Proste bazy danych w Excelu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Współpraca Excela z innymi programami Współpraca Excela z innymi programami.
Advertisements

Komponenty bazy danych Baza danych Jest to uporządkowany zbiór powiązanych ze sobą danych charakterystycznych dla pewnej klasy obiektów lub zdarzeń,
Praca kontrolna Oprogramowania biurowego z Analiza danych z list i tabel. Analiza danych jest to wyodrębnianie najistotniejszych danych z, przeważnie.
Kwerendy, formularze, relacje, raporty i makra
Programowanie wizualne PW – LAB5 Wojciech Pieprzyca.
Podstawowe informacje o arkuszu kalkulacyjnym Microsoft Excel
Wzbogacanie arkusza, współpraca z innymi aplikacjami.
Zadania Bazy danych.
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
MS ACCESS Kwerendy.
import danych; sumy pośrednie; tabela przestawna; konsolidacja danych
ARKUSZ KALKULACYJNY JUŻ PROŚCIEJ SIĘ NIE DA Wersja OFFICE 2010
Menu Tabela program Microsoft Word
Arkusze kalkulacyjne, część 3
Microsoft Office Excel
Instrukcja USOS Podstawy wersja by Marek Opacki.
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Moduł sprawdzianów.
ANNA BANIEWSKA SYLWIA FILUŚ
Bazy danych podstawowe pojęcia
Temat 19: Organizacja informacji w bazie danych – część 1.
Prezentacja programu do obsługi Biur Nieruchomości Pośrednik MLS Plus.
MAKRA 1.
Excel – wiadomości przydatne
Zarządzanie informacją
Wybrane zagadnienia relacyjnych baz danych
Analiza danych przy pomocy funkcji • przegląd wybranych funkcji Excela (m.in. wyszukaj.pionowo, jeżeli, suma.jeżeli) • przypisywanie nazw zakresom komórek.
Komendy SQL do pracy z tabelami i bazami
MICROSOFT Access TWORZENIE MAKR
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Bazy danych Microsoft access 2007.
Visual Basic w Excelu.
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wiadomości wstępne
Bazy danych wprowadzenie. Baza danych to zbiór danych zapisanych w ściśle określony sposób w strukturach odpowiadających założonemu modelowi danych. W.
Korzystanie z katalogu komputerowego ALEPH
E XCEL INACZEJ Przygotował: Przemysław Kacperski.
Podstawowe informacje
Excel Filtrowanie Funkcje bazodanowe
Visual Basic w Excelu - podstawy
Informatyka Sortowanie, filtrowanie, grupowanie – analiza danych w arkuszu kalkulacyjnym.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Dokumenty wysyłkowe A.Ś..
Poznajemy arkusz kalkulacyjny
Opracowanie mgr Karol Adamczyk
ARKUSZE KALKULACYJNE 1. Analiza tabel za pomocą funkcji JEŻELI 2
Projektowanie postaci formularza:
BAZY DANYCH MS Access.
TEMAT: ACCESS - KWERENDY.
BAZY DANYCH Microsoft Access Akademia Górniczo-Hutnicza Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej Katedra Automatyki i.
Przewodnik Wprowadzenie do
Korespondencja seryjna jest funkcją, która umożliwia nam stworzenie dokumentu, który zawiera ten sam typ informacji, lecz dla każdego adresata zawiera.
Filtrowanie, Funkcje bazodanowe
WITAM. Dziś poznacie kilka dodatkowych opcji, jakie posiada Microsoft Word z pakietu Office Zapraszam do Prezentacji.
Wstawianie funkcji i formatowanie tabel w Excelu FORMATOWANIE TABEL, ORAZ FORMATOWANIE WARUNKOWE.
Microsoft® Office Word
Czym s ą i do czego słu żą ? Narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające filtrować, wybierać, przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
Formatowanie tabel w Excelu w tym formatowanie warunkowe Prezentację przygotował: Cieplucha Maciej.
„Filtry i funkcje bazodanowe w EXCELU”
Prezentacja programu PowerPoint
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
Temat: Tworzenie bazy danych
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakres uprawnień administratora lokalnego Wnioski.
Prowadzenie analizy danych w arkuszu
Formatowanie, projektowanie tabeli
Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Podstawowe informacje o arkuszu kalkulacyjnym Microsoft Excel.
Formuły i funkcje w excelu
Czym są i jak służą społeczeństwu?
Zapis prezentacji:

