„Wszelka praca wykonywana z zamiłowaniem jest szczęściem,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
mgr Nina Kaczmarek mgr Małgorzata Kwaśnik
Advertisements

Księgozbiór Biblioteki Wydziału Filologicznego Gromadzony jest w celu zaspokojenia potrzeb naukowo- dydaktycznych pracowników i studentów Instytutów:
Vademecum zawodu - „Nauczyciel”.
Prezentacja Organizacja informacji o zasobach w katalogu komputerowym
Psycholog szkolny.
Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Armii Krajowej w Bielsku-Białej
Normy praktyki zawodowej
Wyszukiwanie informacji
TRANSFORMACJA ZAWODOWA NAUCZYCIELA BIBLIOTEKARZA
Główne cele i zadania Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Kielcach określa Statut zatwierdzony decyzją Zarządu Województwa Świętokrzyskiego i Świętokrzyskiego.
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Biblioteka jako szkolne centrum informacji multimedialnej jest miejscem gromadzenia i udostępniania różnych materiałów/mediów dydaktycznych uczniom, ich.
BIBLIOTEKA Miejsce gdzie tworzone są informacje Od tysiącleci ludzie gromadzili książki tworząc bogate biblioteki. Upowszechnienie i możliwość dostępu.
Zespołu Szkół nr 1 w Zakrzówku
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
BIBLIOTEKA Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Tyczynie.
Biblioteka Miejskiego Zespołu Szkół nr 4 im
ODDZIAŁ INFORMACJI NAUKOWEJ
Biblioteka Centrum Myśli Jana Pawła II Biblioteka jest instytucją, która samym swoim istnieniem świadczy o rozwoju kultury. Jest ona bowiem skarbnicą piśmiennictwa,
Kodeks 2.0 Zespół Szkół im. Aleksandra Fredry w Odrzykoniu.
Biblioteka szkolna Zespołu Szkół Nr1 im. Tadeusza Kościuszki w Lubiczu
Agnieszka Leszyńska cBN POLONA
Biblioteka jako trzecie miejsce
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie.
Technik Hotelarstwa Cechy człowieka, pożądane w pracy hotelarza pięknie ilustrują słowa Janusza Korczaka: ,,Być człowiekiem znaczy posiadać kryształową.
Multimedialne centrum informacji
Gimnazjum Nr 1 im. Orląt Przemyskich w Przemyślu.
Prezentacja projektu „OBYCIE UMILA ŻYCIE”
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
BIBLIOTEKA GIMNAZJUM NR 10
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie Biblioteka szkolna.
Wypożyczalnia Kto czyta, nie błądzi.
Witamy w bibliotece Zespołu Szkół Nr 35 w Warszawie Zapraszamy do obejrzenia prezentacji naszej oferty.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Droga poszukiwań informacji na dany temat oprac. M. Tofil Napisanie referatu, przygotowanie maturalnej prezentacji, wymaga zgromadzenia odpowiedniej ilości.
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
1. CZYTELNIK. OBSŁUGA CZYTELNIKA 1937 Czytelnictwo W Encyklopedii staropolskiej (1937) występuje hasło “czytelnictwo”( nie ma hasła “czytelnik”), opisane.
WYBÓR ZAWODOWY GIMNAZJALISTY
PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA w PILE BIBLIOTEKA GŁÓWNA.
Konsorcja a polityka gromadzenia czasopism w bibliotekach Jolanta Stępniak Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie.
Nowe trudności i nowe wyzwania dla bibliotek Jacek Przygodzki Politechnika Warszawska Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa Instytut Techniki Cieplnej.
Zapraszam do biblioteki
Dr Artur Jazdon Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu Problematyka organizacji zasobów w nowoczesnej bibliotece akademickiej.
Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 2 w Iławie CZYTANIE KSIĄŻEK W BIBLIOTECE SZKOLNEJ.
Gromadzenie informacji
KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ
Lilla Kołodziejczyk PBW w Warszawie 1 Warsztat pracy innowacyjnego bibliotekarza
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA w Katowicach, Filia w BYTOMIU.
Etyka Patrycja Zalewska.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Dobra praktyka w ZSO nr 16 rok szk.2016/2017
BIBLIOTEKA GIMNAZJUM NR 10
Chciałybyśmy, aby nasza biblioteka była bliżej ucznia...
METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE
Miejska Biblioteka Publiczna w Szczecinie w liczbach
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Biblioteka – dobre miejsce dla człowieka
Warsztat informacyjny Biblioteki Szkolnej Zespołu Szkół w Gogołowej
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

