Wolontariat szansą na zdobycie doświadczenia Wolontariat Europejski Erasmus+

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne 2009/2010 Spotkanie informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Perspektywa Finansowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS konkurs 2010 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
05 GRUDNIA 2011 MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ WOLONTARIATU
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Dnia 4 marca 2008 roku odbyło się spotkanie Dolnośląskiej Rady ds. Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży Na spotkaniu była poruszana między innymi kwestia.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat płocki otrzymał ponad.
compulsory full-time education
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Michał Tuszyński-Sikora
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. TRAINEESHIPS.
Erasmus+ Młodzież Oferta programu Erasmus+ dla sektora edukacji pozaformalnej.
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
EUROPEAN VOLUNTARY SERVICE (EVS) CZYLI WOLONTARIAT EUROPEJSKI
European Voluntary Service changes the world. What is European Voluntary Service? Wolontariat Europejski to szansa dla każdego młodego człowieka niezależnie.
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
Młodzież Młodzież Przewodnik po programie. Cele programu: przezwyciężanie uprzedzeń i stereotypów zakorzenionych w mentalności i kulturze przezwyciężanie.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 8 Edukacja pozaformalna, czyli jak sprawić żeby nauka była czymś ekscytującym? Projekt jest dofinansowany.
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 4 Wolontariat Europejski Wolontariat Europejski to forma wolontariatu zagranicznego oferowana w.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA WRPO Interwencja Europejskiego Fundusz Społecznego.
GDAŃSK 2030 Strategia Rozwoju Gdańska Program Operacyjny EDUKACJA GRO 18 czerwca 2015.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Misja Wykształcony Gdańszczanin w pełni wykorzystujący swój potencjał rozwojowy w dynamicznie zmieniającym się świecie Pełen rozwój potencjału intelektualnego.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Dobre praktyki w realizacji projektów w ramach programu Erasmus +
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Projekty zrealizowane w ZS1
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
Droga do zmian Projekt finansowany z RPO WP na lata 2014 – 2020
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
Zapis prezentacji:

Wolontariat szansą na zdobycie doświadczenia Wolontariat Europejski Erasmus+

Program „Uczenie się przez całe życie” i program „Młodzież w działaniu” Erasmus+ ComeniusEdukacja szkolna Leonardo da Vinci Szkolnictwo i kształcenie zawodowe ErasmusSzkolnictwo wyższe GrundtvigEdukacja dorosłych Program „Młodzież w działaniu”Młodzież

Akcje w Erasmus+ Młodzież

Cele Programu Erasmus+ Młodzież Podniesienie poziomu kompetencji kluczowych oraz umiejętności młodzieży, w tym również osób z mniejszymi szansami, promowanie uczestnictwa w życiu demokratycznym Europy, aktywności obywatelskiej i dialogu międzykulturowego, przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu i promowanie solidarności społecznej, wzmocnienie powiązań sektora młodzieżowego z rynkiem pracy, poprzez udział w projektach Akcji 1., 2. i 3.

Sektor: Młodzież Edukacja pozaformalna nauka poprzez praktykę i doświadczenie w zgodzie z zasadą: „Powiedz mi a zapomnę, pokaż mi a zapamiętam, pozwól mi wziąć udział a zrozumiem”, bazuje na odmiennym od tradycyjnej edukacji formalnej relacji uczeń – nauczyciel --  relacja partnerska, facylitator, opiera się na dobrowolnym udziale, odbywa się w sposób zorganizowany, odbywa się poza szkołą/uczelnią, w czasie wolnym od nauki, nacisk położony jest na kreatywność oraz samoekspresję, indywidualne i grupowe zaangażowanie, stwarzanie sprzyjających warunków dla samospełnienia i samorozwoju uczestników działań edukacyjnych, jest w nią wpisana odpowiedzialność osoby uczestniczącej za swój proces uczenia się.

Akcja 1. Wolontariat Europejski Dzięki udziałowi w projekcie Wolontariatu Europejskiego młodzi ludzie: pracować w charakterze wolontariuszy za granicą – maks. 12 miesięcy, mogą zaangażować się w działania na rzecz lokalnego środowiska, wzbogacić działania organizacji o nowe metody i „świeże” spojrzenie, zdobyć doświadczenie i rozwinąć kompetencje. Dzięki udziałowi w projekcie Wolontariatu Europejskiego organizacja: zaprosić do działań wolontariusza zza granicy, Poznać nowe metody pracy i uatrakcyjnić swoje działania, Rozwinąć międzynarodową współpracę.

