Nauka tańca w szkole - przykład dobrej praktyki Marzanna Rutkowska Białystok 2010.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA - WYCHOWANIE FIZYCZNE -
Advertisements

Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
I SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
Koncepcja pracy szkoły
PROGRAMU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ NA TERENIE GMINY KIWITY PROJEKT.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
GIMNAZJUM NR 11 im. Ireny Sendlerowej Łódź, ul. Stawowa 28
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
ORGANIZACJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W INNYCH FORMACH
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Alternatywne formy zajęć wychowania fizycznego organizowane w Publicznym Gimnazjum im. Kazimierza Górskiego w Zespole Szkół w Widuchowej Widuchowa 2010.
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Oddział zerowy brał udział w akcji Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu. Realizując projekt prowadzono różne aktywne zajęcia wychowania.
III edycja konkursu Ministra Edukacji Narodowej
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Propozycje tematów prac magisterskich
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Ćwiczyć każdy może Indywidualne wsparcie nauczycieli wychowania przedszkolnego w celu zachęcenia wychowanków do podejmowania aktywności fizycznej : odkrywamy.
Kryteria uzyskania certyfikatu - aktywność fizyczna PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Moja pasja – piłka nożna
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Talent jest darem uniwersalnym, ale potrzeba wielkiej odwagi, żeby go wykorzystać. Nie bój się być najlepszy.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
DEBATA SZKOLNA.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
PROGRAM WYCHOWAWCZY KATOLICKIEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. ŚW. STANISŁAWA KOSTKI W KIELCACH.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Szkoła Podstawowa nr 48 im. Józefa Piłsudskiego w Lublinie.
Indywidualizacja treningu jako podstawowe zadanie OSPR Wojciech Nowiński Program dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w roku 2015.
Co nam się podoba! czyli wartościowe aspekty w-f.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Debata na temat wychowania fizycznego w szkole.  Program „Wf z klasą”  Co to jest wf?  Zalety i wady naszych lekcji  Oczekiwania uczniów – propozycje.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
TECHNIKUM nr 6 i ZSZ nr 6 im. Jana Sas Zubrzyckiego „BUDOWLANKA” w Miejskim Zespole Szkół nr 5 w Krośnie Baza dydaktyczna szkoły Istniejemy już ponad 40.
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
SOS – Sportowy Okrągły Stół
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Szkoła Sportowych Talentów
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Promująca Zdrowie
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
TEORIA SPORTU dr Łukasz Radzimiński
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
KLASA SPORTOWA ROK SZKOLNY 2018/2019 IV SP w DYWITACH.
Zapis prezentacji:

Nauka tańca w szkole - przykład dobrej praktyki Marzanna Rutkowska Białystok 2010

PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO Plan prezentacji 1. Słowo wstępu. Porównanie pracy trenera w klubie 1. Słowo wstępu. Porównanie pracy trenera w klubie i w szkole. i w szkole. 2. Cel moich działań. 2. Cel moich działań. 3.Trudności, które napotykam. 3.Trudności, które napotykam. 4. Możliwości związane z nową formą organizacji zajęć. 4. Możliwości związane z nową formą organizacji zajęć. 5. Wnioski. 5. Wnioski.

Porównanie pracy trenera w klubie i w szkole Klub tańca Klub tańca selekcja dzieci na kursach tańca selekcja dzieci na kursach tańca dużo pracy i wysiłku daje szybki efekt, ale tylko u najzdolniejszych i najbardziej pracowitych dużo pracy i wysiłku daje szybki efekt, ale tylko u najzdolniejszych i najbardziej pracowitych szybkie zdobywanie wyższych klas tanecznych przez dzieci uzdolnione, zniechęca dzieci mniej zdolne szybkie zdobywanie wyższych klas tanecznych przez dzieci uzdolnione, zniechęca dzieci mniej zdolne duży odpad słabszych jednostek duży odpad słabszych jednostek promuje dzieci z dobrze sytuowanych materialnie rodzin promuje dzieci z dobrze sytuowanych materialnie rodzin praca nastawiona na sukces praca nastawiona na sukces Szkoła w grupie znajdują się dzieci o różnym stopniu zdolności nauczyciel nastawiony jest na efekt wszystkich uczniów – nie wybiera i nie selekcjonuje, słabsi też muszą znaleźć swoje miejsce w zespole praca zdecydowanie bardziej wychowawcza młodzież ze zróżnicowanych środowisk, również pod względem materialnym dużo pracy – nie zawsze zadowalający efekt

Cel moich działań Wychowanie człowieka : - zdrowego - -sprawnego fizycznie - -otwartego na wyzwania - -odważnego w prezentacji siebie i swoich poglądów - -aktywnego fizycznie, poszukującego aktywności fizycznej - -wrażliwego na piękno (ruch, muzyka, ubiór, scenografia…) - -wdrożonego do systematycznej pracy - -osiągającego założony cel (zmotywowanego do działania) - -radosnego – cieszącego się życiem (sukces) - -potrafiącego współdziałać w grupie - -odpowiedzialnego (za siebie i zespół) - -kreatywnego (znajduje wyjście z trudnych sytuacji; umie stworzyć choreografię)

Wrażliwość Współpraca Fair play Szacunek dla pracy Odwaga Motywacja Kreatywność Muzykalnoś ć Umiejętności Wytrzymałość, Siła Kondycja Prawidłowa sylwetka i koordynacja ruchowa Zdrowie psychiczne i fizyczne

