5 lat Programu eTwinning w Polsce

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program eTwinning.
Advertisements

Co to jest Pulpit eTwinning?
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i narzędzia.
Kurs internetowy „Jak uczestniczyć w programie eTwinning?”
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Ogólnopolska konferencja Programu eTwinning dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie Warszawa, 18 marca 2011 r.
Konferencja dla dyrektorów szkół Program eTwinning Warszawa 10 listopada 2010 r.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wpływ Programu eTwinning na rozwój zawodowy nauczyciela
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
ETwinning- w naszej szkole opr. A. Rolicz. Istota eTwinning eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych.
Wie das Land, so die Schule. Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Program eTwinning a rozwój zawodowy nauczyciela
Program eTwinning w warsztacie nauczyciela Kraków, 17 stycznia 2012 r.
Program eTwinning w warsztacie nauczyciela Warszawa, 16 marca 2012 r.
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i rejestracja.
Program eTwinning dla nauczycieli bibliotekarzy Warszawa, 27 października 2008 r.
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Przedszkole w edukacyjnych programach współpracy europejskiej Program eTwinning Warszawa 22 października 2010 r.
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
SCHOLARIS Scholaris, czyli Internetowe Centrum Zasobów Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej, to dostępny publicznie i bezpłatny portal zawierający.
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 jako przykład wykorzystania MCI opr. Ewa Łopatka.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Założenia programu eTwinning Zasady uczestnictwa
Wpływ programu eTwinning na rozwój zawodowy nauczyciela Udział w seminarium kontaktowym „Biodiversity in eTwinning projects” Grecja, listopada 2011.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja wspomagania szkół
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ETwinning Europejskie Partnerstwo Szkół. Czym jest „eTwinning”? Jest to jeden z programów realizowanych przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji – FRSE.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program eTwinning Program eTwinning Narodowe Biuro Kontaktowe Programu eTwinning Zamość, 22 listopada 2013.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
DYREKTORZY SZKÓŁ W eTWINNING Warszawa, 18 XI 2011.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Program eTwinning Poznań, marca 2017.
Programowanie z eTwinning
Program eTwinning Legnica, maja 2017.
Programowanie z eTwinning
SEMINARIUM SZKOLENIOWO-KONTAKTOWE
Tygodnie eTwinning od 1 do 31 października 2009 r.
Programowanie z eTwinning
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
portal społecznościowy nauczycieli
Zapis prezentacji:

5 lat Programu eTwinning w Polsce

Na czym polega eTwinning? Łączenie i współpraca bliźniaczych przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych i promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli.

Kto może wziąć udział w programie? Szkoły krajów Unii Europejskiej, Norwegii, Islandii, Turcji, Chorwacji, Macedonii Przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne (przedział wiekowy uczniów 3-19 lat) Nauczyciele wszystkich przedmiotów, uczniowie, dyrektorzy szkół, bibliotekarze i inni pracownicy szkoły;

Szczegółowe aspekty dotyczące uczestnictwa w Programie eTwinning Działania oparte na motywacji i entuzjazmie nauczycieli i uczniów (brak finansowania z KE); Pedagogiczne wykorzystanie istniejącej już bazy technicznej ICT (pracowni komputerowych i Szkolnego Multimedialnego Centrum Informacji nie tylko na lekcjach informatyki); Szukanie szkoły partnerskiej do długotrwałej współpracy na początek wystarczy wymiana informacji o sobie i wspólnych zainteresowaniach; Odniesienie do innych programów unijnych; Wkomponowanie w realizowany program nauczania; Tworzenie zespołów nauczycieli: przedmiotowiec, nauczyciel języka obcego, informatyk.

3 najważniejsze cechy projektów eTwinning Wykorzystywanie technologii ICT: komputera, Internetu, oprogramowania, aparatu cyfrowego, kamery czyli narzędzi akceptowanych przez uczniów i wzbudzających ich entuzjazm; Języki obce wykorzystane do bezpośredniej komunikacji ze szkołą partnerską – zastosowanie języka obcego w praktyce wywołuje radość uczniów i zwiększa ich motywację do nauki; 3. Temat projektu związany z podstawami programowymi przedmiotów nauczanych w szkole.

