Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
RAPORT.
D-Link Technology Trend sprzęt komputerowy i internet w gospodarstwach domowych Wyniki badania.
1 Opinie i preferencje polityczne przedsiębiorców Raport z ilościowych badań telefonicznych Sopot, październik 2006.
Analiza konkurencji: Przedsiębiorstwa powinny regularnie prowadzić analizę konkurencji, aby ustalić własne słabe i mocne strony w porównaniu z z najważniejszymi.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Struktura zatrudnienia w przedsiębiorstwach
Badanie opinii i postaw członków Konfederacji Pracodawców Prywatnych LEWIATAN na temat aktualnej sytuacji w Polsce Wrzesień 2007 RAPORT PRZYGOTOWANY DLA.
Mali i średni przedsiębiorcy – jak chcą się rozwijać. Nowoczesny, ale odtwórczy model biznesowy. Warszawa, 20 czerwca 2011 r. Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.
Tomasz Kierzkowski Szanse rozwoju przedsiębiorczości związane z funduszami pomocowymi po akcesji Warszawa, 8 grudnia 2003.
Kobiety w biznesie dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
ul. Dąbrowskiego 40 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Ul. Gdyńska 31/33 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Wsparcie w zakresie efektywnego zarządzania własnością intelektualną w przedsiębiorstwie Własność intelektualna jako narzędzie zwiększania innowacyjności.
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Sieci oparte na architekturze Internetu
W kwietniu 2012r. Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami przeprowadziło badanie CATI w związku z Rankingiem MBA. Badanie zostało przeprowadzone na.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego 1 17 października 2008 r. Anna Dobrowolska Dyrektor Departamentu Funduszy Europejskich Efekty SPO WKP –rola Ministerstwa.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Opinie przedsiębiorców na temat wprowadzenia euro
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
Program pilotażowy w województwie kujawsko-pomorskim PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA I EFEKTY REALIZACJI PROGRAMU Michał Majcherek - Kierownik Projektu Pracodawcy.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Krok po kroku… …do WŁASNEJ FIRMY Zakładanie działalności gospodarczej
Istota konkurencji w internecie …
Problemy wychowawcze dzieci
Kluczowe czynniki sukcesu
Opieka rodzicielska Wyniki badania dla Fundacji Rodzin Adopcyjnych.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Kapitał dla innowacyjnych i ryzykownych Czego oczekują inwestorzy od innowacyjnych przedsiębiorców? Barbara Nowakowska Polskie Stowarzyszenie Inwestorów.
Nowa strategia MultiBanku: klienci zamożni i małe firmy
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Analiza kluczowych czynników sukcesu
EKOCONSULTANT ● Zarządzanie ● Księgowość ● Fundusze UE.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Europejski Kongres Gospodarczy Katowice, 31 maja - 2 czerwca 2010 Gospodarka w czasie kryzysu - mechanizmy wspierania przedsiębiorców.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach.
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015.
1 Znajomość prawa ochrony konkurencji i zasad przydzielania pomocy publicznej wśród polskich przedsiębiorców. Badanie zrealizowane dla Urzędu Ochrony Konkurencji.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza Data badania: II półrocze 2015.
Kowalski S.A. Oferta telekomunikacyjna. Wstęp Firma TELE jest firmą działającą na polskim rynku od 2013 roku Zajmujemy się usługami telekomunikacyjnymi.
Internet jako źródło zleceń dla firm - raport Synergian.p Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu.
Firmy globalne.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Zarządzanie międzynarodowe
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:

Informacje o badaniu NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE Badanie Small Business DNA zrealizowane zostało przez 4P research mix w współpracy z firmą ICTAS. Celem projektu jest comiesięczny pomiar koniunktury wśród przedstawicieli Small Businessu i identyfikacja najważniejszych problemów z jakimi się borykają METODA CAWI: wywiady realizowane przez Internet (Computer Assisted Web Interviewing) BADANA POPULACJA Losowa próba mikro i małych przedsiębiorstw zatrudniających od 0 do 49 osób z terenu całej Polski Respondenci to osoby prowadzące działalność gospodarczą, właściciele i współwłaściciele firm, prezesi, członkowie zarządu oraz dyrektorzy generalni i zarządzający Przedsiębiorcy zapraszani byli do badania poprzez wiadomości rozsyłane pocztą elektroniczną oraz linki znajdujące się na stronach poświęconych przedsiębiorczości WIELKOŚĆ PRÓBY N=500 CZAS REALIZACJI Październik 2010 Small Business DNA – otoczenie i strategia – raport ICTAS

Czy Pana/Pani zdaniem prowadzenie przedsiębiorstwa w dzisiejszych czasach jest łatwe, czy trudne? Prowadzenie firmy w dzisiejszych czasach to ciężki kawałek chleba – blisko 80% przedsiębiorców small bizness twierdzi, że jest ono trudne lub bardzo trudne. Jednie niespełna co piąty uważa to z coś łatwego. Small Business DNA – otoczenie i strategia – raport ICTAS

Proszę wskazać trzy najważniejsze kryteria, którymi kierują się klienci w relacji z Firmą: Klienci small buisienss kierują się przede wszystkim ceną, aż 72% przedsiębiorców uważa, że to najważniejsze kryterium dla ich klientów, nieco mniej bo 68% uważa, że najważniejsza dla klientów jest jakość realizacji. Small Business DNA – otoczenie i strategia – raport ICTAS

Proszę powiedzieć, kim są główni konkurenci Firmy: Główna konkurencja dla firm small biznes to firmy polskie działające na rynkach regionalnych – z taką konkurencją ma do czynienia 59% firm, co trzecia firma konkuruje z przedsiębiorstwami ogólnopolskimi, a co czwarta (24%) z szarą strefą. Rzadziej small biznes konkuruje z firmami zagranicznymi – 18% przypadków. Small Business DNA – otoczenie i strategia – raport ICTAS

Proszę określić liczbę głównych konkurentów Firmy. Small biznes działa na rynku wysoce konkurencyjnym – blisko polowa przedsiębiorców rywalizuje z przeszło 10 poważnymi konkurentami, w tym 33% twierdzi, że tych najpoważniejszych konkurentów ma ponad 20. Jedynie co piąta firma rywalizuje z 2-4 poważnymi konkurentami, a 2% działa w komfortowej sytuacji braku konkurencji.

Czy Firma posiada dokument opisujący strategię rozwoju na najbliższe lata? 3 lata średni okres jaki obejmuje strategia Small biznes nie przykłada wagi do strategii rozwoju, działając raczej intuicyjnie. Jedynie 12% firm posiada dokument opisujący strategię rozwoju firmy na najbliższe lata.. Small Business DNA – otoczenie i strategia – raport ICTAS

Czy głównym elementem strategii jest atrakcyjna cena? Wprawdzie klienci small biznes jako główne kryterium wyboru uważają cenę, jednak jedynie co piąta firma small biznes twierdzi, że głównym elementem stategii jest atrakcyjna cena. Small Business DNA – otoczenie i strategia – raport ICTAS

Jakie znaczenie w działaniach Firmy ma: Przedsiębiorcy small biznes za kluczowe w działaniach swojej firmy uważają optymalizację funkcjonowania firmy na wielu wymiarach - 75% za kluczowe uznało poprawę jakości produktów/uslug, 48% - lepsze wykorzystanie umiejętności pracowników, 39% obniżanie kosztów i cen, 31% zwiększanie możliwości produkcyjnych. Drugim rodzajem strategii sa działania ekspansywne – wprowadzanie nowych produktów/usług – 53%, ekspansja na nowych rynkach – 30%

Michał Berezowski – Kontakt