SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
SZEŚCIOLATEK W NASZEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa Nr 2 im
SZKOŁA NR 316 im Astrid Lindgren
Szkoła dla 6-latka 6.
Gotowość (dojrzałość) szkolna
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
Mój sześciolatek idzie do szkoły
POZNAJMY SIĘ … ZAPRASZAMY NA „DNI OTWARTE” W NASZEJ SZKOLE …
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 w ZIELONEJ GÓRZE
Szkoła Podstawowa nr uczniów 33 klasy 60 nauczycieli
Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Promniku
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
MSP nr 11 zaprasza. oferujemy: Wysoko wyspecjalizowaną kadrę wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej Świetlicę szkolną czynną od 7:00-16:00.
Szkoła Podstawowa nr 174 im. Jana Machulskiego w Łodzi
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA SZEŚCIOLATEK W SZKOLE.
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
BAW SIĘ, UCZ I ROŚNIJ RAZEM Z NAMI !
Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Żarskiej Wsi
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Tel./fax (0 42)
PREZENTACJA BAZY SZKOLNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 150.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 4 w Knurowie
Mamo, tato chcę już iść do szkoły 1. Potencjał sześciolatka Mózg sześciolatka potrzebuje maksymalnie dużo różnorodnych bodźców i doświadczeń edukacyjnych.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
Jak zarządzać szkołą, aby sześciolatek odniósł sukces? Konferencja podsumowująca wyniki sprawowanego nadzoru pedagogicznego w zakresie przygotowania lubuskich.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Tel
Nasz adres: Łódź ul. Elsnera 8.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
Łódź ul. Dąbrówki 1 tel
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 130 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO u l. Gościniec Łódź.
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 113 W ŁODZI ul. Unicka 6 tel
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 110 IM. PARTYZANTÓW ZIEMI ŁÓDZKIEJ 93 – 329 ŁÓDŹ, UL. ZAMKNIĘTA 3 TEL.: (42) 646–31-40 e -mail: ZAPRASZAMY MISJA.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Szkoła Podstawowa nr 101 im. Jana Kochanowskiego
6-LATKI w Zespole Szkół w Żarkach Gmina Libiąż Powiat chrzanowski
Oddział przedszkolny w Szkole Podstawowej nr 222 im. Jana Brzechwy
ŚWIETLICA SZKOLNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 150
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

SZEŚCIOLATKI W SZKOLE

PODSTAWA PROGRAMOWA I. zdobywanie wiedzy, II. rozwijanie umiejętności, Nowa Podstawa Programowa zwraca uwagę na trzy aspekty nowoczesnej edukacji: I. zdobywanie wiedzy, II. rozwijanie umiejętności, III. kształtowanie umiejętności sprzyjających uczeniu się.

Treści programowe dla klasy I są zbliżone do tych, które dotąd były w ostatnim roku przedszkola lub „zerówki”.

METODY I FORMY PRACY Edukacja najmłodszych uczniów umiejętnie splata naukę z zabawą, by w łagodny sposób wprowadzić ich w świat.

Metody stosowane w klasie I pozwalają rozwijać podstawowe uzdolnienia dzieci, najczęściej odbywa się to poprzez: działanie, odkrywanie, przeżywanie, przyswajanie.

OKRES ADAPTACYJNY Okres adaptacyjny to czas , który ma ułatwić dzieciom przekroczenie progu dom- szkoła.

Ma on na celu : - stworzenie dzieciom poczucia bezpieczeństwa - wzajemne poznanie się uczniów i nauczyciela - integrację zespołu klasowego - nawiązanie dobrych relacji nauczyciel –uczeń - wypracowanie wspólnych norm i zasad - zwiększenie otwartości - wdrażanie do podejmowania ról - wzbudzenie poczucia akceptacji - uczenie się tolerancji - poznanie zasad funkcjonowania szkoły - integrację rodziców między sobą -uświadomienie rodzicom potrzeb emocjonalnych dziecka.