Zalety projektów eTwinning: eTwinning jest dla wszystkich! Minimum wymagań: komputer, dostęp do Internetu i dobre chęci! Brak zbędnych formalności i skomplikowanych procedur Realizacja projektu nie wymaga nakładów finansowych - bezpłatny dostęp do platformy i narzędzi służących realizacji projektu Bezpieczny Internet Jedna szkoła - kilka projektów Każdy nauczyciel może posiadać własne, indywidualne konto Jeden nauczyciel - kilka projektów Rejestracja placówki nie zobowiązuje do nawiązania współpracy

Rejestracja w programie Aby mieć możliwość współpracy z europejskimi szkołami w ramach programu eTwinning należy się zarejestrować na portalu www.etwinning.net lub skorzystać z odnośnika ze strony www.etwinning.pl.

Elastyczność eTwinningu - czas trwania projektu - Nauczyciel sam decyduje o czasie trwania projektu i terminie jego rozpoczęcia tematyka projektu – nauczany przedmiot, poziom szkoły, zainteresowania nauczyciela i uczniów ilość partnerów w projekcie - jedną szkołą partnerską lub więcej - działania podczas projektu mogą ewoluować (poruszać nowe tematy, trwać dłużej bądź krócej niż założono, rozszerzać się na nowych partnerów). - możliwości wykorzystania: gotowych zestawów projektów, modułów edukacyjnych

Gotowe zestawy projektów Zawierają konkretne pomysły, jak zrealizować projekt współpracy europejskiej. Zestawy eTwinning mogą być wykorzystane w wersji, w jakiej są podane lub można je zaadoptować do swojego kontekstu edukacyjnego. Każdy zestaw odnosi się do określonego tematu i zawiera informacje dotyczące: - grupy docelowej, - celów, - pedagogicznej wartości przeprowadzanych zadań, - zawiera dodatkowe opcje i linki do podobnych stron.

Moduły edukacyjne Moduły eTwinning to krótkie zadania, które można włączyć w każdy typ projektu eTwinning, niezależnie od tematu. Moduły: - stanowią ciekawy sposób na rozpoczęcie projektu, przynoszą coś nowego w trakcie, mogą stanowić narzędzie ewaluacyjne.

Przykładowe formy projektów Krótki tygodniowy projekt może skupić się na konkretnym temacie z programu nauczania; Projekt trzymiesięczny, podczas którego uczniowie nauczą się tworzyć podstawową stronę internetową i przedstawiać informacje w języku obcym; Projekt całoroczny dotyczący np. historii Europy, matematyki, sztuki, który stanowi część programu nauczania;

Korzyści z udziału w programie Dla uczniów: Zwiększenie kompetencji językowych Podniesienie umiejętności związanych z wykorzystywaniem nowych technologii Pogłębianie znajomości realiów krajów europejskich Dla nauczycieli: Zwiększenie umiejętności stosowania ICT Poznanie systemów edukacyjnych innych państw Wymiana doświadczeń i materiałów pedagogicznych Dla szkoły: Wzbogacenie oferty edukacyjnej Wzbogacenie tradycyjnych metod nauczania Nowa forma promocji szkoły

Regionalni przedstawiciele Koordynatorzy Ambasadorzy Promotorzy Trenerzy

Kurs internetowy eTwinning „Jak uczestniczyć w programie eTwinning?”

O kursie: Kurs jest bezpłatny i trwa 10 tygodni. Szkolenie przebiega na platformie http://moodle.etwinning.pl, gdzie umieszczane są wszystkie materiały. Podczas kursu wykorzystywane są różne środki przekazu: tekst, grafika, multimedia, audio i wideo. Uczestnictwo w nim przygotowuje nauczycieli do pracy nad własnym projektem. Zalety szkolenia: możliwość dopasowania miejsca i czasu nauki do indywidualnych potrzeb, wykorzystanie najnowszych technologii oraz różnych środków przekazu, w szczególności platformy edukacyjnej Moodle, bieżące wsparcie doświadczonego trenera, możliwość nawiązania kontaktów i wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami. Kto się może zgłosić? Nauczyciel dowolnego przedmiotu zainteresowany współpracą ze szkołami europejskimi i realizacją projektu w ramach programu eTwinning.

