DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MATERIAŁOZNAWSTWO ROŚLINNE I NIEROŚLINNE FLORYSTYKA SEM.I
Advertisements

Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
Wydział Kształcenia, Wychowania i Opieki. Projekt – co to jest? generowanie pomysłów, rozważanie propozycji działania, promowanie pomysłu; wyobrażanie.
Zespół szkolny w Cegłowie
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
UŁAMKI ZWYKŁE KLASA IV.
Ułamki zwykłe Przygotowali: Przemek Konopko i Piotr Szydłowski
Mnożenie i dzielenie ułamków zwykłych
Działania na ułamkach zwykłych
Ułamki zwykłe i liczby mieszane.
Ułamki zwykłe.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Ministerstwo Edukacji Narodowej
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
„Są plusy dodatnie i plusy ujemne.”
Aleksandra Duchnowicz kl. 6.d
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Ułamki Zwykłe Czyli ułamkowe ABC Opr. Natalia Rusin 6b.
DODAWANIE, ODEJMOWANIE,
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Ułamki zwykłe.
Dawid Kubaczka kl. 5 „c” Ułamki zwykłe uczący: Ewa Szering.
Program kursu zakłada:
Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Liczby naturalne Ułamki zwykłe Ułamki dziesiętne Liczby całkowite Liczby ujemne Procenty Wyrażenia algebraiczne Równania i nierówności Układ współrzędnych.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Dobre Praktyki OK.
Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie do lekcji Zadawanie prac domowych wymagających użycia Internetu Prowadzenie lekcji.
UŁAMKI ZWYKŁE.
UŁAMKI ZWYKŁE.
Opracowała: Anna Mikuć
TEMAT: UŁAMKI ZWYKŁE.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Tworzenie prezentacji multimedialnej
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Lekcje z komputerem, 2006.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH opracowała mgr Agnieszka Dyrka
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Odwrócona lekcja w klasie 5 c
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Działania na liczbach wymiernych Opracowała: Monika Grudzińska-Czerniecka.
Praca metodą projektu edukacyjnego
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Sopocka Akademia Tenisowa
Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych o jednakowych mianownikach
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
Ułamki.
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH wskazówki dla nauczycieli do opracowania zagadnienia metodą projektową

Kształcenie umiejętności: CELE PROJEKTU Kształcenie umiejętności: działań na ułamkach zwykłych planowania i organizacji własnej pracy samodzielnego wyszukiwania informacji z różnych źródeł oraz ich selekcja współpracy w grupie posługiwania się komputerem

ETAP I –zainicjowanie projektu Wyrażenie przez nauczycieli: języka polskiego, matematyki i informatyki zgody na udział projekcie. Zachęcenie uczniów do pracy metodą projektów. 3. Przygotowanie przez nauczyciela matematyki tematu do opracowania dla uczniów.

ETAP II - wprowadzenie do realizacji projektu Podanie tematu projektu „Działania na ułamkach zwykłych”. Podział klasy na pięcioosobowe grupy. Wszystkie grupy realizują ten sam temat. 3. Dobrowolny wybór przez uczniów zakresu tematu.

Działania na ułamkach zwykłych Dodawanie i odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach o różnych mianownikach Mnożenie ułamków Odwrotność liczby, dzielenie ułamków Rozwiązywanie zadań - kolejność wykonywania działań

3. Przygotowanie konspektu do tematu przez uczniów: tematy i ich zakres (wzór konspektu, załącznik nr 1) formy realizacji (ujęte w konspekcie) sposób realizacji – nauczyciel informatyki podaje przykładowe sposoby wykonania pracy: strona WWW, prezentacja multimedialna, baza danych, referat pisemny, omawia z uczniami cel pracy, do kogo będzie skierowana, ile czasu będzie trwała

Powrót PRZYKŁAD KONSPEKTU PROJEKTU (opracowanego przez uczniów) TEMAT: Działania na ułamkach zwykłych. Tytuł i zakres materiału Formy realizacji Osoba odpowiedzialna 1. Dodawanie i odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach dodawanie i odejmowanie ułamków od całości dodawanie i odejmowanie liczb mieszanych. Wykorzystanie: wykresów, animowanych obrazów, edytora równań Microsoft Equation. Należy wpisać nazwisko ucznia, który będzie opracowywał dany zakres materiału. 2. Dodawanie i odejmowanie ułamków o różnych mianownikach 3. Mnożenie ułamków zwykłych mnożenie ułamka przez liczbę naturalną mnożenie ułamka przez ułamek mnożenie liczb mieszanych. 4. Odwrotność liczby. Dzielenie ułamków zwykłych odwrotność ułamka zwykłego, liczby całkowitej i liczby mieszanej dzielenie ułamków przez: liczbę naturalną, ułamek, liczbę mieszaną. 5. Rozwiązywanie zadań- kolejność wykonywania działań rozwiązywanie zadań tekstowych obliczanie wartości wyrażeń rozwiązywanie równań. Powrót

materiały – podręcznik do matematyki i materiały pomocnicze dla klasy V „Mogę zostać Pitagorasem”, S. Durydiwka, W. i S. Łęscy, informacje uzyskane z Internetu.

