Jak pisać pracę dyplomową?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak zrobić dobrą prezentację? autor: Piotr Kalita
Advertisements

Czy uważasz, że na I roku studiów licencjackich powinna być obowiązkowa indywidualna lektura grecka w oryginale?
Prezentacje multimedialne
uczyć się języka angielskiego
ABC nauczyciela przygotowującego uczniów do konkursu polonistycznego
Budowa i układ strony dokumentu
Jak zaprezentować swoją pracę
Bibliotekarz – odkrywca. Agenda Proces tworzenia informacji Indeksy wyszukiwawcze Budowa rekordu w Promaxie Zapytania.
SPOSOBY SPORZĄDZANIA NOTATEK
Slajd tytułowy Czcionka Verdana
PODSTAWY <HTML>
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
1 Prawo do udziału w życiu kulturalnym Autor: Patrycja Kowalczyk.
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
VI KONFERENCJA EWALUACYJNA
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
Jak sporządzać notatki?
Word to proste!.
JANUSZ KORCZAK ,,Dziecko chce być dobre
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Prezentacja PowerPoint’a
Korzystanie z literatury
Czytanie ze zrozumieniem
Planowanie czasu nauki, cele Spotkanie 2
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
Jak uczyć się skutecznie?
„Ortograffiti w mojej szkole”
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
Czasem się zastanawiam
ROZPRAWKA.
Moduł 5 Wyznaczanie ścieżki kariery. Na zakończenie tego modułu będziesz posiadał informacje odnośnie:  5.1 Rozpoznania swojego typu inteligencji  5.2.
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
Przygotowanie dobrej prezentacji
Język i styl Leszek J Chmielewski
Jak napisać dobry tekst?
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Czego oczekuje i co robi użytkownik ?. Projektowanie dobrego interfejsu zaczyna się od zrozumienia ludzi.
Metody sprawnego uczenia się.
Przygotowanie dobrej prezentacji
PAPKIN – KANDYDAT NA DZIENNIKARZA OPRACOWAŁA: Aneta Pyrgiel.
NOTATKI CO I JAK ?.
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Najczęściej popełniane błędy formalne w pracy dyplomowej
SCHEMAT INTERPRETACYJNY
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Erazma z Rotterdamu w Poznaniu Jak tworzymy prezentacje czyli kilka zasad, których należy przestrzegać Andrzej Gągało.
Przychodzi dziennikarz do redakcji. ...i myśli Albo tworzy!
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
Seminarium magisterskie. Formalności rok akademicki 2013/2014 dr Małgorzata Zięba.
 Zastanawiamy się nad tytułem, co on może oznaczać i na jaką tematykę wskazywać;  Analizujemy ilustracje ( Jeśli występują);  Wymieniamy propozycje.
1. Rozpocznij wyszukiwanie wpisując w googlach poszukiwany temat lub słowa klucze pokrewne temu tematowi 2. np. „historia hip-hopu” lub „subkultury młodzieżowe”
Dlaczego warto uczy ć si ę j ę zyków obcych?. 6 języków, których najczęściej się uczymy.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Pomysł na promocję książki.
Czytanie- kto teraz czyta?
WNIOSEK - definicja 1) TO, CO Z CZEGOŚ WYNIKA, WYNIK ROZUMOWANIA, KONKLUZJA; 2) TWIERDZENIE WYPROWADZONE Z INNYCH ZDAŃ UZNANYCH ZA PRAWDZIWE Słownik języka.
Dlaczego warto czytać książki?
Dlaczego warto czytać książki?
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Instrukcja wypełnienia aplikacji – przeczytaj proszę uważnie
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
JAK NAPISAĆ PETYCJĘ ?.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Educational Technology Today - Bell Teacher Training 2017
Zapis prezentacji:

Jak pisać pracę dyplomową? Materiał dla dyplomantów dr inż. Ewy Więcek-Janki

Sam ustal, jaka kolejność najbardziej Tobie odpowiada.

Etap.1Przemyślenie

Warto zadać sobie sześć podstawowych pytań dotyczących pisania.