Trudności, które napotykam Szkolenia dla nauczycieli Szkolenia dla nauczycieli Nabór do grupy Nabór do grupy - atrakcyjność zajęć na tle innych sportów - atrakcyjność specjalizacji tanecznej na tle innych tańców. - popularność formy

Trudności, które napotykam Różny poziom sprawności uczniów Różny poziom sprawności uczniów zdolności i wydolność fizyczna zdolności i wydolność fizyczna indywidualne predyspozycje i zainteresowania indywidualne predyspozycje i zainteresowania mobilizowanie słabszych mobilizowanie słabszych Utrzymanie wysokiej motywacji do zajęć Utrzymanie wysokiej motywacji do zajęć ćwiczyć jak nie ma występów ćwiczyć jak nie ma występów ćwiczyć jak nie ma sukcesów ćwiczyć jak nie ma sukcesów ćwiczyć jak się znudzi i przychodzi kryzys ćwiczyć jak się znudzi i przychodzi kryzys obozy, szkolenia, wyjazdy, koncerty obozy, szkolenia, wyjazdy, koncerty

Trudności, które napotykam Sprzedaż produktu Sprzedaż produktu Występy Występy akademie szkolne akademie szkolne w przerwach zawodów sportowych w przerwach zawodów sportowych zebrania rodziców zebrania rodziców uroczystości państwowe uroczystości państwowe Przeglądy artystyczne Przeglądy artystyczne Konkursy, turnieje, zawody Konkursy, turnieje, zawody Międzyklasowe, międzyszkolne, gminne przeglądy, pokazy Międzyklasowe, międzyszkolne, gminne przeglądy, pokazy

Trudności, które napotykam Współpraca nauczycieli Współpraca nauczycieli poszanowanie dla każdej dyscypliny poszanowanie dla każdej dyscypliny problem płci problem płci Postawa innych uczniów Postawa innych uczniów akceptacja środowiska młodzieżowego – problem uczniów słabych i nieśmiałych akceptacja środowiska młodzieżowego – problem uczniów słabych i nieśmiałych Postawa nauczyciela Postawa nauczyciela umiejętności nauczyciela i ucznia umiejętności nauczyciela i ucznia wiek nauczyciela wiek nauczyciela ocena postępów (umiejętności) ucznia czy jego chęci i włożonej pracy ocena postępów (umiejętności) ucznia czy jego chęci i włożonej pracy

Aerobik rekreacyjny

Zespół Mażoretek SWING

Wersalinka 2010

Polonez II LO 2006

Trudności, które napotykam Czas ćwiczeń Czas ćwiczeń Optymalne dwie godziny lekcyjne Optymalne dwie godziny lekcyjne Notoryczne poczucie braku czasu na ćwiczenie wszystkich koniecznych elementów treningu: Notoryczne poczucie braku czasu na ćwiczenie wszystkich koniecznych elementów treningu: Rozgrzewka, rozciąganie Rozgrzewka, rozciąganie ćwiczenia z przyrządem ćwiczenia z przyrządem tworzenie nowych choreografii tworzenie nowych choreografii powtórki w różnych konfiguracjach osobowych powtórki w różnych konfiguracjach osobowych Baza Baza sala gimnastyczna, aula, korytarz, boisko, trawnik, alejki sala gimnastyczna, aula, korytarz, boisko, trawnik, alejki

Możliwości związane z nową formą organizacji zajęć taniec z przyrządem (pompon, pałka, piłka, flaga, koło, freestyle, itp.) taniec z przyrządem (pompon, pałka, piłka, flaga, koło, freestyle, itp.) tańce współczesne tańce współczesne tańce towarzyskie tańce towarzyskie tańce ludowe tańce ludowe aerobik aerobik latino solo latino solo

Możliwości związane z nową formą organizacji zajęć Podział grup ze względu na czas trwania zajęć ze względu na czas trwania zajęć grupy stałe z przeznaczeniem konkursowym – cały etap edukacji grupy stałe z przeznaczeniem konkursowym – cały etap edukacji grupy zmienne – obowiązkowo dwa semestry grupy zmienne – obowiązkowo dwa semestry ze względu na wiek ze względu na wiek międzyklasowe, klasowe – jeden poziom wiekowy międzyklasowe, klasowe – jeden poziom wiekowy zróżnicowane wiekowo - stałe zróżnicowane wiekowo - stałe ze względu na poziom ze względu na poziom ze względu na płeć ze względu na płeć

Wnioski Chcę pracować tak, aby każde dziecko wkładające dużo wysiłku na moich zajęciach, osiągnęło sukces na miarę swoich możliwości Chcę pracować tak, aby każde dziecko wkładające dużo wysiłku na moich zajęciach, osiągnęło sukces na miarę swoich możliwości Pragnę, aby zajęcia dawały radość i szczęście Pragnę, aby zajęcia dawały radość i szczęście Pragnę, by były pięknym wspomnieniem (przez całe życie) Pragnę, by były pięknym wspomnieniem (przez całe życie) Chce, aby motywowały do aktywności fizycznej w życiu dorosłym Chce, aby motywowały do aktywności fizycznej w życiu dorosłym Czego Państwu i sobie życzę. Serdecznie dziękuję.