4. Kryteria oceny strona merytoryczna: poprawność, dobór zadań i przykładów, selekcja materiału; oceny dokonuje nauczyciel matematyki strona artystyczna: modulacja głosu, prawidłowa gestykulacja, postawa, kontakt z publicznością; oceny dokonuje nauczyciel języka polskiego strona techniczna: atrakcyjność wykorzystanego oprogramowania, estetyka wykonanej pracy; oceny dokonuje nauczyciel informatyki

5. Zadania dla nauczycieli: matematyki – proponuje temat i zakres projektu do wykonania, poleca fachową literaturę, sprawdza pracę uczniów, udziela rad i wskazówek, dokonuje oceny wykonanego projektu języka polskiego – przygotowuje ucznia do publicznego wystąpienia (zwraca uwagę na postawę, gestykulację, modulację głosu, nawiązywanie kontaktu wzrokowego ze słuchaczami), dokonuje oceny wykonanego projektu

6. Zawarcie umowy o realizację (wzór umowy, załącznik nr 2) informatyki – proponuje sposób wykonania pracy, poleca oprogramowanie, uczy dostępnych funkcji programów koniecznych do realizacji projektu, ukierunkowuje pracę ucznia na poszczególnych etapach, podaje adresy stron WWW o tematyce matematycznej, uczy obsługi sprzętu multimedialnego, dokonuje oceny wykonanego projektu. 6. Zawarcie umowy o realizację (wzór umowy, załącznik nr 2)

UMOWA O REALIZACJĘ PROJEKTU „DZIAŁANIA NA UŁAKACH ZWYKŁYCH” Zawarta pomiędzy uczniami: X, Y, Z, W, G, a nauczycielami informatyki, matematyki i j. polskiego: A, B, C w dniu: pierwszy piątek października. Konspekt w załączeniu. Termin realizacji – 7 tygodni. Daty konsultacji i rozliczeń z matematyki i języka polskiego: I konsultacja z matematyki - trzeci piątek października II konsultacja z języka polskiego i matematyki – czwarty piątek października III konsultacja z języka polskiego i matematyki – pierwszy piątek listopada Konsultacje z informatyki: projekt realizowany będzie na lekcjach informatyki, w razie konieczności uczniowie mogą korzystać z pracowni po lekcjach. Ostateczny termin prezentacji projektu: trzeci piątek listopada. Ocena pracy: strona merytoryczna strona techniczna, strona artystyczna. ………………… ……………………………… podpisy uczniów podpisy nauczycieli Powrót

ETAP III – realizacja projektu 1. Uczniowie poszukują informacji dotyczących wybranego zagadnienia, mogą korzystać z dostępnych im źródeł: biblioteka szkolna i publiczna Internet proponowane materiały przez nauczyciela matematyki (podręcznik, materiały pomocnicze).

2. Uczniowie dokonują selekcji materiału wybór odpowiednich zadań i przykładów do poszczególnych zagadnień dobór ilustracji, rysunków, obrazów, które będą przydatne w realizacji prezentacji konsultacje z nauczycielami matematyki i informatyki

4. Uczniowie indywidualnie tworzą części projektu za pomocą komputera 3. Tworzenie projektu opracowanie wyselekcjonowanych materiałów (rozwiązanie zadań) konsultacja z nauczycielem matematyki 4. Uczniowie indywidualnie tworzą części projektu za pomocą komputera ustalają stronę graficzną projektu wpisują zadania, przykłady ozdabiają pracę rysunkami, Clipartami itp.

5. Uczniowie łączą poszczególne części w całość projektu: ustalenie jednolitości i spójności pracy (grafika, wygląd czcionki, itp.) sprawdzenie pracy pod względem poprawności ortograficznej konsultacje ze współpracującymi nauczycielami 6. Uczniowie przygotowują tekst do wypowiedzi ustnej. konsultacja z nauczycielem języka polskiego

ETAP IV – prezentacja efektów pracy zespołu Kolejni uczniowie prezentują przed publicznością poszczególne zagadnienia tematu (wypowiedź słowna). W przypadku pytań ze strony słuchaczy prelegenci odpowiadają na pytania.

ETAP V - ocena pracy uczniów Strona merytoryczna wykonanej pracy. Strona techniczna. Sposób prezentacji (modulacja głosu, prawidłowa gestykulacja, postawa, kontakt z publicznością).