Kim jest twój czytelnik? Często nie wiemy kim jest odbiorca. Dlaczego piszesz? Znajomość celu jest warunkiem dobrego pisania. Przekazanie informacji Poinstruowanie Omówienie i skomentowanie koncepcji Ocena propozycji Przekazanie zalecenia Zachęcenie do określonej strategii lub kierunku działania Coś innego

Sposobem na zapamiętanie przez odbiorcę głównego powodu Twojego celu pisania jest myślenie w kategoriach trzech kolorów: czerwony- oznacza przekazywanie informacji zielony- oznacza, że wysuwasz pomysły proponujesz coś niebieski- oznacza podejmowanie przez Ciebie decyzji

Gdzie i kiedy tekst zostanie przeczytany lub wykorzystany? Co napiszesz? do kogo piszesz? i dlaczego piszesz? Gdzie i kiedy tekst zostanie przeczytany lub wykorzystany? Jak najlepiej możesz przekazać swój tekst? Jaka jest odpowiednia forma Twojego tekstu? Tekst czy wizualizacja? Jakim językiem powinieneś się posługiwać? Układ strony- Podziel tak, żeby wyglądały zachęcająco dla czytelnika.

Etap. 2Robienie notatek

Notuj na kartce swoje myśli, propozycje, kluczowe słowa albo zdania. Są dwa główne sposoby robienia notatek: Metoda linearna- najprostszy sposób robienia notatek, który polega na wykazywaniu myśli od góry do dołu strony

Metoda ,,mapy myślowej”- zbieranie pojęć w formie umożliwiającym przywołanie szerszego zakresu pojęć.

Etap. 3 Planowanie

Jest to najtrudniejszy etap pisania Jest to najtrudniejszy etap pisania. Autor sam musi opracować strukturę tekstu. Struktury ustalone z góry- np. sprawozdanie z wizyty

Podsumowanie- krótki tekst przedstawiający główne zagadnienia każdego rozdziału dłuższego sprawozdania. Wprowadzenie i tło-krótki tekst, informujący czytelnika, czego dokument dotyczy i jaki jest jego cel. Zakończenie- Jest podsumowaniem koncepcji, faktów, wniosków i osądów zawartych w treści sprawozdania. Zalecenia- wnioski i działania na przyszłość.

Wykresy przepływu- logiczna i zwarta struktura tekstu. Istnieją trzy sposoby wykresu przepływu. a) od końca do początku b) od początku do końca c) rozpoczynanie od istoty sprawy

Etap. 4 Pisanie

Czwarty krok który stwarza najwięcej trudności Czwarty krok który stwarza najwięcej trudności. Nawet po opracowaniu dobrej, logicznej struktury możesz nadal nie wiedzieć, jak zacząć pisać. Oto dwa przykłady które mogą ci ułatwić rozwiązanie problemu. Zacznij od pisania tych fragmentów, które uważasz za najłatwiejsze. Po prostu zacznij pisać dzięki czemu szybciej przychodzą ciekawe myśli do głowy. PS. Nie używaj sztucznego języka którego po przeczytaniu sam nie rozumiesz.

Pisz w sposób podobny do tego, jak mówisz- język naturalny staje się prostszy do zrozumienia. Pisanie zdań i akapitów- nie pisz długich zdań i akapitów. Nagłówki są przydatne- ożyw nagłówki, nie odstraszaj czytelnika!!! Sprawdzaj gramatykę i ortografię- błędy mogą irytować.

Etap 5. Redagowanie

Redaguj- czytelnik szybko to dostrzeże!!! Błędy Nielogiczne struktury Nieporządny układ edytorski Redaguj- czytelnik szybko to dostrzeże!!! Przy redagowaniu należy zwracać uwagę na: -Czy treść odpowiada twoim zamierzeniom? -Czy ma poprawną i logiczną strukturę? -Jak się czyta tekst? -Czy występują błędy gramatyczne i ortograficzne? -Jak tekst wygląda?

Etap. 6 korekta

Po poprawieniu kopii tekstu wydrukuj ostateczną wersje i zrób jej korektę na papierze, aby wyszukać wszelkie drobne błędy, które mogłeś przeoczyć w trakcie redagowania.