Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia) Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Opiekun: Bogusława Gosko Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat projektowy: Mój drugi dom Semestr/rok szkolny: II/2010/2011 …………………………………………………….
Mój drugi dom
Nasza wspaniała grupa
Zasady tworzenia kwestionariusza ankiety Pytania powinny być jasno sformułowane, a język dostosowany do możliwości percepcyjnych uczniów Pytania nie mogą sugerować odpowiedzi W pytaniach należy unikać podwójnych przeczeń Przy pytaniu zamkniętym liczba możliwych odpowiedzi nie powinna być ani zbyt duża, ani zbyt mała
… Należy zostawić odpowiednio dużo wolnego miejsca po pytaniach otwartych Trzeba zachować rozsądną proporcję między pytaniami zamkniętymi i otwartymi, tych ostatnich może być mniej Trzeba zapewnić uczniów o anonimowości ankiety i stworzyć ku temu warunki Należy poinformować uczniów, w jakim celu przeprowadzamy ankietę i jak będą wykorzystane jej wyniki
Opracowaliśmy ankietę: „jacy jesteśmy” Oto ona… Jak do tego doszliśmy!
Wielkości statystyczne: Dominanta (wartość modalna, moda) to najczęściej występująca wartość. Aby obliczyć medianę z n liczb, najpierw ustawiamy je w kolejności rosnącej: a1, a2,… an . Jeśli n jest nieparzyste, to mediana jest liczbą stojącą na środkowej pozycji. Jeśli n jest parzyste to mediana jest średnią arytmetyczną dwóch liczb znajdujących się na środkowych pozycjach. Średnią arytmetyczną n liczb a1, a2,… an obliczamy ze wzoru:
Sposoby przedstawiania danych statystycznych: Diagram słupkowy – histogram (przykład)
Wykres zależności drogi od czasu w ruchu jednostajnie przyśpieszonym – przykład.
Diagram: kołowy kołowy procentowy
Diagramy obrazkowe: Gra ALGEBRAF Sudoku OBRAZKOWE
Przygotowujemy prezentację multimedialną przedstawiającą wyniki ankiety :”Jacy jesteśmy”. Podzieliliśmy się zadaniami…. Opracowujemy dane z ankiety w postaci: tabelek diagramów słupkowych diagramów kołowych wykresów
Co to jest ergonomia i czym się zajmuje? Pojęcie: Zasady doboru mebli szkolnych w zależności od wzrostu uczniów: "Ergonomia oraz projektowanie ergonomiczne to dostosowanie maszyn, urządzeń i przedmiotów do potrzeb fizycznych i psychicznych człowieka."
Zasady oznakowania wielkości mebli do siedzenia: · Stoliki i krzesła powinny być oznakowane numerem wielkości mebla lub odpowiednim kolorem oznaczającym jego wysokość. · Zestaw mebli powinien posiadać tę samą cechę – numeracja/kolor stołu musi odpowiadać numeracji/kolorystyce krzesła. · Prawidłowe i widoczne oznakowanie - umożliwia sprawny dobór przez ucznia stanowiska dostosowanego do jego wzrostu. Wobec tego, dobrym rozwiązaniem jest malowanie metalowych stelaży stołów, krzeseł wg podanego kodu kolorystycznego.
· W przypadku braku oznakowania mebli wykonać pomiary wysokości stołu i siedziska, a następnie oznakować meble odpowiednim kolorem lub numerem w sposób widoczny dla uczniów. · Wykonać na podstawie normy - i umieścić w każdej sali dydaktycznej - planszę zawierającą numery wielkości ławek, stołów i krzeseł przypisane do wysokości ciała uczniów w pozycji stojącej oraz wyróżniki kolorystyczne. · Wykonać i umieścić w każdej sali dydaktycznej przymiar do pomiaru wzrostu uczniów, który powinien uwzględniać wyróżniki kolorystyczne odpowiadające numerom wielkości mebli.
Pamiętajmy! Utrwalenie w świadomości młodzieży znaczenia właściwego doboru mebli dla ich zdrowia będzie sukcesem, jeśli prowadzić będzie do wyrobienia prawidłowych nawyków i do samokontroli w organizacji swojego stanowiska pracy w szkole, w domu, a w przyszłości w pracy.
Przypominamy wiadomości o figurach płaskich. Rozwiązujemy zadania : Popisujemy się swoją wiedzą i umiejętnościami… obliczamy pola figur w wymiarach rzeczywistych i w skali, obliczamy wymiary wielokątów w danej skali, znając skalę wyznaczamy wymiary rzeczywiste figur.
Wszystko o bryłach Obliczamy objętości brył: Obliczamy pola powierzchni brył: Obliczamy objętości brył:
Cechy podobieństwa trójkątów: I cecha podobieństwa trójkątów: b‘/b = a‘/a = c‘/c = k k - skala podobieństwa ΔABC ~ ΔA'B'C' Jeżeli boki jednego trójkąta są proporcjonalne do odpowiednich boków drugiego trójkąta, to trójkąty są podobne.
II cecha podobieństwa trójkątów: α = α' β = β' ΔABC ~ ΔA'B'C' Jeżeli miary dwóch kątów jednego trójkąta są równe miarom odpowiednich dwóch kątów drugiego trójkąta, to trójkąty są podobne.
III cecha podobieństwa trójkątów α = α' b‘/b = a‘/a ΔABC ~ ΔA'B'C' Jeżeli dwa boki jednego trójkąta są proporcjonalne do dwóch boków drugiego trójkąta, a kąty między nimi zawarte są przystające, to trójkąty są podobne.
Dokonujemy pomiarów: korytarzy sal lekcyjnych
Opracowujemy zebrane pomiary Plan kondygnacji budynku szkolnego Plan posesji szkoły
Przygotowujemy się do zaprezentowania naszej pracy na forum szkoły Poszczególne zespoły: Grupa osób analizują, poprawiają i uzupełniają wcześniej opracowane wyniki pracy opracowuje harmonogram prezentowania wyników pracy
Występ przed publicznością… Mam tremę… Słuchają mnie… Jest dobrze…