Proste bazy danych w Excelu

Proste bazy danych w Excelu W Excelu dostępne są mechanizmy obsługi prostych baz danych, zwanych również listami. Możliwe jest tworzenie specjalnych formularzy do wprowadzania danych, wyszukiwanie, filtrowanie i sortowanie rekordów. Dostępne są też specjalne funkcje ułatwiające operowanie na tej strukturze (funkcje bazy danych).

Proste bazy danych w Excelu W programie Excel bazą danych jest grupa danych umieszczona w skoroszycie, której pierwszy wiersz zawiera nagłówki określające znaczenie poszczególnych kolumn danych

Proste bazy danych w Excelu

Proste bazy danych w Excelu Elementami składowymi każdej bazy danych są poszczególne pola pogrupowane w rekordy. Pole jest to kategoria informacji. Pola to m.in. miejsce zamieszkania, stanowisko pracy, zarobki, itp. Rekord jest to zbiór poszczególnych pól opisujący jeden element danych – jest to jeden wiersz (począwszy od drugiego) w naszej liście.

Proste bazy danych w Excelu By stworzyć własną bazę danych, należy w pierwszym wierszu arkusza roboczego wprowadzić własne, jednoznaczne nagłówki kolumn (nazwy pól). Następnie zaczynając od drugiego wiersza wprowadzić dane zgodne z odpowiednimi nagłówkami.

Proste bazy danych w Excelu Pierwszy wiersz arkusza roboczego z nagłówkami kolumn (nazwy pól).

Proste bazy danych w Excelu Po wprowadzeniu kilku wierszu można skorzystać z mechanizmu autouzupełnienia. Jeżeli w danej kolumnie występuje tylko kilka wartości i wprowadzimy kilka pierwszych liter nowej wartości, które odpowiada jakiejś już wprowadzonej wartości, Excel podpowie wartość pola, które wystarczy zaakceptować klawiszem Enter. Jeżeli podpowiadana wartość nie jest poprawna, wystarczy kontynuować wprowadzenie danych

Proste bazy danych w Excelu Podpowiedź systemowa przy wypełnianiu bazy danych.

Proste bazy danych w Excelu Wygodnym sposobem wprowadzania danych jest formularz. Jest to okienko dialogowe, tworzone na podstawie nagłówków pól danych. By go uruchomić, zaznaczamy dowolną komórkę w obrębie bazy danych i z menu Dane wybieramy polecenie Formularz

Proste bazy danych w Excelu

Proste bazy danych w Excelu Wygodne narzędzie wyszukiwania rekordów dostarcza nam polecenie Autofiltr (menu Dane – Filtr - Autofiltr

Proste bazy danych w Excelu Możliwe są następujące kryteria filtrowania: wszystkie 10 pierwszych inne każda z aktualnie wprowadzonych wartości w tym polu.

Proste bazy danych w Excelu

Proste bazy danych w Excelu

Proste bazy danych w Excelu Przykład: Szukamy niebieskookich blondynek Trzy warunki: Kolor oczu – niebieskie Kolor włosów – blond Płeć - kobieta

Proste bazy danych w Excelu

Proste bazy danych w Excelu

Proste bazy danych w Excelu

Proste bazy danych w Excelu Wyselekcjonowane rekordy z bazy danych (fragment)

Proste bazy danych w Excelu Sortowanie bazy danych: Ikony do sortowania

Proste bazy danych w Excelu Wygodne narzędzie wyszukiwania rekordów dostarcza nam polecenie Sortuj (menu Dane – Sortuj)

Proste bazy danych w Excelu

Proste bazy danych w Excelu Fragment bazy posortowanej wg pola „Stanowisko pracy”