Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Advertisements

System Podatkowy w Polsce
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
SYSTEM PODATKOWY W POLSCE
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
1.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Marzenia o podatkach Projekt przedmiotowy z matematyki realizowany w kl.1 g Gimnazjum im. Macieja Rataja w Żmigrodzie Koordynator projektu: Nauczyciel.
Marzenia o podatkach WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
PROCENTOWY ZAWRÓT GŁOWY
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: 96/20 MP GR 2
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Problemy rynku pracy..
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Nazwa szkoły: Gimnazjum Publiczne im. Janusza Korczaka w Miłoradzu
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Prezentacja uczniowskiej grupy projektowej
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
PODATKI Opracowała: Barbara Kawa. DOCHÓD BRUTTO CZY NETTO… CZYLI ILE ZARABIAMY? DOCHODY BRUTTO DOCHÓD NETTO OBOWIĄZKOWE SKŁDKI (na ubezpieczenie emerytalne,
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia) Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum w Dubinach ID grupy: 96_17_p_g1 Opiekun: Ewa Gierasimiuk Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: Fiskusa nie oszukasz Semestr/rok szkolny: IV, 2011/2012

Cel główny projektu : Celem głównym realizowanego tematu projektowego jest kształtowanie umiejętności obliczania podatków i przydatności umiejętności stosowania obliczeń procentowych w codzienności.

Cele szczegółowe : Uczniowie poznają podstawowe pojęcia, takie jak: system fiskalny, podatek, marża, VAT, PIT, CIT, akcyza, cena netto i brutto, ceny hurtowe i detaliczne. Poznają historię polskiego systemu podatkowego, ich rodzaje /np. dziesięcina, myto, podymne/ i sposoby pobierania. Opracują i rozwiążą zadania dotyczące podatków korzystając z programów komputerowych /Excel/. Poznają zasady obliczania poszczególnych rodzajów podatków.

Cele szczegółowe c.d. : Poszerzą wiedzę dotyczącą praktycznego zastosowania obliczania procentów. Przygotują i przeprowadzą debatę na temat „Dlaczego należy płacić podatki?” Przygotują i przedstawią prezentacje multimedialne opracowane w grupach.

Opis działań zespołu: Uczniowie zdobyli umiejętność wykonywania obliczeń procentowych i stosowania ich w życiu. Uczestnicy projektu opracowali wybrane przez siebie zadania wykorzystując różne źródła informacji, m.in. prasę, internet, wywiady z pracownikami Urzędu Skarbowego, Urzędu Gminy i biura rachunkowego. Przeanalizowali podstawowe druki ZUS i US oraz przykładowe rozliczenie podatkowe. Korzystali z programu do rozliczeń podatkowych na www.podatki.pl . Efektem pracy uczniów są prezentacje multimedialne, krzyżówki, quizy, wykresy, diagramy oraz przeprowadzona przez uczniów debata na forum szkoły.

Opis działań c.d. : Uczniowie zostali podzieleni na kilka zespołów. Każda grupa odpowiadała za przygotowanie części projektu, którą przedstawili w formie prezentacji multimedialnej. Grupa I – opracowała historię podatków Grupa II – podatek obrotowy Grupa III – podatek dochodowy, PiT-y Grupa IV – podatki w mojej gminie Grupa V – podatki w innych krajach i regulacje prawne

Działania grupy i : Uczniowie zebrali informacje na temat historii podatków w Polsce. Starali się zebrać odpowiedzi na pytania: Co to jest podatek? Kto wprowadził podatki jak pierwszy? Jakie rodzaje podatków stosowano w dawnej Polsce? Dlaczego i po co płacimy podatki? Na co się je wydaje?

Działania grupy I : Grupa przygotowała prezentację multimedialną na temat podatków w Polsce – dawniej i dziś.

Działania grupy II : Praca w grupie Uczniowie zgromadzili informacje na temat podatku obrotowego. Sprawdzili gdzie go można znaleźć i w jakiej wysokości występuje? Przeanalizowali paragony z kas fiskalnych i faktury za zakupy, których dokonali? Szukali odpowiedzi na pytania: Co to jest marża, akcyza, VAT? Co to są ceny netto, brutto, detaliczne i hurtowe? Jak zmienia się cena towaru na drodze od producenta do konsumenta?

Działania grupy III: Uczniowie zebrali informacje na temat podatku dochodowego. Przeanalizowali przykładowe zeznanie podatkowe. Sporządzili wnioski. Próbowali odpowiedzieć na pytania: - Czym jest PIT ? Kiedy wypełnia się zeznanie podatkowe? Jakie odliczenia przysługują i komu? Jakie zmiany bym wprowadził, gdybym był ministrem finansów?