W tym czasie nauczyciel również dokonuje diagnozy wstępnej uczniów poprzez ich obserwację i ustala metody i formy pracy z dziećmi.

W NASZEJ SZKOLE Sale lekcyjne składają się z dwóch części : - edukacyjnej, wyposażonej w stoliki i tablicę interaktywną - rekreacyjnej, wyposażonej w wykładzinę , maskotki , zabawki , gry planszowe itp.

W każdej sali znajdują się pomoce dydaktyczne, wszelkiego rodzaju przedmioty konieczne do prowadzenia zajęć np. liczmany, sprzęt audiowizualny, komputer z dostępem do Internetu, gry i zabawki dydaktyczne, biblioteczki klasowe z książkami i czasopismami, kąciki tematyczne.

Uczniowie mają możliwość pozostawienia w szkole części swych podręczników i przyborów szkolnych w szafkach indywidualnych. Przerwy dzieci spędzają w swoich salach pod opieką nauczyciela uczącego.

RADOSNA SALA- pomieszczenie rekreacyjne stworzone wyłącznie na potrzeby uczniów z młodszych klas.

SALA KOMPUTEROWA stanowiska przy komputerze dla każdego ucznia PLAC ZABAW DLA DZIECI

ŚWIETLICA SZKOLNA- czynna od godz. 7.00-17.00

WSPÓŁPRACA Z RÓŻNYMI INSTYTUCJAMI Co miesiąc wychodzimy na audycje muzyczne do Filharmonii Pomorskiej.

Uczestniczymy w zajęciach proponowanych przez Centrum Edukacji Ekologicznej w Myślęcinku.

Współpracujemy z Muzeum Leona Wyczółkowskiego, uczestniczymy w lekcjach muzealnych.

Uczniowie biorą udział w różnorodnych zajęciach pozalekcyjnych (ruchowe, plastyczne, przyrodnicze, origami itp.)

OSIĄGNIĘCIA DZIECKA PO KLASIE I NAJWAŻNIEJSZE UMIEJĘTNOŚCI: czytanie i pisanie, myślenie matematyczne, myślenie naukowe, umiejętność posługiwania się nowoczesnymi technologiami komputerowymi, umiejętność uczenia się, umiejętność pracy w zespole.

PODSTAWOWE UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA PO KLASIE I Rozumie sens krótkich informacji. Zna litery alfabetu , czyta i rozumie proste, krótkie teksty. Pisze wyrazy i krótkie zdania. Zapisuje liczby cyframi - zakres do 20. Dodaje i odejmuje w zakresie 10 wykorzystując liczmany. Wiadomości i umiejętności po klasie I są powtarzane, pogłębiane i rozszerzane w klasie II i III.

DLACZEGO WARTO POSŁAĆ 6-LATKA DO SZKOŁY? U prawidłowo rozwijającego się dziecka w wieku od 5,5 do około 6,5 lat w ciągu pół roku dokonują się istotne zmiany rozwojowe we wszystkich sferach. Spowodowane są one uaktywnianiem się układu hormonalnego, który : -wpływa na rozwój fizyczny -przyspiesza dojrzewanie układu nerwowego. Warto wykorzystać skok rozwojowy dziecka, który pozwala na szybsze, pełniejsze przyswojenie nowych zagadnień i umiejętności. Dziecko 7-letnie jest dzieckiem „po zmianach” , dziecko 6-letnie zaś- tuż przed lub w trakcie zmian.

Dziecko 6-letnie łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami, dorosłymi i przystosowuje się do życia szkolnego. Dzieci po przygotowaniu przedszkolnym są na tyle dojrzałe społecznie, że stają się członkami grupy-klasy i reagują na polecenia nauczyciela. W roku 2014/2015 nastąpi kumulacja rocznika, która towarzyszyć będzie dzieciom przez cały okres edukacji.

Przygotowały: Barbara Borakiewicz, Zofia Majdańska, Jolanta Mocka