„Wszelka praca wykonywana z zamiłowaniem jest szczęściem, ale gdy do pracy włączy się miłość, wtedy nie ma nic szczęśliwszego na świecie” Andre Maurois  

NAUCZYCIELA BIBLIOTEKARZA ETYKA ZAWODOWA NAUCZYCIELA BIBLIOTEKARZA A ZASADY SAVOIR - VIVRE  

ETYKA Etyka: to nauka zajmująca się praktycznym postępowaniem człowieka, jego odniesieniem do dobra, a także takimi zagadnieniami jak: powinność moralna, sumienie. Koncentruje się głównie na wartościach moralnych naszego postępowania.

Już Adam Mickiewicz w „Panu Tadeuszu” pisał: „Grzeczność nie jest nauką łatwą ani małą. Niełatwą, bo nie na tem kończy się, jak nogą Zręcznie wierzgnąć, z uśmiechem witać lada kogo, Bo taka grzeczność modna zda się kupiecką, Ale nie staropolska, ale nie szlachecka”...

SAVOIR-VIVRE Savoir –vivre: czyli, tłumacząc z języka francuskiego, umiejętność dobrego zachowania, postępowania w życiu i radzenia sobie w różnych złożonych sytuacjach. Najogólniej można stwierdzić, że zasady savoir – vivre to: uśmiech, życzliwość, punktualność, dyskrecja oraz lojalność.

Rodzaje etyki

Etyka gromadzenia i uzupełniania zbiorów: obejmuje zagadnienia odpowiedzialności moralnej bibliotekarzy za staranne kompletowanie materiałów bibliotecznych, zgodnie z profilem biblioteki i potrzebami czytelników.

Etyka opracowania zbiorów: oznacza konieczność szybkiego i dogodnego ujawniania czytelnikom zawartości księgozbioru.

Etyka przechowywania dokumentów: powierzonych bibliotece do dalszego przekazywania, polegającą na właściwym rozmieszczeniu zbiorów, przygotowaniu ich do przetrwania przez wiele lat oraz zabezpieczeniu przed zniszczeniem lub uszkodzeniem.

Etyka udostępniania zbiorów: polega na stworzeniu czytelnikom korzystnych warunków do czytania w bibliotece i poza nią oraz zapewnienie: a) jednakowych możliwości dostępu do książek np. poprzez zapobieganie przetrzymywania ich i możliwość szybkiego zamawiania; b) prawidłowego funkcjonowania wypożyczeń międzybibliotecznych; c) odpowiedniego zaopatrzenia w księgozbiory podręczne oraz duży wybór czasopism fachowych i bieżących; d) sprawnej i życzliwej obsługi; e) kompletnego poradnictwa na zadawalającym poziomie.

Etyka informacji naukowej: wymaga od bibliotekarzy wysokiego poziomu własnej wiedzy, orientacji w piśmiennictwie niemal z każdej dziedziny oraz dbałość o warsztat bibliograficzno – informacyjny w formie tradycyjnej i komputerowej.

Dobry biblitekarz powinien ...

kulturą osobistą, klasą, jak również łatwością w nawiązywaniu    Wyróżniać się wysokim poziomem etycznym, kulturą osobistą, klasą, jak również łatwością w nawiązywaniu kontaktów, pogodnym usposobieniem,    Dążyć do mistrzostwa w zawodzie doskonaląc swój warsztat pracy, stale się dokształcając,

Aktywnie uczestniczyć w życiu kulturalnym biblioteki oraz szkoły,    Być dokładnym, systematycznym, zorganizowanym, otwartym na innowacje i eksperymenty,

Przejawiać dużą aktywność i inicjatywę w realizowaniu Dbać o funkcjonalność, estetykę, porządek,     Przejawiać dużą aktywność i inicjatywę w realizowaniu powierzonych zadań,

Dobrze znać swoje zbiory, dbać o ich jakość, odpowiednie wykorzystanie, konserwację,      Cieszyć się zaufaniem uczniów, spełniając rolę powiernika,

Pomagać w rozwiązywaniu problemów, służyć dobrą radą, Troszczyć się o rangę biblioteki w swoim środowisku, wysoki standard jej wyposażenia, Zaspokajać potrzeby czytelników podporządkowując im wszystkie swoje zawodowe poczynania i przedsięwzięcia.

Alina Grabna Gimnazjum nr 5 im. M.Reja w Częstochowie Opracowała: Alina Grabna Gimnazjum nr 5 im. M.Reja w Częstochowie