Program kursu 1. Budowanie społeczności internetowej. 2. Cele i zasady programu; Moja szkoła w eTwinning. 3. Portal eTwinning. 4. Poszukiwanie partnerów do projektu; eTwinning w mojej szkole. 5. Narzędzia standardowe. 6. Narzędzia komunikacyjne. 7. Zasady przygotowania projektu. 8. TwinSpace – przestrzeń do pracy nad projektem. 9. Ewaluacja. 10. Podsumowanie.

http://moodle.etwinning.pl

Zadania Narodowego Biura Kontaktowego Programu eTwinning (NSS): Działania informacyjno-promocyjne Organizacja konferencje regionalnych i warsztatów szkoleniowych Portal eTwinning www.etwinning.pl Helpdesk etwinning@frse.org.pl Wspomaganie działań szkół Monitoring jakości zgłaszanych projektów Zbieranie przykładów dobrej praktyki, ich publikacja i dystrybucja Współpraca z istniejącymi już sieciami i inicjatywami oraz instytucjami: MEN, MSWiA, MKiDN, CODN, promotorzy COMENIUS’a, Interklasa, Scholaris etc

www.etwinning.pl Rejestracja „krok po kroku” Nasi przedstawiciele Publikacje Logo Aktualności Konkursy i Odznaki Jakości Ciekawe projekty Doskonalenie nauczycieli: Konferencje promocyjne Warsztaty europejskie Kursy internetowe Seminaria kontaktowe Statystyki www.etwinning.pl

5 lat Programu eTwinnning w statystykach

Rozwój Zawodowy Nauczyciela w eTwinning Tematyczne konferencje ogólnopolskie Doroczna ogólnopolska konferencja Programu Seminaria kontaktowe Warsztaty Rozwoju Zawodowego Rocznie ok.100 różnych warsztatów i konferencji w regionach - 3130 uczestników/2009 Kursy online (60 grup) -1200 uczestników/2009

Kraje z którymi współpracują polskie szkoły

Poziom edukacji i wiek uczniów Źródło: europejska baza danych eTwinning – NSS Desktop.

Języki komunikacji w projektach polskich szkół Źródło: europejska baza danych eTwinning – NSS Desktop.

Przedmioty w ramach projektów eTwinning

Technika wykorzystywana w projektach eTwinning Źródło: europejska baza danych eTwinning – NSS Desktop.

Ilość zarejestrowanych szkół i projektów w krajach europejskich Źródło: europejski portal www.etwinning.net

w województwie łódzkim eTwinning w województwie łódzkim

Laureaci konkursu „Nasz projekt eTwinning” II edycja - 2006 Kategoria wiekowa 13 – 15 lat I miejsce – projekt „Sąsiedzi przyjaciele” Gimnazjum nr 1 im. J. Kochanowskiego w Koluszkach Koordynator: Urszula Chachulska-Tomaszczak

Tydzień eTwinning 2007 Kategoria „Szkoły Podstawowe” II miejsce – Szkoła Podstawowa nr 9 w Sieradzu Koordynator: Magdalena Juchner

Laureaci konkursu „Nasz projekt eTwinning” III edycja – 2007 Kategoria wiekowa 13-15 lat Wyróżnienie za projekt „European citizens in my city, the citizens of my city in Europe” Gimnazjum nr 24 w Łodzi Koordynator: Beata Firkowska

Laureaci konkursu „Nasz projekt eTwinning” IV edycja – 2008 Kategoria wiekowa 13-15 lat II miejsce za projekt „Wspólne niebo nad Europą” Gimnazjum w Rogowie Koordynator: Tamara Strefnel

eTwinning po francusku – II edycja 2008 III miejsce za projekt „La France du loin” Publiczne Gimnazjum nr 28 w Łodzi Koordynator: Beata Pośpiech

Finał konkursu europejskiego 2009 Kategoria wiekowa 12 – 15 lat Projekt: „Mind the Gap” Publiczne Gimnazjum nr 7 w Łodzi Koordynator: Magdalena Pakulska

Konkurs dla nauczycieli fizyki – III edycja 2009 Wyróżnienie za projekt „Physic is fun” I Liceum Ogólnokształcące w Radomsku Koordynator: Gabriela Chruścińska

Konkurs „eTwinning w szkolnej bibliotece - 2009 Wyróżnienie za projekt „A small list o best-selling books” Gimnazjum nr 3 w Sieradzu Koordynator: Irena Pierzakowska

Szkoły i projekty w województwie łódzkim

Krajowe Odznaki Jakości

Europejskie Odznaki Jakości

Więcej informacji na stronach: Dziękuję za uwagę Monika Regulska mregulska@frse.org.pl Więcej informacji na stronach: www.etwinning.pl www.etwinning.net