązania dla banków.