Działania grupy III :

Działania grupy IV: Uczniowie przeanalizowali stronę internetową naszego Urzędu Gminy w Hajnówce w poszukiwaniu informacji na temat rodzajów i wysokości podatków , jakie jej mieszkańcy płacą. Starali się odpowiedzieć na pytania: Jakie podatki płacą mieszkańcy naszej gminy? Jakie podatki dla gminy i w jakiej wysokości płacą nasi rodzice? Również przygotowali propozycje zmian, jakie chcieliby wprowadzić w podatkach lokalnych?

Działania grupy V : Uczniowie za pomocą przeglądarki internetowej odszukali informacje na temat podatków obowiązujących w UE, ich rodzajach i wysokości. Próbowali odpowiedzieć na pytania: Jakie podatki płacą inne kraje? Gdzie są tzw. „raje podatkowe” ? W jakim kraju chciałbym zamieszkać ze względu na obowiązujący system podatkowy?

Działania grupy V: Korzystaliśmy z danych zamieszczonych w internecie, aby porównać dochody, wydatki i wysokość podatków w różnych krajach.

Narzędzia i programy komputerowe , z których korzystaliśmy : arkusz kalkulacyjny Excel program do tworzenia prezentacji multimedialnej PowerPoint edytor tekstów Word przeglądarka internetowa Internet Explorer płyty z programami do rozliczeń podatkowych PiT materiały e-learningowe

Strony internetowe, z których korzystaliśmy : Podczas pracy na tematem projektowym korzystaliśmy z następujących stron internetowych: www.nbportal.pl - www.gmina-hajnowka.pl www.podatki.pl - www.hajnowka.zus.pl www.ceo.org.pl www.mf.gov.pl www.wrotapodlasia.pl www.us.hajnowka.pl

Odwiedziliśmy: Urząd skarbowy w Hajnówce Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Hajnówce Biuro rachunkowe Tam zasięgnęliśmy informacji, czym się zajmują pracownicy tych instytucji. Zapoznaliśmy się z obowiązującymi drukami ZUS i US. Zasięgnęliśmy informacji jak je wypełnia. Poza tym byliśmy na musicalu rockowym Ona i on” opowiadającym o dorastaniu, trudnych wyborów życiowych, przyjaźni, miłości.

Wystawę Parku Białowieskiego Obejrzeliśmy: Wystawę Parku Białowieskiego Musical „Ona i on”

Dla relaksu jeździliśmy na łyżwach

Zorganizowaliśmy : Debatę na temat : „Dlaczego należy płacić podatki?, z której wynikło, że państwo funkcjonuje głównie dzięki podatkom obywateli i ich bardzo potrzebuje dla realizacji podstawowych zadań, m.in. pomoc bezrobotnym, pomoc socjalna, wypłata emerytur i rent. Konkurs – Podatki dawniej i dziś. Uczniowie wspólnie przygotowali szereg pytań, krzyżówek, quizów, które wykorzystali w konkursie zorganizowanym w szkole.

Rezultaty projektu : Podczas realizacji tematu projektowego uczniowie: Odwiedzali strony internetowe lokalnych instytucji, jak US i ZUS. Wypełniali przykładowe zeznanie podatkowe Pit-37. Przeprowadzili debatę klasowa na temat potrzeby płacenia podatków. Przygotowali i przeprowadzili konkurs o podatkach. Sporządzili wnioski z realizacji tematu projektowego. Przygotowali elementy końcowej prezentacji multimedialnej

Rezultaty projektu c.d. : Dokonaliśmy analizy, jakie należałoby wprowadzić zmiany podatkowe, aby jak najmniej obywateli uciekało w „szarą strefę”? Dyskutowaliśmy nad możliwościami uproszczenia podatków w naszym kraju. Doszliśmy do wniosku, że konieczne jest upowszechnienie rozliczania się drogą elektroniczną przez przedsiębiorców. Uznaliśmy, że należy wspierać działalność charytatywną przedsiębiorców przez zwolnienia z VAT.

Korzyści z realizacji tematu dla uczestników projektu : Uczniowie : wiedzą, co to jest system fiskalny Wskazują przykłady zastosowania obliczeń procentowych w życiu codziennym Wykorzystać programy komputerowe Potrafią prezentować wyniki Potrafią współpracować w grupie