Akcja 1. Wolontariat Europejski Zasady: od 2 do 12 miesięcy oraz od 2 tygodni do 12 miesięcy w przypadku wolontariuszy z mniejszymi szansami do 30 wolontariuszy w projekcie od 17 do 30 roku życia Wolontariusz nie ponosi (prawie) żadnych kosztów partnerstwo: organizacja goszcząca – organizacja wysyłająca – (organizacja koordynująca) – wolontariusz Wszystkie organizacje biorące udział w projektach EVS muszą mieć AKREDYTACJĘ

Przykłady działań Wolontariat Europejski: „Where the Baltic Sea breeze blows. Developing a new Centre for Integration and Education with disabled people and the local people community in Gdańsk” Organizacja: Fundacja Sprawni Inaczej Wolontariusze: Andra, Anna, Estelle, Ganna, Rachel, Rut, Malene Czas: 12 miesięcy Podczas projektu wolontariuszki asystowały w rehabilitacji osób niepełnosprawnych, prowadziły zajęcia taneczne, plastyczne, kulinarne a nawet ogrodnicze dla podopiecznych fundacji. „Wolontariuszki zdobyły duże doświadczenie w pracy z dziećmi, w pracy zespołowej oraz planowaniu i realizowaniu własnych aktywności.”

Równy dostęp i włączanie społeczne w Programie Erasmus+ sektor Młodzież Program Erasmus+ ma na celu promowanie równego dostępu i włączenia społecznego przez ułatwianie dostępu osobom uczącym się o mniejszych szansach w porównaniu z rówieśnikami do możliwości edukacyjnych i uczestnictwa w projektach międzynarodowych.

Równy dostęp i włączanie społeczne w Programie Erasmus+ sektor Młodzież Przykładowe przeszkody i trudności, których doświadczają młodzi ludzie lub osoby pracujące z młodzieżą, sprawiające, że ich szanse w porównaniu z innymi są mniejsze: Uczestnicy o specjalnych potrzebach: niepełnosprawność intelektualna, fizyczna, sensoryczna lub inna. Uczestnicy z mniejszymi szansami: trudności edukacyjne: osoby młode mające trudności w uczeniu się; osoby przedwcześnie kończące naukę; osoby o niskich kwalifikacjach; osoby młode osiągające słabe wyniki w nauce szkolnej;

Równy dostęp i włączanie społeczne w Programie Erasmus+ sektor Młodzież Uczestnicy z mniejszymi szansami (c.d.): przeszkody natury ekonomicznej: osoby o niskim standardzie życia, niskich dochodach, zależne od systemu opieki społecznej; osoby młode długotrwale bezrobotne lub ubogie; osoby bezdomne, zadłużone lub doświadczające problemów finansowych różnice kulturowe: imigranci lub uchodźcy bądź ich potomkowie; osoby należące do mniejszości narodowych lub etnicznych; osoby mające trudności z adaptacją językową lub integracją kulturową; problemy zdrowotne: osoby z przewlekłymi problemami zdrowotnymi, poważnymi chorobami lub zaburzeniami psychicznymi;

Równy dostęp i włączanie społeczne w Programie Erasmus+ sektor Młodzież Uczestnicy z mniejszymi szansami (c.d.): przeszkody społeczne: osoby dyskryminowane ze względu na płeć, wiek, pochodzenie etniczne, religię, orientację seksualną, itp.; osoby o ograniczonych umiejętnościach społecznych bądź wykazujące zachowania antyspołeczne lub ryzykowne; osoby znajdujące się w nieustabilizowanej sytuacji życiowej; (byli) przestępcy, (byli) narkomani i alkoholicy; młodzi rodzice lub osoby samotnie wychowujące dzieci; sieroty; przeszkody natury geograficznej: osoby z obszarów oddalonych lub wiejskich, z ograniczonym dostępem do transportu publicznego; osoby mieszkające na małych wyspach lub w regionach peryferyjnych; osoby z „problematycznych” stref miejskich; osoby z obszarów o słabiej rozwiniętej sieci usług (słaba infrastruktura).

„Młodzież” w programie Erasmus+ Kontakt z zespołem „Młodzież” tel: Przydatne linki: