Prezentacja Projektu realizowanego przez Gminę Miejską Nowa Ruda pn. Wirtualne biuro promocji Nowej Rudy i Broumova szansą na wzrost zainteresowania turystów regionem przygranicznym Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego PIW INTERREG III A Polska-Czechy
KRÓTKI OPIS PROJEKTU Realizacja projektu ma na celu zainteresowanie turystów ofertą Nowej Rudy i Broumova. Działania promocyjne obu miast skupią się wokół idei utworzenia wirtualnego biura promocji miast partnerskich. Biuro, mające charakter kiosku internetowego, będzie dysponowało na bieżąco aktualizowanymi informacjami dla turystów i inwestorów. Problem obu miast wyraża się bowiem nie tylko w niedostatecznym dostępie do informacji, lecz przede wszystkim w relatywnie szybkiej ich dezaktualizacji. Próba rozpowszechniania oferty przez Internet pozwoli na zmniejszenie dotychczasowych nakładów na promocję i umożliwi zainteresowanym osobom korzystanie z nowoczesnego i prostego w obsłudze narzędzia.
GŁÓWNE ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt ma na celu promocję miast partnerskich regionu przygranicza – Nowej Rudy i Broumova przy wykorzystaniu nowoczesnych i ogólnodostępnych narzędzi multimedialnych. Projekt ma decydujący wpływ na zainteresowanie turystów i inwestorów ofertą Gminy Miejskiej Nowa Ruda i sąsiadującego z nią Broumova znoszenie barier w kontaktach społeczności Polski i Republiki Czeskiej
Projekt ma pozytywny wpływ na wyrównywanie szans, głównie poprzez promowanie miast za pomocą ogólnodostępnego narzędzia multimedialnego. Wybrana forma promocji Nowej Rudy i Broumova jest jednocześnie przyjazna dla osób niepełnosprawnych, dla których dostęp do multimediów jest często jedyną możliwością rozwijania zainteresowań krajoznawczych.
Projekt jest skierowany do turystów zainteresowanych regionem przygranicza polsko- czeskiego. Zasadność jego realizacji wyraża się w całodobowym dostępie do informacji o bazie gastronomicznej i noclegowej po obu stronach granicy, wydarzeniach kulturalnych i sportowych, ofercie inwestycyjnej, itd. Powszechny dostęp do narzędzi multimedialnych oraz wyjątkowo prosta obsługa z pewnością przyczynią się do wzrostu odwiedzin zarówno w Nowej Rudzie, jak i w Broumovie.
Utworzenie materiałów multimedialnych (folder kulturalny, oferta inwestycyjna, folder turystyczny, plany miast, mini przewodnik gastronomiczny, mini przewodnik sportowy, słownik polsko-czeski i czesko-polski, Nowa Ruda w Europie, praktyczny wizytownik).i umieszczenie ich na stronie internetowej projektu (w kiosku multimedialnym) pozwoli na dotarcie z ofertą miast do szerokiego kręgu odbiorców.
KONTAKT: Urząd Miejski w Nowej Rudzie Wydział Rozwoju i Promocji Tel. (074)